Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2008, 20:04   #1
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard Is de Belgische Unie discriminerend?

Er bestaan nog altijd beperkingen op de vrijheid van meningsuiting. Bep. historische gebeurtenissen mogen bijvoorbeeld niet ontkend worden, of u begaat een strafbaar feit.

In de politieke wereld valt het nog mee, ik denk aan de avonturen van ene Bruno Y. op het CD&V forum. Ook op de N-VA webstek heb ik al Belgicistische reacties gezien. Andersdenken zijn welkom het officiele forum van een bep. partij.

Maar hoe zit dit met de Belgische Unie? De BUB heeft ook een eigen "partijforum".

Maar zijn er daar wel andersdenken welkom? Ik heb me er al meermaals geregistreerd (waaronder deze nickname) en nooit heeft de forumbeheerder mijn account geactiveerd.

Citaat:
Your account has been created. However, this forum requires account activation by the administrator. An e-mail has been sent to them and you will be informed when your account has been activated

Click Here to return to the Index
En "toevallig" wordt mijn account dus niet geactiveerd. De Belgische Unie verhindert duidelijk de aanwezigheid van andersdenkenden op hun forum. Vindt u dit ook discriminerend?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 20:09   #2
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

zij mogen van mij best mensen weren, maar daarmee tonen ze enkel hun ondemocratische aard en wereldvreemdheid aan.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 20:17   #3
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Bep. historische gebeurtenissen mogen bijvoorbeeld niet ontkend worden, of u begaat een strafbaar feit.
zo ken ik er maar 1, en die is het waard wettelijk beschermd te worden...
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 20:21   #4
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het CD&V forum.
Ah...
Waar is de tijd van het CD&V-forum... Het beste partij-forum indertijd. Maar blijkbaar kon dat enkel tijdens hun oppositieperiode.

Citaat:
Maar zijn er daar wel andersdenken welkom? Ik heb me er al meermaals geregistreerd (waaronder deze nickname) en nooit heeft de forumbeheerder mijn account geactiveerd.
Ik ben nog flink actief geweest op hun oude forum. (moet circa 2004 geweest zijn, denk ik...)

Systematisch werden er berichten van mij verwijderd, geknipt, aangepast, enz... door de forumbeheerder. Vlaams-nationalisme werd nog enigzins geaccepteerd, maar van zodra je kritiek had op de partij, kreeg je een waarschuwing dat zoiets niet aanvaard werd op hun forum. Wanneer ik ging klagen over die praktijken, kreeg ik telkens hetzelfde antwoord: het was hún forum, waar zij mee konden doen wat ze wilden, en ik moest hen dankbaar zijn dat ik daar mócht op posten. Ze hebben nog een tijdlang avatars ingevoerd, die enkel de moderatie kon instellen. Zo kreeg ik een avatar met het woord "separatist", en dat gold voor iedereen die geen "goeie Belg" was. Na een update van het forum kon ik niet meer inloggen. En samen met mij alle niet-Belgicisten. Dat was ook de tijd dat je een waarschuwing kreeg wanneer je ééntalig Nederlandatlige berichten postte.

Ik kan het iedereen aanraden om daar even forumlid te worden. Dan leer je pas hoe beangstigend autoritair die partij wel is. Hier op het forum zijn ze een poltieke grap, maar op hun eigen forum begon het écht beangstigend te worden.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 6 januari 2008 om 20:24.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 20:29   #5
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ah...
Waar is de tijd van het CD&V-forum... Het beste partij-forum indertijd. Maar blijkbaar kon dat enkel tijdens hun oppositieperiode.

Ik ben nog flink actief geweest op hun oude forum. (moet circa 2004 geweest zijn, denk ik...)

Systematisch werden er berichten van mij verwijderd, geknipt, aangepast, enz... door de forumbeheerder. Vlaams-nationalisme werd nog enigzins geaccepteerd, maar van zodra je kritiek had op de partij, kreeg je een waarschuwing dat zoiets niet aanvaard werd op hun forum. Wanneer ik ging klagen over die praktijken, kreeg ik telkens hetzelfde antwoord: het was hún forum, waar zij mee konden doen wat ze wilden, en ik moest hen dankbaar zijn dat ik daar mócht op posten. Ze hebben nog een tijdlang avatars ingevoerd, die enkel de moderatie kon instellen. Zo kreeg ik een avatar met het woord "separatist", en dat gold voor iedereen die geen "goeie Belg" was. Na een update van het forum kon ik niet meer inloggen. En samen met mij alle niet-Belgicisten. Dat was ook de tijd dat je een waarschuwing kreeg wanneer je ééntalig Nederlandatlige berichten postte.
Pics or it didn't happen!
Oud 6 januari 2008, 20:32   #6
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah...
Dat was ook de tijd dat je een waarschuwing kreeg wanneer je ééntalig Nederlandatlige berichten postte.
Waarom deden ze dat? Iedereen is daar toch individueel tweetalig? Als iedereen beide l andstalen begrijpt, dan moet iedereen je eentalig Nederlandse berichten toch kunnen lezen hebben?
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 6 januari 2008 om 20:33.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 20:34   #7
DebianFox
Minister

Standaard

Citaat:
Ah...

Ik kan het iedereen aanraden om daar even forumlid te worden. Dan leer je pas hoe beangstigend autoritair die partij wel is. Hier op het forum zijn ze een poltieke grap, maar op hun eigen forum begon het écht beangstigend te worden.
Die Belgische Unie is echt zo radicaal Belgisch-nationalistisch en gewoonweg gestoord.

Nu weren ze dus niet-Belgicitische accounts door de bewuste accounts niet te activeren.

Nu ja, u heeft wel goed uw steentje bijgedragen aan de topic en de wereldvreemdheid van de BUB bevestigd.

Opnieuw is ook het dogmatisme van de BUB gevestigd. Ze wijzigden uw berichten,legde u een avatar "separatist" op en u werkten u op zo'n ordinaire manieren buiten.

Maar dat je nu ook al waarschuwen krijgt voor het posten van ééntalig Nederlandse teksten ... Fransdolheid? Belgique �* papa?

Zouden ze bij de grootste overwinning van de Belgische Unie elke flamingant een één of ander symbool laten dragen zoals de nazi's deden met de Joden? Die Yann heeft daar al voor gepleit.

Citaat:

Laatst gewijzigd door DebianFox : 6 januari 2008 om 20:37.
Oud 6 januari 2008, 20:34   #8
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ik heb er ook nog eens gepost, met als nickname Willem I. Alleen dat was al voldoende om binnen een paar dagen gebannen te zijn En inderdaad, als je een woord als Vlaanderen bijvoorbeeld postte, kon je er donder op zeggen dat het binnen een paar minuten vervangen was door 'Vlaams gewest' o.i.d...
Oud 6 januari 2008, 20:36   #9
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
Ik heb er ook nog eens gepost, met als nickname Willem I. Alleen dat was al voldoende om binnen een paar dagen gebannen te zijn En inderdaad, als je een woord als Vlaanderen bijvoorbeeld postte, kon je er donder op zeggen dat het binnen een paar minuten vervangen was door 'Vlaams gewest' o.i.d...
Weezer

Bericht gewijzigd door CD&V moderator
Oud 6 januari 2008, 20:36   #10
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Waarom deden ze dat? Iedereen is daar toch individueel tweetalig? Als iedereen beide l andstalen begrijpt, dan moet iedereen je eentalig Nederlandse berichten toch kunnen lezen hebben?
Het merendeel postte daar in het Frans. Sommigen wilden zich nog wel goede Belg tonen door een lange lap Franse tekst te posten en er een of twee zinnetjes kreupel Nederlands onder te zetten.

Laatst gewijzigd door Weezer : 6 januari 2008 om 20:37.
Weezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 20:39   #11
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weezer

Bericht gewijzigd door CD&V moderator
Ik vermoed dat Zeeuws-Vlaanderen in het bubbels gewoon "La Hollande" heet
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 20:40   #12
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge zult mij moeten geloven op mijn woord.
In tegenstelling tot gij en Knuppel, leg ik geen archief aan met bezwarend materiaal. Maar eigenlijk zou ik dat beter wél doen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 6 januari 2008, 20:41   #13
DebianFox
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
Het merendeel postte daar in het Frans. Sommigen wilden zich nog wel goede Belg tonen door een lange lap Franse tekst te posten en er een of twee zinnetjes kreupel Nederlands onder te zetten.
Nu zijn veel discussies tweetalig met een Nederlandstalige dominantie, maar het blijven echt gevaarlijke Belgisch-nationalistische extremisten.

Citaat:
Oud 6 januari 2008, 20:53   #14
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu weren ze dus niet-Belgicitische accounts door de bewuste accounts niet te activeren.
Eén van de belgicisten waar ik goed mee kon discussiëren, heeft nadien nog een bericht geplaatst waar zo plots al die flaminganten, rattechisten, separatisten, en zelfs republiekeinen, communisten, anarchisten, etc... naartoe waren. Het begon dus blijkbaar op te vallen dat men van die forum-update (het forum heeft toen zowat een maand stilgelegen) gebruikt heeft gemaakt om alle "vreemde snuiters" buiten te gooien.

Citaat:
Maar dat je nu ook al waarschuwen krijgt voor het posten van ééntalig Nederlandse teksten ... Fransdolheid? Belgique �* papa?
Ik wil ze hier ook niet van foute zaken beschuldigen, en wil dus evenjes de puntjes op de "i" zetten.
Ik heb geen waarschuwing gekregen omwille van ééntalige berichten. Na de forum-update kreeg iedereen een e-mail met de grootse aankondiging dat hun forum terug actief werd. (En vanaf toen kon ik dus niet meer inloggen) In die mail stond ook dat men voortaan komaf wou maken met ééntalige berichten, en dat iedereen zijn berichten in de twee talen moest zetten. Maar aangezien in niet meer kon inloggen, ben ik ook niet op de vingers getikt voor mijn ééntalige teksten.
Oud 6 januari 2008, 21:02   #15
evilbu

Standaard

Citaat:
Ge zult mij moeten geloven op mijn woord.
In tegenstelling tot gij en Knuppel, leg ik geen archief aan met bezwarend materiaal. Maar eigenlijk zou ik dat beter wél doen.
O maar mijn archief is niets in vergelijking met dan van Knuppel, ik hou enkel gewoon wat txt-tjes bij met quotes van bijvoorbeeld belgicisten en types als max van dietschland
Oud 6 januari 2008, 21:21   #16
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu zijn veel discussies tweetalig met een Nederlandstalige dominantie, maar het blijven echt gevaarlijke Belgisch-nationalistische extremisten.
Niettemin hebben ze in het Belgicistische wereldje hun eigen verdienste:

Citaat:
Ik heb de indruk dat de belgicistische Vlaamse partijen gelukkig zijn met het bestaan van de partij der extreme Belgische nationalisten, de BUB (Belgische Unie – Union Belge), omdat ze een ‘piepklein partijtje [is] dat pleit voor een unitair België’. (Het citaat komt uit De Standaard van 22 augustus). Te klein om een ernstige concurrent te zijn. Belgisch gezind en dus aanvaardbaar en ‘democratisch’. Maar zo uitzinnig unitaristisch dat de andere aan België getrouwe partijen kunnen doorgaan voor gematigde en bedachtzame vaderlanders, en de Vlaamsgezinden dus minder afschrikken.
http://users.skynet.be/sponssteen/
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 21:31   #17
DebianFox
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Niettemin hebben ze in het Belgicistische wereldje hun eigen verdienste:

http://users.skynet.be/sponssteen/
Had de grote leider van de BUB ook niet eens verklaard met iedereen te willen samenwerken die pro-Belgie is?

Citaat:
Oud 6 januari 2008, 21:35   #18
evilbu

Standaard

Citaat:
Had de grote leider van de BUB ook niet eens verklaard met iedereen te willen samenwerken die pro-Belgie is?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
FN is brol.
Oud 9 januari 2008, 19:11   #19
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Ik ga me er registreren, met als doel: Spammen, pleiten voor hereniging van Vlaanderen en Nederland, en een annexatie van Wallonië.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2008, 19:22   #20
DebianFox
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik ga me er registreren, met als doel: Spammen, pleiten voor hereniging van Vlaanderen en Nederland, en een annexatie van Wallonië.
Ik hoop dat ge u niet registreert onder de naam Liberalist_NL, neem maar "Trotse Belg in Nederland" ofzo, want ze zullen uw Nederlands IP direct zien.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be