![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
|
![]() Senator Els Schelfhout schreef vandaag een brief*aan minister van Buitenlandse Betrekkingen Karel De Gucht. Zij vraagt de minister dringend tussen te komen ten voordele van twee Iraanse zussen, Zohren (27) en Azar (28) Kabiri,*die veroordeeld werden tot de dood door steniging. Hierna de brief.
* Geachte heer minister, * In uw brief van 23 januari 2008 schrijft u me dat u mijn bezorgdheid ten aanzien van de mensenrechtensituatie in Iran deelt. Dat stemt me hoopvol. U deelt eveneens mee dat u in het verleden meermaals uiting gaf aan uw verontwaardiging naar aanleiding van een aantal bijzonder verwerpelijke gevallen van schending van de mensenrechten, waaronder steniging. * Zaterdag laatstleden mocht ik nog vaststellen dat u mee in de bres springt voor een ter dood veroordeelde Afghaanse journalist. Ook dit initiatief verheugt me. * Nu bereiken mij berichten dat vorige week twee Iraanse zussen van respectievelijk 27 en 28 jaar, Zohreg Kabiri en Azar Kabiri, veroordeeld werden tot de dood door steniging, omwille van overspel. De zussen 'kregen' hiervoor elk reeds 99 zweepslagen. * Meneer de minister, kan u via uw kanalen nagaan of deze feiten kloppen?*Indien dat het geval is, mag ik u dan vriendelijk maar dringend verzoeken om tussenbeide te komen door onder meer de Ambassadeur van Iran in Brussel te ontbieden en hem met de situatie van beide vrouwen -* en met hen de andere vrouwen en mannen die wachten op de uitvoering van hun executie door steniging - te confronteren? * Dergelijke barbaarse praktijken kunnen nooit getolereerd worden, wat ook de 'misdaad' zou zijn. Kunnen we dit zeer duidelijke standpunt, dat u ongetwijfeld mee onderschrijft, ondubbelzinnig overbrengen? * Ik dank u alvast om hiertoe al het mogelijke te doen. * Met achtingsvolle groeten, * Els Schelfhout Senator, lid van de commissie Buitenlandse Betrekkingen en Landsverdediging * Wie meer informatie wenst kan terecht op:* http://www.eu2008.si/en/News_and_Documents/CFSP_Statements/February/0207MZZ_Iran.html Bron: politics.be
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Vooruit De Gucht!!
Ze zullen daar nogal bibberen als hij zich daar gaat bemoeien. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zijn ze al dood?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Barbaars land.
Barbaarse gewoonten. Barbaarse godsdienst. Waar zitten nu de wereldverbeteraars die De Bie en Rob klop als folteraars en het grootste crapuul aller tijden bestempelen?
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 100 zweepslagen zijn al voldoende om vrouwen zonder huid naar Allah te sturen.
2000 jaar geleden ging dat geselen vooraf aan de kruisiging. In 2008 gaat de voltrekking van de doodstraf nog altijd vooraf aan steniging. Dat was 2000 jaar geleden trouwens ook in de mode bij de toenmalige barbaren. Pim Fortuyn had gelijk. De Islam is een achterlijke godsdienst.
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Ieder het zijne. Maakt me niet uit dat ze dat in Perzië doen, zolang ze het hier maar niet komen proberen.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Misschiens Okelinckx,Gevogelt en Dua er naartoe sturen,oplossing noemt dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |