Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 april 2023, 12:52   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik zou graag eens weten hoeveel vrouwen er voor een abortus naar de dokter gaan en dan 6 dagen later terugkrabbelen. Als dat er 0 zijn dan heeft die wachttijd geen zin. Als dat 20% is, dan zorgt deze wachttijd er tenminste voor dat 20% van die vrouwen later geen spijt hebben van hun abortus. Maar ik ken de cijfers niet, dus het is moeilijk om dan een positie in te nemen.
Inderdaad. Dat is inderdaad de juiste evaluatie.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2023, 12:55   #42
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.957
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Echt hopeloos daar bij cd&v, hun paapse moraal primeert blijkbaar boven een rapport van experten die uitbreiding van de toegelaten termijn van 12 naar 18 weken voorstelt en de onzin van 'bedenkperiodes' op de schop wil.



De tsjeven zeggen dus al voor het wetenschappelijk rapport parlementair besproken is dat zij pontificeren dat het antwoord 'njet' is.
WIE zijn die experten ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2023, 12:56   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik neem aan dat op het moment dat ze naar de dokter stapt haar besluit vaststaat. Die bedenktijd is al gepasseerd.
Neen, iets zegt mij dat nog een keer 6 dagen moeten wachten absurd is.
Ik heb er totaal geen idee van. Ik kan mij best indenken dat iemand 's morgens een zwangerschapstest doet, tot haar horror vaststelt dat die positief is, de voormiddag met haar collega's babbelt, en de namiddag vrijneemt op aanraden van de goei vriendin van 't bureau om een abortus willen te doen.

Of misschien niet.

6 dagen, ik zou zelfs vinden dat dat een normale wachttijd is om een afspraak voor ingreep kunnen te versieren. Vaak moet ik ook zo vaak wachten als ik een afspraak wil met mijn huisdokter voor een niet-dringende zaak. Dat is zelden de week zelve.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2023, 12:57   #44
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
WIE zijn die experten ?
Maakt het iets uit?

De experten maken aanbevelingen.

Anders zouden ze beslissers heten.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2023, 12:58   #45
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.957
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. Dat is inderdaad de juiste evaluatie.
+ 18 weken: dat is een halve dracht.
Voor een vrouw is dat een zeer ernstige zaak.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2023, 13:06   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
+ 18 weken: dat is een halve dracht.
Voor een vrouw is dat een zeer ernstige zaak.
Het ging over de noodzaak van een bedenkingsperiode van 6 dagen. Zoals fox terecht zegde: we moeten daar statistieken over hebben, hoe nuttig die periode is, want die is allang in voege. Hoeveel vrouwen zien uiteindelijk af van hun wens tot abortus door die bedenkingsperiode ? Als dat tot hier toe geen kat is, dan is die periode zinloos.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2023, 14:35   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je praat hier gewoon Els Van Hoof na van CD&V.
Wie is Els Van Hoof?
Eén van m'n beste vrienden werkt in een ziekenhuis in Nederland.
Het zijn gruwelijke verhalen die hij vertelt over zwangerschapsonderbrekingen op 18 weken.
Niet iedere Gynaecoloog is bereidt om deze "operatie" uit te voeren, tenzij er een dringende reden voor is.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2023, 14:44   #48
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
WIE zijn die experten ?
tante nonneke en nonkel pastoor van de Sammy. van nonkel pastoor mocht hij altijd een snoepje uit zijn pij halen, hij moest die dan wel zo wat zoeken he,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2023, 14:46   #49
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wie is Els Van Hoof?
Eén van m'n beste vrienden werkt in een ziekenhuis in Nederland.
Het zijn gruwelijke verhalen die hij vertelt over zwangerschapsonderbrekingen op 18 weken.
Niet iedere Gynaecoloog is bereidt om deze "operatie" uit te voeren, tenzij er een dringende reden voor is.
Dat staat ook helemaal niet ter discussie. Artsen kunnen niet verplicht worden om dat wel te doen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2023, 15:18   #50
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het ging over de noodzaak van een bedenkingsperiode van 6 dagen. Zoals fox terecht zegde: we moeten daar statistieken over hebben, hoe nuttig die periode is, want die is allang in voege. Hoeveel vrouwen zien uiteindelijk af van hun wens tot abortus door die bedenkingsperiode ? Als dat tot hier toe geen kat is, dan is die periode zinloos.
Misschien is dat dan zinloos, maar als dit onderdeel vormt van het compromis dat gemaakt is, dan kan moeilijk verwachten dat je dat er opeens uit kan halen.

