Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2008, 10:56   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Aangepaste centra voor asielzoekers met kinderen

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF10012008_098

Citaat:
(...)
Volgens de minister van Binnenlandse Zaken moeten gezinnen met kinderen zo humaan mogelijk worden opgevangen. Een nieuw aangepast centrum kan hier een mogelijke oplossing voor zijn.

Dewael wijst erop dat hij vorig jaar middelen heeft uitgetrokken om het verblijf van kinderen in gesloten asielcentra te vergemakkelijken. Zo hebben kinderen van asielzoekers de mogelijkheid gekregen om les te krijgen. Toch meent de minister dat er nog meer moet worden geïnvesteerd om de kinderen een zo comfortabel mogelijk verblijf te gunnen: ‘Als de ouders daar verblijven, moet het volgens mij ook mogelijk zijn dat de kinderen tijdens de schooluren het centrum verlaten om naar school te gaan zodat zij een zo normaal mogelijk leven kunnen leiden.
(...)
Niks aan het handje. Mooi initiatief van Karel. De schoolbus pikt de kinderen op aan het centrum en zet de kinderen af aan de school. (veronderstel ik althans).

Mag ik nu ook veronderstellen dat het amalgaam van totaal ontheemde kinderen in APARTE klasjes zal worden ondergebracht zodat ze de taal kunnen aanleren en extra begeleiding krijgen?

Of zullen de ouders van de gemeenten-met-asielcentrum hun kinderen naar een school in een andere gemeente of stad moeten brengen omdat ze anders teveel achterstand oplopen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 15:46   #2
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Gelukkig zijn mijn kinderen al volwassen zodat ik mij daar (gelukkig) geen zorgen meer hoef over te maken. Maar ik ga even van de veronderstelling uit dat ik wel nog in deze situatie zou verkeren. Dan zou mijn keuze snel gemaakt zijn.

Citaat:
Of zullen de ouders van de gemeenten-met-asielcentrum hun kinderen naar een school in een andere gemeente of stad moeten brengen omdat ze anders teveel achterstand oplopen?
Ouders die het beste willen voor hun kinderen zullen zorgen dat deze naar een school kunnen gaan waar de minste problemen zijn. Moest ik elke dag 20 km moeten rijden (enkel) om een goede school voor mijn kinderen te hebben, ik zou niet twijfelen.

En zelf heb ik een 3-tal jaren in het Koninklijk Atheneum Asse les gevolgd in de jaren 70. Elke dag reed ik met de bus van Aalst St-Annabrug naar Asse. Drie jaar lang, was altijd een prettige ervaring als jongere destijds. Nooit problemen gekend op de bus, op school. En zeker nooit van die dingen die tegenwoordig bijna non-stop gebeuren.

Ik weet niet hoe het nu in die school is maar destijds was dat daar toch een aangename school. Hoe het daar nu is weet ik niet en hoe het in Aalst is weet ik niet want sinds de dood van mijn ouders in 1991 ben ik daar nooit meer geweest. (Arbeidstraat, Nieuwbeekstraat: schooltje van de Kapucijnen op de Kapucijnenlaan, daar heb ik mijn lager onderwijs gevolgd)
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 16:45   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik zie dat je begrijpt wat ik bedoel PieterC.

Zelf zijn mijn kinderen ondertussen ook al afgestudeerd, maar de schrik slaat me rond het hart als ik besef hoeveel GELUK we gehad hebben, niet enkel qua leeftijd, doch ook qua capaciteit, vooral omdat ik me nooit heb gerealiseerd hoe de reële situatie eruit zag!

Mijn beide dochters hebben gelukkig voldoende talent gehad om ASO te volgen (ssjjjt nog niet tegenspreken) én een jaar of acht geleden uit het middelbaar te zijn gekomen.
In het ASO heb je slechts een klein aantal allochtonen: uiteraard geen enkel probleem, moesten het er meer zijn op dat niveau is het uiteraard OOK geen enkel probleem (dan spreken ze tenminste voldoende nederlands en als we mogen hopen zijn ze voldoende geintegreerd) - klopt ook wel niet want van de twee die in mijn dochter haar klas zaten is er ondertussen ééntje reeds met een importvrouw gehuwd en is islamleraar geworden. Maar kom. Liever d�*t dan dat hij met mijn dochter was gehuwd.... (ik mag dat zeggen! ze was geen moslim dus mocht hij van zijn geloof toch niet hoor Jozef! de discriminatie ligt volledig aan zijn kant! valt tegen hé youssefke!).

Ga je naar het technisch dan wordt de spoeling een pak dunner en zijn er ook een aantal achterstandsallochtonen die het niveau naar beneden halen. Helemaal beroeps is gewoon hopeloos. Een buurjongen van me leerde gewoon "een andere taal". Een van zijn uitdrukking was: "ik mag dit niet van mijn geloof"...

Maar ondertussen zijn de berichten die ik van goedbedoelende leerkrachten hoor totaal dramatisch aan het worden. Alleen: mondjes toe en snaveltjes dicht. Enige commentaar kan hen een blaam wegens racisme opleveren. Dus zwijgen ze met z'n allen massaal. Wat kan het hen trouwens schelen dat Mohammed binnenkort aan den dop staat of Fatima binnen de kortst mogelijke tijd als baar-machine zal worden ingezet? Zij (de leerkrachten) hebben hun eigen gezin te onderhouden!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 16 januari 2008 om 16:49.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be