Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 september 2022, 12:52   #29021
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Veel succes om een afbeelding van een Belgisch paspoort te vinden op het net met Moldavische stempels van enkele dagen ervoor. U mag altijd proberen hoor.
ik wil, voor de lieve vrede meegaan in uw eigen verzonnen fantasie
dat ge dan in uw vluchtelingenkampen ginder hoofdzakelijk mensen tegenkomt die akkoord gaan met poetin?
ach ja
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2022, 13:16   #29022
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ik wil, voor de lieve vrede meegaan in uw eigen verzonnen fantasie
dat ge dan in uw vluchtelingenkampen ginder hoofdzakelijk mensen tegenkomt die akkoord gaan met poetin?
ach ja

We hebben niet veel over Poetin gepraat. Wel over de situatie in Oekraine.

En ja: een koude douche voor u waarschijnlijk maar als je de westerse media volgt heb je geen flauw benul wat er echt gaande is. Ik weet ook nog niet veel van wat er zich allemaal in Oekraine afspeelt dezer dagen maar sinds mijn bezoek toch al iets meer.

Laatst gewijzigd door tomm : 7 september 2022 om 13:18.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2022, 13:28   #29023
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
We hebben niet veel over Poetin gepraat. Wel over de situatie in Oekraine.
je toetert toch zo ongeveer de hele dat de meerderheid daar in oost-oekraine pro rusland en pro aanval en pro bombardementen, verkrachtingen en plunderingen is?
allé, pro bevrijding om het correcte woord te gebruiken
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2022, 14:58   #29024
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
half plat gebombardeerd

zoals 4 miljoen andere oekraieners. Allemaal mensen die, volgens uw onzin, eignelijk gered wilden worden voor het regime in Kiev.

en hoe kom je daarbij, het is gewoon wederzijds hoor. net zoals bij uw verzonnen lief.

einde maart. Dat was hun eerste kans om echt te vluchten.

dus jij denkt dat mijn Oekraiens russischtalig lief (wiens huis is platgebombardeerd, wiens broer een been kwijt is door de russen, wiens ouders in portugal zitten) terug naar het oost-oekraine gaat om dat bij een referendum voor aansluiting bij rusland te stemmen?
allé dan

ps
volgens mij had ik de vorige keer gezegd dat haar moeder in cyprus zit
Een persoon kan onmogelijk tegelijk in Cyprus en in Portugal zijn. Ik heb de indruk dat u uw fantasie de vrije loop laat. Wie zal het controleren? U levert ook niet het gevraagde bewijs.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2022, 15:01   #29025
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Is goed mogelijk, al zal het regime alles doen om dat te vermijden..
Het platteland rond Odessa kan mijns inziens bijna onmogelijk verdedigd worden door het regime, net als het platteland rond Kharkov.

Beide steden kunnen daarna moeilijk als eilanden door het leven gaan.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2022, 15:08   #29026
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Niet moeilijk te begrijpen dat jij cheert voor zo een figuur, die doodleuk voorstelde om Ukraine op te splitsen en te verdelen tussen Polen en Rusland...
Hij is dan ook de chouchou van Sputnik en RT, en conspiracy outlets zoals Global Research.

Verder is het een one trick pony, die elk conflict overal wil uitleggen met zijn 'Pipeleinistan' theorie. Zelfs Syrië probeert hij daarin te framen.
Draait het dan niet om Nord Stream 1 en Nord Stream 2 en bij uitbreiding om alle connecties, en de potentieel goede relaties die daaruit volgen (waar handel is is geen oorlog), op het Euraziatische Supercontinent?

(fig.)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Ruta%20del%20Nord%20Stream%201%20y%202_gazprom.png‎
Bekeken: 6
Grootte:  225,4 KB
ID: 116719  

__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2022, 15:24   #29027
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.280
Standaard

In Turkije heb je twee leidingen die wel (mogen) draaien. Waarom staat de gaskraan richting Turkije wel open en richting Duitsland niet? Er zijn er zelfs twee die open staan. Er is Turk Stream en er is Blue Stream. Naar Duitsland lijkt men één leiding nog niet te kunnen verdragen in Washington (en Londen). En waarom werd South Stream, dat in Bulgarije zou landen en niet in Turkije, vervangen door Turk Stream? Zijn er door Washington speciale afspraken gemaakt met Turkije?

1/ Blue Stream werd ingebruik genomen in februari 2003. Capaciteit 16 miljard kubieke meter.

2/ Turk Stream draait vanaf 8 januari 2020. Capaciteit 31,5 miljard kubieke meter.

(fig.)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Turk-Blue-Stream.png‎
Bekeken: 6
Grootte:  390,0 KB
ID: 116720  

__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 7 september 2022 om 15:28.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2022, 15:30   #29028
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Draait het dan niet om Nord Stream 1 en Nord Stream 2 en bij uitbreiding om alle connecties, en de potentieel goede relaties die daaruit volgen (waar handel is is geen oorlog), op het Euraziatische Supercontinent?

