Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 24 mei 2017, 13:24   #221
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170523_02896578
dpg is offline  
Oud 24 mei 2017, 13:25   #222
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Toegegeven, het heeft wel langer geduurd dan we gewend zijn !
Nu nog de 2de WO.
Wie eerst ?
Churchill deed wel nogal wat uitspraken over Islamieten ...
Anna List is offline  
Oud 24 mei 2017, 13:25   #223
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ps dat trolverwijt, dat maak ik toch niet dikwijls, dacht ik ?
Het was de vulkaan die uitbrak
Dadeemelee is offline  
Oud 24 mei 2017, 13:26   #224
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
vooral in combinatie met gemakshalve niet antwoorden op de posts die u niet aanstaan zeker?
Er zijn héél veel posts die mij niet aanstaan, hoor...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 24 mei 2017, 13:27   #225
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Neen, omdat het UK onderwijs blijkbaar terroristen produceert.
http://www.nieuwsspot.nl/waarom-jiha...nen-begrijpen/

Titel: <Waarom jihadi's concerten aanvallen>


zie ook: https://sunnah.com/bukhari/74

"Narrated Abu 'Amir or Abu Malik Al-Ash'ari:

that he heard the Prophet () saying, "From among my followers there will be some people who will consider illegal sexual intercourse, the wearing of silk, the drinking of alcoholic drinks and the use of musical instruments, as lawful. And there will be some people who will stay near the side of a mountain and in the evening their shepherd will come to them with their sheep and ask them for something, but they will say to him, 'Return to us tomorrow.' Allah will destroy them during the night and will let the mountain fall on them, and He will transform the rest of them into monkeys and pigs and they will remain so till the Day of Resurrection."

وَقَالَ هِشَامُ بْنُ عَمَّارٍ حَدَّثَنَا صَدَقَةُ بْنُ خَالِدٍ، حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ يَزِيدَ بْنِ جَابِرٍ، حَدَّثَنَا عَطِيَّةُ بْنُ قَيْسٍ الْكِلاَبِيُّ، حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ غَنْمٍ الأَشْعَرِيُّ، قَالَ حَدَّثَنِي أَبُو عَامِرٍ ـ أَوْ أَبُو مَالِكٍ ـ الأَشْعَرِيُّ وَاللَّهِ مَا كَذَبَنِي سَمِعَ النَّبِيَّ صلى الله عليه وسلم يَقُولُ ‏ "‏ لَيَكُونَنَّ مِنْ أُمَّتِي أَقْوَامٌ يَسْتَحِلُّونَ الْحِرَ وَالْحَرِيرَ وَالْخَمْرَ وَالْمَعَازِفَ، وَلَيَنْزِلَنَّ أَقْوَامٌ إِلَى جَنْبِ عَلَمٍ يَرُوحُ عَلَيْهِمْ بِسَارِحَةٍ لَهُمْ، يَأْتِيهِمْ ـ يَعْنِي الْفَقِيرَ ـ لِحَاجَةٍ فَيَقُولُوا ارْجِعْ إِلَيْنَا غَدًا‏.‏ فَيُبَيِّتُهُمُ اللَّهُ وَيَضَعُ الْعَلَمَ، وَيَمْسَخُ آخَرِينَ قِرَدَةً وَخَنَازِيرَ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ ‏"‏‏.‏

Reference : Sahih al-Bukhari 5590


en:

https://sunnah.com/urn/1291200

It was narrated from Abu Malik Ash’ari that the Messenger of Allah () said:

“People among my nation will drink wine, calling it by another name, and musical instruments will be played for them and singing girls (will sing for them). Allah will cause the earth to swallow them up, and will turn them into monkeys and pigs.”

حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ سَعِيدٍ، حَدَّثَنَا مَعْنُ بْنُ عِيسَى، عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ صَالِحٍ، عَنْ حَاتِمِ بْنِ حُرَيْثٍ، عَنْ مَالِكِ بْنِ أَبِي مَرْيَمَ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ غَنْمٍ الأَشْعَرِيِّ، عَنْ أَبِي مَالِكٍ الأَشْعَرِيِّ، قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ـ صلى الله عليه وسلم ـ ‏ "‏ لَيَشْرَبَنَّ نَاسٌ مِنْ أُمَّتِي الْخَمْرَ يُسَمُّونَهَا بِغَيْرِ اسْمِهَا يُعْزَفُ عَلَى رُءُوسِهِمْ بِالْمَعَازِفِ وَالْمُغَنِّيَاتِ يَخْسِفُ اللَّهُ بِهِمُ الأَرْضَ وَيَجْعَلُ مِنْهُمُ الْقِرَدَةَ وَالْخَنَازِيرَ ‏"‏ ‏.‏

