Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 september 2020, 13:16   #101
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik hoor u al denken," en een Zwitser dan"? Ja het wil niet zeggen omdat er ergens in de wereld nog zo een idioot gebied is waar de verschillende bevolkingsgroepen geen binding hebben met elkaar dat er de inwoners van België Belgen zijn hé. Op dat plastieken kaartje kunnen ze zetten wat ze willen maar uiteindelijk blijven het Vlamingen en walen hoor.
Ik woon ondertussen iets meer dan 6 jaar in Zwitserland en de situatie is er niet echt te vergelijken met de Belgische in mijn ogen.

Ten eerste heeft Zwitserland een veel meer gedentraliseerde vorm van bestuur. De federale zwitserse overheid heeft heel weinig macht, het overgrote deel van de macht ligt bij de kantons en de gemeentes.

Als je dat naar België zou vertalen zou dat eigenlijk betekenen dat het een nog veel verder doorgedreven vorm van confederalisme heeft dan wat N-VA voorstaat. Het is een beetje alsof de grootste macht bij jouw gemeente en provincie zou liggen, de vlaamse / waalse regering niet bestaat en er wel een belgische regering is maar die heeft eigenlijk bitter weinig te zeggen.

Dat helpt ook behoorlijk om spanningen tussen taalgroepen te beperken gezien de mentaliteit in eerste plaats naar eigen gemeente en kanton kijkt. In die zin heb je wel taalgroepen, maar de band ligt in eerste plaats bij de eigen gemeente / kanton.

Het politieke systeem is er buiten de veel meer gedentraliseerde aanpak ook veel democratischer, je hebt burgerreferenda die dwingend zijn, maar bvb ook in veel gemeentes kan de ganse stemgerechtigde bevolking zich uitspreken over bvb een gemeentelijke belastingverhoging usw.

Dan qua mentaliteit is er ook een groot verschil. I.e. ik heb eigenlijk nog nooit een Zwitser ontmoet die zich 'duitstalige zwitser, franstalige zwitser' of iets dergerlijks voelt. Zoals gezegd zal een zwitser wich eerder identificeren als inwoner van Basel, Zurich, Geneve of Altdorf, in de tweede plaats met het kanton en in de derde plaats als Zwitser.

Ik zie ook geen taalstrijd in Belgische zin, i.e. het is niet zo dat franstalige kantons proberen om stukken van duitstalige kantons aan te hechten of vice versa.

I.e. enkel heel heel oppervlakkig kan je Zwitserland en België vergelijken. Maar als je iets dieper kijkt dan besef je dat Zwitserland heel heel anders georganiseerd is en het lijkt veel beter te werken. Je kan perfect Zwitserland als een voorbeeld nemen voor een land met meerdere taalgroepen dat behoorlijk goed werkt, maar moet er dan wel bijzeggen dat het een enorm gedecentraliseerd land is. Veel verder gedecentraliseerd dan het federalisme dat N-VA als oplossing ziet.
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 16:18   #102
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Uw meerderheid is nog ver af. trouwens een tijdelijke meerderheid van 51% laten beslissen over een belangrijke institutionele zaak als de afsplitsing van een land leidt tot fiasco's: zie de Brexit.
Dat is op zoveel vlakken klinkklare onzin.

- Primo: Brexit een fiasco? Dat is compleet koffiedik kijken hoe dat uitdraait. Alleszins zijn al de rampen die volgens de tegenstanders van Brexit zouden plaatsvinden vooralsnog NIET gebeurd.

- Secundo: helaas speelt wat de bevolking zelf denkt meestal geen rol in wat er uiteindelijk gebeurd. Kijk naar de afscheiding van België zelf. Was daar een meerderheid voor? Dat valt nogal te betwijfelen, gezien er 1. een Frans leger nodig was om de hollanders buiten te trappen 2. een meerderheid in de grootste vlaamse steden resoluut tegen was 3. Het nogal twijfelachtig is of een meerderheid van de bevolking die vlaams sprak stond te popelen om een eentalig Frans land te worden nietwaar.

Je kan ook naar Catalonië kijken enz. Uiteindelijk zal wat de doorslag geeft in de eerste plaats zijn wat de externe omstandigheden zijn. En dan bedoel ik naar de houding van de EU en Frankrijk in de eerste plaats.

En die houding zal puur gedreven worden door opportunisme, niet door enige ideologie want er is daar geen consistente ideologie.

Bvb. De EU zal waarschijnlijk niet staan te springen om België te zien verdwijnen, maar als ze kans hebben om van Brussel een soort eerste EU staat te maken kan dat er al heel anders uitzien.

