Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 mei 2022, 19:36   #23641
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Die massaslachtingen en verkrachtingen zijn volgens mij Oekraiense propaganda tenzij u kunt aantonen dat ze bevestigd zijn door een niet-westerse niet-Oekraiense bron.
Talloze onafhankelijke organisaties zijn bezig met onderzoek, ook vanuit de VN.
Deze reactie was te verwachten

Citaat:
Alles dat Rusland zegt doet u af als leugens
Als er geen bewijs komt voor beschuldigingen zijn het inderdaad leugens.
Denk aan uw fantasietjes rond de genocide.

Citaat:
Ontken je dat Oekraine voor Maidan vreedzamer was dan na Maidan?
neen, toen waren er nog geen russen die oekraine aanvielen.
Citaat:
de democratisch verkozen president, die in Donbas meer dan 90% van de stemmen haalde, omver te werpen
? Ja
90% lijkt me weer een verzinsel te zijn en oekraine is groter als dedonbas.
Een parlement mag de regering afzetten. Zo werkt de scheiding der machten nu eenmaal. Uiteraard onbegrijpelijk voor dictators. Ditngebeurt in belgie aan de lopende band.

Zelfs al heb je gelijk en ontken ik niets, het is geen reden voor deze barbaarse aanval en al die oorlogsmisdaden
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2022, 20:02   #23642
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
De filmpjes en foto's die sommige mensen laten zien op hun persoonlijke GSM's zijn soms echt shockerend. Persoonlijk (en zoals ik zei, ik heb echt al wel met honderden mensen gesproken de laatste 2 maanden) ben ik *niemand* tegengekomen die "pro-Russisch" was en ik zou ook niet weten waarom er dan iemand met zo'n sympathie door heel Oekraïne zou reizen om naar het Westen te gaan in plaats van naar Rusland.
Natuurlijk niet, dat is nogal logisch. Dat zou u toch een beetje moeten weten als hulpverlener.

U gaan begeven in een Oekraiens opvangcenter en zeggen dat je pro Rus bent is uw doodsvonnis tekenen.

In het Westen is het is levensgevaarlijk om u openlijk uit te geven als pro Russisch. En als je zelf etnische Rus bent, zelfs geen Poetin aanhanger, stel je jezelf bloot aan enorme wraakacties. Ik weet er alles van.

Oekraieners nemen op grote schaal wraak op Russen. Overal in Europa. Er zijn jachten van Russen tot zinken gebracht, Russische culturele centra gevandaliseerd, appartementen en villas bezet of ingebroken, toegang wordt geweigerd aan Russen in restaurants. Google het maar eens. Best in het engels want in Vlaanderen wordt daar niks over gezegd.

Ik sta ook enorm dicht bij dit gebeuren door omstandigheden. Ik ben ter plaatse geweest en heb mensen uit Kiev geevacueerd. Familie met gemengde etniciteit. dat maakt het nog moeilijker. Gemengde families praten niet meer met elkaar.

En de afschuwelijke beelden heb ik ook gezien, maar dan van de andere kant.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2022, 20:07   #23643
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Natuurlijk niet, dat is nogal logisch. Dat zou u toch een beetje moeten weten als hulpverlener.

U gaan begeven in een Oekraiens opvangcenter en zeggen dat je pro Rus bent is uw doodsvonnis tekenen.

In het Westen is het is levensgevaarlijk om u openlijk uit te geven als pro Russisch. En als je zelf etnische Rus bent, zelfs geen Poetin aanhanger, stel je jezelf bloot aan enorme wraakacties. Ik weet er alles van.

Oekraieners nemen op grote schaal wraak op Russen. Overal in Europa. Er zijn jachten van Russen tot zinken gebracht, Russische culturele centra gevandaliseerd, appartementen en villas bezet of ingebroken, toegang wordt geweigerd aan Russen in restaurants. Google het maar eens. Best in het engels want in Vlaanderen wordt daar niks over gezegd.

Ik sta ook enorm dicht bij dit gebeuren door omstandigheden. Ik ben ter plaatse geweest en heb mensen uit Kiev geevacueerd. Familie met gemengde etniciteit. dat maakt het nog moeilijker. Gemengde families praten niet meer met elkaar.

En de afschuwelijke beelden heb ik ook gezien, maar dan van de andere kant.
Ik keur het niet goed maar ik heb er alle begrip voor. De Russki-Orks gedragen zich in Oekraïne als ontaarde nazi-zwijnen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2022, 20:28   #23644
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Die massaslachtingen en verkrachtingen zijn volgens mij Oekraiense propaganda tenzij u kunt aantonen dat ze bevestigd zijn door een niet-westerse niet-Oekraiense bron.
Talloze onafhankelijke organisaties zijn daar mee bezig
Ze zijn ook bezig met oekraiense misdaden zoals de executie van krijgsgevangenen.
Logische reactie van u. Russen doen niets fout


Citaat:
Alles dat Rusland zegt doet u af als leugens
Ik vraag bewijs, zoals de genocide, maar dat komt niet.
Dit beschouw ik dus als een leugen.

Citaat:
Ontken je dat Oekraine voor Maidan vreedzamer was dan na Maidan? Ontken je dat Verhofstadt (en andere westerse leiders) een toespraak hield en opriep om de democratisch verkozen president, die in Donbas meer dan 90% van de stemmen haalde, omver te werpen? Ontken je dat Oekraine 7 jaar lang de akkoorden die ze zelf ondertekenden in Minsk weigerden toe te passen? …
zelfs al heb je hier 100% gelijk dan is dat nog steeds geen rechtvaardiging voor een barbaarse aanval en oorlogsmisdaden vh ergste soort.
Ik zie wel weer een hoop bizarre dingen passeren die zo uit je duim komen. 90% in donbas? Bron hiervan?

In de jaren 90 erkende rusland oekraine, dat soortbdingen negeer je blijkbaar.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2022, 21:04   #23645
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
https://www.bbc.com/news/world-europe-61272203

In de rest van de wereld denkt men heel anders over deze oorlog, over Rusland en over Poetin dan in het Westen.
Goed artikel.

Maar of de woedende NPC´s het zullen lezen is een andere zaak.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2022, 21:18   #23646
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Kon je het niet laten om weer een Godwin te doen?
Ik heb hier al meerdere keren een mogelijke diplomatieke oplossing voorgesteld: een referendum onder leiding van de OVSE over mogelijke onafhankelijkheid van de Donbas. Laat de inwoners van Oost-Oekraine zelf beslissen in plaats van over hun hoofden te beslissen.

Maar nee volgens de strategen in Londen en Washington moet Rusland vernederd en verslagen worden en moet het die oorlog verliezen, ongeacht hoeveel miljoenen Oekrainers daarvoor moeten sterven, ongeacht de gigantische risico s zoals kernoorlog die daaraan verbonden zijn. En ongeacht hoe de Russischtalige Oekraieners er zelf over denken.
En denk jij dat Rusland de OVSE als neutrale partij beschouwt? Wat als de Oost-Oekraïners beslissen dat ze bij Oekraïne willen blijven, denk je dat Rusland zich daarbij zal neerleggen? Denk je niet dat ze zullen beweren dat het referendum vervalst is?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2022, 21:49   #23647
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Talloze onafhankelijke organisaties zijn daar mee bezig
Ze zijn ook bezig met oekraiense misdaden zoals de executie van krijgsgevangenen.
Logische reactie van u. Russen doen niets fout



Ik vraag bewijs, zoals de genocide, maar dat komt niet.
Dit beschouw ik dus als een leugen.

zelfs al heb je hier 100% gelijk dan is dat nog steeds geen rechtvaardiging voor een barbaarse aanval en oorlogsmisdaden vh ergste soort.
Ik zie wel weer een hoop bizarre dingen passeren die zo uit je duim komen. 90% in donbas? Bron hiervan?

In de jaren 90 erkende rusland oekraine, dat soortbdingen negeer je blijkbaar.
aub...
https://en.m.wikipedia.org/wiki/2010...ntial_election

Maar als ik dan met bewijs kom, dan probeer he het te negeren, het te laten ondersneeuwen. Was ook de taktiek van parcival.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2022, 22:00   #23648
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
En denk jij dat Rusland de OVSE als neutrale partij beschouwt? Wat als de Oost-Oekraïners beslissen dat ze bij Oekraïne willen blijven, denk je dat Rusland zich daarbij zal neerleggen? Denk je niet dat ze zullen beweren dat het referendum vervalst is?
De Russen zullen uiteraard inspraak willen in wie op de verkiezingen toezicht houdt. Het Westen zal ook inspraak eisen. Dus beide partijen kijken met argusogen naar elkaar.
De kans dat de Donbas inwoners voor Oekraine zullen kiezen is klein, als je de opiniepeilingen bekijkt in DNR en LNR uitgevoerd door Amerikaanse peilers. Bovendien zal de regio die nog bij Oekraine dan stevig in Russische handen zijn. Nu wordt alle Russische media geblokkeerd in de regio s die nog in Oekraiense handen zijn.
De Oekraieners zullen wel kunnen eisen dat de bewoners toegang krijgen tot Oekraiense media, maar nooit dat ze geen toegang mogen hebben tot Russische media dat zou een absurde eis zijn. Op de Russische media zal natuurlijk veel publiciteit gemaakt worden voor het referendum.

Er is een kleine kans de bewoners wel voor Oekraine kiezen, maar dan wel in een federale structuur. (zoals Minsk voorzag)
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2022, 22:06   #23649
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Daarom is het zo jammer dat forumleden, die ook persoonlijk bij dit drama betrokken zijn, die geprovoceerd zich door hun emoties hebben laten leiden en daardoor zich een ban op de hals gejaagd hebben.
Want zo zijn de Poetin-trollen wel.
Laat ons hopen dat o.a. Parcifal en erwinP opnieuw de kans zullen krijgen om ditmaal zonder polemiek hier hun visie op het drama Oekraïne te kunnen verdedigen.
Geprovoceerd?

1. Parcival moet van mij niet verbannen worden voor zijn passie en zijn mening. Maar iemand DOXXEN op een politiek forum, wat ik duidelijk gezien heb (en het werd dan verwijderd door de mods) is totaal onaanvaardbaar. Mogelijks werd hij enkel daarvoor verbannen, en zo ja, meer dan terecht. Dit kan gewoonweg niet. Het toont werkelijk iemands fucked-up karakter en het forum kan er zelfs voor in de problemen geraken.

2. Parcival is zich doodgewoon een lief gaan kopen in Oekraiene "omdat daar schoon vrouwen rondlopen". Dat heeft hij hier zelf meermaals verteld jaaaren terug, nog lang voor de Maidan. Das allemaal geen probleem. MAAR, was het een Russin geweest die daar rondliep, zoals er daar veel rondliepen dan zou hij nu het beest uithangen om de Russen te verdedigen. Ge gaat op vrouwenkoop daar niet direct vragen "bent u rus of Oekraiener?" Ik meen zelfs dat hij daarvoor uitgesproken anti-Nato en anti-VS was.



3. Zoals ik het zie, zijn de weinig pro-russische aanwezigen hier veel redelijker, evenwichtiger, hebben sterk onderbouwde meningen en een veel betere dossierkennis, en ja intellectueel pakken eerlijker.

