Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 mei 2005, 15:16   #61
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Ik ben zelf een baas(je) met weliswaar maar een Nissan Z, ik deel gewoon maar mee ... kenniseconomiezeepbel en zo van die zaken ...

Ik weet niet welke afdelingen van IBM getroffen worden, ...

Kenniseconomiezeepbel, volledig mee akkoord , als het ook om kenniseconomie gaat, ... IBM bouwt PC's , (wel nu nie meer nu is da in China ) IBM bouwt servers, AS/400 , RS6000 nog altijd zowat de meest stabiele en betrouwbare giganten die er op de markt te vinden zijn overigens ideaal als harware om E buisiness en Client Server toestanden op te draaien.

IBM houd zich natuurlijk ook veel met R&D en zelf cadsoftware bezig, ... (ja ik wist dat ook niet tot ik een IBM Graphic workstation in de autoindustrie tegenkwam, ... euh, ... (moet dat geen HP of een Silicon zijn... dacht ik zo ... )

En waar ze zich nog mee bezig houden , dat is outsoursing, ...

Wat doet IBM, ze stellen een grote multinational voor om hun infrastructuur te gaan beheren, wat houd dat in, ze pakken alles over, werknemers, infrastructuur, serverpark, enz... enz... IT personeel, als ge ne verkoper van IBM ziet binnenkomen, begint dan maar ander werk te zoeken, want voor ge het weet werkte voor IBM en vanaf dan, ...

Want de moment dat multinational X geen IBM meer lust, om wat voor reden dan ook, vliegt heel de mikmak ook weer buiten, personeel incluis...

Want Dell of HP , of andere computerboeren staan te springen om heel da park over te nemen hun brol daar te installeren en hun mannekes daar te droppen...

ik heb het al nekeer zien gebeuren wij zaten daar als subcontractor, buiten gevlogen toen de grote jongens het een keer kwamen doen, en nog geen jaar later stonden ze al terug aan de deur met hangende pootjes te smeken of we alstublieft terug wilden overnemen...

Schoenmaker, blijf dus bij uw leest.

Kom een schoenmaker die goeie schoenen maakt en zijn productie verkoopt, aan de sjineezen...

En dan te bedenken dak vanzeleven nog bij IBM gesoliciteerd hem, ... jaja, toen zaten ze nog in die toren aan Victoria Regina waar nu de GP zit...

Af en toe moet nen mens toch de juste keuzes maken niewaar, of geluk hebben da ge nie aangenomen wordt. [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Herr Flick on 25-05-2005 at 16:24
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Ik ben zelf een baas(je) met weliswaar maar een Nissan Z, ik deel gewoon maar mee ... kenniseconomiezeepbel en zo van die zaken ...

Ik weet niet welke afdelingen van IBM getroffen worden, ...

Kenniseconomiezeepbel, volledig mee akkoord , als het ook om kenniseconomie gaat, ... IBM bouwt PC's , (wel nu nie meer nu is da in China ) IBM bouwt servers, AS/400 , RS6000 nog altijd zowat de meest stabiele en betrouwbare giganten die er op de markt te vinden zijn overigens ideaal als harware om E buisiness en Client Server toestanden op te draaien.

IBM houd zich natuurlijk ook veel met R&D en zelf cadsoftware bezig, ... (ja ik wist dat ook niet tot ik een IBM Graphic workstation in de autoindustrie tegenkwam, ... euh, ... (moet dat geen HP of een Silicon zijn... dacht ik zo ... )

En waar ze zich nog mee bezig houden , dat is outsoursing, ...

Wat doet IBM, ze stellen een grote multinational voor om hun infrastructuur te gaan beheren, wat houd dat in, ze pakken alles over, werknemers, infrastructuur, serverpark, enz... enz... IT personeel, als ge ne verkoper van IBM ziet binnenkomen, begint dan maar ander werk te zoeken, want voor ge het weet werkte voor IBM en vanaf dan, ...

Want de moment dat multinational X geen IBM meer lust, om wat voor reden dan ook, vliegt heel de mikmak ook weer buiten, personeel incluis...

