![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn moeder (77) is Telenetklant van het eerste uur.
Ze heeft géén internet, noch digiTV. Verleden week kreeg ze bericht dat haar modem (telefoon) verouderd was. Dit kan kloppen, want ze was één der eersten die telefoon via Telenet hadden (ik ook trouwens). Dus kwam de technieker de modem gratis vervangen - normaal, is het probleem van Telenet. Blijkbaar hebben ze iets aangepast waardoor die oude modems niet meer bruikbaar waren. Tot hiertoe geen enkel probleem; toen de modem vervangen was, kreeg mijn moeder echter geen buitenlijn meer. "Nema problema" zei de technieker, "dit duurt een tiental minuutjes en dan is de verbinding hersteld". "dag mevrouw" en hij was weg. Ze wachtte en wachtte en niks nieuwe buitenlijn kwam eraan. Ze kon wel telefoon ontvangen, maar zelf niet buiten bellen. Dus: Telenet gebeld (via mij) operator 1 : o ja, eerst alle verbindingen uittrekken (had ze al gedaan, maar kom we doen niet moeilijk en doen dat nog eens). niks operator 2 (tweede poging): de modem is volgens mijn gegevens in orde. Als je terug een technieker wil zal je die zelf moeten betalen!!!!!!!! Mijn moeder is niet op haar mond gevallen en zei dat ze in dat geval overstapte naar Belgacom. Operator 3 (derde poging) : we zullen een technieker sturen, maar als het niet aan de modem ligt maar wel aan je eigen telefoontoestel, dan moet je het zelf betalen... (nu ja, de toevalligheid dat mijn moeder haar recent aangekocht telefoontoestel het nu net zou laten afweten als Telenet de modem vervangt leek ons héél klein), dus OK... Vandaag is technieker geweest: heeft "iets" gedaan (gekeken???) naar modem, en dan besloten dat "hét probleem ligt aan uw telefoontoestel"? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kostprijs: 60 euro (+BTW), want het lag NIET aan de modem. Mijn moeder belt Telenet: nou ok, ze willen een "geste" doen, ze moet twee maanden geen abonnementsgeld betalen, dat willen ze van die 60 euro aftrekken. Ondertussen heeft mijn moeder al gehoord van drie Telenet klanten (ook oude klanten) wiens modem eveneens vervangen werd, die toevallig allemaal ook "een probleem met hun telefoon" hadden: té oud toestel of zo. Ik belde terug naar Telenet: ze hadden dan toch blijkbaar ontdekt dat er iets mis was met de modems en het ipadres en de software van de telefoon.... nog wat vijven en zessen en een verhoging van mijn bloeddruk inclusief stemgeluid, en mijn moeder moet NIKS betalen ("voor déze keer" dùrfde dat serpent van de fakturatiedienst me dan nog te zeggen nadat de klantendienst me had doorverbonden! Vertel het gerust voort. Kan zijn dat - nu ze ontdekt hebben dat ze hun software fout hadden in hun nieuwe modems - de volgende klanten geen probleem met hun telefoonlijn meer zullen hebben, maar degenen die het wèl hebben MOETEN HELEMAAL GEEN EXTRA KOSTEN VOOR DE TECHNIEKER BETALEN. HET LIGT NIET AAN HUN TELEFOON MAAR AAN TELENET SOFTWARE!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 februari 2008 om 16:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() ge moet zo niet roepen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet zo luid... ik heb telenet aandelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo te zien heeft men bij jullie nog niet geprobeerd om even 60 euro+BTW uit jullie zakken te kloppen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Al 450 euro "in ze pocket" ![]()
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 19 februari 2008 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat doet zowat elk groot bedrijf met z'n klanten.
Laatst gewijzigd door Djiezes : 19 februari 2008 om 16:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Da's waar. Ge moet durven van u afbijten, dan krabbelen ze meestal terug. De brave Hendrikjes die wél betalen zijn de klos.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jawel hoor, gewoon niet betalen. Na een aantal aanmaning gewoon een aangetekend briefje sturen dat het toch de normaalste zaak van de wereld is dat een mens niet betaalt voor diensten die niet geleverd zijn. Daarbij steek je dan zelf een factuur met je rekeningnr met de vraag tot dringende betaling van administratie en kosten voor het sturen van een aangetekende brief. Bij telenet bedraagt die kost ongeveer 12 euro. Ik vroeg er maar 10. Ik heb geen enkele brief meer ontvangen. jammergenoeg wacht ik ook nog steeds op mijn betaling. Zou ik misschien een rappel sturen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nou, bij mij gaat het hem er vooral om dat ze blijkbaar ondertussen zelf ontdekt hebben (laat me in dat gedacht, kon zijn dat ze het allang wisten) dat er iets aan hun nieuwe modems scheelde, maar dat ze die extra techniekerkosten gewoon niet zelf wilden dragen maar aan de klanten wensten door te rekenen.
Dat die technieker dan aan een oudere dame gewoonweg zit wijs te maken dat a) haar vast toestel ok is b) haar handsfree toestel (dat linkt aan het vaste toestel) niet ok is c) dat ze op dat handsfree geval een "knopje" had moeten indrukken d) dat die smeerlap haar dan nog eerst de gebruiksaanwijzing van die telefoontoestellen laat opzoeken e) dat hij dan nog 60 euro aanrekent... d�*t is er bij mij een beeteke over! en dan nog vooral omdat het bij mij een uur duurde vooraleer ik goed begreep hoe ze mijn moeder voor de gek hadden gehouden. D�*t was de verhoging in bloeddruk + stemgehalte! Maar ik vrees dat ik het hierbij niet zal laten. Heb andere "contacten" dan aandelen bij Telenet! ik overweeg schadevergoeding!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 februari 2008 om 16:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Overstappen naar Belgacom zal niet helpen. Dat zijn al even grote smeerlappen.
Toen ik vorig jaar verhuisde melde ik (op tijd) dat ik naar een appartement ging waar geen telefoonaansluiting was, maar wel kabel al geïnstalleerd was door de vorige huurder, en dat ik dus wilde mijn vaste-lijn basisabbonement (dat ik toch nooit gebruikte) en mijn skynet opzeggen, en wilde overstappen naar Telenet. Maar Belgacom drong er op aan om toch nog eerst een technicus te sturen, die vaststelde dat er inderdaad geen telefoonkabel was doorgetrokken op mijn nieuw appartement, en dat dit mij geld zou kosten om te laten installeren. Dus hij raadde mij zelf aan om over te stappen. Ok, probleem opgelost dacht ik. Tot ik plots drie maanden later nog een achterstallige rekening krijg van zo'n 80 euro, voor kosten en abbonementsgeld van de maand waarin ik dus geen telefoonverbinding meer had. Het zijn gewoon alletwee lepe klootzakken van duopolie-bedrijven, en ze profiteren van het feit dat als iemand een slechte ervaring bij de ene heeft, gewoon overstapt naar de andere (zoals ik dus ook heb gedaan)
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien mijn moeder had moeten betalen zou ze Belgacom klant geworden zijn (zonder betaling van de onterechte kosten door telenet). Indien belgacom de ezel uithangt, ga je gewoon terug naar telenet (krijg je tenminste al die klantvriendelijke Rattenvanger van Hamelen voordelen terug). In feite zou je gewoon voor het zuinige gebruik regelmatig van de ene naar de andere moeten switchen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Niks betaald natuurlijk (juist op tijd mijn domiciliërings opdracht geannuleerd). Al driemaal voor de vrederechter geweest, ze zullen me niet hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik had niet me niet graag aan de andere kant vd lijn bevonden.
![]() Citaat:
![]()
![]() |