Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2008, 10:21   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Allochtonen sloegen tot de kinderen neervielen

'Ze sloegen tot de kinderen neervielen'
Bijna de hele scholierenploeg V&O United uit Merksem belandde zaterdag op de spoedafdeling van het ziekenhuis. Tientallen jongeren én volwassenen stormden na een wedstrijd in het Rivierenhof in Deurne het veld op en haalden naar hen uit.
Enkele spelers van Belgica uit Edegem werden herkend.

De 17-jarige Michael V.D.A. werd als eerste aangevallen.
“De wedstrijd was net afgefloten. Ik wilde naar de kleedkamers lopen toen er drie gasten van Belgica voor mij stonden. Ze hadden me plots omsingeld. Ik wilde naar de rest van de ploeg lopen, maar een van die mannen sloeg recht op mijn gezicht.”

Naast de schrik van zijn leven liep Michael een schaafwonde boven zijn linkeroog op. Hij staat ook vol builen en raakte gewond aan zijn rug. “Al mijn spieren doen pijn. Vandaag (zondag, red.) nog meer dan gisteren (zaterdag, red.)”, zegt de tiener.

Trainer Jimmy Brunson (31) deelde ook in de klappen. “Ze waren zeker met dertig en kwamen van overal. Allemaal allochtonen, jong en oud. Ik probeerde mijn spelers zo snel mogelijk de kleedkamers in te krijgen, maar werd zelf aangevallen. Ik ben vijf dagen werkonbekwaam”, zucht de man.

“Ik train al acht jaar jeugdploegen, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Volwassenen die met paraplu’s op de kinderen sloegen tot ze neervielen. Sommige spelers hebben oppervlakkige steekwonden. De daders moeten dus wapens hebben gehad.”

De vechtpartij duurde maximum vijf minuten, maar de verwondingen waren er niet minder om. Acht van de elf spelers die op het veld stonden, allemaal jongeren tussen twaalf en zeventien jaar, moesten in het ziekenhuis worden verzorgd.
De aanvallende meute verdween even snel als ze op het veld verscheen. De politie spoort de daders op.

Wraak?
Een paar weken geleden werd een match tussen V&0 United en Belgica uit Edegem stilgelegd na enkele racistische opmerkingen. Vermoedelijk is het toen naast het veld tot relletjes gekomen tussen een paar jongeren.

“’Wat was dat daar vorige keer?’ zegden die kerels die voor mij stonden”, vertelt Michael V.D.A. “We hebben intussen via de website al vijf spelers van Belgica herkend.”

“Als ploeg hebben wij hier niets mee te maken”, reageert Tom Diercksens, secretaris van Belgica. “Het gaat om een paar individuen die in hun vrije tijd handelden. Als we met zekerheid weten welke personen erbij betrokken waren, vliegen zij zonder pardon de ploeg uit.”

----------------------------

Uit GVA - nergens anders gevonden, vast geen nieuws, zeker geen racisme.

Maar o wee als er een jonge tennisser "ik had vanmogen meer boterhammen met choco moeten eten" durft te mompelen na een nederlaag tegen een afrikaanse speler! D�*n komt het CGKR in actie!!!!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 januari 2008 om 10:23.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 10:39   #2
Another Jack
Banneling

Standaard

Is een schande!
Enige sanctie: levenslang schorsen en strafrechterlijk vervolgen.
Maar net als weekendongevallen (die blijkbaar wel nieuwswaarde blijven hebben) gebeurt dit wekelijks wel ergens...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 11:02   #3
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Maar enfin, is dat fait divers nu echt de moeite waard om hier neer te zetten?
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 11:55   #4
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Op dit moment op het Radio 1 nieuws.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 11:55   #5
Pontus
Lokaal Raadslid

Standaard

:

