Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2008, 00:18   #1
Hans1961
Vreemdeling

Hans1961's schermafbeelding

Standaard Als het je hier niet bevalt, dan sodemieter je maar op

Het politieke establishment en de journalistiek hebben elkaar stevig gemuilkorfd. Op grond daarvan is niet te verwachten is dat de werkelijke problemen ooit nog zullen worden benoemd. Een beetje hulp kunnen zij dus wel gebruiken.

Het is de politiek gelukt de om de pers volledig op haar hand te krijgen. Maar het resultaat is natuurlijk wel dat deze partijen elkaar gevangen houden in een vicieuze cirkel van morele chantage. Een journalist die niet politiek correct publiceert wordt "kaltgestellt". Omgekeerd wordt het een politicus onmogelijk gemaakt om maatregelen voor te stellen die niet stroken met de normen die de pers zichzelf heeft opgelegd. Dan wordt hij kapotgeschreven.

Niet behorend tot een van beide groepen en dus niet gehinderd door enige beperkingen in het kader van politieke correctheid, zou ik ter doorbreking van deze patstelling graag namens deze beide disciplines het volgende onder de aandacht van de Nederlandse moslims willen brengen.

Lieve Moslims en Moslima's,

U leeft in een land waar op basis van een eeuwenlange traditie van democratie, tolerantie en compromissen -de kenmerken van een hoogstaande beschaving- een vorm van samenleving tot stand is gekomen waarin wij elk individu zoveel mogelijk in zijn waarde laten. Wij kennen een grote mate van vrijheden gebaseerd op het uitgangspunt dat de vrijheid van de een ophoudt waar die van een ander begint. Dit geldt uiteraard ook voor het belijden van een godsdienst. Gedurende de afgelopen honderden jaren hebben wij elkaar in dit verband dan ook nimmer iets in de weg gelegd. Dat betekent ook dat de uiteenlopende gewoontes van de verschillende bevolkingsgroepen altijd wederzijds zonder problemen zijn geaccepteerd en gerespecteerd. Zo weet u bijvoorbeeld dat mensen van het Joodse geloof geen varkensvlees eten. Toch heeft de Joodse gemeenschap ten aanzien daarvan nooit eisen aan de Nederlandse samenleving gesteld.

Wij Nederlanders vinden varkens eigenlijk wel aardige beesten. Hoewel zij graag in de modder vertoeven, blijken zij ten opzichte van andere zoogdieren opmerkelijk intelligent te zijn. Vooral biggetjes worden door kinderen erg aandoenlijk gevonden en zijn daarom zeer geliefd op kinderboederijen. Ook striptekenaars -een beroepsgroep waar u blijkens recente berichtgeving niet zo dol op bent- gebruiken het varkentje graag als onderwerp in hun verhalen en werk. Bovendien vormt varkensvlees een gewild artikel in de Nederlandse keuken.

Zo wordt onze cultuur gekenmerkt door nog meer verschijnselen die algemeen aanvaard zijn. Vrouwen bijvoorbeeld, worden door mannen niet primair als lustobject gezien indien zij zich met onbedekte armen, benen en hoofd in het openbaar begeven. Zij hebben daar evenmin toestemming van een man voor nodig. De praktijk heeft reeds lang uitgewezen dat mannen zich in een fatsoenlijke samenleving niet als potentiële verkrachters gedragen als zij met een zodanig geklede vrouw worden geconfronteerd.

Wij Nederlanders drinken ook graag een biertje of een andere alcoholische drank. Dat kan erg gezellig zijn en zo nu en dan ook zeer bevorderlijk voor het leggen van sociale contacten. Deze gewoonte is -zo u wellicht niet geheel op de hoogte bent van de Nederlandse geschiedenis- al ingeburgerd sinds de Germanen ons land bevolkten. Een gebruik dat zelfs ouder is dan uw geloof.
Er zijn ook mensen die zelf geen alcohol willen gebruiken, maar die bepalen dat zelf en leggen de drinkers geen strobreed in de weg.

Onze gezondheidszorg, waar u volgens de statistieken graag en bovengemiddeld vaak gebruik van maakt, kent mannelijke en vrouwelijke artsen. Omdat mannen en vrouwen in ons land gelijke rechten hebben, wordt het vanzelfsprekend geacht dat niemand onderscheid maakt naar, of een voorkeur heeft voor de behandeling door een mannelijke of vrouwelijke arts.
Het is maar dat u het weet.

Voor de goede orde dient misschien eveneens onder uw aandacht gebracht te worden dat dit gelijkheidsbeginsel van mannen en vrouwen ook van toepassing is in alle wetgeving en bij sociale omgangsvormen, zoals bijvoorbeeld het elkaar de hand schudden.
U vindt het mogelijk wat merkwaardig, maar dit gelijkheidsbeginsel geldt zelfs ten aanzien homoseksuelen.
Dat zijn gewoon mensen, weet u!

