Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 november 2006, 21:15   #21
berre
Minister
 
berre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 3.965
Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard

oei, hier al vant zelfde.
berre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 21:18   #22
another brick
Gouverneur
 
another brick's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Locatie: aan de oevers van de leie
Berichten: 1.101
Standaard

Wat mij ook stoort is dat weeral het openbaar vervoer misbruikt wordt om geweld te propageren.
Het helpt zeker het onveiligheidsgevoel niet uit de wereld.
__________________
You never walk alone
another brick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 21:23   #23
berre
Minister
 
berre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 3.965
Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Wat mij ook stoort is dat weeral het openbaar vervoer misbruikt wordt om geweld te propageren.
Het helpt zeker het onveiligheidsgevoel niet uit de wereld.
wiens bedoeling is het dan om dit onveiligheidsgevoel uit de wereld te helpen?
berre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 21:28   #24
another brick
Gouverneur
 
another brick's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Locatie: aan de oevers van de leie
Berichten: 1.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berre Bekijk bericht
wiens bedoeling is het dan om dit onveiligheidsgevoel uit de wereld te helpen?
Het zal zeker niet de verdienste van Onkelinckx zijn!
__________________
You never walk alone
another brick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 21:36   #25
berre
Minister
 
berre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 3.965
Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Het zal zeker niet de verdienste van Onkelinckx zijn!
van wie dan wel? de oppositie zegt dat het bezorgd is om de veiligheid om stemmen te winnen, en de regerende partijen zeggen dat ze bezorgd zijn om de veiligheid om hun stemmen te behouden. geen van allen slagen er echter in om de veiligheid te bevorderen. misschien willen de allochtonen wel voor onze veiligheid zorgen...
berre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 21:42   #26
another brick
Gouverneur
 
another brick's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Locatie: aan de oevers van de leie
Berichten: 1.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berre Bekijk bericht
van wie dan wel? de oppositie zegt dat het bezorgd is om de veiligheid om stemmen te winnen, en de regerende partijen zeggen dat ze bezorgd zijn om de veiligheid om hun stemmen te behouden. geen van allen slagen er echter in om de veiligheid te bevorderen. misschien willen de allochtonen wel voor onze veiligheid zorgen...
Dan zijn ze zeker niet goed bezig.
Het zou trouwens een evidentie moeten zijn om 's avonds en 's nachts in alle veiligheid op straat te mogen rondlopen.
Van de regerende partijen hoeven we in die zin niet veel hulp te verwachten, getuige het al jaren mank lopende en veel te laks justitiebeleid.
De oppositie zegt inderdaad bekommerd te zijn over onze veiligheid. Persoonlijk denk ik dat het VB eens zou mogen meebesturen; doen ze het goed, voor mij niet gelaten.
Gaan ze af gelijk een gieter, kraait er de volgende keer geen haan meer naar.
Kortom, het is tijd voor vernieuwing, vooral inzake justitie. Een meer kordate aanpak zou al veel uithalen, meen ik.
__________________
You never walk alone
another brick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 21:47   #27
berre
Minister
 
berre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 3.965
Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Persoonlijk denk ik dat het VB eens zou mogen meebesturen; doen ze het goed, voor mij niet gelaten.
Gaan ze af gelijk een gieter, kraait er de volgende keer geen haan meer naar.
gelijk hebt ge daar wel. ik schat de kans wel groot dat ze gaan blunderen, voornamelijk omdat ze nog helemaal geen ervaring hebben. maarjah, wie kan het zeggen als we ze nog niet bezig hebben gezien.
berre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 21:51   #28
Revolutie
Parlementslid
 
Revolutie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.764
Standaard


voor de mensen die het hebben zien gebeuren moet dit vreselijk zijn en rond half 7 is het daar druk.
Revolutie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 21:51   #29
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berre Bekijk bericht
gelijk hebt ge daar wel. ik schat de kans wel groot dat ze gaan blunderen, voornamelijk omdat ze nog helemaal geen ervaring hebben. maarjah, wie kan het zeggen als we ze nog niet bezig hebben gezien.
Inderdaad.

Als men echt wil dan kan men toch wel de criminaliteit veel beter en harder aanpakken en dat zou zeker en vast gebeuren onder leiding van het vb.Eindelijk zou ik zo zeggen.

Ik denk als je eens ziet naar al hetgeen ik heb gepost toch wel enorm is wat er op een paar dagen allemaal gebeurd en waar toch wel de allochtonen de kroon spannen of men het nu graag hoort zeggen of niet.

We mogen uiteraard niet wegsteken dat er onder de vlamingen ook vuile dieven,profiteurs en smeerlappkes zitten;ook voor deze sowieso van hetzelfde;keihard aanpakken,geen compassie mee.

