Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2008, 20:29   #1
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard Wat is dat met die vechthonden overal?

Vanmiddag weer, in mijn keurige wijk in Brussel (daar waar de drie bakkerijen plaats hebben gemaakt voor kebabzaken), houden drie opgeschoten jongeren stil op een hoek, elk met een breedgebekte vechthond. Die beginnen elkaar aan te vallen, en de jongeren kunnen maar amper de honden in bedwang houden. Ze schoppen de dieren, doen ze muilkorven aan, en die honden piepen van de ellende terwijl hun bek wordt gesnoerd.

De jongeren zijn van maghrebaanse kunne, en zoals we allemaal weten heeft Allah hun niet bepaald liefde voor honden ingelepeld. Het blijft raden naar waarom ze allemaal plots zo'n hond hebben. Of niet?

Is er dan NIETS voorzien door de overheid, die de handel en het fokken van dat soort vechthonden aan banden zou kunnen leggen?

Het gebeurt trouwens vaak dat ik de straat oversteek omdat er weer zo'n bende verrijkers met een gekweld dier aan de riem me een ongezellig gevoel geeft.

Waar blijft de dierenbescherming in dit soort toestanden? We weten vagelijk allemaal dat er in het park 's nachts, en in garages bij mensen thuis gevechten zijn.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 22:07   #2
PollyCorrect

Standaard

Heeft iemand een idee hoe dat zit?
Waarom al die rokko's in Brussel vechthonden hebben?
En wat de regelgeving daaromtrent is?
Zijn die honden dan niet beschermd door wetten?
Oud 3 februari 2008, 22:10   #3
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Vanmiddag weer, in mijn keurige wijk in Brussel (daar waar de drie bakkerijen plaats hebben gemaakt voor kebabzaken), houden drie opgeschoten jongeren stil op een hoek, elk met een breedgebekte vechthond. Die beginnen elkaar aan te vallen, en de jongeren kunnen maar amper de honden in bedwang houden. Ze schoppen de dieren, doen ze muilkorven aan, en die honden piepen van de ellende terwijl hun bek wordt gesnoerd.

De jongeren zijn van maghrebaanse kunne, en zoals we allemaal weten heeft Allah hun niet bepaald liefde voor honden ingelepeld. Het blijft raden naar waarom ze allemaal plots zo'n hond hebben. Of niet?

Is er dan NIETS voorzien door de overheid, die de handel en het fokken van dat soort vechthonden aan banden zou kunnen leggen?

Het gebeurt trouwens vaak dat ik de straat oversteek omdat er weer zo'n bende verrijkers met een gekweld dier aan de riem me een ongezellig gevoel geeft.

Waar blijft de dierenbescherming in dit soort toestanden? We weten vagelijk allemaal dat er in het park 's nachts, en in garages bij mensen thuis gevechten zijn.
Onmiddellijk de politie bellen Bo !
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 22:16   #4
PollyCorrect

Standaard

De ellende is, On, dat men in Brussel dat soort scènes gewend wordt.
De politie zal aankomen en ze zullen zeggen: "Ah, ze stonden daar maar op de hoek van de straat, de honden hebben muilkorven dus er is nix aan de hand."
Oud 3 februari 2008, 22:20   #5
PollyCorrect

Standaard

PS: ik geloof dat ik morgen naar de burgemeester ga schrijven en uitleg vragen omtrent die vechthonden en het groeiende aantal in Brussel, en wat men van plan is als het helemaal de spuigaten gaat uitlopen (wat het volgens mij al doet hier en daar).
Oud 3 februari 2008, 22:21   #6
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Sic transit gloria Broucseli
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2008, 00:01   #7
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:

In buurland Frankrijk was dat ook een hele tijd de mode onder Magrebijnen. Ieder liep met zijn pittbull rond, en die honden dienden om 1/ mensen schrik aan te jagen en/of te bijten 2/ georganiseerde hondengevechten voor weddingschappen 3/ lijfwacht voor dealers en ander gespuis...
Na enkele "ongelukjes" zijn pittbulls gedeeltelijk verboden geworden: men moet ze laten steriliseren/kastreren, want ze mogen geen kleintjes meer maken, en men moet verplicht een vezekering nemen als men zo een beest heeft, en die som is in de steden zo hoog dat het de meesten ontmoedigt. Daarna zijn ook andere als gevaarlijk beschouwde honden op de "verboden lijst" gekomen, en die dieren moeten dan ook steeds aan de leiband en met de muilkorf op rondlopen, op straffe van boete en/of in beslag neming, en euthanasie.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2008, 09:42   #8
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

voor de liefhebbers, prachtige film rond het thema:

KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2008, 12:44   #9
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
In buurland Frankrijk was dat ook een hele tijd de mode onder Magrebijnen. Ieder liep met zijn pittbull rond, en die honden dienden om 1/ mensen schrik aan te jagen en/of te bijten 2/ georganiseerde hondengevechten voor weddingschappen 3/ lijfwacht voor dealers en ander gespuis...
Na enkele "ongelukjes" zijn pittbulls gedeeltelijk verboden geworden: men moet ze laten steriliseren/kastreren, want ze mogen geen kleintjes meer maken, en men moet verplicht een vezekering nemen als men zo een beest heeft, en die som is in de steden zo hoog dat het de meesten ontmoedigt. Daarna zijn ook andere als gevaarlijk beschouwde honden op de "verboden lijst" gekomen, en die dieren moeten dan ook steeds aan de leiband en met de muilkorf op rondlopen, op straffe van boete en/of in beslag neming, en euthanasie.
Bedankt voor deze info.
Ik denk dat België nog heel wat ellende zal kennen met dit gedoogbeleid.
Zal proberen wat 'autoriteiten' wakker te schudden.

Want ookal zijn het vechthonden geworden door de afschuwelijke behandeling die ze krijgen, het blijven dieren.
Oud 4 februari 2008, 19:12   #10
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

In Rotterdam barst het ook van die rothonden. Nu zijn pitbulls streng verboden, maar de Stafford niet.
Wat mij betreft worden alle gevaarlijke hondenrassen verboden.
Tip: nooit met je handen vechten tegen zo'n beest: trap hem in zijn borstkast.
Oud 4 februari 2008, 19:25   #11
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
In Rotterdam barst het ook van die rothonden. Nu zijn pitbulls streng verboden, maar de Stafford niet.
Wat mij betreft worden alle gevaarlijke hondenrassen verboden.
Tip: nooit met je handen vechten tegen zo'n beest: trap hem in zijn borstkast.

ze zouden beter de gevaarlijke baasjes verbieden !!!!!! k heb zelf ook zo iets wat jij vernoemt als " gevaarlijke " hond .......... en 't is juist de opvoeding !!!!! en ja ik ben ronduit tegen hondengevechten , al is mijne hond ( kruising tussen pitt en stafford ! ) enkel gevaarlijk voor andere dieren ( draagt daarom muilband bij het wandelen )

ps heb 2 honden , en raar maar waar bij het wandelen wordt de " gevaarlijke " hond meer aangevallen dan de andere .
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2008, 19:52   #12
R.A.S.H.
Vreemdeling

R.A.S.H.'s schermafbeelding

Standaard

"gevaarlijke" honden please..., mensen die niet met honden kunnen omgaan ja, als je een stafford ofzo in huis neemt moet je weten waar je aan begint, het zijn hele lieve dieren, maar meeste mensen die zo een hond hebben nemen dat enkel omwille van zen gevaarlijk uiterlijk en behandelen het dier als crap, als je een kind zo opvoed komt er ook niet veel goeds uit, kijk maar naar alle nationalisten op dit forum ^^
Oud 4 februari 2008, 19:58   #13
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Men moet duidelijk het verschil maken tussen gevechtshonden,en aanvalshonden
Gevechtshonden dienen meestal om hond tegen hond te vechten,zij worden er dan ook voor gekweekt
Aanvalshonden dienen dan degelijk om mensen aan te vallen,meestal door de politie gebruikt tegen criminaliteit en drugs
Dus voor die gevechtshonden moeten mensen niet zo veel bang hebben,er zijn natuurlijk uitzonderingen
Marokkaanse rotjong proberen natuurlijk mensen schrik er mee aan te jagen,zij kunnen na veel geknoei met een hond de hond wel vals maken,dus altijd blijven opletten

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 4 februari 2008 om 20:02.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2008, 20:00   #14
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.A.S.H. Bekijk bericht
"gevaarlijke" honden please..., mensen die niet met honden kunnen omgaan ja, als je een stafford ofzo in huis neemt moet je weten waar je aan begint, het zijn hele lieve dieren, maar meeste mensen die zo een hond hebben nemen dat enkel omwille van zen gevaarlijk uiterlijk en behandelen het dier als crap, als je een kind zo opvoed komt er ook niet veel goeds uit, kijk maar naar alle nationalisten op dit forum ^^

het eerste kan ik enkel beamen ...... zijn echt lieve dieren die wel veel aandacht vragen , maar waar je echt veel aandacht en attentie van terug krijgt en ze zijn enorm aanhankelijk aan hun baas !!!!!!!! en heb er zelf zo een door omstandigheden

wat nationalisten ermee te maken hebben snap ik echt niet , je zou er misschien gastarbeiders kunnen bij betrekken .............
Oud 4 februari 2008, 20:20   #15
PollyCorrect

Standaard

ik weet ook wel van iemand die zo'n hond heeft die iedereen lief vindt en die nooit iemand zou aanvalllen.

