Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 maart 2024, 00:01   #721
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Jamaar nee he. Het is de schuld van de maatschappij dat die sporthal daar stond. Had dat nu een heidelandschap geweest, zoals Natuurpunt het zo graag heeft, dan was er helemaal niets aan de hand.
Gisterenavond bakte het een vertegenwoordiger van VIAS nog bruiner.

Die zwakte het nog af naar de voetbalclubs die te weinig deden om hun spelers te sensibiliseren.
Dus als je met je zatte botte een accident veroorzaakt buiten de werkuren is dat de schuld van je werkgever, niet van jou.

Die deed opvallend veel moeite om die gast in bescherming te nemen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 00:10   #722
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Jamaar nee he. Het is de schuld van de maatschappij dat die sporthal daar stond. Had dat nu een heidelandschap geweest, zoals Natuurpunt het zo graag heeft, dan was er helemaal niets aan de hand.
Dat kan wel eens verkeerd uitpakken, had die de natuurlijke habitat van de geel gestreepte waalse bos salamander vernield, had hem dat vermoedelijk de strop gekost, zelf met bruin kleurtje.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 00:11   #723
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat is dus niet zo. In Wallonie komt 12% van deze gevallen ervan af met een opschorting, in Vlaanderen minder dan 1%. Het "federale"boetefonds weet je wel... Charleroi, de heimat van de Belgische grote leider Magnette spant de kroon met 23% dat een opschorting krijgt. Iedereen is gelijk voor de wet, maar in Wallonie toch net iets anders...

https://www.hln.be/binnenland/hoe-ka...onie~aeb75e55/
Wel dat bedoel ik he, leg dat nu eens vast in een schemake, voor de walen van t zelfste he, allee toch zolang ze van onze pap willen eten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 15:23   #724
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Gisterenavond bakte het een vertegenwoordiger van VIAS nog bruiner.

Die zwakte het nog af naar de voetbalclubs die te weinig deden om hun spelers te sensibiliseren.
Dus als je met je zatte botte een accident veroorzaakt buiten de werkuren is dat de schuld van je werkgever, niet van jou.

Die deed opvallend veel moeite om die gast in bescherming te nemen.
VIAS? Die zijn anders voorstander van helemaal geen verkeer meer voor de veiligheid en die verdedigen nu de zatte snelheidsduivel?
Ze kunnen misschien ook nog dementie inroepen voor 't voetballerke van al dat hersengekluts door te koppen tegen de bal.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2024, 16:04   #725
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wel dat bedoel ik he, leg dat nu eens vast in een schemake, voor de walen van t zelfste he, allee toch zolang ze van onze pap willen eten.
Of draai het om!
Waarom moeten de Walen ons volgen?
Kunnen wij de Walen niet volgen en 12% opschorten ipv 1%.

In sommige gevallen zou ik dat nog verantwoord vinden.

Ik was zo onlangs bv een beetje 'in mijn gat gebeten' toen ik voor de eerste keer in 20 jaar geflitst werd tegen 53km/u.
Mijn idee was toen: "Ik heb 20 jaar de perfecte bestuurder uitgehangen, verdien ik nu geen 'joker' ofzo"?

Destijds werden we 'beloond' met een BOB-sleutelhanger omdat we nuchter achter het stuur zaten. Dat was ook belachelijk maar we werden tenminste eens beloond voor goed gedrag.
Dat bestaat tegenwoordig precies niet meer.
Voor mij mag dat gerust. Heb je jaren (10 jaar bv) geen ernstige overtredingen meer begaan kan die ene dan ook wel geschrapt worden.

't Is maar een (misschien wel bezopen) idee eh?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2024, 22:19   #726
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
inderdaad, voetballer en t juste kleurke en ge komt er mee weg.
Terwijl mijn buurman 14 dagen geleden een boete van 52 euro in zijn brievenbus kreeg omdat hij 32 km per uur reed waar je maar 30 mag rijden.

