Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 augustus 2024, 19:22   #1
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 24.230
Standaard HAMAS propaganda op HLN? (en andere media)

Ter plaatse fact-checken is nogal moeilijk en de anti-Israël groeperingen willen dit bericht blijkbaar niet controleren op waarheid terwijl ze wel elke scheet van Trump analyseren.

Dan moeten we het maar zelf doen met de beschikbare beelden, volgens mij is dit een propaganda video omdat ze de scène 2 keer binnen hebben opgenomen en door elkaar gemonteerd. Iemand beweert dat ik een betaalde propagandist ben van Israël wat ik ten stelligste wil ontkennen, ik wordt hier jammer genoeg niet voor betaald.

Volgens mij kun je zien dat het hele gedoe met de zogezegde vader 2 keer is uitgevoerd omdat je in de verschillende filmpjes 2 manieren ziet hoe hij die geboortepapieren doorgeeft en de mensen op de achtergrond veranderen tijdens het optreden.

Hetzelfde optreden herhaalt hij dan nog eens buiten.

Voor mij is het dus zeer duidelijk HAMAS propaganda maar niet iedereen heeft die mening, vandaar mijn oproep om dit eens te fact checken door een grotere groep.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
OK, dat kindje is wel dood maar dat is geen pasgeboren tweeling, daar is die veel te groot voor. Ze hebben heel die scene ook 2 keer uitgevoerd met dezelfde 3 man en dan gemonteerd, je ziet dat aan de mensen in de achtergrond die opeens veranderen en hoe hij de geboortecertificaten afgeeft in de 2 filmpjes, het gebeurt op 2 manieren. De hele scène werd dus 2 keer uitgevoerd en buiten nog eens.

Waarom? Well, met de drama van een man die z'n geliefden verliest proberen ze de eigen bevolking aan te spreken, vooral mannen dan om Hamas strijder te worden. Tegelijk hebben ze 2 niet-bestaande kinderen die ze op de doden-lijst van Israël kunnen zetten, met naam en al.

Het is wel tekenend dat al onze media die gefabriceerde HAMAS filmpjes gewoon overneemt zonder enige controle.

https://www.hln.be/buitenland/kijk-v...ment~a8932f21/

In dit filmpje zijn de omstaanders gedeeltelijk anders en geeft hij de geboorte certificaten op een andere manier aan die man. Dit is dus een andere opname en stukken daarvan zitten ook in de montage die op HLN staat, dit is pure Hamas propaganda die HLN gewoon heeft overgenomen.

https://www.instagram.com/palestine....l/C-mx1BItfzx/

Buiten doet hij dezelfde voorstelling nog eens over, kijk hoe hij in z'n drama toch nog goed wil zitten op die bank.

https://www.instagram.com/p/C-mw2oUq9xU/

Nog een Photo opp met een ander familielid.

Het IDF zegt dat ze geen weet hebben van het incident of het bombardement.

https://www.timesofisrael.com/livebl...get-civilians/

De mening van Atmosphere als aanleiding
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Een mooi voorbeeld van het werk van de betaalde Israel lobbyisten. Net doen alsof er helemaal geen grote aantallen burgers omkomen , het is allemaal fake, hamas propaganda. Heeft u ook al eens achterhaalt van wie die beelden en foto's precies zijn ? zijn die werkelijk van Hamas afkomstig ?

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 15 augustus 2024 om 19:26.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be