Want Dell of HP , of andere computerboeren staan te springen om heel da park over te nemen hun brol daar te installeren en hun mannekes daar te droppen...

ik heb het al nekeer zien gebeuren wij zaten daar als subcontractor, buiten gevlogen toen de grote jongens het een keer kwamen doen, en nog geen jaar later stonden ze al terug aan de deur met hangende pootjes te smeken of we alstublieft terug wilden overnemen...

Schoenmaker, blijf dus bij uw leest.

Kom een schoenmaker die goeie schoenen maakt en zijn productie verkoopt, aan de sjineezen...

En dan te bedenken dak vanzeleven nog bij IBM gesoliciteerd hem, ... jaja, toen zaten ze nog in die toren aan Victoria Regina waar nu de GP zit...

Af en toe moet nen mens toch de juste keuzes maken niewaar, of geluk hebben da ge nie aangenomen wordt. [/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Ik ben zelf een baas(je) met weliswaar maar een Nissan Z, ik deel gewoon maar mee ... kenniseconomiezeepbel en zo van die zaken ...

Ik weet niet welke afdelingen van IBM getroffen worden, ...

Kenniseconomiezeepbel, volledig mee akkoord , als het ook om kenniseconomie gaat, ... IBM bouwt PC's , (wel nu nie meer nu is da in China ) IBM bouwt servers, AS/400 , RS6000 nog altijd zowat de meest stabiele en betrouwbare giganten die er op de markt te vinden zijn overigens ideaal als harware om E buisiness en Client Server toestanden op te draaien.

IBM houd zich natuurlijk ook veel met R&D en zelf cadsoftware bezig, ... (ja ik wist dat ook niet tot ik een IBM Graphic workstation in de autoindustrie tegenkwam, ... euh, ... (moet dat geen HP of een Silicon zijn... dacht ik zo ... )

En waar ze zich nog mee bezig houden , dat is outsoursing, ...

Wat doet IBM, ze stellen een grote multinational voor om hun infrastructuur te gaan beheren, wat houd dat in, ze pakken alles over, werknemers, infrastructuur, serverpark, enz... enz... IT personeel, als ge ne verkoper van IBM ziet binnenkomen, begint dan maar ander werk te zoeken, want voor ge het weet werkte voor IBM en vanaf dan, ...

Want de moment dat multinational X geen IBM meer lust, om wat voor reden dan ook, vliegt heel de mikmak ook weer buiten, personeel incluis...

Want Dell of HP , of andere computerboeren staan te springen om heel da park over te nemen hun brol daar te installeren en hun mannekes daar te droppen...

ik heb het al nekeer zien gebeuren wij zaten daar als subcontractor, buiten gevlogen toen de grote jongens het een keer kwamen doen, en nog geen jaar later stonden ze al terug aan de deur met hangende pootjes te smeken of we alstublieft terug wilden overnemen...

Schoenmaker, blijf dus bij uw leest.

Kom een schoenmaker die goeie schoenen maakt en zijn productie verkoopt, aan de sjineezen...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 25 mei 2005 om 15:24.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2005, 15:18   #62
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Werkloze ingenieurs, ik snap het toch niet helemaal goed. Dat terwijl hier vacatures uithangen die na maanden nog niet zijn ingevuld. Ik ken bijvoorbeeld bedrijven die al maanden hopeloos op zoek zijn naar een doodsimpele stress engineer, iemand die overweg kan met structuren door te rekenen.

Airbus recruteert constant ingenieurs. Shell is juist een enorme recruteringscampagne begonnen om ingenieurs te zoeken, want ze vinden er geen. 1000 nieuwe hebben ze er nodig.

De ballen ja.....als ge wilt werken is er genoeg werk. Al de rest is zever en prietpraat.

Dikwijls moeten die wel berijd zijn te reizen, 2 en liefst 3 of 4 talen vloeiend spreken, af en toe al ies in 't weekend werken,

kortom flexibel zijn, ...

Ja maar als ge da wilt doen, kunde dikwijls inderdaad wel goe uw booke verdienen , als ge dan nog wa bekwaam zijt ook natuurlijk...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2005, 15:22   #63
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Ah dat beest.
Ben een beetje aan een update toe dan.
Hij zal wel eens aan de univ gaan ronselen denk ik. Daar zitten van die fanatieken.

Van die zotte would be proffen met nen tsje tieshirt, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2005, 17:45   #64
genehunter
Gouverneur
 
genehunter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2005
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
Werkloze ingenieurs, ik snap het toch niet helemaal goed. Dat terwijl hier vacatures uithangen die na maanden nog niet zijn ingevuld. Ik ken bijvoorbeeld bedrijven die al maanden hopeloos op zoek zijn naar een doodsimpele stress engineer, iemand die overweg kan met structuren door te rekenen.

Airbus recruteert constant ingenieurs. Shell is juist een enorme recruteringscampagne begonnen om ingenieurs te zoeken, want ze vinden er geen. 1000 nieuwe hebben ze er nodig.
Ja akkoord, maar ik ben geen burgie hé. En ik twijfel eraan of die jobs allemaal in België te vinden zijn. Mijn voorkeurssector is meer die van de farma en de biotech IT toepassingen (vanwege de master), dat de biotech op de terugweg zou zijn, is niet waar, de toepassingen zijn gewoon meer verspreid tegenwoordig. Ik kan eigenlijk aan de bak in tal van sectoren. De plantenbiotech (geloof me, Bayer, Cropscience, Monsanto investeren er nog altijd miljoenen in), CRA's, farmabedrijven, god zelfs de overheden nemen ons aan (enfin, als er een eind komt aan de wervingsstop tenminste) en als ik geen specifieke biotech job wil (waar ik nu nog aan twijfel), dan kan ik in de milieusector of in commerciële functies bij multinationals ook terecht, maar dat is idd weer a la 'diploma als ticket, niet als garantie'.

Die burgies hebben het trouwens ook niet altijd even gemakkelijk tegenwoordig. Dat er veel bedrijven geen vinden is vaak te wijten aan de strenge selectiecriteria die ze stellen: zoals al gezegd, minimum 3 talig, sociaal vaardig, flexibel, prasidium gedaan, liefst nog grote onderscheiding 7 selectierondes om het dan af te leggen tegen een interne kandidaat... Dan valt de doorsnee burgie meestal wel uit de boot ja.

Maar ik heb meer te klagen over de algemene economische crisis. Bedrijven nemen niet meer massaal aan omdat de loonkosten gewoon te hoog liggen, daar zit het hem. Pff, en dan nog, schrik heb ik niet, ik schat mijn vooruitzichten nog altijd vrij goed in hoor, daar niet van. T'is gewoon: 't is niet meer zoals 5-6 jaar terug toen ik begon, toen had je al een contract voor je afgestudeerd was.

Citaat:
bin laden zocht toch expert in bio warfare.
Waar moet ik mijn CV naartoe sturen daarvoor?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by genehunter on 25-05-2005 at 18:47
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Werkloze ingenieurs, ik snap het toch niet helemaal goed. Dat terwijl hier vacatures uithangen die na maanden nog niet zijn ingevuld. Ik ken bijvoorbeeld bedrijven die al maanden hopeloos op zoek zijn naar een doodsimpele stress engineer, iemand die overweg kan met structuren door te rekenen.

Airbus recruteert constant ingenieurs. Shell is juist een enorme recruteringscampagne begonnen om ingenieurs te zoeken, want ze vinden er geen. 1000 nieuwe hebben ze er nodig.
Ja akkoord, maar ik ben geen burgie hé. En ik twijfel eraan of die jobs allemaal in België te vinden zijn. Mijn voorkeurssector is meer die van de farma en de biotech IT toepassingen (vanwege de master), dat de biotech op de terugweg zou zijn, is niet waar, de toepassingen zijn gewoon meer verspreid tegenwoordig. Ik kan eigenlijk aan de bak in tal van sectoren. De plantenbiotech (geloof me, Bayer, Cropscience, Monsanto investeren er nog altijd miljoenen in), CRA's, farmabedrijven, god zelfs de overheden nemen ons aan (enfin, als er een eind komt aan de wervingsstop tenminste) en als ik geen specifieke biotech job wil (waar ik nu nog aan twijfel), dan kan ik in de milieusector of in commerciële functies bij multinationals ook terecht, maar dat is idd weer a la 'diploma als ticket, niet als garantie'.

Die burgies hebben het trouwens ook niet altijd even gemakkelijk tegenwoordig. Dat er veel bedrijven geen vinden is vaak te wijten aan de strenge selectiecriteria die ze stellen: zoals al gezegd, minimum 3 talig, sociaal vaardig, flexibel, prasidium gedaan, liefst nog grote onderscheiding 7 selectierondes om het dan af te leggen tegen een interne kandidaat... Dan valt de doorsnee burgie meestal wel uit de boot ja.

