![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er he,het gaat goed in dit land en de economie draaid geweldig en de koopkrachtdaling is onzin. Maar op 4 maanden tijd word de spilindex wel opnieuw overschreden. En het planbureau denkt dat het dit jaar nog slecht een indexstijging gaat zijn van 1.5% in de overige 8 maanden, denk dat we dit jaar eerder een jaarinflatie van 6% gaan hebben dan één van 3% zoals het planbureau dacht in januari 2008. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Al dat cijfermateriaal dat ze je geven is bedoeld om te voorkomen dat de mensen de knip op de portefeuille zouden houden. Als je alles in overweging zou nemen (en niet alleen de gezondheidsindex) zouden we allang veel meer moeten hebben gekregen.
Feit is dat dit niet het geval is, maar ook dat lost zichzelf wel op. Als je bijv. 1000 € verdient en je moet 50 € meer uitgeven aan brandstof, verwarming en nog eens 100 € aan duurdere voeding, dan zal je uiteindelijk 150€ minder uit kunnen geven, simpel. Uiteindelijk gaat dit ten kosten van de consumptie, vervolgens dalen de inkomens van de handelaars, dan van de producenten en op den duur zit de hele economie in het slop en weten ze weeral niet hoe het komt. Evenwel zullen ze nooit toegeven dat we te weinig verdienen op dit moment, want dan bedreigen ze hun vriendjes de kapitalisten/industriëlen. Laatst gewijzigd door Yves38 : 8 maart 2008 om 00:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() Als een leefloner of een daarmee gelijkgestelde invalide dan ook effectief 2% meer in de hand zou krijgen, zou dat voor hem/haar ongeveer 20 cent tot een volle halve euro extra betekenen. Joepie!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die index is sowieso onzin. Veel luxeproducten die goedkoper worden erin en alles wat een mens wel nodig heeft zit er niet in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na 8 beleid heeft VHS, heeft hij dan uiteindelijk zelf nog moeten toegeven dat hij het land en het volk in de misserie heeft gebracht. In zijn verkiezingsprogramma beloofde hij nog belastingverminderingen. Zes maanden na de verkiezingen komt hij even vertellen dat er nergens geen geld meer voor is en dat het land terug moet naar het zware bespaar en betaal regime van Dehaene, omdat de regeringen die daartussen het beleid uitmaakten, te veel voor sinterklaas hebben gespeelt in plaats van deftig te regeren en op de centen te letten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn diep gegronde haat voor VHS ten spijt, moet ik zeggen dat Dehaene reeds de index had aangepast om te zorgen dat zaken die door de overheid zwaar belast werden, niet meer in de index zaten. De "gezondheidsindex" zoals men in dit land altijd mooie namen geeft aan giftige dingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Misschien is die gezondheidsindex wel de 'redding' van ons land geweest...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De redding van het land... ik neem aan dat je de politieke kaste en de werkgevers daarmee bedoelt.
Laatst gewijzigd door Yves38 : 8 maart 2008 om 12:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie uiteindelijk de rekening heeft betaald zou U moeten vragen aan de honderdduizenden mensen die toen hun job verloren... ![]() ![]() En de leiding van de vakbonden... ![]() ![]() ![]() Maar wat doen de vakbonden als werkgever... Juist: ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 8 maart 2008 om 13:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() nu wachten op de directeur van de nationale bank (PS apartsjik) die komt vertellen dat we het ons allemaal inbeelden, een inflatiegevoel quoi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet je. Ik snap het feitelijk niet.
Percalion en ik (maar ik natuurlijk veel minder en misschien niet altijd even duidelijk) hebben* hier al heelder opstellen neergepend over de geldcreatie en de daaruit volgende inflatie. Datgene waar jullie heel de tijd over roepen. Over de oorzaak van al die prijsstijgingen en 'het leven wordt duurder', etc. Dringt dat feitelijk niet door? Lezen jullie dat feitelijk wel of willen jullie gewoon klagen om maar te klagen, zonder enige vorm van eens iets vanuit een meer wetenschappelijk standpunt te kijken? Eens kijken hoe dat dergelijke fenomenen ontstaan? Alé, ik snap het niet. Als het jullie maar te doen is om maar te klagen en te klagen en te klagen, etc. zeg dat dan ineens, hé. Want ik denk dat Percalion en ik toch al redelijk wat moeite hebben gedaan om effectief eens iets uit te leggen. Maar als jullie het niet willen begrijpen, zeg dat dan, hé. Klaag dan maar ineens verder. *Natuurlijk Percalion veel meer dan ik. Ik heb het dan ook van hem geleerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat gaat de man in de straat doen aan die geldcreatie? En als je niet tegen meningen kan, blijf dan weg van internetfora en spendeer je tijd met het beluisteren van cassettes met je eigen monologen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |