Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 oktober 2007, 21:06   #1
sn00py
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 mei 2006
Berichten: 1.987
Standaard Billal Ould Haj, telg uit een moslim-nest.

In de koran staat:
(90:19-20) Ongelovigen zullen worden omringd door vuur.
(92:14-15) Wie de islam loochent brandt in de hel.
De koran roept ook op (96:13-19): Zoek en verraad ongelovigen

OP 29 november 2003 voegen Billal Ould Haj (20) en 2 companen de daad bij het woord, overvallen de bejaarde Anna-Maria Reyntjens (84) in haar woning in Sint-Agatha-Berchem en eisten geld. Toen de bejaarde dame niet genoeg kon geven, werd ze vastgebonden waarna vooral Billal Ould Haj haar urenlang af en toe met een hamer op het hoofd sloeg om zijn eis kracht bij te zetten. Ook doofden de mannen brandende sigaretten op haar armen uit en staken ze haar haar in brand. Tevens werden haar voeten en knieën gebroken. Ze is hierdoor blijvend invalide geworden.

Nadat ze gevat zijn, bekennen ze. Zijn kompanen zijn unaniem: Billal Ould Haj dirigeerde de folternacht. ,,Hij bond haar vast, hij eiste geld en hij sloeg haar al lachend", zeggen ze.

Telg uit een moslim-nest

In dit geval zijn geen huiszoekingen gebeurd, dus van eventuele haatsites tgo ongelovigen bestaat geen bewijs. De vader van het gezin Haj had een Koran in huis. Je weet wel, dat boek waarin staat dat ongelovigen zullen branden. Erger nog, in dat verdomde boek werd zelfs gelezen.
De vader bezocht ook verschillende keren een moskee.

Over de grootvader is niets bekend, maar vast staat dat hij moslim was.
Als op politics.be hierover topics verschijnen, laten de correcten onmiddellijk weten: de islam heeft hier niets mee te maken.

Robert Vandenpissche:Maar er is meer. In een steeds sneller tempo wordt de ene na de andere maatregel genomen tegen de 'ongelovigen', zoals die sukkelaars worden bestempeld die hier al eeuwen wonen. Waarom zou je geen ongelovigen mogen in de fik steken? Ze zijn tenslotte toch maar minderwaardige wezens. Vroeger waren autochtonen geen beesten. Het zijn onze wetten die ze tot beest gemaakt hebben.

Ik weet ook wel dat Mohammed die lucifers niet heeft gekocht en ook niet dat haar in brand heeft gestoken. Maar hij predikt al eeuwenlang, al dan niet onder het mom van onderdrukking en racisme-slachtoffers, haat en verdeeldheid.
Als je in een heilig boek roept dat je ongelovigen mag zoeken en verraden , dan breng je mensen in verwarring. Denk eerst eens na voor je een slogan lanceert. Denk na over de mogelijk verkeerde interpretaties van al die verbale krachtpatserij.[/ironie]

Laatst gewijzigd door sn00py : 5 oktober 2007 om 21:32.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 21:29   #2
fb718882
Gouverneur
 
fb718882's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2007
Berichten: 1.044
Standaard

Vanmiddag heb ik , in een draad over Hansje " pang-pang " Van Themsche , de vraag willen stellen of het niet nodig zou zijn om eens na te denken over het terug invoeren van " de zwaarste straf " . Ik heb het niet gedaan , maar doe het nu dus wél ! Kan er nog plaats zijn in onze maatschappij voor dergelijke onmensen ? En of die nu Vlaamsblokker zijn of moslimextremist , en of ze blank zijn of bruin of zwart is van geen enkel belang . Ik bedoel dus niet meteen executeren of zo , maar wel levenslang vastzetten . Echt levenslang .
__________________
Du passé, gardons la flamme, non les cendres.
Мы наш , мы новый мир построим .
Vulpes pilum mutat , non mores .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 21:32   #3
sn00py
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 mei 2006
Berichten: 1.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Vanmiddag heb ik , in een draad over Hansje " pang-pang " Van Themsche , de vraag willen stellen of het niet nodig zou zijn om eens na te denken over het terug invoeren van " de zwaarste straf " . Ik heb het niet gedaan , maar doe het nu dus wél ! Kan er nog plaats zijn in onze maatschappij voor dergelijke onmensen ? En of die nu Vlaamsblokker zijn of moslimextremist , en of ze blank zijn of bruin of zwart is van geen enkel belang . Ik bedoel dus niet meteen executeren of zo , maar wel levenslang vastzetten . Echt levenslang .
Zeer juist.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 21:41   #4
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
In de koran staat:
(90:19-20) Ongelovigen zullen worden omringd door vuur.
(92:14-15) Wie de islam loochent brandt in de hel.
De koran roept ook op (96:13-19): Zoek en verraad ongelovigen

OP 29 november 2003 voegen Billal Ould Haj (20) en 2 companen de daad bij het woord, overvallen de bejaarde Anna-Maria Reyntjens (84) in haar woning in Sint-Agatha-Berchem en eisten geld. Toen de bejaarde dame niet genoeg kon geven, werd ze vastgebonden waarna vooral Billal Ould Haj haar urenlang af en toe met een hamer op het hoofd sloeg om zijn eis kracht bij te zetten. Ook doofden de mannen brandende sigaretten op haar armen uit en staken ze haar haar in brand. Tevens werden haar voeten en knieën gebroken. Ze is hierdoor blijvend invalide geworden.

Nadat ze gevat zijn, bekennen ze. Zijn kompanen zijn unaniem: Billal Ould Haj dirigeerde de folternacht. ,,Hij bond haar vast, hij eiste geld en hij sloeg haar al lachend", zeggen ze.

Telg uit een moslim-nest

In dit geval zijn geen huiszoekingen gebeurd, dus van eventuele haatsites tgo ongelovigen bestaat geen bewijs. De vader van het gezin Haj had een Koran in huis. Je weet wel, dat boek waarin staat dat ongelovigen zullen branden. Erger nog, in dat verdomde boek werd zelfs gelezen.
De vader bezocht ook verschillende keren een moskee.

Over de grootvader is niets bekend, maar vast staat dat hij moslim was.
Als op politics.be hierover topics verschijnen, laten de correcten onmiddellijk weten: de islam heeft hier niets mee te maken.

Robert Vandenpissche:Maar er is meer. In een steeds sneller tempo wordt de ene na de andere maatregel genomen tegen de 'ongelovigen', zoals die sukkelaars worden bestempeld die hier al eeuwen wonen. Waarom zou je geen ongelovigen mogen in de fik steken? Ze zijn tenslotte toch maar minderwaardige wezens. Vroeger waren autochtonen geen beesten. Het zijn onze wetten die ze tot beest gemaakt hebben.

Ik weet ook wel dat Mohammed die lucifers niet heeft gekocht en ook niet dat haar in brand heeft gestoken. Maar hij predikt al eeuwenlang, al dan niet onder het mom van onderdrukking en racisme-slachtoffers, haat en verdeeldheid.
Als je in een heilig boek roept dat je ongelovigen mag zoeken en verraden , dan breng je mensen in verwarring. Denk eerst eens na voor je een slogan lanceert. Denk na over de mogelijk verkeerde interpretaties van al die verbale krachtpatserij.[/ironie]
Hoe komt het dan dat dit geval niet als racistische of misschien wel als religieuse moord is in de media gekomen?
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 21:42   #5
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
. Ik bedoel dus niet meteen executeren of zo , maar wel levenslang vastzetten . Echt levenslang .
Ja, en wat als ze niet zo lang leven?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 21:44   #6
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Hoe komt het dan dat dit geval niet als racistische of misschien wel als religieuse moord is in de media gekomen?
Er word niet verondersteld dat u zulke vragen steld. De staatsveiligheid leest mee en die hebben waarschijnlijk uw IP adres al gevraagd en gekregen.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 21:49   #7
sn00py
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 mei 2006
Berichten: 1.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Er word niet verondersteld dat u zulke vragen steld. De staatsveiligheid leest mee en die hebben waarschijnlijk uw IP adres al gevraagd en gekregen.
Wat? Die zijn nu al uw familie aan het screenen, of uw pa niet eens geserveerd heeft op een politiek-incorrect stoofvlees-festijn of zo.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 21:53   #8
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Wat? Die zijn nu al uw familie aan het screenen, of uw pa niet eens geserveerd heeft op een politiek-incorrect stoofvlees-festijn of zo.
Mij kennen ze al denk ik.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 21:56   #9
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Hoe komt het dan dat dit geval niet als racistische of misschien wel als religieuse moord is in de media gekomen?
Omdat dat niet echt politiek correct zou zijn hé ... De mensen moesten maar eens denken dat er wel degelijk een dreiging zit in de moderne intrepetatie van de islam ...
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 21:57   #10
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Vanmiddag heb ik , in een draad over Hansje " pang-pang " Van Themsche , de vraag willen stellen of het niet nodig zou zijn om eens na te denken over het terug invoeren van " de zwaarste straf " . Ik heb het niet gedaan , maar doe het nu dus wél ! Kan er nog plaats zijn in onze maatschappij voor dergelijke onmensen ? En of die nu Vlaamsblokker zijn of moslimextremist , en of ze blank zijn of bruin of zwart is van geen enkel belang . Ik bedoel dus niet meteen executeren of zo , maar wel levenslang vastzetten . Echt levenslang .
Doen ze dat al niet met een "foefeltje" ... 3 of 4 keer levenslang geven of zo ???
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 22:02   #11
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Omdat dat niet echt politiek correct zou zijn hé ... De mensen moesten maar eens denken dat er wel degelijk een dreiging zit in de moderne intrepetatie van de islam ...
De moderne interpretatie van islam ? Just watch the news, eh jong! En get genoeg gezien over den schonen moderne islam.

Laatst gewijzigd door Argusx43 : 5 oktober 2007 om 22:02.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 22:04   #12
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
De moderne interpretatie van islam ? Just watch the news, eh jong! En get genoeg gezien over den schonen moderne islam.
Ow , maar ik kijk naar het nieuws hoor ...en een klein milioen mensen ook ...
Maar 't is o zo erg als je er iets over zegt hé ...
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 22:08   #13
fb718882
Gouverneur
 
fb718882's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2007
Berichten: 1.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ja, en wat als ze niet zo lang leven?
Ze leven allemaal zolang tot ze dood gaan , en daarna maken ze plaats voor de volgende " levenslange " . Totdat die dood gaat en op zijn beurt plaats maakt voor de volgende " levenslange " . Totdat die doodgaat en op zijn beurt plaats maakt voor de volgende " levenslange " . Totdat die .... Werk genoeg zou ik zeggen . Geef het nu toe : indien ik het voor het zeggen moest hebben :ik zou véél strenger zijn dan gij !
__________________
Du passé, gardons la flamme, non les cendres.
Мы наш , мы новый мир построим .
Vulpes pilum mutat , non mores .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 22:12   #14
sn00py
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 mei 2006
Berichten: 1.987
Standaard

Wat ik mij afvraag: zou Abba Knovlook het verstandelijk vermogen hebben om het verband te zien tussen deze topic en de zijne ?http://forum.politics.be/showthread.php?t=95765
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 22:15   #15
fb718882
Gouverneur
 
fb718882's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2007
Berichten: 1.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Doen ze dat al niet met een "foefeltje" ... 3 of 4 keer levenslang geven of zo ???
Da's 't probleem niet ! Al geeft men ze 100 keer levenslang ; wanneer ze zich in de gevangenis " voorbeeldig " gedragen kunnen ze na een paar jaar al terug vrij komen . Zie het geval Martin ( de ex-vrouw van onze vriend Dutroux ) die misschien kans maakt om vervroegd vrijgelaten te worden , en die moest zogezegd ook voor 30 jaar vastzitten . 30 Jaar is 30 jaar en daarmee basta ! ( Al vind ik 30 jaar voor die madam nog 30 minstens jaar te weinig )
__________________
Du passé, gardons la flamme, non les cendres.
Мы наш , мы новый мир построим .
Vulpes pilum mutat , non mores .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 22:15   #16
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ow , maar ik kijk naar het nieuws hoor ...en een klein milioen mensen ook ...
Maar 't is o zo erg als je er iets over zegt hé ...
De islam is vooral zo begaan met het menselijk leven. Gelijk welke cultuur of godsdienst.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 22:28   #17
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Ze leven allemaal zolang tot ze dood gaan , en daarna maken ze plaats voor de volgende " levenslange " . Totdat die dood gaat en op zijn beurt plaats maakt voor de volgende " levenslange " . Totdat die doodgaat en op zijn beurt plaats maakt voor de volgende " levenslange " . Totdat die .... Werk genoeg zou ik zeggen . Geef het nu toe : indien ik het voor het zeggen moest hebben :ik zou véél strenger zijn dan gij !
Strenger wel, maar duurder ook zeker en dan mag je wel strenger zijn ook.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 22:39   #18
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Da's 't probleem niet ! Al geeft men ze 100 keer levenslang ; wanneer ze zich in de gevangenis " voorbeeldig " gedragen kunnen ze na een paar jaar al terug vrij komen . Zie het geval Martin ( de ex-vrouw van onze vriend Dutroux ) die misschien kans maakt om vervroegd vrijgelaten te worden , en die moest zogezegd ook voor 30 jaar vastzitten . 30 Jaar is 30 jaar en daarmee basta ! ( Al vind ik 30 jaar voor die madam nog 30 minstens jaar te weinig )
Dat is toch niet helemaal juist wat u daar zegt. Iemand die dertig jaar krijgt, krijgt die onder de Lejeune wetgeving. Wilt dus zeggen dat de rechter die zekers 10 jaar binnen wil hebben.

Ziet u, als de rechter u 1 jaar binnen wil hebben krijgt u er drie.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 22:54   #19
forumspook
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 5.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
De moderne interpretatie van islam ? Just watch the news, eh jong! En get genoeg gezien over den schonen moderne islam.

Best ga je dat vragen in Irak: wie is er nu de echte moslim, soeniet of sjiët ? Wie heeft er gelijk met de ander kapot te maken? Omdat het een "slechte" moslim is...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 22:55   #20
forumspook
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 5.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Wat ik mij afvraag: zou Abba Knovlook het verstandelijk vermogen hebben om het verband te zien tussen deze topic en de zijne ?http://forum.politics.be/showthread.php?t=95765
Ik denk dat u nu teveel vraagt aan die arme man
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be