De pro-Oekraiene posters hier zijn eerder ANTI RUSSEN dan dat ze pro Oekraiene zijn, waar ze trouwens de ballen van afweten. Voor de rest is het gewoon puur de westerse media herhalen.
De hoogstaande kwaliteit van hun replieken komt hoofdzakelijk neer op:
* als het in Rusland zo goed is, ga dan ginder wonen
* poetin knuffelaars
* poetin trollen
* compleet geschift
* leugens worden altijd maar erger
* etc

Moet iedereen hier anti rus zijn? Tegen wie ga je dan nog kunnen afgeven?
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2022, 22:22   #23650
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
aub...
https://en.m.wikipedia.org/wiki/2010...ntial_election

Maar als ik dan met bewijs kom, dan probeer he het te negeren, het te laten ondersneeuwen. Was ook de taktiek van parcival.
Da is 2010, geeft die verkiezing recht op levenslang presidentschap?
Ontslaa5vdit het parlement van haar macht 4j later?

Zelfs dan
Geeft dit rusland dan het recht om 8jaar later te doen wat ze doen?

Russen en verkiezingen? Er zullen dus nu overal in het oosten nepreferenda komen, zelfs in marioepol zal minimaal 90% vd bevolking uiteraard bij rusland willen aansluiten

Vanguard
Er staan genoeg vragen open die nog steedsonbeantwoord blijven
Bv bewijs genocide in het oosten, zou piece of cake moeten zijn nu

Laatst gewijzigd door 1207 : 2 mei 2022 om 22:23.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2022, 22:26   #23651
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

De ANTI RUSSEN MEUTE:

Allemaal dezelfde voorgekauwde mening. O wee als je een afwijkende mening hebt.


Naam: npc.JPG
Bekeken: 91
Grootte: 56,0 KB
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2022, 22:29   #23652
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.889
Standaard

Allez, we zijn weer bij 'meningen' met die lelijk getekende mannekes.

De act opvoeren van een zogezegd evenwichtige mening door een beetje te badineren over een regelrechte oorlog tegen een buurland, met inbegrip van het goedpraten van zware oorlogsmisdaden.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2022, 22:44   #23653
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Allemaal dezelfde voorgekauwde mening. O wee als je een afwijkende mening hebt.
Krijg je dan 15 jaar cel of zo ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2022, 22:45   #23654
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
't Probleem zijn eerder die mentale Russische Boerenkinkels van heden, uitgezonderd de rare uitzonderingen. Minder dan #10 hier. Uiteraard.
En gij denkt dat dat Russisch boertig-zijn direct stopt aan de grens met Oekraiene? Ding-dong!

Dat wat de Russen boertig maakt in uw ogen (soms terecht), hebben de Oekraieners nog meer, dus er klopt iets niet in uw constante russofobie.

Oekraiene is hét boerenland, letterlijk en figuurlijk.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2022, 22:50   #23655
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Krijg je dan 15 jaar cel of zo ?
In Oekraine is het 15 jaar om foute commentaren op Twitter te posten, bedoel je dat?

https://www.hln.be/buitenland/geheim...-br~a3c78d29f/

In de regio rond Charkiv zijn bijna 400 mensen opgepakt. Viktor is daar een van. Volgens de Oekraïense autoriteiten prees hij Russisch president Poetin op sociale media. “Ik heb veel geschreven”, zegt een nerveuze Viktor tegen de agenten van de geheime dienst. “Maar ik ben van gedachte veranderd.” Als de man vraagt wat er met hem zal gebeuren, antwoorden de agenten enkel met: “Alles gebeurt volgens de Oekraïense wet”.
Viktor riskeert tot 15 jaar cel. Wie collaboreert met de Russen en daarbij doden op zijn geweten heeft, kan levenslang krijgen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2022, 22:56   #23656
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Krijg je dan 15 jaar cel of zo ?
Altijd maar opnieuw met diene zever afkomen. We hebben dat al uitvoerig ontrafeld hier, gaan dat niet blijven doen.

Maar als je even wil: in Oekraiene is de kans groot dat je het niet overleeft als je de "verkeerde" dingen zegt, denkt of op sociale media zet.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2022, 23:01   #23657
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Altijd maar opnieuw met diene zever afkomen. We hebben dat al uitvoerig ontrafeld hier, gaan dat niet blijven doen.
Is 't echt ? Het is me niet opgevallen.