Maar ik heb meer te klagen over de algemene economische crisis. Bedrijven nemen niet meer massaal aan omdat de loonkosten gewoon te hoog liggen, daar zit het hem. Pff, en dan nog, schrik heb ik niet, ik schat mijn vooruitzichten nog altijd vrij goed in hoor, daar niet van. T'is gewoon: 't is niet meer zoals 5-6 jaar terug toen ik begon, toen had je al een contract voor je afgestudeerd was.

Citaat:
bin laden zocht toch expert in bio warfare.
Waar moet ik mijn CV naartoe sturen daarvoor?[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Werkloze ingenieurs, ik snap het toch niet helemaal goed. Dat terwijl hier vacatures uithangen die na maanden nog niet zijn ingevuld. Ik ken bijvoorbeeld bedrijven die al maanden hopeloos op zoek zijn naar een doodsimpele stress engineer, iemand die overweg kan met structuren door te rekenen.

Airbus recruteert constant ingenieurs. Shell is juist een enorme recruteringscampagne begonnen om ingenieurs te zoeken, want ze vinden er geen. 1000 nieuwe hebben ze er nodig.
Ja akkoord, maar ik ben geen burgie hé. En ik twijfel eraan of die jobs allemaal in België te vinden zijn. Mijn voorkeurssector is meer die van de farma en de biotech IT toepassingen (vanwege de master), dat de biotech op de terugweg zou zijn, is niet waar, de toepassingen zijn gewoon meer verspreid tegenwoordig. Ik kan eigenlijk aan de bak in tal van sectoren. De plantenbiotech (geloof me, Bayer, Cropscience, Monsanto investeren er nog altijd miljoenen in), CRA's, farmabedrijven, god zelfs de overheden nemen ons aan (enfin, als er een eind komt aan de wervingsstop tenminste) en als ik geen specifieke biotech job wil (waar ik nu nog aan twijfel), dan kan ik in de milieusector of in commerciële functies bij multinationals ook terecht, maar dat is idd weer a la 'diploma als ticket, niet als garantie'.

Die burgies hebben het trouwens ook niet altijd even gemakkelijk tegenwoordig. Dat er veel bedrijven geen vinden is vaak te wijten aan de strenge selectiecriteria die ze stellen: zoals al gezegd, minimum 3 talig, sociaal vaardig, flexibel, prasidium gedaan, liefst nog grote onderscheiding 7 selectierondes om het dan af te leggen tegen een interne kandidaat... Dan valt de doorsnee burgie meestal wel uit de boot ja.

Maar ik heb meer te klagen over de algemene economische crisis. Bedrijven nemen niet meer massaal aan omdat de loonkosten gewoon te hoog liggen, daar zit het hem. Pff, en dan nog, schrik heb ik niet, ik schat mijn vooruitzichten nog altijd vrij goed in hoor, daar niet van. T'is gewoon: 't is niet meer zoals 5-6 jaar terug toen ik begon, toen had je al een contract voor je afgestudeerd was.[/size]
[/edit]
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
Het gaat wel degelijk over 98,7 % dna overeenkomst , en dat is een bewijs ?
Dan zeg ik als bewijs nog liever ; een tafel is een hond want een hond heeft ook 4 poten .

Laatst gewijzigd door genehunter : 25 mei 2005 om 17:47.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2005, 17:53   #65
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Van die zotte would be proffen met nen tsje tieshirt, ...
Ja die denk ik.
Ze studeren voor een serieuze kapitalist te worden en in afwachting spelen ze voor communist. Houden ze altijd een plan B klaar voor mocht het niet lukken denk ik.
Zo zitten die gasten wel in elkander.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2005, 18:17   #66
Hoshimaru
Vreemdeling
 
Hoshimaru's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Heb je een inkomen gehad gedurende minstens 12 maand in die twee jaar?
In dat geval biedt de overheid je wél steun. Idealiter laat je je ontslaan. Dan krijg je gedurende heel je studie behalve een studiebeurs ook nog een werkloosheidsuitkering. En je komt ook in aanmerking voor een gesubsidieerd kot.
http://www.ond.vlaanderen.be/studiet...elfstandigstud
Ik werk er nu sinds 17 maanden. Als ik het geregeld krijg om ontslagen te worden, dan zou ik een knelpuntberoep moeten kiezen of ik krijg niks werkloosheidsuitkering. Althans, dat is wat men mij heeft uitgelegd in het RVA kantoor.