Voor Frankrijk geldt in zekere zin hetzelfde, Frankrijk is nooit vies geweest van een extra lapje grond.. I.e. een oplossing van België waarbij wallonië bij Frankrijk aansluit geeft hen een paar miljoen extra inwoners, een lapje grond en bijgevolg een iets groter gewicht op europese schaal.
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 16:43   #103
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht

Uw meerderheid is nog ver af. trouwens een tijdelijke meerderheid van 51% laten beslissen over een belangrijke institutionele zaak als de afsplitsing van een land leidt tot fiasco's: zie de Brexit.

Er wordt nergens ontkend dat die meerderheid nog veraf is, maar de evolutie is er wel. Daarom dat je er niet zo gemakkelijk vanaf komt met uw "tijdelijk". Als de meerderheid ooit behaald wordt, dan zal dat niet tijdelijk zijn, het is immers een evolutie die niet plots magisch zal omgedraaid worden eens de 51% bereikt zou worden.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 17:56   #104
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Er wordt nergens ontkend dat die meerderheid nog veraf is, maar de evolutie is er wel. Daarom dat je er niet zo gemakkelijk vanaf komt met uw "tijdelijk". Als de meerderheid ooit behaald wordt, dan zal dat niet tijdelijk zijn, het is immers een evolutie die niet plots magisch zal omgedraaid worden eens de 51% bereikt zou worden.
Die vergelijking met de brexit vind ik toch maar flauwe kul hoor. Wat heeft dat met Vlaamse onafhankelijkheid te maken ? Waarom haalt die pipo dat er bij ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2020, 07:58   #105
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Er wordt nergens ontkend dat die meerderheid nog veraf is, maar de evolutie is er wel. Daarom dat je er niet zo gemakkelijk vanaf komt met uw "tijdelijk". Als de meerderheid ooit behaald wordt, dan zal dat niet tijdelijk zijn, het is immers een evolutie die niet plots magisch zal omgedraaid worden eens de 51% bereikt zou worden.
Dat is uw mening. Ik denk daar anders over. Als die meerderheid er komt is dat door leugens, halve waarheden en populisme. Vergelijkbaar met hoe de BREXIT er gekomen is. Eenmaal de kiezer dat doorheeft is die meerderheid ver weg.
Een van die voorbeelden van leugens is de vergelijking met Zwitserland als welvarend land. Dat die vergelijking met een centralistisch geleid onafhankelijk Vlaanderen niet opgaat heb ik hier al tientallen keren geschreven. Ik ben blij dat iemand die in Zwitserland woont mijn stelling bevestigt.
Wat die meerderheid betreft. Bewijs mij eens dat het succes van het VB bij de laatste verkiezingen te danken was aan hun Vlaams-onafhankelijkheidsstreven en niet aan haar belofte van een minimumpensioen van 1.500 euro, of hun beloftes i.v.m. migratie.

De vergelijking met BREXIT is niet zo ver gezocht.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2020, 13:38   #106
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat is uw mening. Ik denk daar anders over. Als die meerderheid er komt is dat door leugens, halve waarheden en populisme. Vergelijkbaar met hoe de BREXIT er gekomen is. Eenmaal de kiezer dat doorheeft is die meerderheid ver weg.
Een van die voorbeelden van leugens is de vergelijking met Zwitserland als welvarend land. Dat die vergelijking met een centralistisch geleid onafhankelijk Vlaanderen niet opgaat heb ik hier al tientallen keren geschreven. Ik ben blij dat iemand die in Zwitserland woont mijn stelling bevestigt.
Wat die meerderheid betreft. Bewijs mij eens dat het succes van het VB bij de laatste verkiezingen te danken was aan hun Vlaams-onafhankelijkheidsstreven en niet aan haar belofte van een minimumpensioen van 1.500 euro, of hun beloftes i.v.m. migratie.