Dus opnieuw even in de groep gooien:

Iedereen die ‘liegt en verklaringen aflegt die de strijdkrachten in diskrediet brengen’ zal worden vervolgd.

M.a.w., je loopt in Rusland kans om tot 15 jaar gevangenisstraf veroordeeld te worden als je iets negatiefs zegt over de strijdkrachten.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2022, 23:51   #23658
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Allez, we zijn weer bij 'meningen' met die lelijk getekende mannekes.
Dat zijn NPC´s. Zit er vol van hier.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De act opvoeren van een zogezegd evenwichtige mening door een beetje te badineren over een regelrechte oorlog tegen een buurland, met inbegrip van het goedpraten van zware oorlogsmisdaden.
"Act opvoeren"? "zogezegd evenwichtige mening" "goedkeuren oorlogsmisdaden?

Gij zit duidelijk met waanvoorstellingen. Gij gaat ons eens vertellen hoe wij denken en daaruit uw verkeerde conclusies trekken.

1. Er is NIEMAND die oorlogsmisdaden goed praat. Maar die moeten echter eerst waar zijn en bewezen worden. Dit is dus een nep argument, stropop gedoe sowieso. Stop daar eens mee. Niemand hier praat dat goed.

2. Wreedheden en bestialiteiten doen zich aan beide zijden voor. Denk maar niet dat de Oekraieners engeltjes zijn. Als ge dat niet kunt aanvaarden of erkennen, dan scheelt er iets met u.

3. Informatie is enorms schaars. Bijna niemand weet wat er echt gebeurt. Dat geldt zeker en vast ook voor de Westerse media.

4. De Russisch ingeroepen redenen om Oekraiene binnen te vallen zijn begrijpelijk. Je moet het er niet mee eens zijn. Maar de anti-russen clan wil zelfs niet daarover nadenken. De russenhaat is te groot. Alles is goed nu om die russenhaat te legitimiseren en te verantwoorden. Elk negatief berichtje - waar of niet - wordt gebruikt om de russenhaat te blijven voeden.

Feit blijft dat het Westen, MIJN Westen, met hun ingenomen positie als goede vazal van de VS en de globalisten geweldig in de fout gaat en zichzelf daar zeer zwaar in eigen benen schiet. Op korte termijn EN op lange termijn. Als het nu nog niet duidelijk is dan zit je in "self denial". Collectieve self denial.

Ik moet niet in Rusland gaan wonen om hun positie te verdedigen. Ik ben West-Europeaan. Ik blijf hier en ik zit in de oppositie.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2022, 23:57   #23659
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
M.a.w., je loopt in Rusland kans om tot 15 jaar gevangenisstraf veroordeeld te worden als je iets negatiefs zegt over de strijdkrachten.
Je loopt in heel West Europa de kans om tot 15 jaar gevangenisstraf veroordeeld te worden als je de holocaust ontkent, of minimaliseert.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2022, 00:45   #23660
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Volgens Rusland had hitler joods bloed. De waanzin in het kremlin verergert
Dat verhaaltje doet al vele jaren de ronde, en komt zeker niet enkel vanuit russische hoek.

Kremlin

Het merkwaardige is dat dit plots zo openlijk wordt gezegd nu door Lavrov. Nog merkwaardiger omdat er zeer veel Joden in Rusland wonen, die deze uitspraak niet echt zullen apprecieren. Kennissen vertellen me dat zijn eigen woordvoerder Maria Zakharova joods is. Gaat het Kremlin met zulke losse? uitspraken in eigen voeten schieten?

Je kan veel zeggen over het kremlin, maar lichtzinnnige uitspraken doen die nooit.

Ergens heb ik ooit gelezen dat (KGB en FSB voorgangers ) al sedert WO II op een pandora doos rusten die ze angstvallig toegedekt houden.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be