![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vanmiddag weer, in mijn keurige wijk in Brussel (daar waar de drie bakkerijen plaats hebben gemaakt voor kebabzaken), houden drie opgeschoten jongeren stil op een hoek, elk met een breedgebekte vechthond. Die beginnen elkaar aan te vallen, en de jongeren kunnen maar amper de honden in bedwang houden. Ze schoppen de dieren, doen ze muilkorven aan, en die honden piepen van de ellende terwijl hun bek wordt gesnoerd.
De jongeren zijn van maghrebaanse kunne, en zoals we allemaal weten heeft Allah hun niet bepaald liefde voor honden ingelepeld. Het blijft raden naar waarom ze allemaal plots zo'n hond hebben. Of niet? Is er dan NIETS voorzien door de overheid, die de handel en het fokken van dat soort vechthonden aan banden zou kunnen leggen? Het gebeurt trouwens vaak dat ik de straat oversteek omdat er weer zo'n bende verrijkers met een gekweld dier aan de riem me een ongezellig gevoel geeft. Waar blijft de dierenbescherming in dit soort toestanden? We weten vagelijk allemaal dat er in het park 's nachts, en in garages bij mensen thuis gevechten zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Heeft iemand een idee hoe dat zit?
Waarom al die rokko's in Brussel vechthonden hebben? En wat de regelgeving daaromtrent is? Zijn die honden dan niet beschermd door wetten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() De ellende is, On, dat men in Brussel dat soort scènes gewend wordt.
De politie zal aankomen en ze zullen zeggen: "Ah, ze stonden daar maar op de hoek van de straat, de honden hebben muilkorven dus er is nix aan de hand." |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() PS: ik geloof dat ik morgen naar de burgemeester ga schrijven en uitleg vragen omtrent die vechthonden en het groeiende aantal in Brussel, en wat men van plan is als het helemaal de spuigaten gaat uitlopen (wat het volgens mij al doet hier en daar).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Sic transit gloria Broucseli
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Na enkele "ongelukjes" zijn pittbulls gedeeltelijk verboden geworden: men moet ze laten steriliseren/kastreren, want ze mogen geen kleintjes meer maken, en men moet verplicht een vezekering nemen als men zo een beest heeft, en die som is in de steden zo hoog dat het de meesten ontmoedigt. Daarna zijn ook andere als gevaarlijk beschouwde honden op de "verboden lijst" gekomen, en die dieren moeten dan ook steeds aan de leiband en met de muilkorf op rondlopen, op straffe van boete en/of in beslag neming, en euthanasie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() voor de liefhebbers, prachtige film rond het thema:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat België nog heel wat ellende zal kennen met dit gedoogbeleid. Zal proberen wat 'autoriteiten' wakker te schudden. Want ookal zijn het vechthonden geworden door de afschuwelijke behandeling die ze krijgen, het blijven dieren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Rotterdam barst het ook van die rothonden. Nu zijn pitbulls streng verboden, maar de Stafford niet.
Wat mij betreft worden alle gevaarlijke hondenrassen verboden. Tip: nooit met je handen vechten tegen zo'n beest: trap hem in zijn borstkast.
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
ze zouden beter de gevaarlijke baasjes verbieden !!!!!! k heb zelf ook zo iets wat jij vernoemt als " gevaarlijke " hond .......... en 't is juist de opvoeding !!!!! en ja ik ben ronduit tegen hondengevechten , al is mijne hond ( kruising tussen pitt en stafford ! ) enkel gevaarlijk voor andere dieren ( draagt daarom muilband bij het wandelen ) ps heb 2 honden , en raar maar waar bij het wandelen wordt de " gevaarlijke " hond meer aangevallen dan de andere .
![]() |
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() "gevaarlijke" honden please..., mensen die niet met honden kunnen omgaan ja, als je een stafford ofzo in huis neemt moet je weten waar je aan begint, het zijn hele lieve dieren, maar meeste mensen die zo een hond hebben nemen dat enkel omwille van zen gevaarlijk uiterlijk en behandelen het dier als crap, als je een kind zo opvoed komt er ook niet veel goeds uit, kijk maar naar alle nationalisten op dit forum ^^
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men moet duidelijk het verschil maken tussen gevechtshonden,en aanvalshonden
Gevechtshonden dienen meestal om hond tegen hond te vechten,zij worden er dan ook voor gekweekt Aanvalshonden dienen dan degelijk om mensen aan te vallen,meestal door de politie gebruikt tegen criminaliteit en drugs Dus voor die gevechtshonden moeten mensen niet zo veel bang hebben,er zijn natuurlijk uitzonderingen Marokkaanse rotjong proberen natuurlijk mensen schrik er mee aan te jagen,zij kunnen na veel geknoei met een hond de hond wel vals maken,dus altijd blijven opletten
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 4 februari 2008 om 20:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
het eerste kan ik enkel beamen ...... zijn echt lieve dieren die wel veel aandacht vragen , maar waar je echt veel aandacht en attentie van terug krijgt en ze zijn enorm aanhankelijk aan hun baas !!!!!!!! en heb er zelf zo een door omstandigheden ![]() wat nationalisten ermee te maken hebben snap ik echt niet , je zou er misschien gastarbeiders kunnen bij betrekken .............
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() ik weet ook wel van iemand die zo'n hond heeft die iedereen lief vindt en die nooit iemand zou aanvalllen.
Echter in het gezelschap van die "zachtheid en goedaardigheid uitstralende" verrijkers en ander Noordafrikaans tuig in de straten van Brussel, daarvan kan ik me niet voorstellen dat ze die honden als knuffeltjes gebruiken. Heb het met eigen ogen gezien gisteren: ze hebben ze zo moeilijk in de hand dat ze erop schoppen ![]() Zouden die honden door hun genetische manipulatie echt van nature éng zijn? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
dat tuig zoals je zegt ![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar de flikken bellen, polly. Mocht ik in je buurt wonen, ik zou gesellig meebellen. Maar het gaat een beetje ongeloofwaardig overkomen als ik zeg dat ik er tot hier last van heb.
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zo'n beetje overal in Brussel... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |