![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is mijn bedoeling om eens een draadje op te starten, waar iets minder gediskuteerd zou worden, maar die de bedoeling heeft om tot een aleatoire opsomming te komen van de kulturele verschillen tussen zijlie en wijlie.
Ik kwam op dat gedacht, toen ik het artikel in de gva las, dat ik hierna voor jullie knip en plak. Waarom dat verschil er is, waarom de ene minder of meer gelijk heeft dan de andere, dat is een ander probleem. (liefst voor een andere nieuwe draad dus) Feit is dat we erg verschillend tegen de dingen des levens aankijken. Als je de vaststelling van hieronder voor ogen blijft houden, dan weet je zo dat het onmogelijk kan dat er één soort beleid en één soort wetgeving over dierenbescherming kan komen in ons huidig staatstelsel. de frut: 1/12 Foie gras heeft vooral in Wallonië succes Foie gras heeft vooral in Wallonië succes. Meer dan 40 procent van de Walen eet de delicatesse als voorgerecht. In Vlaanderen is foie gras een pak minder populair. Dat blijkt uit een studie van Carrefour en GB. Op vijftien jaar tijd is de jaarlijkse productie van foie gras in ons land gestegen van twee ton tot de huidige 100 ton. Ook het verbruik is flink gestegen. In 1996 werd er nog 30 gram per inwoner per jaar verbruikt, nu is dat al 180 gram. En die cijfers blijven stijgen, ook al omdat foie gras niet langer gereserveerd is voor de eindejaarsfeesten, maar nu het hele jaar door gegeten wordt. Doordat er meer foie gras verkocht wordt, kan de prijs gedrukt worden. De Belgische foie gras wordt voornamelijk in Wallonië geproduceerd.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() foie gras, het resultaat van de marteling van een dier, een levend wezen vr zover ik weet
bende sadisten ![]() ![]() ![]()
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!! http://www.indiancountrytoday.com/ Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 1 januari 2008 om 09:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Je had deze draad ook "het progressieve Vlaanderen versus het conservatieve Wallonië" kunnen noemen. Kijk maar naar je eerste voorbeeld en degene die zullen volgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Het grootste verschil in cultuur begint al met de taal : Nederlands en Frans
Vanuit de taal volgt de rest van de culturele verschillen... Citaat:
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 1 januari 2008 om 11:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogmaals het progressieve Vlaanderen versus het conservatieve Wallonië:
Citaat:
|
|
![]() |