Laatst gewijzigd door Pontus : 14 januari 2008 om 11:56.
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 12:06   #6
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Is een schande!
Enige sanctie: levenslang schorsen en strafrechterlijk vervolgen.
Maar net als weekendongevallen (die blijkbaar wel nieuwswaarde blijven hebben) gebeurt dit wekelijks wel ergens...
wat een schande is is dat de politiek dit laat begaan.
Ook deze keer weet je al dat er zeer weinig en zeer lichte straffen zullen volgen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 12:08   #7
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Jij kent de succesformule van dit forum duidelijk niet??
Hier, kader dit in:
Citaat:
Fait divers+ "allochtoon"+ blokkerke = post op http://forum.politics.be + minstens 50 haatposts tegen "allochtonen", "islam", "linksen", "multicul", "de politiek(ers)" etc

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 januari 2008 om 12:15.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 12:24   #8
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hier, kader dit in:

Dus het louter vermelden van gewelddaden gepleegd door allochtonen (in groep) is een haatpost Filosoof?

Waarom haat jij het zo als de geweldcultuur van steeds dezelfde categorie allochtonen in het nieuws komt? Moet de realiteit gemaskeerd worden omdat ze niet in je progressieve visie past?

Wat indien een allochtone ploeg van voetballertjes aangevallen zou geweest zijn door een stel autochtone hyena's? Moet er dan ook gezwegen worden?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 12:27   #9
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
'Ze sloegen tot de kinderen neervielen'
Bijna de hele scholierenploeg V&O United uit Merksem belandde zaterdag op de spoedafdeling van het ziekenhuis. Tientallen jongeren én volwassenen stormden na een wedstrijd in het Rivierenhof in Deurne het veld op en haalden naar hen uit.
Enkele spelers van Belgica uit Edegem werden herkend.

De 17-jarige Michael V.D.A. werd als eerste aangevallen.
“De wedstrijd was net afgefloten. Ik wilde naar de kleedkamers lopen toen er drie gasten van Belgica voor mij stonden. Ze hadden me plots omsingeld. Ik wilde naar de rest van de ploeg lopen, maar een van die mannen sloeg recht op mijn gezicht.”

Naast de schrik van zijn leven liep Michael een schaafwonde boven zijn linkeroog op. Hij staat ook vol builen en raakte gewond aan zijn rug. “Al mijn spieren doen pijn. Vandaag (zondag, red.) nog meer dan gisteren (zaterdag, red.)”, zegt de tiener.

Trainer Jimmy Brunson (31) deelde ook in de klappen. “Ze waren zeker met dertig en kwamen van overal. Allemaal allochtonen, jong en oud. Ik probeerde mijn spelers zo snel mogelijk de kleedkamers in te krijgen, maar werd zelf aangevallen. Ik ben vijf dagen werkonbekwaam”, zucht de man.

“Ik train al acht jaar jeugdploegen, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Volwassenen die met paraplu’s op de kinderen sloegen tot ze neervielen. Sommige spelers hebben oppervlakkige steekwonden. De daders moeten dus wapens hebben gehad.”

De vechtpartij duurde maximum vijf minuten, maar de verwondingen waren er niet minder om. Acht van de elf spelers die op het veld stonden, allemaal jongeren tussen twaalf en zeventien jaar, moesten in het ziekenhuis worden verzorgd.
De aanvallende meute verdween even snel als ze op het veld verscheen. De politie spoort de daders op.

Wraak?
Een paar weken geleden werd een match tussen V&0 United en Belgica uit Edegem stilgelegd na enkele racistische opmerkingen. Vermoedelijk is het toen naast het veld tot relletjes gekomen tussen een paar jongeren.

“’Wat was dat daar vorige keer?’ zegden die kerels die voor mij stonden”, vertelt Michael V.D.A. “We hebben intussen via de website al vijf spelers van Belgica herkend.”

“Als ploeg hebben wij hier niets mee te maken”, reageert Tom Diercksens, secretaris van Belgica. “Het gaat om een paar individuen die in hun vrije tijd handelden. Als we met zekerheid weten welke personen erbij betrokken waren, vliegen zij zonder pardon de ploeg uit.”

----------------------------

Uit GVA - nergens anders gevonden, vast geen nieuws, zeker geen racisme.

Maar o wee als er een jonge tennisser "ik had vanmogen meer boterhammen met choco moeten eten" durft te mompelen na een nederlaag tegen een afrikaanse speler! D�*n komt het CGKR in actie!!!!

Heeft het CGKR deze racistische gewelddaad al veroordeeld of zwijgt ze weer omdat de daders allochtonen zijn?
Oud 14 januari 2008, 12:30   #10
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Dus het louter vermelden van gewelddaden gepleegd door allochtonen (in groep) is een haatpost Filosoof?

Waarom haat jij het zo als de geweldcultuur van steeds dezelfde categorie allochtonen in het nieuws komt? Moet de realiteit gemaskeerd worden omdat ze niet in je progressieve visie past?

Wat indien een allochtone ploeg van voetballertjes aangevallen zou geweest zijn door een stel autochtone hyena's? Moet er dan ook gezwegen worden?
Er is inderdaad een groep op dit forum die reageert als een duivel in een wijwatervat bij iedere discussie over agressie van allo's tegen de locals. De reden hiervan ontgaat me echter.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 12:36   #11
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is inderdaad een groep op dit forum die reageert als een duivel in een wijwatervat bij iedere discussie over agressie van allo's tegen de locals. De reden hiervan ontgaat me echter.
Heel eenvoudig : ze zijn niet te vinden voor Medina Gheyssen's idee van een "Open en warme maatschappij".
Oud 14 januari 2008, 12:38   #12
Banneling

Standaard

Citaat:
Ontgaat je ook de reden wanneer een bepaalde groep op dit forum reageert als een duivel in een wijwatervat bij iedere discussie over de zeldzame agressie van een local tegen allo's?
Oud 14 januari 2008, 12:47   #13
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Nee hoor! Met dingen die dagelijks gebeuren hoef je geen forum te vullen! Eigenlijk is het verwonderlijk dat ze zo een "tussenkomsten" nog niet gewoon zijn!
Oud 14 januari 2008, 12:50   #14
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Op de site van HLN is er geen sprake van allahtoontjes....eens benieuwd wat de VRT er zal van maken ze, de spelers en trainer, zullen het wel weer uitgelokt hebben.
Oud 14 januari 2008, 13:12   #15
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Triest, ongeloofelijk triest zijn dat soort zaken.
Oud 14 januari 2008, 13:15   #16
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Triest, ongeloofelijk triest zijn dat soort zaken.
KG, waren er maar wat meer progressieven als jij...
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 13:20   #17
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
KG, waren er maar wat meer progressieven als jij...

Haha

Nee, echt ongeloofelijk hoe dom en onnodig agressief een hoop gastjes zijn.
Het gaat hier om kinderen hé (vanaf 12 jaar) en dat zijn dan 'volwassenen'.

En zelfs al zijn er racistische opmerkingen geroepen dan vraag ik mij af de hele groep zich daar schuldig aangemaakt heeft. Om nog maar te zwijgen van de onnodige en buiten proportionele vergelding.
Oud 14 januari 2008, 13:59   #18
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hier, kader dit in:
Er staat nog eentje op de HLN site: 2 handtasdieven gepakt in Brussel. Ik hoef de link niet meer te openen om te weten dat het ook leden zijn van FC Mak*k: Said en Amine heten de 'spelers'.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 14:30   #19
Gargamel
Banneling

Standaard

Voetbal is niet voor allahtoontjes....

Iedere maal dat je op de bal stampt doet dat....Tsjoek...Je zou voor minder kwaad worden..
Is trouwens daarom dat ze niet willen werken,waar maschines staan die tsjoek tsjoek doen.Racisten van maschines.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 14:51   #20
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Er staat nog eentje op de HLN site: 2 handtasdieven gepakt in Brussel. Ik hoef de link niet meer te openen om te weten dat het ook leden zijn van FC Mak*k: Said en Amine heten de 'spelers'.
mooie opmerking "longhorn"

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be