Reference : Sunan Ibn Majah 4020
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 24 mei 2017 om 13:37.
djimi is offline  
Oud 24 mei 2017, 13:45   #226
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik ben alleen op mijn teen getrapt omdat ik BA een antwoord gaf, en dan compleet genegeerd werd.

ijdelheid
Ik moet eerlijk zeggen dat er niet veel te beantwoorden valt, uw post heeft immers niet veel inhoud...

Maar bon, ik ben een beleefd iemand, en omdat je het zo braafjes vraagt:

Je geeft losse ideeën, die voor het grootste deel ofwel totaal niks zullen veranderen, ofwel ondemocratisch zijn. Neem de steeds weerkerende intrekking van de Islam. So what? De Getuigen van Jehovah worden niet erkend, noch de Scientology. Bestaan die dan niet in België? Wel integendeel, hé...
Wat bereikt je daarmee, behalve een paar euro's besparingen, die SA wel onmiddellijk in het mandje zal bijsteken...?

Je stelt voor dat Moslims een bijzondere, aparte belasting betalen. Ok, maar hoe ga je dat organiseren? Een verplichting voor elke Moslim om zich als dusdanig te laten registreren? Zit toch een Godwin-geurtje aan, niet?
Trouwens, wat is dat, een "Moslim"? Is mijn collega Yasmina, die niet bidt, geen hoofddoek draagt, Westers gekleed is, een universitair diploma heeft, en iedereen, ook de mannen, een kus geeft, maar wel de Ramadan volgt en geen varkensvlees eet, een Moslima? You tell me...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 24 mei 2017, 13:46   #227
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
die mensen zijn even dood hoor, wat ook de motieven zijn. jij vindt blijkbaar slachtoffers van moslims belangrijker dan andere slachtoffers.

de motieven van de dader? Telkens mensen die een reden gevonden hebben om mensen die ze minderwaardig vinden aan zichzelf uit te moorden.

Dat zijn zo'n gevallen die mensen vergelijken met dieren enzo.
Wij vergeten telkens 1 zaak !
Heel de miserie is begonnen met het feit dat de familie Mohammed bij zijn overlijden in de onverdeeldheid is geraakt.
Neven, nichten, ooms, nonkels en andere verwanten strijden erom als enige zijn islamitische nalatenschap te mogen verkondigen.
Om punten en komma's brengen ze al eeuwen lang met vreugde elkaar om, enkel getemperd door lieden die zich als dictators gedragen.
Zolang ze zich daar bij hen thuis mee bezig houden heb ik daar in feite geen probleem mee. Het is hun keuze.
Alleen hebben sommigen in het Westen de drang gehad om daar recent tussenbeide te komen met als gevolg dat deze onderlinge strijd naar hier werd overgedragen.
Nu vinden die islamieten het nodig om hier hier mensen te doden die met dat alles niets te maken hebben om hun doel te bereiken.
Ja deze terreur gaat mij meer aan dan de zoveelste aanslag in Damascus of Bagdad.
Trouwens het is ook een aanslag op mijn persoonlijke vrijheid.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 24 mei 2017 om 13:52.
Anselmo is offline  
Oud 24 mei 2017, 14:24   #228
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik moet eerlijk zeggen dat er niet veel te beantwoorden valt, uw post heeft immers niet veel inhoud...

Maar bon, ik ben een beleefd iemand, en omdat je het zo braafjes vraagt:

Je geeft losse ideeën, die voor het grootste deel ofwel totaal niks zullen veranderen, ofwel ondemocratisch zijn. Neem de steeds weerkerende intrekking van de Islam. So what? De Getuigen van Jehovah worden niet erkend, noch de Scientology. Bestaan die dan niet in België? Wel integendeel, hé...
Wat bereikt je daarmee, behalve een paar euro's besparingen, die SA wel onmiddellijk in het mandje zal bijsteken...?