De Westerse samenleving, waarvan u door uw verblijf in Nederland deel uitmaakt, is gebaseerd op een Christelijk-Joodse traditie. Een mix van twee beschavingen is door de inbreng van deze beide stromingen tot een hoog niveau van ontwikkeling gebracht. De Joden hebben daaraan vooral op het gebied van de kunsten en de wetenschappen een grote bijdrage geleverd en daarmee binnen onze gemeenschap een grote mate van respect verworven. Dat willen wij graag zo houden. Kruisbeelden of de afbeeldingen daarvan, vormen een overblijfsel van de christelijke inbreng in onze cultuur en worden daardoor zelfs door de Atheïsten onder ons niet storend gevonden. U moet daar mogelijkerwijs gewoon nog een beetje aan wennen.

Het is hier ook een goede gewoonte om onze zonen en dochters vrij te laten in de keuze van hun levenspartner, ongeacht geslacht, huidskleur of religie. Nee, wij discrimineren niet in dit land.

Voorts is het wenselijk dat u er zich van bewust bent dat de inwoners van dit land er ettelijke tientallen miljarden euro's per jaar in investeren en al dertig jaar hebben geïnvesteerd om het u en uw medegelovigen hier naar de zin te maken.

Tenslotte moet u nog worden verteld dat wij hier ook de zogenaamde "vrijheid van meningsuiting" kennen. Binnen het kader van dit recht is op korte termijn de televisieuitzending van een voorlichtingsfilmpje over uw religie te verwachten. Zo ver gaan wij zelfs om u te behagen.

En mocht u dit alles niettemin tegenstaan.............

dan sodemieter je maar op!!

Bron:http://www.hetvrijevolk.com/
Hans1961 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2008, 10:46   #2
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

dit is vermoedelijke "hollandse" vrijemeningsuiting...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2008, 11:29   #3
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

Schrijf dit in vlaanderen en je hebt het CGKR aan je broek
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 01:01   #4
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SirGalahad_ Bekijk bericht
Schrijf dit in vlaanderen en je hebt het CGKR aan je broek
die mensen van de CGKR, ik vraag mij af voor wie die zestig jaar geleden zouden gewerkt hebben...?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 01:38   #5
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
die mensen van de CGKR, ik vraag mij af voor wie die zestig jaar geleden zouden gewerkt hebben...?
En jij?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 07:55   #6
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hansje, wat je post is waar, maar het grote probleem is dat men in de Benelux en de rest van west europa met een vals schuldgevoel zit.

Opkomen voor eigen mensen en voor zichzelf word hier snel bestempeld als het Nazisme terug willen invoeren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 08:37   #7
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1961 Bekijk bericht
Lieve Moslims en Moslima's,
...

En mocht u dit alles niettemin tegenstaan.............

dan sodemieter je maar op!!
Die laatste zin is nogal in tegenspraak met het voorgaande. Als alternatief stel ik voor:
En wilt u meedoen in deze samenleving ......
of blijft u liever mokkend in uw hol zitten?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 09:31   #8
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En jij?
Ik ? Mischien in het verzet...U al zeker niet, d�*�*r ben ik zeker van.
Oud 9 maart 2008, 10:24   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Die laatste zin is nogal in tegenspraak met het voorgaande. Als alternatief stel ik voor:
En wilt u meedoen in deze samenleving ......
of blijft u liever mokkend in uw hol zitten?
vind jij dat "ze mokkend in hun hol zitten"? volgens mij doen ze niets anders dan EISEN, op straat mensen lastigvallen, EISEN, zwembaden overhoop halen, EISEN, etc.

Me dunkt is dat niet "mokkend in je hol zitten".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 15:53   #10
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor het Verzet?

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 15:57   #11
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Voor het Verzet?
touché
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 15:58   #12
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor het Verzet?
Waarom die twijfel?
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 16:02   #13
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ? Mischien in het verzet...U al zeker niet, d�*�*r ben ik zeker van.
Waar zou Filosoof anders zitten. Rechts is-ie zeker niet.

Oud 9 maart 2008, 16:03   #14
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Waarom die twijfel?
Geen twijfel. Het vraagteken mag weg.

Oud 9 maart 2008, 19:02   #15
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar zou Filosoof anders zitten. Rechts is-ie zeker niet.
Ik denk dat het niet gaat om rechts of links zijn in deze: Filosoof zou gewoon met de meest agressieve en gewelddadige wolven meegehuild hebben volgens mij: dus, vandaag met de fundamentalistische islam, en zestig jaar geleden met...Ja, met wie volgens u dan wel ? Zéker niet met het verzet...
Oud 9 maart 2008, 19:04   #16
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor het Verzet?
Nee, die (= CGKR) zouden in dienst van de Bezetters geweest zijn. Zoals vandaag...
Oud 13 maart 2008, 09:41   #17
Wolf
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Stalin natuurlijk.
Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2008, 10:18   #18
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

- nvmd

Laatst gewijzigd door Duvelke : 13 maart 2008 om 10:45.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be