Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juni 2012, 22:32   #22361
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Rapporteert u uw eigen schrijfsels ook regelmatig aan de moderatie ?
Driehoekje "klikken" weet je wel ?
Ik heb tot nu toe maar 1 keer op het "driehoekje" geklikt, en dat was omdat iemand met ziektes zat te schelden.
Verder niet...

Wat jij schrijft of je maatje, daar reageer ik soms op. Maar meestal is het gewoon lachen en dan weer verder lezen.

Bedankt voor de lach!.
Jeff
__________________
Een Belgicist over Nederland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 22:40   #22362
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Er is hééééélemaal niets aan de hand op de vastgoedmarkt in Nederland.

http://www.vief.be/geld-en-recht/ned...or-belgie.html
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 23:14   #22363
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad, het was daar zo slecht nog niet. Daarom ook dat de vluchtingen bleven komen.
De vluchtelingen bleven daar helemaal niet komen. Wat vertelt u toch allemaal.
De meeste Belgen keerden snel terug naar huis.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 23:31   #22364
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
System, voordat je van de ene naar de andere beschuldiging springt, nu weer concentratiekampen voor Belgen, kan je wellicht even reageren op onderstaande?
Ik wil daar gerust op ingaan Spinoza, maar dat heeft niets met de discussie te maken over de Hedwige Polder. U zult toch moeilijk kunnen ontkennen dat Nederland hier duchtig juridisch in de fout is gegaan.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 juni 2012 om 23:36.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 23:42   #22365
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Als je meemaakt, nog niet zoveel jaren geleden dat een dijk op doorbreken staat, ben je uitermate goed bewust van het belang van waterhuishouding.
Water stond aan het talud en kwam in stroompjes door de dijk heen. Een enkeling mocht nog op de dijk lopen als wacht.
Kan iedereen hier vertellen een vreemde ervaring als je bij elke stap de dijk onder je voeten voelt zwabberen.
Uiteindelijk moesten er dorpen geëvacueerd worden en kon familie om 23:00 gaan helpen om nog snel wat extra spullen hopelijk veilig een verdieping hoger te zetten.
Tijd: in minder dan een uur moest het dorp er weg zijn.
Het stadje vlakbij waar ik nu zelf woon was het eveneens een griezelige situatie, gebarricadeerde poorten waar het enorm hoge water onderdoor sijpelde.

Van overtuigd dat veel Belgen onze zorgen over waterhuishouding kunnen en willen begrijpen, op enkelingen na dan die mogelijk Nederland het liefst blank zouden zetten.


Het verdient aanbeveling om het artikel, zoals eerder vermeld, eens te lezen.

http://www.groenerekenkamer.nl/node/1670

De auteur: Door mijn achtergrondkennis van de Westerschelde als waterloopkundige (getijbeweging en dichtheidsstroming - zout/zoet -) en historicus van de ontwikkeling
van de Westerschelde voel ik mij zeer betrokken en ben goed ingevoerd in het Westerschelde dossier.
Ik ben gepensioneerd, volledig onafhankelijk en kijk naar het gezamenlijke algemene belang van Vlaanderen en Nederland, waar de haven van Antwerpen deel uit maakt. Niet andersom.


Zoals het uitgelegd wordt door hem, is (lijkt) er van Belgische kant geen besef van veiligheid en is men onverantwoordelijk bezig. Belangen gaan voor alles!

Iets wat ik tegenkwam in zijn argumentatie, ook vermeld door een andere ingenieur,
de achterliggende intenties van België:

5
Het is jammer dat in dit proces zoveel verborgen agenda’s een rol spelen.
U kunt er van verzekerd zijn, dat het volgende verzoek van de Antwerpse haven is om de bocht van Bath ruimer te maken, zo niet af te snijden.
Het is dan heel erg praktisch als de Hedwigepolder dan alvast onder water ligt.
De verkoopleuze van duurzaam drieluik van toegankelijkheid, veiligheid en natuurlijkheid is echt een rad voor ogen draaien.
Het is noch duurzaam, noch veilig, noch natuurlijk. Het een is hier helaas niet met andere te verenigen.


Vanuit zijn vak beschrijft hij vooral het hoe en wat over het water gebied, maar voegt er politiek o.a. dit aan toe:

Het is op zich juist dat de Hedwigepolder is opgenomen in de Scheldeverdragen. Het is daarin ook een oneigenlijk element. Hoewel de Nederlandse Tweede Kamer de Scheldeverdragen had goedgekeurd, was de Eerste Kamer breed, op Groen Links na, tegen het onderwater zetten en afgraven van de Hedwigepolder, maar wilde de Scheldeverdragen daar op niet laten sneuvelen.

Aangezien de Eerste Kamer geen recht van amendement heeft en alleen integraal kan goed- of afkeuren en er haast geboden was is gekozen voor de oplossing dat de verdragen werden goedgekeurd onder voorwaarde dat voor de Hedwigepolder een alternatief zou worden gezocht.

Minister Verburg zegde dit toe, met instemming van de Vlaamse minister-president Peeters, en zou voor 200% haar best doen. Nederland komt dus gewoon zijn afspraken na.
Het was toen al bekend dat die oplossingen er in de Westerschelde zelf waren. De natuurorganisaties blokkeren echter die oplossingen, omdat zij uitbreiding van zee-natuur (ontpolderen) wensen en niet natuurlijker compensatie.

Bij ontpolderen kunnen de natuurorganisaties hun eigen inzichten (de mens boven de natuur) uitleven.
Bij compensatie in de Westerschelde doet de natuur dat zelf.
Het was indertijd ook bekend dat de derde verdieping slechts marginaal negatieve effecten voor de ondiepe estuariene natuur (verschuiving in estuariene natuur) zou hebben en dat die ter plekke teniet konden worden gedaan. De natuurcompensatie gedachte gaat dan ook niet over de derde verdieping.

Toch wilde men de dreiging van natuurorganisaties voorkomen om per definitie bezwaren te laten aantekenen tegen de benodigde vergunningen en daarmee grote vertragingen zouden veroorzaken.
Het Zeeuwse Landschap had al langer het oog laten vallen op de Hedwigepolder, maar ving indertijd bot bij de Belgische eigenaar.
Om niet onnodig tegen de vergunningen bezwaar door de natuurorganisaties in te laten dienen werd de Hedwigepolder weggegeven over het hoofd van de eigenaar heen.
Een oneigenlijk element (men zou het chantage kunnen noemen) in de Scheldeverdragen. Dit heeft niets te maken met natuurcompensatie of –herstel.


Over het proces schrijft hij dit:

Het dreigen met het opvoeren van schijnkosten. Vlaanderen breekt hiermee in in een zwaar Nederlands politiek proces (dat is onverkwikkelijk) tussen regering en de zeer machtige natuurbeweging omtrent bezuinigingen op de industrie van maakbare natuur (niet op natuurbescherming) ter behartiging van eng Antwerps havenbelang.

Men mag zich in alle gemoede afvragen of dit niet het proces versnelt dat Antwerpen aangepakt wordt op het aanwenden van zijn ongebreidelde macht om te overvragen en de Vlaamse en Nederlandse regering steeds in gijzeling te houden (zie verder).

Om de natuurbeweging tegemoet komen i.v.m. het alternatief voor de Hedwigepolder heeft het Nederlandse kabinet ingestemd met het kierbesluit Haringvlietsluizen.
Een wens van de natuurorganisaties voor verbetering van de vistrek. De enige organisatie die daarmee geen koekje heeft gehad is Vogelbescherming Nederland. Het risico is daarmee klein dat deze organisatie als enige om ondeugdelijke redenen bezwaar zal indienen tegen correcte baggervergunningen, en anders ook niet langdurig. Een mogelijk verlies, dat geheel niet aan de orde is, is volledig gebaseerd op drijfzand.

De vertraging van het Sigmaplan is allang aan de orde door interne Vlaamse problemen en heeft hier niets mee uitstaande.


Waar de kosten voor de Hedwigepolder en de bouw van een extra dijk vandaan komen is mij een raadsel. De Vlaamse projectorganisatie zou ook de werkzaamheden in de Hedwigepolder gaan uitvoeren. Vlaanderen had een bedrag over voor de Hedwigepolder maar mocht daarvoor ook de klei winnen.

Onlangs heeft het projectbureau alleen maar winst gemaakt door de kleidijk tussen de lager gelegen Vlaamse Prosperpolder weg te graven en de smalle Vlaamse strook Hedwigepolder af te graven tot op de grens.

De gewonnen klei is afgevoerd voor havenwerken en dijken. Er erodeert nu grond van Nederlandse zijde naar de Vlaamse zijde. Vlaanderen heeft dus juist een dijk weggehaald.
Het hekwerk dat op de grens is neergezet door het projectbureau snijdt door merg en been van de locale bevolking. Deze is aan weerszijden van de grens familie van elkaar.
Het roept herinneringen op aan de Eerste Wereldoorlog toen de families ook door een hekwerk onder stroom door de Duitsers van elkaar gescheiden waren. Maar de locale bevolking telt in het belang van Antwerpen niet mee.



Opmerkelijk, gezien wat hij aandraagt, dat Nederland aangeboden heeft twee polders bij Vlissingen onder water te zetten.
Het onder water zetten van deze polders zou Nederland een aanzienlijke hoeveelheid meer geld gekost hebben dan de Hewige polder.
Mocht niet baten, België stond erop dat het "alleen" de Hedwige polder onder water wil zien (als compensatie) en geen enkel ander gebied.

Wat er specifiek achter zit? In ieder geval heeft het niets, maar dan ook niets te maken met natuur.
Dat er smerig politiek spel gespeeld wordt moet iedereen wel duidelijk zijn, aangezien er anders geen al jaren slepend gesteggel zou zijn geweest.

Wat de uitkomst ook zal zijn, onder water of niet, België moet zich niet verkijken op de gevolgen van dit alles.
Water en waterhuishouding zijn voor ons van levensbelang. Dit blijft in het geheugen van politiekers en men zal in de toekomst uiterst omzichtig omspringen met België.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 1 juni 2012 om 23:53.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 00:05   #22366
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik ben nu ook niet voor de verdwijning van Doel en elke vergelijking loopt mank, maar wat u nu allemaal uitkraamt, trekt op niet veel. Wij spreken hier wel over een internationale overeenkomst waarin één partij (Nederland) zijn contractuele verplichting niet honoreert. Wat zit u toch altijd rond de pot te zaniken om uw vrienden Nederlanders toch maar gelijk te willen geven?

De Nederlanders zitten juridisch degelijk fout. Zij zitten fout en ze weten het verduiveld maar al te goed, u weet het verduiveld goed en ik weet het verduiveld goed. Dus hou op met die prietpraat.
Waarom MOET het - volgens sommige Belgen - TEN ALLEN PRIJZE die Hedwigepolder zijn die eraan gaat?

Waarom kan er niet naar een andere vorm van 'natuurcompensatie' worden gezocht?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 00:08   #22367
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
...

Ik weet niet hoe u bent, maar als ik mijn woord geef met of zonder handtekening, dan honoreer ik dat woord ook.
Ik honoreer ook mijn woord, behalve tegenover zoiets potsierlijk als de Belgische staat/regering.

Die bedrieg en belieg ik met alle plezier, en hoe vaker, hoe liever.

En nu gij weer
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 00:17   #22368
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Waarom MOET het - volgens sommige Belgen - TEN ALLEN PRIJZE die Hedwigepolder zijn die eraan gaat?

Waarom kan er niet naar een andere vorm van 'natuurcompensatie' worden gezocht?
Artikel van die ingenieur even lezen, hij haalt hetzelfde aan als een andere ingenieur ... het draait om Antwerpen. Heeft geen zak met natuur te maken.
Dat er met doorgaand verder beleid situaties kunnen gaan ontstaan van onveiligheid interesseert ze absoluut geen barst.

Zoals die ingenieur oppert, de Hedwige polder "moet en zal" onder water gezien de mogelijke verdere plannen, dan staat het alvast blank.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 2 juni 2012 om 00:18.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 19:07   #22369
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik wil daar gerust op ingaan Spinoza, maar dat heeft niets met de discussie te maken over de Hedwige Polder. U zult toch moeilijk kunnen ontkennen dat Nederland hier duchtig juridisch in de fout is gegaan.
Het gaat daar wel degelijk over. Als je Nederland (structureel)onbetrouwbaar noemt en afraadt zaken met ons te doen, maar de uitglijders van België tegelijkertijd niet terzake doende vindt, dan meet je met twee maten.

Maar goed, dat komt ook niet onverwacht, dus dat zullen we we overleven.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 19:21   #22370
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.429
Standaard

Déj?*-vu. Ik lees hetzelfde voor de 100ste keer...
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 23:31   #22371
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In Nederland rijden er wrakken rond die geen schijn van kans hebben om door de keuring te komen in België . En dat komt ondermeer omdat de garages zelf in Nederland de keuring mogen uitvoeren.
Die zijn streng gereglementeerd. Elke garage kan bezoek krijgen van een keurmeester van de RDW, die mogen steekproeven uitvoeren en bij de minste twijfel kan een garage zelfs zijn RDW erkenning verliezen.
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 01:13   #22372
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Waarom MOET het - volgens sommige Belgen - TEN ALLEN PRIJZE die Hedwigepolder zijn die eraan gaat?

Waarom kan er niet naar een andere vorm van 'natuurcompensatie' worden gezocht?
Een alternatief zou eventueel ook mogelijk zijn geweest, maar de Tweede Kamer was te verdeeld tussen totaal niet ontpolderen, voor een alternatief of toch om wille van de kosten dan maar wel ontpolderen.
Om te beginnen heeft de Nederlandse overheid voordat ze dit verdrag sloten een gigantische inschattingsfout gemaakt, door te denken dat ontpolderen niet slecht zou vallen in Nederland. Terwijl Nederland het land is dat land wint op de zee, dit voelt dus juist zeer onnatuurlijk...
Alle andere plannen zijn echter allemaal duurder (geeneens even duur) als het oorspronkelijke plan.
Desondanks vind ik persoonlijk, dat we onze knopen moeten tellen en met flinke tegenzin de Hedwigepolder toch maar onder water zullen moeten zetten (ik ken velen die het daar niet mee eens zijn).
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 4 juni 2012 om 01:14.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 08:36   #22373
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Om te beginnen heeft de Nederlandse overheid voordat ze dit verdrag sloten een gigantische inschattingsfout gemaakt, door te denken dat ontpolderen niet slecht zou vallen in Nederland. Terwijl Nederland het land is dat land wint op de zee, dit voelt dus juist zeer onnatuurlijk...
Is ook niet onderschat hoe hard en meedogenloos de Vlamingen zich zouden opstellen?

Ik vind daarom dat Nederland ook van de Belgen moet eisen dat alle afspraken worden nagekomen. Dan moeten de Walen voortaan rondrijden met 'Vlaamse' kleuren op hun nummerborden. En als dit vanwege de politieke situatie niet uitvoerbaar is, dan moet Nederland net zo weinig genade tonen als de Belgen ons getoond hebben.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 18:18   #22374
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Die zijn streng gereglementeerd. Elke garage kan bezoek krijgen van een keurmeester van de RDW, die mogen steekproeven uitvoeren en bij de minste twijfel kan een garage zelfs zijn RDW erkenning verliezen.
Lekker gestructureerd en waterdicht systeem daar bij de Hollanders.

Verklaar eens het grote aantal wrakken op de weg ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 18:19   #22375
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Is ook niet onderschat hoe hard en meedogenloos de Vlamingen zich zouden opstellen?

Ik vind daarom dat Nederland ook van de Belgen moet eisen dat alle afspraken worden nagekomen. Dan moeten de Walen voortaan rondrijden met 'Vlaamse' kleuren op hun nummerborden. En als dit vanwege de politieke situatie niet uitvoerbaar is, dan moet Nederland net zo weinig genade tonen als de Belgen ons getoond hebben.
U doet maar.
Trek uw broeksriem maar aan voor de boete's die gaan volgen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 18:39   #22376
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Een alternatief zou eventueel ook mogelijk zijn geweest, maar de Tweede Kamer was te verdeeld tussen totaal niet ontpolderen, voor een alternatief of toch om wille van de kosten dan maar wel ontpolderen.
Om te beginnen heeft de Nederlandse overheid voordat ze dit verdrag sloten een gigantische inschattingsfout gemaakt, door te denken dat ontpolderen niet slecht zou vallen in Nederland. Terwijl Nederland het land is dat land wint op de zee, dit voelt dus juist zeer onnatuurlijk...
Alle andere plannen zijn echter allemaal duurder (geeneens even duur) als het oorspronkelijke plan.
Desondanks vind ik persoonlijk, dat we onze knopen moeten tellen en met flinke tegenzin de Hedwigepolder toch maar onder water zullen moeten zetten (ik ken velen die het daar niet mee eens zijn).
Wat mij betreft 'voelt' die weerzin tegen het vernietigen van goede landbouwgrond juist helemaal niet 'onnatuurlijk'.

Ik ben zelf afkomstig uit een familie van (kleine) boeren, en vind het totaal onbegrijpelijk dat ook maar iemand bereid kan worden gevonden goede landbouwgrond - érg goede landbouwgrond in dit geval - zomaar op te offeren.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat het verzet tegen de ontpoldering blijft groeien, en groeien, en groeien ...
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 18:42   #22377
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
...

Ik vind daarom dat Nederland ook van de Belgen moet eisen dat alle afspraken worden nagekomen. Dan moeten de Walen voortaan rondrijden met 'Vlaamse' kleuren op hun nummerborden. En als dit vanwege de politieke situatie niet uitvoerbaar is, dan moet Nederland net zo weinig genade tonen als de Belgen ons getoond hebben.
Als het van mij afhing werden de vernietigers van goede landbouwgrond onmiddellijk en zonder pardon ondergeploegd.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 18:43   #22378
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als het van mij afhing werden de vernietigers van goede landbouwgrond onmiddellijk en zonder pardon ondergeploegd.
Waarom niet met baggerspecie ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 18:49   #22379
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Waarom niet met baggerspecie ?
Met baggerspecie kan je niet ploegen, Henri1.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 18:51   #22380
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Met baggerspecie kan je niet ploegen, Henri1.
Met een goede vlaamse ploeg moet dat lukken.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be