![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Vraag Vlaams Belang tot schorsing sociale verkiezingen verworpen
Het Grondwettelijk Hof gaat niet in op de vordering van Vlaams Belang tot schorsing van de wet op de sociale verkiezingen van later dit jaar. De partij vindt het niet kunnen dat die wet een "monopolie" geeft aan de drie traditionele vakbonden ACV, ABVV en ACLVB. Het Hof oordeelde echter dat een schorsing het door Vlaams Belang aangevoerde nadeel niet zou doen verdwijnen. http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...erworpen.dhtml op zijn minst een bedenkelijke uitspraak of nu VB klager is of niet Politiek gekleurde vakbonden kunnen niet vakbonden die uitkeringen uitbetalen, miljarden krijgen van de Staat en nog eens geld van hun leden aftroggelen evenmin ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door vlaanderen72 : 13 maart 2008 om 08:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik stem voor politiekers om mij te vertegenwoordigen in de staat. Ik stem op vakbondsmilitanten die mij vertegenwoordigen in het bedrijf. Waarom in godsnaam zouden die geen kleur mogen bekennen? Als het Vlaams Blok een vakbond wil oprichten, dan moeten ze dit maar doen. Ze hebben er geld & volk genoeg voor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De politiek heeft het zo gemaakt dat het quasi onmogelijk is geworden om nog nieuwe vakbonden op te richten (als ze erkend willen worden), met uiteraard als doel de macht van "hun" vakbonden te bestendigen. Je argument is dus waardeloos in deze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nog een geluk dat "de vakbonden" er zijn. Wie zou er anders de belangen van werknemers verdedigen? Unizo? VBO? de regering? Hoe moeilijk ook, toch slagen "de vakbonden" er nog in om enig weerwerk te bieden tegen de economische en politieke druk, tegen het afschaffen van de indexaanpassing, tegen nepcontracten, tegen aangepraat schuldgevoel en noem maar op. En staan ze op de bres voor correct loon, werkzekerheid, gelijke kansen, draagbare werkdruk.....
Maar kakken op de vakbond is "in" vandaag. 'k Vraag me af waar de kleine werknemer zou staan moesten de vakbonden er nooit geweest zijn.....Chinese toestanden? 15 uur werken aan een paar Eurocent per uur? Dat ze, de vakbonden, zich echter voor de kar van politiek correct Vlaanderen laten spannen..daar gaan ze wel lichtjes uit de bocht en zondigen ze tegen hun eigen principe van algehele solodariteit. De reden voor de aversie van het VB tegen "de vakbonden" lijkt me dan ook eerder te zoeken in de politieke link dat de vakbonden richting geeft dan in het verdedigen van werknemers wat hun bestaansreden is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als ik morgen mijn eigen vakbond wil organiseren dan is dit perfect mogelijk onder "vrijheid van vereniging". IEDEREEN kan zich bovendien verkiesbaar stellen onder die naam. Dat het VB daar dan eerst eens mee begint; dan kan er achteraf nog gevochten worden om een "statuut". Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
merk trouwens op dat de rechter dat nadeel inderdaad erkend en veroordeeld, maar alleen het middel van de schorsing verwerpt ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Met andere woorden, de rechtbank geeft het VB gelijk maar blijft haar broodheren dienen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Het einde van Belgie staat op de muren geschreven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
dus geen enkele waarde heeft als vertegenwoordiger. en dat ligt aan het te klein aantal leden! dus de echte (kleurvakbonden) hebben zich heel goed ingedekt tegen de concuretie. en dat kan natuurlijk alleen in la belgique ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Gewoon één Vlaamse neutrale vakbond zonder kleur van deze of gene.Iederéén die dat wenst sluit zich daar aan en gedaan met de zever van politieke inmenging en uitsluiting .
Laatst gewijzigd door vlaanderen72 : 13 maart 2008 om 16:35. |
![]() |
![]() |