Eigen volk eerst tot daaraan toe maar geen profiteurs en/of dieven eerst ect....
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 21:54   #30
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Vers van de pers op htl;

Vlaams Belang wil zerotolerantie op openbaar vervoer

Het Vlaams Belang wil dat er een zerotolerantie komt tegen agressie op het openbaar vervoer. De partij zegt dit naar aanleiding van het ongeval waarbij een jongen in Antwerpen vrijdag onder een tram terechtkwam en overleed. Vlaams Belang pleit ook voor een nieuw Antwerps bestuursakkoord dat voorziet in de oprichting van een bus-, tram- en metrobrigade voor de Antwerpse politie.

Vrijdag rond 18.30 uur kwam een jongeman om het leven nadat hij op de Franklin Rooseveltplaats in Antwerpen onder een tram terechtkwam. Volgens getuigen werd het slachtoffer geduwd tijdens een schermutseling met een groepje jongeren. Ze namen na het incident de benen en worden opgespoord. "De feiten van vandaag bewijzen dat de maatregelen die door Vlaams Minister Katleen Van Brempt in haar 'Veiligheidsplan voor De Lijn' werden voorgesteld, te laat komen", aldus de partij.

"Het Vlaams Belang is al jaren voorstander van een vaste tram-, bus- en metrobrigade, naar Brussels model, in de schoot van de Antwerpse lokale politie. De Vlaams Belang/VLOTT-fractie in de Antwerpse gemeenteraad wil er dan ook op aandringen om de realisatie van een BTM-brigade (bus-, tram-, metrobrigade) met 80 personeelsleden op te nemen in het nieuwe Antwerpse bestuursakkoord."

"In elk geval bewijzen deze feiten dat er met betrekking tot agressie op het openbaar vervoer een zerotolerantie gevoerd moet worden." (belga)


En inderdaad;of het nu een vlaming of allochtoon is die eronder word geduwd,ik zou er niet mee kunnen lachen als ik zoiets zou zien.Dit kan gewoonweg niet maarja,wat gaan ze doen als ze de dader en/of daders hebben gevat?Laten gaan kijken naar een voetbalmatch op ons kosten?Of gaan bowlingen?
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 22:04   #31
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Volledig mee eens met dit voorstel. Men had na het incident met Guido Demoor al maatregelen moeten nemen.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 22:08   #32
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Volledig mee eens met dit voorstel. Men had na het incident met Guido Demoor al maatregelen moeten nemen.
Nog vroeger zelfs.De problemen op trams en bussen doen zich al veel langer voor dan vandaag maarja,er moeten er eerst genoeg doden vallen en dan pas grijpen ze in.We zijn het ondertussen al gewoon.

Nu goed,je zal mij wel nooit horen zeggen dat er nooit meer iets kan gebeuren in een tram of erbuiten,je kan dit nooit 100% tegen gaan maar ik ben er zeker van dat den guido en die gast nu nog zou geleefd hebben mocht er tenminste bewaking zijn geweest.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 23:29   #33
Dude
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 31 juli 2006
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Wat mij ook stoort is dat weeral het openbaar vervoer misbruikt wordt om geweld te propageren.
Het helpt zeker het onveiligheidsgevoel niet uit de wereld.
Mensen onder nen tram duwen ook niet echt he????
Maar wij Vlamingen wij kunnen dat verdragen.

Antwerpen is echt een rotstad aan het worden.Bedankt verdraagzamen,of moet ik zeggen zwakkelingen?

Laatst gewijzigd door Dude : 3 november 2006 om 23:33.
Dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 23:45   #34
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Volledig mee eens met dit voorstel. Men had na het incident met Guido Demoor al maatregelen moeten nemen.
mss eerst eens afwachten wat er eigenlijk gebeurd is?

trouwens, geen enkele maatregel kan echt voorkomen dat er mensen onder de tram geduwd worden, ook geen zero-tolerantie.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 23:46   #35
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Nog vroeger zelfs.De problemen op trams en bussen doen zich al veel langer voor dan vandaag maarja,er moeten er eerst genoeg doden vallen en dan pas grijpen ze in.We zijn het ondertussen al gewoon.

Nu goed,je zal mij wel nooit horen zeggen dat er nooit meer iets kan gebeuren in een tram of erbuiten,je kan dit nooit 100% tegen gaan maar ik ben er zeker van dat den guido en die gast nu nog zou geleefd hebben mocht er tenminste bewaking zijn geweest.
ik heb de laatste dagen veel lijnwachters op de trams in antwerpen gezien nochthans.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 23:47   #36
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Regels zijn regels,en dit telt voor iedereen !!!!
vooral als ze u goed uitkomen, anders ziet ge daar zo niet naar zeker?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 23:51   #37
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berre Bekijk bericht
van wie dan wel? de oppositie zegt dat het bezorgd is om de veiligheid om stemmen te winnen, en de regerende partijen zeggen dat ze bezorgd zijn om de veiligheid om hun stemmen te behouden. geen van allen slagen er echter in om de veiligheid te bevorderen. misschien willen de allochtonen wel voor onze veiligheid zorgen...
eens dat we allen in ons graf liggen, lopen we geen gevaar meer.In deze zouden de allochtonen ons zeker wel willen helpen, als ik zo afga op de dagelijkse berichten in de media...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 23:56   #38
Revolutie
Parlementslid
 
Revolutie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.764
Standaard

Er wordt weer belachelijk gedaan.
Eerst hebben alle media's het over een allochtoon.
Nu is is daar geen woord meer van terug te vinden in hun laatste berichten.
Revolutie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 23:56   #39
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Ik vind het zeeeer verdacht dat de pers er niet bij mag.

Ze zijn toch geen verhaaltje in mekaar aan 't steken zekers? Gestorven an een vluchtsyndroom of zo zal nu niet meer pakken natuurlijk..

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2006, 00:25   #40
Mamaloe
Schepen
 
Mamaloe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2006
Berichten: 443
Standaard

Beste Vlaams-Belangers,

het gaat hier niet om een geval van agressie op het openbaar vervoer. Helaas was het Vlaams Belang ALWEER eens te snel met het bespelen van de populistische viool in het orkest van de "verzuurden".

Het was een geval van verkeersagressie dat dus tragisch is afgelopen:

Citaat:
Jongeman wordt onder tram Antwerpen geduwd en sterft

images = new Array(); images[0] = new Picture( "187682", "/Assets/Images_Upload/tram_belga041106.jpg", "belga", "", "", "" );images[1] = new Picture( "30030", "/Assets/Images_Upload/nieuwsflitsoranje.jpg", "", "", "", "" ); foto 1/2

belga



document.write('');


ANTWERPEN - Een jongeman is vrijdagavond tijdens een ruzie onder een tram geduwd en kwam daarbij om. De daders sloegen op de vlucht.
De feiten deden zich voor rond 18.30 uur aan de Franklin Rooseveltplaats, in het centrum van Antwerpen. Het gaat om een belangrijk knooppunt van het plaatselijke openbaar vervoer.

Volgens getuigen hinderde het slachtoffer een auto, toen hij onverwacht de weg overstak. De jongeman probeerde een aankomende tram te halen.

Het kwam daarbij volgens getuigen tot een woordenwisseling tussen het slachtoffer en een passagier van de wagen. De passagier stapte uit en op het tramperron kwam het tot een vechtpartij.

De jongeman belandde daarbij op de sporen, net op het ogenblik dat een tram voorbijreed.

Volgens het Antwerpse parket is het slachtoffer van allochtone afkomst. De daders zijn, volgens getuigen, eveneens van allochtone afkomst, maar het Antwerpse parket wilde dat vrijdagavond niet bevestigen.

De auto met de daders reed weg. Volgens onbevestigde getuigenissen had de wagen een Nederlandse nummerplaat. De politie doet onder meer een beroep op de camera's die op het drukke kruispunt gericht zijn.

Voor het slachtoffer kwam elke hulp te laat.

Reizigers die op het perron op de tram stonden te wachten, waren sterk onder de indruk van de gebeurtenissen. Ook de trambestuurder, een chauffeur met vele jaren dienst, werd opgevangen door de dienst Slachtofferzorg.

Hij kwam later op de avond opnieuw ter plaatse om de gerechtsdeskundigen zijn versie van het verhaal te geven. Volgens zijn collega's kon de bestuurder de tram onmogelijk nog tot stilstand brengen. De Franklin Rooseveltplaats werd voor het verkeer afgesloten, waardoor het tramverkeer urenlang hinder ondervond.

Vlaams Belang was er vrijdagavond als de kippen bij om een nultolerantie te eisen voor agressie op het openbaar vervoer. De partij eist een tram- en busbrigade van tachtig agenten bij de lokale politie.
(wer, fvg)
(uit de Standaard)

Kijk, als je nu érgens iets aan wil doen, dan is het wel aan het volgende.

Ik woon al jaren in Borgerhout, en ik zie BIJZONDER veel "vreemdelingen" met een Nederlandse nummerplaat rondrijden. Ofwel komt dit door de woningnood in Nederland, ofwel is dit een of ander illegaal circuit van autozwendel.

Doe DAAR eens iets aan!!!
__________________
"Nee, onze wetenschap is geen illusie. Een illusie zou het zijn te geloven dat wij uit andere bron zouden kunnen krijgen wat zij ons niet geven kan" - Sigmund Freud
Mamaloe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be