Je stelt voor dat Moslims een bijzondere, aparte belasting betalen. Ok, maar hoe ga je dat organiseren? Een verplichting voor elke Moslim om zich als dusdanig te laten registreren? Zit toch een Godwin-geurtje aan, niet?
Trouwens, wat is dat, een "Moslim"? Is mijn collega Yasmina, die niet bidt, geen hoofddoek draagt, Westers gekleed is, een universitair diploma heeft, en iedereen, ook de mannen, een kus geeft, maar wel de Ramadan volgt en geen varkensvlees eet, een Moslima? You tell me...
Zeg dan toch gewoon dat je niets slecht over de islam wilt zeggen omdat je een chickenshit bent. Je wilt je kop niet verliezen dat wordt afgesneden met een bot mes door een islamgek. Ik begrijp dat wel; maar geef dat dan gewoon toe. En er zijn goede moslims zoals je al aangaf zoals er goede katholieken zijn. Moke die wat pitta's bakt en zijn belastingen betaald. Het idiote aan deze hele discussie is dat jullie geen duidelijk plan hebben tegen terreur; gewoon afwachten. En waarschijnlijk is dat nog de beste methode. Wat nog een betere methode is onze grenzen sluiten en geen moslims binnenlaten totdat er duidelijkheid is geschept rond de mosiims die hier al zijn. U bent wat ze noemen iemand die denkt volgens de gevestigde waarden en normen en zich aanpast aan de heersende opinies. Erg creatieve ideeen kunnen we dus niet echt verwachten.
TV-verslaafde is offline  
Oud 24 mei 2017, 14:59   #229
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Zeg dan toch gewoon dat je niets slecht over de islam wilt zeggen omdat je een chickenshit bent. Je wilt je kop niet verliezen dat wordt afgesneden met een bot mes door een islamgek. Ik begrijp dat wel; maar geef dat dan gewoon toe. En er zijn goede moslims zoals je al aangaf zoals er goede katholieken zijn. Moke die wat pitta's bakt en zijn belastingen betaald. Het idiote aan deze hele discussie is dat jullie geen duidelijk plan hebben tegen terreur; gewoon afwachten. En waarschijnlijk is dat nog de beste methode. Wat nog een betere methode is onze grenzen sluiten en geen moslims binnenlaten totdat er duidelijkheid is geschept rond de mosiims die hier al zijn. U bent wat ze noemen iemand die denkt volgens de gevestigde waarden en normen en zich aanpast aan de heersende opinies. Erg creatieve ideeen kunnen we dus niet echt verwachten.
Ja maar zeg jij dan eens wat we moeten doen?

Voor mij mag de erkenning afgeschaft worden van de Islam, maar zoals Bad Attila zegt: dat gaat geen bal uitmaken, ze gaan gewoon zoals nu al het geval is gefinancierd worden vanuit Turkije en SA. Het enige wat je gaat bereiken is dat er helemaal geen controle meer gaat zijn (nu heb je nog de Executieve).

Een maatregel waar ik voor ben is om de dubbele nationaliteit af te schaffen, maar dat gaat een hele hoop juridische problemen veroorzaken.

Wat er ook moet gebeuren is de buitengrenzen van de EU beter bewaken. Maar daar zit je met het levensgroot probleem van de Middellandse zee. Die kan je onmogelijk afsluiten.

Voor de rest bots je (zoals Trump) onvermijdelijk op onze Grondwet of het EVRM en om die te wijzigen wens ik je veel geluk.
Dadeemelee is offline  
Oud 24 mei 2017, 15:24   #230
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja maar zeg jij dan eens wat we moeten doen?

Voor mij mag de erkenning afgeschaft worden van de Islam, maar zoals Bad Attila zegt: dat gaat geen bal uitmaken, ze gaan gewoon zoals nu al het geval is gefinancierd worden vanuit Turkije en SA. Het enige wat je gaat bereiken is dat er helemaal geen controle meer gaat zijn (nu heb je nog de Executieve).

Een maatregel waar ik voor ben is om de dubbele nationaliteit af te schaffen, maar dat gaat een hele hoop juridische problemen veroorzaken.

Wat er ook moet gebeuren is de buitengrenzen van de EU beter bewaken. Maar daar zit je met het levensgroot probleem van de Middellandse zee. Die kan je onmogelijk afsluiten.