Laatst gewijzigd door daiwa : 27 maart 2024 om 22:20.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 12:04   #727
DIBO
Burgemeester
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 580
Standaard

“Hij verkrachtte een vriendin en sloeg tijdens het onderzoek nog eens toe op de Gentse Feesten”

Citaat:
“Bescherm de maatschappij tegen hem.” Met dat pleidooi hoopte de openbare aanklager 6 jaar cel te verkrijgen voor J.S. (30) uit Deinze. De zedendelinquent kreeg eerder al een enorme gunst van de rechtbank na feiten van aanranding, maar maakte nadien nog twee slachtoffers.
maar helaas....
Citaat:
De rechter besliste maandag echter om de man nóg een kans te geven, met een stok van vijf jaar cel achter de deur.
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 12:47   #728
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Edit: foutje
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 15 april 2024 om 12:47.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2024, 07:51   #729
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Maar zat wel ... maanden in voorarrest?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2024, 08:34   #730
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
De rechter besliste maandag echter om de man nóg een kans te geven, ...
Maar als-ie er dan weer niet in slaagt om zijn slachtoffers het zwijgen op te leggen moet-ie alsnog de gevangenis in...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2024, 08:36   #731
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Helemaal met akkoord.
Er had gewoon een straf moeten volgen. Tegen 130/u rondrijden met een (paar) pint(en) te veel uit mag niet ongestraft blijven.


Punt 1 en 2 zijn geen verzwarende omstandigheden.
Ze zijn het voorwerp van de overtreding.
Hetgeen waar je voor veroordeeld wordt kan nooit een verzwarende omstandigheid zijn.
En zelf voor punt 3 vrees ik. Hij heeft een ongeval meegemaakt. Het is niet dat hij, terwijl hij met zijn Mercedes door de lucht vloog, gedacht heeft: "Wacht effe, ik heb de keuze, ofwel land ik naast die sporthal ofwel vlieg ik die sporthal binnen waar volgens mij momenteel kinderen aanwezig zijn."

Zoals Dadee al aanhaalde: bij een ongeval met enkel materiële schade gaat de politierechtbank nu niet veroordelen op basis van de grootte van die materiële schade. Er wordt naar de overtreding gekeken en die was "onder invloed te snel rijden". Dat hij nu tegen een paaltje of tegen (of doorheen) een sporthal is gereden maakt geen verschil.


Dat had inderdaad kunnen gebeuren maar prijs uzelf gelukkig dat je in België nog niet veroordeeld kan worden voor iets wat 'had kunnen gebeuren'.


Dat is de populaire uitleg maar kan je dat ook ergens aantonen/bewijzen?

Ik ken hier in't dorp ne beroepsdopper die al zo vaak gepakt is geweest met zat rondrijden dat hij al meer dan 10 jaar geen rijbewijs meer heeft.
En in die 10 jaar is-ie nog minstens 3 keer tegengehouden.
Geen kroeskop, niet rijk, geen voetballerke, geen migratieachtergrond...
Maar ook niet op de voorpagina van de gazet en dus ook niemand die er over zaagt... En die mens loopt ook nog gewoon rond hoor. Geen dag vastgezeten.

Het is dus niet enkel bij de door u genoemde 'kroeskoppen' dat het gerecht al eens beslissingen neemt die moeilijk te begrijpen zijn.


Iedere rechtzaak is uniek. Je kan een verkeersovertreding niet gaan vergelijken met de zaken die u hierboven aanhaalt.

Bovendien; mij verwijt u dat ik off topic ga als ik in reacties over Dries Van Langenhove u op fouten wijs.
Nu komt u zelf met Dries van Langenhove, Connor Rousseau en Melissa Depraetere af in een discussie over een verkeersovertreding door Sofian Kiyine...
Beetje consequent blijven kan geen kwaad hoor.
Zonder er diep op in te gaan meen ik dat de man aansprakelijk is voor de schade die hij heeft aangericht. Zijn auto-verzekering zal die moeten vergoeden. Vervolgens kan de verzekering worden beëindigd omdat de man had gedronken. Zijn rijbewijs kan / moet worden afgenomen (voor goed).