(fig.)
Natuurlijk niet.
Nordstream 2 komt er niet omdat rusland zijn buurland probeert te bezetten. Een sanctiemaatregel dus.
Nordstream 1 zijn het de russen zelf die de kraan dichtdraaien, in de hoop om europa te kunnen dwingen om de sancties stop te zetten.

Het zal niet werken...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2022, 15:33   #29029
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
In Turkije heb je twee leidingen die wel (mogen) draaien. Waarom staat de gaskraan richting Turkije wel open en richting Duitsland niet? Er zijn er zelfs twee die open staan. Er is Turk Stream en er is Blue Stream. Naar Duitsland lijkt men één leiding nog niet te kunnen verdragen in Washington (en Londen). En waarom werd South Stream, dat in Bulgarije zou landen en niet in Turkije, vervangen door Turk Stream? Zijn er door Washington speciale afspraken gemaakt met Turkije?

1/ Blue Stream werd ingebruik genomen in februari 2003. Capaciteit 16 miljard kubieke meter.

2/ Turk Stream draait vanaf 8 januari 2020. Capaciteit 31,5 miljard kubieke meter.

(fig.)
South Stream werd on hold gezet nadat Bulgarije bedreigd en gechanteerd werd door Brussel en Washington.
De Turken hebben ze ook geprobeerd onder druk te zetten maar die lieten weten waar ze hun bedreigingen kondenb steken. Bulgarije, als doodarm EU lid, is veel kwetsbaarder voor westerse chantage.

Laatst gewijzigd door tomm : 7 september 2022 om 15:35.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2022, 15:48   #29030
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Natuurlijk niet.
Nordstream 2 komt er niet omdat rusland zijn buurland probeert te bezetten. Een sanctiemaatregel dus.
Nordstream 1 zijn het de russen zelf die de kraan dichtdraaien, in de hoop om europa te kunnen dwingen om de sancties stop te zetten.

Het zal niet werken...
De Russen weten heel goed dat de Europese elite geen moer inzit met het lijden van de Europese bevolking, dus dat was de bedoeling niet. Het Westen heeft gewoon, met deze illegale sancties, het contract geschonden dus de Russen moeten zich daar ook niet meer aan hpuden. Bovendien zeiden de Europese leiders dat het op termijn de bedoeling was om de aanvoer van gas uit Rusland stop te zetten, als zij daar klaar voor waren. De Russen aanvaarden die arrogantie niet en zetten de aanvoer nu al stop, voor hen is het beter de korte pijn. Voor Europa niet, maar dat zal de Russen worst wezen na al de vijandige beslissingen van de Europese elite.
Met superhoge prijzen en tal van nieuwe klanten in Azie, en een superpijplijn naar China, hebben de Russen Europa helemaal niet meer nodig, maar omgekeerd wel blijkt nu. "Dat is nou jammer."
Wel jammer dat de doorsnee Europeaan nu het slachtoffer is van de ondoordachte beslissingen van hun elite. Hopelijk onthouden ze dat in het stemhokje.

Laatst gewijzigd door tomm : 7 september 2022 om 15:49.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2022, 16:29   #29031
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
mijn punt
op een forum kun je toeteren wat je wil en niemand kan iets controleren

wat je wel kan controleren zijn sommige statistieken
het autistisch doordrammen van tomm straat in schril contrast met zijn beweringen over zijn dagelijks functioneren.
kloppen die beweringen is hij hier nooit lid

hij moet wel werkloos zijn en zal iets mankeren
Ik heb deze post gevlagd. Zijn persoonlijke beledigingen die verboden zijn volgens het forum reglement.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2022, 16:35   #29032
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
We hebben niet veel over Poetin gepraat. Wel over de situatie in Oekraine.

En ja: een koude douche voor u waarschijnlijk maar als je de westerse media volgt heb je geen flauw benul wat er echt gaande is. Ik weet ook nog niet veel van wat er zich allemaal in Oekraine afspeelt dezer dagen maar sinds mijn bezoek toch al iets meer.
Sinds Poetins eerste aantreden wordt Rusland of de Russische regering in de Westerse propagandakanalen steevast "Poetin" genoemd, wat de indruk moet wekken dat Poetin een alleenheerser is. Met Von der Leyen, Biden of Stoltenberg doen ze dat niet, hoewel die niet democratischer verkozen zijn en niet democratischer of rechtsstatelijker optreden dan Poetin.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2022, 16:38   #29033
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb deze post gevlagd. Zijn persoonlijke beledigingen die verboden zijn volgens het forum reglement.
Zelf heb ik dat nog nooit gedaan, maar je slooft je heel erg uit, hebt het geduld om uitvoerig open deuren in te trappen in reactie op oneerlijk (en misschien tegen betaling) opgestelde berichten. En dan reageren ze zo... Je zou van minder de muren oplopen.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2022, 16:58   #29034
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Sinds Poetins eerste aantreden wordt Rusland of de Russische regering in de Westerse propagandakanalen steevast "Poetin" genoemd, wat de indruk moet wekken dat Poetin een alleenheerser is. Met Von der Leyen, Biden of Stoltenberg doen ze dat niet, hoewel die niet democratischer verkozen zijn en niet democratischer of rechtsstatelijker optreden dan Poetin.
Poetin komt op voor zn volk (de staatkundige Russen maar ook de etnische Russen die zich door een speling van het lot en veel incompetentie en verraad buiten de grenzen van Rusland bevonden sinds 30 jaar) en gaat dus in tegen de westerse geopolitieke belangen. Dus is het de slechterik, de boeman.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2022, 17:05   #29035
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Zelf heb ik dat nog nooit gedaan, maar je slooft je heel erg uit, hebt het geduld om uitvoerig open deuren in te trappen in reactie op oneerlijk (en misschien tegen betaling) opgestelde berichten. En dan reageren ze zo... Je zou van minder de muren oplopen.
Daar zeg je wat sommige hier volgen wel heel strak de lijn van de regime partijen zonder de minste kritiek. En posten veel vaker dan ik, op veel verschillende draden.

Er is een forumreglement en dat geldt voor iedereen. Moesten ze mij kunnen vlaggen zouden ze ook geen seconde aarzelen, hebben dat trouwens al gedaan. (ik kreeg strafpunten omdat ik tegen iemand gezegd had dat hij waarschijnlijk een cara pils drinkende uitkeringsgerechtige was. Achteraf gezien was dat inderdaad erover hoewel hij zelf begon met de scheldpartijen. )
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2022, 17:23   #29036
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
mijn punt
op een forum kun je toeteren wat je wil en niemand kan iets controleren

wat je wel kan controleren zijn sommige statistieken
het autistisch doordrammen van tomm straat in schril contrast met zijn beweringen over zijn dagelijks functioneren.
kloppen die beweringen is hij hier nooit lid

hij moet wel werkloos zijn en zal iets mankeren
Ik kan alleen maar herhalen wat ik al eerder opmerkte :

Citaat:
24 8 2022
Laat je hier door het poetintrollenleger maar niet opjutten.
De verstandige forumdeelnemers weten ondertussen wel wie men ernstig kan nemen en wie niet.
Bovendien als hun argumenten geen hout meer snijden gaan ze hun opponenten via de PA procedure van het forum laten verdwijnen.
Zo zijn we al een aantal goed geïnformeerde forumleden, die hun leugenballontjes regelmatig doorprikten, verloren omdat zij zich hadden laten opjutten. (o.a. Parcifal en erwinp)
En het zijn nu juist zulke goed geïnformeerde leden waaraan dit forum nood heeft om tegen die degoutante desinformatie weerwerk te bieden.
https://forum.politics.be/showthread...7#post10020957
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 7 september 2022 om 17:24.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2022, 17:52   #29037
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Ik kan alleen maar herhalen wat ik al eerder opmerkte :



https://forum.politics.be/showthread...7#post10020957
Mijn argumenten snijden wel hout en van mij moet 1207 niet verdwijnen, maar hij moet het wel beschaafd houden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2022, 18:02   #29038
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Daar zeg je wat sommige hier volgen wel heel strak de lijn van de regime partijen zonder de minste kritiek. En posten veel vaker dan ik, op veel verschillende draden.

Er is een forumreglement en dat geldt voor iedereen. Moesten ze mij kunnen vlaggen zouden ze ook geen seconde aarzelen, hebben dat trouwens al gedaan. (ik kreeg strafpunten omdat ik tegen iemand gezegd had dat hij waarschijnlijk een cara pils drinkende uitkeringsgerechtige was. Achteraf gezien was dat inderdaad erover hoewel hij zelf begon met de scheldpartijen. )
Of 1207 en Anselmo regimesletten zijn moeten ze zelf maar eens uit de doeken doen. .
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2022, 18:14   #29039
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Natuurlijk niet.
Nordstream 2 komt er niet omdat rusland zijn buurland probeert te bezetten. Een sanctiemaatregel dus.
Nordstream 1 zijn het de russen zelf die de kraan dichtdraaien, in de hoop om europa te kunnen dwingen om de sancties stop te zetten.

Het zal niet werken...
Waarop baseert u deze mening? Wat zal niet werken? Mij lijkt het dat Rusland bezig is om alle vooropgestelde doelstellingen binnen te halen.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2022, 18:22   #29040
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
South Stream werd on hold gezet nadat Bulgarije bedreigd en gechanteerd werd door Brussel en Washington.
De Turken hebben ze ook geprobeerd onder druk te zetten maar die lieten weten waar ze hun bedreigingen kondenb steken. Bulgarije, als doodarm EU lid, is veel kwetsbaarder voor westerse chantage.
Het is héél moeilijk te begrijpen waarom Brussel Bulgarije onder druk gezet heeft. Misschien wordt Bulgarije als té Rusland-vriendelijk gezien. De buis zou ook doorgelopen hebben naar Servië en vandaar naar Hongarije. Bulgarije-Servië-Hongarije. Hmmm. Maar is Turkije voor Brussel dan strategisch beter? Ik zie het niet vanuit het standpunt van Brussel. Brussel moet de belangen van de EU verdedigen.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be