Voor de rest bots je (zoals Trump) onvermijdelijk op onze Grondwet of het EVRM en om die te wijzigen wens ik je veel geluk.
Hoe hebben we de RKK er onderdoor gekregen? Ridiculisatie. Ik stel hetzelfde recept voor voor de islam of durf je niet? Voor een grap onthoofd worden lijkt me nogal extreem maar dat gebeurd dus door moslims. (Je suis charlie.) Het voordeel is hoe meer moppen we maken over de pedofeet hoe kwader ze worden en hoe meer aanslagen ze plegen en hoe meer de grenzen dichtgaan. Ik stel voor om nog wat cartoons te tekenen over Mo en zijn walgelijke avonturen => meer terreur => meer grenzen dicht. Klinkt mss net iets te Machiavellistisch...
TV-verslaafde is offline  
Oud 24 mei 2017, 15:34   #231
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Hoe hebben we de RKK er onderdoor gekregen? Ridiculisatie. Ik stel hetzelfde recept voor voor de islam of durf je niet? Voor een grap onthoofd worden lijkt me nogal extreem maar dat gebeurd dus door moslims. (Je suis charlie.) Het voordeel is hoe meer moppen we maken over de pedofeet hoe kwader ze worden en hoe meer aanslagen ze plegen en hoe meer de grenzen dichtgaan. Ik stel voor om nog wat cartoons te tekenen over Mo en zijn walgelijke avonturen => meer terreur => meer grenzen dicht. Klinkt mss net iets te Machiavellistisch...
dus jij staat te juichen bij elke terreurdaad?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 24 mei 2017, 15:50   #232
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Kaarsen laten branden. Bloemen gaan kopen en naast de kaarsen gezet. Droevige liedjes opgezet. Voila mijn deel weer gedaan.

En nu popcorn en bier en wachten op de volgende aanslag? Want meer doet de brave allochtoon toch niet. En de dansende Moslims lachen ze uit en bereiden rustig nieuwe aanslagen voor. Ik blijf het zeggen. Zielige mensheid. Misschien is een totale uitroeiing het enige verantwoorde dat er nog te doen is?
PORSCHE is offline  
Oud 24 mei 2017, 16:10   #233
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ouders destijds onder Thatcher overgekomen uit Libië. Die heks kost jaren na haar dood nog mensenlevens.
Maar had ze die ouders terug gestuurd, dan was ze een egoïstische, racistische nazi-trut geweest.


Ook al had ze die ouders dan waarschijnlijk wél de schande bespaard een 2e-generatie-monster te hebben voortgebracht.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 24 mei 2017, 16:23   #234
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
... Is mijn collega Yasmina, die niet bidt, geen hoofddoek draagt, Westers gekleed is, een universitair diploma heeft, en iedereen, ook de mannen, een kus geeft, maar wel de Ramadan volgt en geen varkensvlees eet, een Moslima? You tell me...
Volgens een doorsnee 'rechtgeaarde gelovige' is uw collega Yasmina in het beste geval een 'hypocriet' of een 'afvallige' - maar wellicht nog veel erger dan dat - en dus mag ze door élke jihadi een kopje kleiner worden gemaakt, net zo goed als de 'ongelovigen' waarmee zij optrekt.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 24 mei 2017, 16:48   #235
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Eventjes mijn antwoord herhalen: Het gaat eenvoudig weg over het feit dat een dode door een niet-Moslim terrorist even dood is als een dode door een Moslim-terrorist.
Er is geen enkel verschil.

En terroristen vind je overal en overal zijn zij even laf.

Ontken je dat? Of zijn enkel 'Moslimterroristen' ongedierte?
We zijn nog een haartje verwijderd van een post met grafiek die toont dat er veel meer verkeersdoden gevallen zijn, de afgelopen 20 jaar, dan terrorismedoden.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline  
Oud 24 mei 2017, 17:00   #236
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus jij staat te juichen bij elke terreurdaad?
Neen. Maar ik ben realistisch. Bij elke terreurdaad gaan de grenzen meer en meer dicht en is het meer en meer een afgang voor Merkel haar beleid. De EU moet democratischer en niet Duitsland die alles bepaalt en afkomt met domme beslissingen. Ergens is de vijand van mijn vijand mijn vriend. (IS)
TV-verslaafde is offline  
Oud 24 mei 2017, 17:22   #237
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Volgens een doorsnee 'rechtgeaarde gelovige' is uw collega Yasmina in het beste geval een 'hypocriet' of een 'afvallige' - maar wellicht nog veel erger dan dat - en dus mag ze door élke jihadi een kopje kleiner worden gemaakt, net zo goed als de 'ongelovigen' waarmee zij optrekt.
Ja maar, is zij nu een Moslima of niet?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 24 mei 2017, 17:45   #238
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Zeg dan toch gewoon dat je niets slecht over de islam wilt zeggen omdat je een chickenshit bent. Je wilt je kop niet verliezen dat wordt afgesneden met een bot mes door een islamgek. Ik begrijp dat wel; maar geef dat dan gewoon toe. En er zijn goede moslims zoals je al aangaf zoals er goede katholieken zijn. Moke die wat pitta's bakt en zijn belastingen betaald.
Je hebt gelijk. Volgende uitspraken zijn niet van mij.

"Hij heeft een boek toegezonden die ongeveer door niemand gelezen kan worden. Zo erg dat er, doorheen de geschiedenis, maar een paar mensen hem écht begrepen hebben..."
http://forum.politics.be/showthread.php?t=219610

"Ik durf te menen dat de geschiedenis van de Islam, en ook de huidige gebeurtenissen, héél duidelijk aantoont dat zelfs "Moslims" de Koran totaal niet begrijpen. Anders zou er maar één interpretatie van de Koran zijn, en zouden de Moslims geen hele wetenschap hebben moeten uitvinden om hem te kunnen begrijpen.
En zelfs binnen die wetenschap zijn er tal van tegenstrijdige meningen. En dus tal van interpretaties.

Dus neen, de Koran is niet te begrijpen, wat ook logisch is, het is immers "geschreven" door een halve of hele gare die ofwel aan de drugs zat, ofwel er niet echt met zijn hoofd bij was. Zoals alle "profeten" en soortgelijken.

Sterke God, moet ik zeggen, hij had zich de moeite kunnen sparen, er zouden misschien minder oorlogen zijn of geweest zijn (wie weet...). "
http://forum.politics.be/showthread.php?t=219610

Citaat:
Het idiote aan deze hele discussie is dat jullie geen duidelijk plan hebben tegen terreur; gewoon afwachten. En waarschijnlijk is dat nog de beste methode. Wat nog een betere methode is onze grenzen sluiten en geen moslims binnenlaten totdat er duidelijkheid is geschept rond de mosiims die hier al zijn. U bent wat ze noemen iemand die denkt volgens de gevestigde waarden en normen en zich aanpast aan de heersende opinies. Erg creatieve ideeen kunnen we dus niet echt verwachten.
Probeer eens uw islamobsessie achterwege te laten en denk eventjes na. Uiteraard is er geen 'plan', ik ben nog niet vaak een anti-terroristische plan tegengekomen die enig zichtbaar effect had op lange termijn. De enige manier is inderdaad wachten, de oorzaken proberen te identificeren, en ze proberen aan te pakken.

En zoiets duurt lang, heel lang. Meer dan 20 jaar voor de Rote Armee Fraktion, laten we gemakkelijkheidshalve dertig jaar zeggen voor de IRA, of nog de ETA die, 50 jaar na oprichting, eigenlijk nog steeds actief is.
En jij denkt het Moslimterrorisme met een vingerknip op te lossen?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 24 mei 2017, 18:08   #239
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Het terrorisme dat vandaag de dag volgens de gevoelstemperatuur alomtegenwoordig lijkt te zijn, is een gevolg van de rampzalige Westerse Midden-Oostenpolitiek sinds het einde van de Tweede Wereldoorlog. Zolang wij dat niet erkennen zal het blijven voortduren. Zelfs indien wij het erkennen zal het nog lang duren vooraleer de plooien gladgestreken zijn.
Ke Nan is offline  
Oud 24 mei 2017, 18:43   #240
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.681
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Het terrorisme dat vandaag de dag volgens de gevoelstemperatuur alomtegenwoordig lijkt te zijn, is een gevolg van de rampzalige Westerse Midden-Oostenpolitiek sinds het einde van de Tweede Wereldoorlog. Zolang wij dat niet erkennen zal het blijven voortduren. Zelfs indien wij het erkennen zal het nog lang duren vooraleer de plooien gladgestreken zijn.
Anti-semiet ? De opdeling van het midden oosten is gebeurd na de eerste wereld oorlog nadat de Turken verslagen werden. Na de tweede wereldoorlog is enkel nog de staat Israël ontstaan.
Of misschien bedoel je de westerse reactie op de rampzalige Midden-Oostenpolitiek van de Sovjet-Unie ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be