Het andere geval dat u noemt rijdt zonder rijbewijs en onverzekerd en kennelijk zonder voorwaardelijke gevangenisstraf boven het hoofd rond.

Dat dergelijke uitspraken van de rechter onbegrijpelijk zijn geeft te denken. Want dit is toch eenvoudige materie.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2024, 08:51   #732
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Zonder er diep op in te gaan meen ik dat de man aansprakelijk is voor de schade die hij heeft aangericht. Zijn auto-verzekering zal die moeten vergoeden. Vervolgens kan de verzekering worden beëindigd omdat de man had gedronken. Zijn rijbewijs kan / moet worden afgenomen (voor goed).
Tuurlijk is hij daar aansprakelijk voor. En zijn verzekering zal wel betalen. Hoe de afrekening tussen hem en de verzekering verder loopt weet ik echter niet. Het zou me niet verbazen dat zijn verzekering kosten terug gaat vorderen ofzo.

Citaat:
Het andere geval dat u noemt rijdt zonder rijbewijs en onverzekerd en kennelijk zonder voorwaardelijke gevangenisstraf boven het hoofd rond.
Ik veronderstel ook zoiets ja. Wat er ooit allemaal al gebeurd is qua rechtzaken weet ik niet maar hij is er volgens mij telkens vrij 'goedkoop' vanaf gekomen.
Het zou me echter niet verbazen dat hij nu wel voorwaardelijk boven zijn hoofd heeft hangen want hij heeft al even geen auto meer (op naam van zijn vrouw) en ik zie hem af en toe al eens op de bus of de fiets zitten.
Maar soit, hij is er in ieder geval jarenlang mee kunnen gaan lopen, al weet ik niet wat hij ooit al als 'boete' heeft betaald...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2024, 09:36   #733
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Post hier wat U een wereldvreemd vonnis vindt...

https://nos.nl/artikel/2517053-polit...ve-bijeenkomst



... het is geen vonnis maar een vraag van een burgemeester om een conferentie niet te laten doorgaan. Uiteindelijk komen hierdoor er een massa journalisten en sensatietoeristen op af op de politiemacht te filmen en is er geen enkele genodigde of legitieme bezoeker die overlast bezorgde.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2024, 15:52   #734
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/04...ffectieve-str/
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 05:30   #735
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.669
Standaard

De uitspraak in de zaak van varken Harvey Weinstein wordt teruggedraaid. (En zijn advocaat durft dat nog een grote dag voor Amerika noemen ... )
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 09:05   #736
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De uitspraak in de zaak van varken Harvey Weinstein wordt teruggedraaid. (En zijn advocaat durft dat nog een grote dag voor Amerika noemen ... )
Nu kan hij afrekenen met de vrouwen die hij verkracht heeft.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 17:39   #737
elsina
Provinciaal Gedeputeerde
 
elsina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2010
Locatie: vlaanderen
Berichten: 942
Standaard

Citaat:
BREAKING: 'tScheldt veroordeeld in zaak Conner Rousseau tegen 'tScheldt. Volgens rechter heeft 'tScheldt 'reputatieschade' veroorzaakt bij Rousseau door satirisch artikel.
Opnieuw zware financiële consequenties.
Redactie van 'tScheldt komt dit weekend bij elkaar om stopzetting 'tScheldt te bespreken.
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 07:35   #738
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
...
Triest. Lang voor 'tScheldt met het seksueel opdringerig gedrag van Rousseau onder invloed (zowel bij minderjarigen als meerderjarigen) naar buiten kwam ging dat al de ronde bij de jeugd. DPG media was er reeds onderzoek naar aan het doen en won haar rechtszaken. Dit is een zoveelste politiek proces sovjetstijl van de wokes. Iedereen heeft later in andere zaken kunnen zien en horen hoe gemakkelijk Rousseau de trappers verliest onder invloed. Mensen zijn voor veel minder ge#metoo'd. Rousseau wist perfect dat hij zulk gedrag niet bij BV's kon doen na de zaak De Pauw, dus ging hij voor onbekende jongeren om er mee weg te raken en hij raakt er nog mee weg ook. Echt triest.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be