Het beste is dat ik eens persoonlijk naar de sociale dienst / secretariaat van de universiteit ga en daar het één en ander bespreken om het allemaal correct te weten.

En wat die parasiet opmerking betreft. Ik dacht ook altijd dat als die doppers parasieten waren... maar ja, als er Belgen zijn die volledig in staat zijn om te werken, maar toch liever van't OCMW en de dop leven en een dikke BMW voor de garage hebben staan, waarom zou ik dan niet iets kunnen krijgen ?
Ik betaal er nu toch genoeg belastingen voor en achteraf betaal ik opnieuw.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Hoshimaru on 25-05-2005 at 19:21
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Heb je een inkomen gehad gedurende minstens 12 maand in die twee jaar?
In dat geval biedt de overheid je wél steun. Idealiter laat je je ontslaan. Dan krijg je gedurende heel je studie behalve een studiebeurs ook nog een werkloosheidsuitkering. En je komt ook in aanmerking voor een gesubsidieerd kot.
http://www.ond.vlaanderen.be/studiet...elfstandigstud
Ik werk er nu sinds 17 maanden. Als ik het geregeld krijg om ontslagen te worden, dan zou ik een knelpuntberoep moeten kiezen of ik krijg niks werkloosheidsuitkering. Althans, dat is wat men mij heeft uitgelegd in het RVA kantoor.

Het beste is dat ik eens persoonlijk naar de sociale dienst / secretariaat van de universiteit ga en daar het één en ander bespreken om het allemaal correct te weten.

En wat die parasiet opmerking betreft. Ik dacht ook altijd dat als die doppers parasieten waren... maar ja, als er Belgen zijn die volledig in staat zijn om te werken, maar toch liever van't OCMW en de dop leven en een dikke BMW voor de garage hebben staan, waarom zou ik dan niet iets kunnen krijgen ?
Ik betaal er nu toch genoeg belastingen voor en achteraf betaal ik opnieuw.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Heb je een inkomen gehad gedurende minstens 12 maand in die twee jaar?
In dat geval biedt de overheid je wél steun. Idealiter laat je je ontslaan. Dan krijg je gedurende heel je studie behalve een studiebeurs ook nog een werkloosheidsuitkering. En je komt ook in aanmerking voor een gesubsidieerd kot.
http://www.ond.vlaanderen.be/studiet...elfstandigstud
Ik werk er nu sinds 17 maanden. Als ik het geregeld krijg om ontslagen te worden, dan zou ik een knelpuntberoep moeten kiezen of ik krijg niks werkloosheidsuitkering. Althans, dat is wat men mij heeft uitgelegd in het RVA kantoor.

Het beste is dat ik eens persoonlijk naar de sociale dienst / secretariaat van de universiteit ga en daar het één en ander bespreken om het allemaal correct te weten.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Hoshimaru : 25 mei 2005 om 18:21.
Hoshimaru is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2005, 21:40   #67
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoshimaru
Ik werk er nu sinds 17 maanden. Als ik het geregeld krijg om ontslagen te worden, dan zou ik een knelpuntberoep moeten kiezen of ik krijg niks werkloosheidsuitkering. Althans, dat is wat men mij heeft uitgelegd in het RVA kantoor.

Het beste is dat ik eens persoonlijk naar de sociale dienst / secretariaat van de universiteit ga en daar het één en ander bespreken om het allemaal correct te weten.

En wat die parasiet opmerking betreft. Ik dacht ook altijd dat als die doppers parasieten waren... maar ja, als er Belgen zijn die volledig in staat zijn om te werken, maar toch liever van't OCMW en de dop leven en een dikke BMW voor de garage hebben staan, waarom zou ik dan niet iets kunnen krijgen ?
Ik betaal er nu toch genoeg belastingen voor en achteraf betaal ik opnieuw.
Doppers met een subsidie voor hun kot, studiebeurs en leefloon?
Gij droomt man!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be