![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dit is toch wel een duidelijke aanwijzing dat er iets mis is. Een groot gebrek aan respect voor onze wetgeving. Een van de daders beweerde dat hij de fraude pleegde omdat hij onvoldoende Nederlands beheerst. Het examen kan met tolk uitgevoerd worden, regelmatig zijn er sessies in andere talen. Het kost alleszins minder dan de 500 € die sommige aan iemand betaalde om het examen in hun plaats af te leggen. Het getuigt van luiheid ! Luiheid om de leerstof te leren en luiheid om het Nederlands te leren. Laatst gewijzigd door araneus : 31 januari 2008 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dat is wat men noemt "de multiculturele verrijking".
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Het is eerder een groot respect voor de mogelijkheden die het Belgisch systeem te bieden heeft.
Hoe leg je uit dat den eerste den beste aangespoelde hier een handeltje vlees,couscous of ander marktkraam opzet,dien kent ook geen woord nederlands,laat staan de wetgeving allerhande. Die nieuwe Belgen dat dit op een schotel krijgen,en verondersteld worden van de wetten na te leven,mogen er vierkant hun kloten aan schuren,die zijn niet voor hen. Wil je geld winnen en gene fr belasting betalen ? Zet je vrouw in een marktkraam,in burka.Jij doet een slaapkleed aan,en als de politie komt,broebbel je van mohammed en allah,sla je armen de hoogte in en zeg... racisme.Gene fr ga je moeten betalen. Laatst gewijzigd door Gargamel : 31 januari 2008 om 17:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Het is in ieder geval een verklaring voor het hopeloze rijgedrag dat de allochtonen hier ten toon spreiden in Mechelen. Met een dergelijk haantjesgedrag en een torenhoog testosterongehalte raak je inderdaad nooit door een examen !
Ik hoop dat er zo snel mogelijk om de x-aantal jaar (5?) terug een praktisch examen komt voor rijbewijshouders. Op die wijze kunnen we iedereen er van tussen halen die onbekwaam zijn om een voertuig te besturen. Hopelijk kan dat dan zo georganiseerd worden dat de onbekwamen eruit gehaald worden, maar ook deze die psychisch niet in staat zijn een voertuig te besturen (agressievelingen, haantjes, onverantwoorden, ...). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zat al te denken hoe sommigen hierzo een 'rijbewijs' hebben kunnen halen.
Velen van die a*en verdenk ik ervan amper te kunnen lezen of schrijven. En dan zitten ze onkundig achter het stuur nog jointjes te rollen ook, en het liefs met z'n vijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat van die rijstijl was me ook opgevallen, maar de politie kan dit toch niet controleren ?
Want dan doen ze dit omdat het allochtonen zijn! Want met anderen doen ze dit niet en dat is discriminatie,, inderdaad helaas zijn het vooral allochtone jongeren die hier geen kwaad in zien, het is stoer en geeft je aanzien bij je clubje makkers op straat in een pure machocultuur. Ik zou ze een sessie laten volgen bij dokter Beaucourt, denken ze wel twee keer na als dit hun moeder kan zijn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 31 januari 2008 om 23:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het grote probleem is dat zelfs jongeren van de derde of vierde generatie nog steeds te taal niet beheersen. En dan komen jammeren dat ze niet aan een diploma geraken en daardoor niet aan werk is al te gemakkelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Onder de dragers van een rechtmatig verworven rijbewijs mogen dan levensgevaarlijke onbenullen zitten. Onder de dragers van een onrechtmatig rijbewijs zitten alléén onbenullen die de wegcode niet kennen, wat ze uiteraard nog (nog!) gevaarlijker maakt dan de eerste categorie. Het fraude met de rijbewijzen is een opvallend fenomeen; wat nog meer opvalt is het feit dat reeds in 2000 dit fenomeen signaleerd werd. Het betrof toen Afrikanen die zich zowel op de theoretische- als de praktijktoets lieten vervangen. Het zou mij verbazen moest hierover geen briefwissing bestaan tussen de bevoegde diensten. Dus het alleropvallenste aan dit fenomeen is de vraag: vanwaar de late reactie van de overheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn vader heeft in zijn carrière als lesgever C/D/E meermaals wonderbaarlijke vervangingen vastgesteld. Niet alleen door allochtonen, ook door autochtonen. Het gaat hier dan om de praktijkexamens. Die mensen hebben allemaal les gevolgd bij hem. Hij ként ze dus, en toch proberen ze hem nog te bedotten. Straf, vind ik dat.
Zwarten komen daar natuurlijk veel beter mee weg. Helaas is ons visueel systeem niet zo goed uitgerust om verschillen tussen zwarten makkelijk op te merken. Een 'zwakte' van ons systeem, en als die zwarten in één ding goed geïntegreerd zijn, dan is het wel om misbruik te maken van zwaktes in het systeem. Eén oplossing: neem een zwarte aan om identiteitscontroles te doen. 't spel zal rap gedaan zijn. maar expliciet en intentioneel ne zwarte aannemen is wellicht racistisch volgens onze rechtsere medemens.
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
in 't zwart: bwaaahhh |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() neen neen, een zwarte én een marokkaan, want anders ga je problemen krijgen
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() we hebben niet zoveel problemen om marokkanen uit elkaar te halen in vergelijking met zwarten.
(het zou interessant zijn om na te gaan of 'rechtsen' daar misschien meer moeite mee hebben dan 'linksen'. allez, dat zal wel al gebeurd zijn. indien dat zo is, spreekt het natuurlijk voor zich om die job aan een linkiewinkie te geven)
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En nu ik erover verder denk: wat doe je met chinezen?
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() afschaffen, tiens.
niet te moeilijk doen eh.
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ze zijn wel met 1 miljard hé, daar heb je wel wat werk aan.
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() zwarten en marokkanen uit elkaar halen dat is toch tamelijk simpel hoor
![]() en Nyn, is dat een biologisch feit dat blanken zwarten moeilijker uitelkaar halen ??? is dat niet gewoon een gebrek aan 'oefening' en observatieinspanning ? Laatst gewijzigd door Anna List : 1 februari 2008 om 14:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoelde dus "we hebben niet zoveel problemen om marokkanen uit elkaar te halen in vergelijking met de moeite die we hebben om zwarten uit elkaar te houden". sorry als ik eerder onduidelijk was. En ik spot er nu wel mee, maar volgens mij is dat toch een beetje het probleem hoor. Het is de bedoeling dat op het examen het paspoort gecontroleerd wordt, maar hoe moet een 'ongeoefend oog' vaststellen of de persoon op de foto dezelfde is als die die voor u staat? We hebben écht een probleem om andersgekleurden te differentiëren. Dergelijke fraude moet natuurlijk bestraft worden, maar als er geen goed systeem is om die fraude op te sporen, kan ze natuurlijk nooit efficient bestraft worden.
![]() |