Echter in het gezelschap van die "zachtheid en goedaardigheid uitstralende" verrijkers en ander Noordafrikaans tuig in de straten van Brussel, daarvan kan ik me niet voorstellen dat ze die honden als knuffeltjes gebruiken. Heb het met eigen ogen gezien gisteren: ze hebben ze zo moeilijk in de hand dat ze erop schoppen

Zouden die honden door hun genetische manipulatie echt van nature éng zijn?

Ik ga toch eens naar de gemeente schrijven, dat ze er even de aandacht op vestigen. Al was het maar éven.
Oud 4 februari 2008, 20:28   #16
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik weet ook wel van iemand die zo'n hond heeft die iedereen lief vindt en die nooit iemand zou aanvalllen.

Echter in het gezelschap van die "zachtheid en goedaardigheid uitstralende" verrijkers en ander Noordafrikaans tuig in de straten van Brussel, daarvan kan ik me niet voorstellen dat ze die honden als knuffeltjes gebruiken. Heb het met eigen ogen gezien gisteren: ze hebben ze zo moeilijk in de hand dat ze erop schoppen

Ik ga toch eens naar de gemeente schrijven, dat ze er even de aandacht op vestigen. Al was het maar éven.

dat tuig zoals je zegt bewijst met het houden van pitt of staffords dat ze eigenlijk niveel van honden kennen ...... er zijn rassen waar zelfs ne pitt geen kans tegen maakt
Oud 4 februari 2008, 21:02   #17
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk dat je het ook kunt omdraaien: ze hebben ze zo moeilijk in de hand omd�*t ze erop schoppen.
Naar de flikken bellen, polly.
Mocht ik in je buurt wonen, ik zou gesellig meebellen.
Maar het gaat een beetje ongeloofwaardig overkomen als ik zeg dat ik er tot hier last van heb.
Oud 4 februari 2008, 21:21   #18
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik denk dat je het ook kunt omdraaien: ze hebben ze zo moeilijk in de hand omd�*t ze erop schoppen.
Naar de flikken bellen, polly.
Mocht ik in je buurt wonen, ik zou gesellig meebellen.
Maar het gaat een beetje ongeloofwaardig overkomen als ik zeg dat ik er tot hier last van heb.
Dank je, norsk! Het is niet speciaal in mijn buurt hoor, Ny.
Eigenlijk zo'n beetje overal in Brussel... niet massaal, maar wel vaak.
Oud 4 februari 2008, 23:57   #19
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedankt voor deze info.
Ik denk dat België nog heel wat ellende zal kennen met dit gedoogbeleid.
Zal proberen wat 'autoriteiten' wakker te schudden.

Want ookal zijn het vechthonden geworden door de afschuwelijke behandeling die ze krijgen, het blijven dieren.
Pitbulls, Staffordshire's, Rottweilers zijn honden met enorm veel macht in hun kaken, vooral de pitt's, en die een enorm gevaarlijk potentiël hebben. Ze zijn , kunnen, doodbrave beesten zijn, indien ze goed en liefdevol opgevoed worden, en hun baas ze goed in handen heeft. De vreemde gangsters die evenwel met deze honden in onze straten rondparaderen, doen net het omgekeerde: eerst en vooral kennen ze de kloten van honden en hun natuur/karakter, ten tweedde willen ze nu net er een zo agressief mogelijk monsterke van maken, en hitsen het beest dus flink op. Een pitbull die in zulke onbekwame en kriminele poten terechtkomt is een échte tijdbom, die kan op gelijk welk moment doorflippen en alles wat beweegt te lijf gaan. En om die zijn bakkes open te breken heb je een breekijzer nodig: die bijten één maal toe, en lossen niet meer, zelfs als je hem doodsteekt.
Oud 5 februari 2008, 00:04   #20
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.A.S.H. Bekijk bericht
Red skinheads zijn ouwe hippies met een kletskop, en van honden kennen die evenveel als van politiek= niks
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be