Het is een doekje voor het bloeden voor de CVP, en ze zullen dat willen houden.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2023, 15:23   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
CD&V heeft in deze gelijk.
14 weken is echt het maximum, 18 weken is voor mij moord!
voor jou ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2023, 15:25   #52
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Misschien is dat dan zinloos, maar als dit onderdeel vormt van het compromis dat gemaakt is, dan kan moeilijk verwachten dat je dat er opeens uit kan halen.

Het is een doekje voor het bloeden voor de CVP, en ze zullen dat willen houden.
Ja we kunnen inderdaad moeilijk verwachten dat politici de zinloosheid van bepaalde regels inzien.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2023, 15:26   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
de kans wordt idd groter na een late abortus om psychische problemen te krijgen. Wie het na drie maanden (de hedendaagse 12 weken-termijn)nog niet weet of ze de baby zal houden, zal het imo nooit goed weten.
U moet zich helemaal niet in de plaats stellen van die toekomstige mama.
Moei'd'u mee uw eigen zaken.

Zij is baas in eigen buik, en zij alleen. Vroeg of laat beslissen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2023, 15:28   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
In redelijk wat gevallen moeten vrouwen een abortus uitvoeren omdat ze nogal lichtzinnig zijn. Als u werkelijk denkt dat elke vrouw in dit land weloverwogen beslissingen maakt met betrekking tot relaties, kinderen etc, dan bent u nogal naief.

Dit heeft niets met paternalisme te maken, maar alles met lichtzinnigheid en impulsiviteit.
lichtzinnigheid die aanleiding gaf tot de conceptie, is geen element om die vrouw het recht af te pakken om baas te zijn en te blijven in haar eigen buik.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2023, 15:29   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
+ 18 weken: dat is een halve dracht.
Voor een vrouw is dat een zeer ernstige zaak.
Elke abortus is voor elke mama een zeer ernstige zaak.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2023, 15:32   #56
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
U moet zich helemaal niet in de plaats stellen van die toekomstige mama.
Moei'd'u mee uw eigen zaken.

Zij is baas in eigen buik, en zij alleen. Vroeg of laat beslissen.
Als ik het heb over psychische problemen na een abortus, gaat het niet over haar buik. En hoe later de abortus, hoe meer kans op zulke problemen.
Komt er nog bij dat het geen charcuterie moet worden (18 weken is halverwege de zwangerschap).
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2023, 15:33   #57
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
lichtzinnigheid die aanleiding gaf tot de conceptie, is geen element om die vrouw het recht af te pakken om baas te zijn en te blijven in haar eigen buik.
Dat heb ik ook nergens gesteld. Ik stel alleen dat ze lichtzinnig zijn in hun seksuele betrekkingen (wat mag van mij), ze ook lichtzinnig kunnen omspringen met hun abortuswens wat uiteindelijk verregaande gevolgen kan hebben voor die vrouwen hun mentale gezondheid. Een nadenkperiode betekent geenszins dat ik zeg dat ze geen abortus mogen plegen. Daarom zou ik dan ook graag statistieken zien. Hoeveel procent van de vrouwen ziet uiteindelijk af van een abortus na die 6 dagen?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 18 april 2023 om 15:34.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2023, 15:34   #58
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
U moet zich helemaal niet in de plaats stellen van die toekomstige mama.
Moei'd'u mee uw eigen zaken.

Zij is baas in eigen buik, en zij alleen. Vroeg of laat beslissen.
18 weken. Dat is vier maanden. Moet dat nu echt zo lang duren om tot een beslissing te komen ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2023, 15:35   #59
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
18 weken. Dat is vier maanden. Moet dat nu echt zo lang duren om tot een beslissing te komen ?
4,5 maand (halfweg dus)
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 18 april 2023 om 15:36.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2023, 15:35   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Perfect samengevat. Die verplichte bedenkingsperiode is paternalistisch opgelegde pesterij en intimidatie.
Wel, zo af en toe sla jij de bal toch 180 graden mis.

Je kan (mogelijks zoals de tsjeven) die bedenktijd zien als "tijd voor de katholieke ziekenhuizen .. bla bla ... om een zieltje te redden".
Maar je kan het ook zien als: "tijd voor de mama, om alle informatie die ze bij het eerste contact kreeg, te verwerken".

Ik zou de noodzakelijk info aan de mama zeker niet willen achterwege laten.
Tegelijk moet die natuurlijk niet nodeloos lang zijn.

Tegelijk is er de praktische kant: je komt niet om 14.00 binnen voor een eerste contact om om abortus te vragen, om dan om 16.00 u al geholpen te worden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be