De vergelijking met BREXIT is niet zo ver gezocht.
De Brexit is er gekomen op basis van een referendum. En in feite hoefde dat zelfs niet eens, het had net zogoed kunnen beslist worden door een stemming in het Britse parlement. Maar Prime Minister David Cameron gokte erop dat hij een Brexit ging kunnen vermijden door het houden van een referendum. Hij gokte verkeerd... en naar Britse traditie trad hij af en het parlement besliste het resultaat van het referendum te respecteren. Ergo: Brexit.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2020, 13:46   #107
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat is uw mening. Ik denk daar anders over. Als die meerderheid er komt is dat door leugens, halve waarheden en populisme. Vergelijkbaar met hoe de BREXIT er gekomen is. Eenmaal de kiezer dat doorheeft is die meerderheid ver weg.
Tja, als de uitslag sommigen niet bevalt is het natuuuuurlijk “populisme”. De term “populisme” is wellicht het meest idiote verwijt waarmee we de voorbije paar jaren regelmatig geconfronteerd worden. Het is doodeenvoudig een Calimero-reactie, een gemekker uit frustratie.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2020, 15:17   #108
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat is uw mening. Ik denk daar anders over. Als die meerderheid er komt is dat door leugens, halve waarheden en populisme. Vergelijkbaar met hoe de BREXIT er gekomen is. Eenmaal de kiezer dat doorheeft is die meerderheid ver weg.
Een van die voorbeelden van leugens is de vergelijking met Zwitserland als welvarend land. Dat die vergelijking met een centralistisch geleid onafhankelijk Vlaanderen niet opgaat heb ik hier al tientallen keren geschreven. Ik ben blij dat iemand die in Zwitserland woont mijn stelling bevestigt.
Wat die meerderheid betreft. Bewijs mij eens dat het succes van het VB bij de laatste verkiezingen te danken was aan hun Vlaams-onafhankelijkheidsstreven en niet aan haar belofte van een minimumpensioen van 1.500 euro, of hun beloftes i.v.m. migratie.

De vergelijking met BREXIT is niet zo ver gezocht.
De reden dat Belgie nog bestaat is net door leugens, halve waarheden en populisme. Dat is de enige reden dat de meerderheid nog zover af is.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2020, 17:02   #109
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Atrology Bekijk bericht
Dus jij splits een land zonder enig bewijs dat "het volk" dit wil?
En dan... exporteren maar? De buurlanden zullen met graagte de bedrijven tot de hunne voegen. Met een corrupt land doe je geen zaken.
't Is toch zo opgericht ook. Waarom zou oprichten zonder meerderheid wel kunnen en ontbinden niet?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2020, 17:05   #110
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tja, als de uitslag sommigen niet bevalt is het natuuuuurlijk “populisme”. De term “populisme” is wellicht het meest idiote verwijt waarmee we de voorbije paar jaren regelmatig geconfronteerd worden. Het is doodeenvoudig een Calimero-reactie, een gemekker uit frustratie.
populisme is een synoniem voor democratisch als ge 't mij vraagt.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2020, 17:14   #111
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Sorry Garry, ik ben het met u niet eens. De taal van de Vlaming is NEDERLANDS. De meesten onder ons spreken wellicht het Nederlands met een hoorbaar Vlaams accent, maar de Nederlanders hebben evenzeer een Hollands, Drenth’s, Limburgs, Groning’s accent. Daar is hoegenaamd niets fout aan. In elk taalgebied dringen lokale accenten binnen in de formele taal van het betrokken land. Waarom zouden wij Vlamingen weeral eens domweg de Belgicistische franstaligen munitie in hun handen duwen door onze wettelijke taal “Vlaams” te gaan noemen. Opdat in een volgende francofone betoging er opnieuw een Brussels francofoon wijf triomfantelijk kan rondwandelen met een plakkaat waarop uitdagend geschreven staat: “Marre des revendications linguistiques. De la modestie svp quand on parle une langue si locale”. Waarom verdomme moeten wij Vlamingen toch altijd weer opnieuw onszelf belachelijk maken? Denk je soms dat er ook maar één Oostenrijker is die het in zijn/haar hoofd haalt omzijn taal “Österreichisch” te noemen? Ook al klinkt zijn taal wel effe anders dan wat je hoort in Frankfurt of in Berlijn, die Oostenrijker zegt simpelweg “Ich spreche Deutsch”.
Nee, zelfs in Frankrijk (frans Vlaanderen, kan men Vaams leren op school, maar geen Nederlands.
https://www.youtube.com/watch?v=RAx36TRNEKc
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2020, 17:23   #112
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Atrology Bekijk bericht
Dus jij splits een land zonder enig bewijs dat "het volk" dit wil?
En dan... exporteren maar? De buurlanden zullen met graagte de bedrijven tot de hunne voegen. Met een corrupt land doe je geen zaken.
Welk volk??? Je weet toch ook dat er geen “Belgisch” volk bestaat. Er zijn Nederlands sprekende Vlamingen, Frans sprekende Walen en (grotendeels) Brusselaars.
Wat het exporteren betreft: dat is voor 83% het werk van Vlaamse ondernemingen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2020, 17:30   #113
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Welk volk??? Je weet toch ook dat er geen “Belgisch” volk bestaat. Er zijn Nederlands sprekende Vlamingen, Frans sprekende Walen en (grotendeels) Brusselaars.
Wat het exporteren betreft: dat is voor 83% het werk van Vlaamse ondernemingen.
Nee. Het gaat niet allemaal over Vlaamse ondernemingen wel over ondernemingen die in Vlaanderen gevestigd zijn. BASF is niet Vlaams, Volvo ook niet, IKEA, Krefeld, Arcelor Mittal, TOTAL, SUEZ, ING, BNP, ... al evenmin en tussen de diamantairs in Antwerpen is er nog geen 10% die de Belgische nationaliteit heeft. De Vlaamse ondernemer die het gemaakt heeft verkoopt trouwens liever zijn onderneming aan een buitenlander voor de simpele reden dat hij er meer geld voor krijgt.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2020, 17:54   #114
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Nee. Het gaat niet allemaal over Vlaamse ondernemingen wel over ondernemingen die in Vlaanderen gevestigd zijn. BASF is niet Vlaams, Volvo ook niet, IKEA, Krefeld, Arcelor Mittal, TOTAL, SUEZ, ING, BNP, ... al evenmin en tussen de diamantairs in Antwerpen is er nog geen 10% die de Belgische nationaliteit heeft. De Vlaamse ondernemer die het gemaakt heeft verkoopt trouwens liever zijn onderneming aan een buitenlander voor de simpele reden dat hij er meer geld voor krijgt.
En zelfs die lui weigeren Walenland te besproeien...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2020, 19:24   #115
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Nee, zelfs in Frankrijk (frans Vlaanderen, kan men Vaams leren op school, maar geen Nederlands.
https://www.youtube.com/watch?v=RAx36TRNEKc
Wat daar dan in Frans Vlaanderen wordt onderwezen is één van de Vlaamse dialecten. Ik mag hopen dat de lesgevers er dan duidelijk bij vertellen dat het om dialect gaat en niet om de taal die wordt gebruikt in het Vlaams onderwijs evenals de Vlaamse geschreven en gesproken media. Anders krijgen die deelnemers aan de cursus een verkeerd beeld voorgeschoteld omtrent de toestand in het hedendaagse Vlaanderen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2020, 19:30   #116
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Nee. Het gaat niet allemaal over Vlaamse ondernemingen wel over ondernemingen die in Vlaanderen gevestigd zijn. BASF is niet Vlaams, Volvo ook niet, IKEA, Krefeld, Arcelor Mittal, TOTAL, SUEZ, ING, BNP, ... al evenmin en tussen de diamantairs in Antwerpen is er nog geen 10% die de Belgische nationaliteit heeft. De Vlaamse ondernemer die het gemaakt heeft verkoopt trouwens liever zijn onderneming aan een buitenlander voor de simpele reden dat hij er meer geld voor krijgt.
Wanneer het over export gaat zijn voor mij “Vlaamse ondernemingen” diegenen die een exportgerichte activiteit uitoefenen op Vlaams grondgebied, ongeacht of ze nu al of niet deel uitmaken van een overkoepelende buitenlandse groep.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2020, 19:45   #117
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Nee. Het gaat niet allemaal over Vlaamse ondernemingen wel over ondernemingen die in Vlaanderen gevestigd zijn. BASF is niet Vlaams, Volvo ook niet, IKEA, Krefeld, Arcelor Mittal, TOTAL, SUEZ, ING, BNP, ... al evenmin en tussen de diamantairs in Antwerpen is er nog geen 10% die de Belgische nationaliteit heeft. De Vlaamse ondernemer die het gemaakt heeft verkoopt trouwens liever zijn onderneming aan een buitenlander voor de simpele reden dat hij er meer geld voor krijgt.
Blijkbaar zitten die bedrijven hier gebeiteld, anders waren die al lang naar ergens anders verkast:

“België is al decennia één van de productiefste landen ter wereld. Slechts in drie landen ligt het bruto binnenlands product per gewerkt uur hoger: in Noorwegen, Luxemburg en Ierland. Van onze buurlanden doet dus alleen Luxemburg het beter.

De OESO stelt dat de positie van België, als een heel productief land met hoge lonen onder druk komt te staan. Als de trend zich doorzet, vreest de OESO voor economische en politieke spanningen in ons land.
Concreet denkt de OESO hierbij aan de spanningen tussen de verschillende gewesten. De cijfers tonen namelijk een huizenhoog verschil in productiviteit tussen de verschillende landsdelen.

De arbeidsproductiviteit ligt het hoogst in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Een gewerkt uur levert er 19 procent meer op voor onze economie dan in Vlaanderen en maar liefst 38 procent meer dan in Wallonië.
Tussen 2003 en 2016 heeft Vlaanderen een deel van de kloof met Brussel kleiner gemaakt, terwijl het gapende gat tussen Wallonië en de andere twee gewesten alleen maar groter is geworden.”


https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/07...tiviteit-oeso/

Vlaanderen kan door de hoge werkproductiviteit van ondernemers én werknemers gerust z’n eigen financiele boontjes doppen, zéker als die armlastige miljardentransfers naar het zuiden zouden wegvallen.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be