Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie de schoofzak?
1 0 0%
2 0 0%
3 0 0%
4 0 0%
5 1 20,00%
6 0 0%
7 1 20,00%
7.5 0 0%
8 1 20,00%
8.5 2 40,00%
9 0 0%
9.5 0 0%
10 0 0%
Aantal stemmers: 5. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 januari 2008, 05:57   #41
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Wat is je grootste wens?
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 08:05   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Drie vragen ineens beantwoorden:
naar mijn eigen goesting, heb ik al veel ervaring, dus schrijven ze me binnenkort af en zal ik betaald worden door de minister van pensioenen. De absolute vrijheid lonkt.
Als ambtenaar zal ik met mijn pensioentje wel rondkomen.

Mijn grootste wens is van nog enkele kleinkinderen bij te krijgen (nr 3 is onderweg) (maar eigenlijk toch niet meer dan twee kleinkinderen per eigen zoon/dochter, want de overbevolking is naar mijn oordeel het probleem dat zal moeten aangepakt worden, wil men het hier leefbaar houden ...).
Die kleinkinderen zou ik graag goed bezig houden, dus moet ik lang gezond blijven en hulp kunnen krijgen van mijn echtgenote (nog altijd dezelfde).
Op 103 jarige leeftijd wens ik dan plots te sterven, door één kogel van een jaloerse jonge gehuwde man, als die mij betrapt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 27 januari 2008 om 08:06.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 11:18   #43
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Pensioen is in principe niet bedoeld voor mensen die bij de aanvang van hun pensioen van plan zijn om pakweg nog 30 tot 40 jaar te leven. Toen ons pensioenstelsel werd ingevoerd lag de pensioenleeftijd zelfs hoger dan de gemiddelde levensverwachting, en diegenen die de pensioenleeftijd bereikten, hadden doorgaans geen tientallen jaren (doch eerder nog enkele tientallen maanden) meer te leven.

Om de wettelijke pensioenen betaalbaar te houden, moeten we terug naar de bron, nl. een wettelijk pensioen vanaf een leeftijd waarop men geacht kan worden écht niet meer werkbekwaam te zijn.

Hoe staat u tegenover een verhoging van de wettelijke pensioenleeftijd tot pakweg redelijkheidshalve 75 jaar ?

Laatst gewijzigd door Cynicus : 27 januari 2008 om 11:19.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 13:10   #44
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Pensioen is in principe niet bedoeld voor mensen die bij de aanvang van hun pensioen van plan zijn om pakweg nog 30 tot 40 jaar te leven. Toen ons pensioenstelsel werd ingevoerd lag de pensioenleeftijd zelfs hoger dan de gemiddelde levensverwachting, en diegenen die de pensioenleeftijd bereikten, hadden doorgaans geen tientallen jaren (doch eerder nog enkele tientallen maanden) meer te leven.

Om de wettelijke pensioenen betaalbaar te houden, moeten we terug naar de bron, nl. een wettelijk pensioen vanaf een leeftijd waarop men geacht kan worden écht niet meer werkbekwaam te zijn.

Hoe staat u tegenover een verhoging van de wettelijke pensioenleeftijd tot pakweg redelijkheidshalve 75 jaar ?
cyncicus, wilt GIJ zelf ook tot u 75 jaar werken?
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 21:10   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Pensioen is in principe niet bedoeld voor mensen die bij de aanvang van hun pensioen van plan zijn om pakweg nog 30 tot 40 jaar te leven. Toen ons pensioenstelsel werd ingevoerd lag de pensioenleeftijd zelfs hoger dan de gemiddelde levensverwachting, en diegenen die de pensioenleeftijd bereikten, hadden doorgaans geen tientallen jaren (doch eerder nog enkele tientallen maanden) meer te leven.

Om de wettelijke pensioenen betaalbaar te houden, moeten we terug naar de bron, nl. een wettelijk pensioen vanaf een leeftijd waarop men geacht kan worden écht niet meer werkbekwaam te zijn.

Hoe staat u tegenover een verhoging van de wettelijke pensioenleeftijd tot pakweg redelijkheidshalve 75 jaar ?
Het pensioen in Vlaanderen is inderdaad niet ontworpen om iedereen te kunnen laten genieten gedurende een tijd die bijna zo lang is als je werkend leven was.
Het feit dat ik het toch doe (en zelfs wat vroeger ga, want ik ben nog geen 65) is dus "niet juist", maar ja, ik mag toch ook eens een hold-upke plegen op de staatskas ...

Een eerste fout is dit land was om te kiezen voor een repartitiestelsel, in plaats van te kiezen voor een kapitalisatiestelsel. Bij ons wordt niet gespaard voor je wettelijk pensioen. Ik weet dat ik heel mijn werkend leven geen eurosent betaald heb voor MIJN pensioen. Ik heb wel (veel) betaald voor het pensioen van mijn vader. Iedere maand dat er bij mij een afhouding "voor pensioen" afging, werden die senten dezelfde dag nog "opgebruikt" om de pensioenen van de oudere mensen te betalen.
Nu zou men dit niet meer kunnen rechtzetten. Het zilverfonds zou er ettelijke tientallen jaren over doen ...

Een tweede fout is dat de regering niet durft beslissen.
Men zou toch mogen beslissen dat iedereen die "gewoon" werk doet (en dus niet de zware fisische beroepen) met rasse schreden zou opschuiven naar 65 jaar.
Ik bedoel: wie nu op vb. 5 jaar van zijn pensioen staat, heeft verworven rechten;
wie nog 5 tot 10 jaar moet doen, zal moeten werken tot 64;
wie nog 10 tot 15 jaar moet doen, zal moeten werken tot 64j 6 maanden
wie nog meer dan 15 jaar moet doen, zal effektief tot 65 moeten werken.

Daarnaast kan er toch geen probleem zijn dat men zou zeggen dat iedereen die nu jonger is dan 30, tot 67 jaar zal moeten werken.


Daarnaast zou men ook wel mogen toelating geven om "soepeler" te kunnen werken, maar inderdaad met minder inkomen.

En zo zijn er nog wel een aantal dingen ...

Maar aan 75 jaar nog moeten werken "om den brode", dat is onmogelijk.
Trouwens, heel wat reisburo's zouden failliet gaan, als ze al die reizen van die jonggepensionneerden niet meer kunnen verkopen. En al die hotels in Antalia failliet ... dan gaan we nog meer immigranten binnenkrijgen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 27 januari 2008 om 21:11.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 17:09   #46
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Met een "kapitalisatie pensioensysteem" zouden de ingelegde gelden nu 20 % aan aarde ingeboet hebben, het repartitiesysteem zorgt voor bijdragen die stijgen samen met de inflatie/indexatie. Er is natuurlijk el iets te zeggen voor een eerder gemengd systeem,
zodat de nadelen van het ene en andere systeem orden gecompenseerd door de voordelen...
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 19:52   #47
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Met hoeveel punten van mijn onconventioneel twintigpuntenprogramma kunt u min of meer akkoord gaan ?
__________________
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 19:57   #48
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Onze openbare financiën staan er zeer slecht voor. Van zodra er een nieuwe (nood)regering is, zal er structureel bespaard moeten worden. Welke structurele saneringsmaatregelen dienen er te worden doorgevoerd ten einde onze openbare financiën opnieuw gezond te maken ?

Op welke manier moet de overheid de expansie van de uitgaven inzake gezondheidszorg opnieuw onder controle krijgen ?

Welke maatregelen moeten er worden genomen om de vergrijzing betaalbaar te houden ?

Hoe moet de werkloosheid en de onvrijwillige armoede worden bestreden ?

Hoe moet het vreemdelingenprobleem worden opgelost ?

Hoe moet het drugsprobleem worden opgelost ?

Welke maatregelen moeten er worden genomen om het roken te ontmoedigen ?

Hoe moet voor onze bevolking comfortabel wonen opnieuw betaalbaar worden gemaakt ?
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 20:01   #49
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Bent u van oordeel dat onze maatschappij veel te weinig autoritair is ?
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 22:16   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Bent u van oordeel dat onze maatschappij veel te weinig autoritair is ?
Voor je andere vragen, zal ik meer tijd nodig hebben. Morgen misschien.

Ik zou eens terug een spreekwoord moeten opzoeken, in de aard van:
quand l'état est trop fort, il nous écrase, quand il est trop faible, il ne nous protège pas.

Mijn visie is wel: als de burgers van de staat niet meewillen, en niet "vrijwillig" meespelen, dan kan de staat niet teveel bewegen in het minder autoritair zijn.
voorbeeld: als je de dagelijkse stempelkontroles afschaft, dan genereer je meer zwartwerk. Dat ligt in de aard van het beestje.
De staat zou dus inderdaad wel degelijk iets autoritairder worden, maar die autoriteit moet wel met zin voor maat uitgeoefend worden.

Ik ben vb. wel voor het Amerikaanse sisteem van driemaal is scheepsrecht: eerste betrapping op federaal misdrijf is gewone straf; tweede betrapping is strengere straf, maar de derde betrapping is automatisch ten minste 15 jaar brommen. Zelfs al is dat derde feit maar een diefstalleke in een buurtwinkel van een zwanworst van 10 dollar: je hebt al twee offisiële verwittigingen gehad, dus het is 15 jaar.
Iedere krimineel die er twee op zijn blad heeft staan, weet het begot heel goed.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 22:19   #51
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Maandag en 50 posts... schande!!


Ben je een aangenaam cafémakker?
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 22:19   #52
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Wat is uw favoriet bier?
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 22:22   #53
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Wat is uwe favoriet in de Tettendraad?
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 23:45   #54
André de Hollander
Minister
 
André de Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2007
Locatie: Belgische Kempen
Berichten: 3.557
Standaard

Hoe vind je het dat de 'spam king' weer terug is?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik ben zonder zonden, ik alléén beslis daar dus over.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 23:45   #55
André de Hollander
Minister
 
André de Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2007
Locatie: Belgische Kempen
Berichten: 3.557
Standaard

Denk je dankzij Dronkoers toch nog aan 1000 posts te komen?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik ben zonder zonden, ik alléén beslis daar dus over.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 23:48   #56
André de Hollander
Minister
 
André de Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2007
Locatie: Belgische Kempen
Berichten: 3.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben vb. wel voor het Amerikaanse sisteem van driemaal is scheepsrecht: eerste betrapping op federaal misdrijf is gewone straf; tweede betrapping is strengere straf, maar de derde betrapping is automatisch ten minste 15 jaar brommen. Zelfs al is dat derde feit maar een diefstalleke in een buurtwinkel van een zwanworst van 10 dollar: je hebt al twee offisiële verwittigingen gehad, dus het is 15 jaar.
Iedere krimineel die er twee op zijn blad heeft staan, weet het begot heel goed.
Ik heb als nadeel van dat systeem bedacht dat het risico op vluchtmisdrijf (met alle risico's voor onschuldige omstanders en politie) veel groter wordt bij dat systeem. De criminelen die op 2 veroordelingen zitten zullen een heterdaadje koste wat koste voorkomen. Geheelonthouding is natuurlijk hun enige goede mogelijkheid, maar als dat in Amerika (met hun strenge straffen) al niet lukt, dan zeker niet hier. Mee eens?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik ben zonder zonden, ik alléén beslis daar dus over.

Laatst gewijzigd door André de Hollander : 28 januari 2008 om 23:49.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 00:27   #57
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Leterme of Verhofstadt?
__________________


Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 00:27   #58
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Geloof je in horoscopen?
__________________


Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 19:53   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Maandag en 50 posts... schande!!


Ben je een aangenaam cafémakker?
Jawel hoor, behalve voor ruziestokers. Die daag ik sito presto uit om buiten eens te gaan vechten, behalve als ze nog geen hospitalisatieverzekering hebben.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 19:55   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Wat is uw favoriet bier?
Mijn favoriete bier is dat bier dat zich in mijn glas bevindt.

En meestal is dat sloeber, duvel, witte hoegaarden of westmalle trippel (niet gemengd door mekaar hé, afgewisseld bedoel ik).
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be