![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Constant waart Petervandestandaard rond in de VRT-gangen. In die mate dat hij zich al in het onderbewustzijn van precentatrices (voor Annemie Peeters is hij de favoriete one night stand) nestelt. De hoofdredacteur van De Standaard ontbreekt nooit op het VRT-appél. Er word zelfs vermoed dat hij aan de Reyerslaan woont. Het zou verklaren waarom hij overal opduikt: in De Zevende Dag, in Coninx en Van Wijck, in De Nieuwe Wereld bij Friedl' Lesage, etcetera. Petervandestandaard noemen ze hem dan. Of gewoon Peter. Want goede vrienden hebben geen familienaam.
Petervandestandaard en de VRT, innig met elkaar verweven in fantasie en werkelijkheid, in droom en daad. Maar tussen droom en daad staan praktische bezwaren in de weg, en ook wat wetten. De Standaard sponsort een aantal VRT-programma's, organiseerd samen met de omroep een opiniepeiling en tal van evenementen, en duikt in de vorm van Vandermeerch en diens halve redactie op in allerlei TV1- en Canvas-uitzendingen. De Standaard en de VRT, twee handen op één buik. Twee dikke vrienden. Mooi, maar niet correct, en zelfs in strijd met de functie van de openbare omroep. Die wordt namelijk geacht objectief te zijn en dus boven de concurrentiestrijd van de verschillende kranten te staan. De VRT wordt betaald met ons aller belastinggeld. Niet alleen met dat van Petervandestandaard. Ze mogen ze dus niet te bruin bakken met hun paringsdans. Maar dat doen ze. Op 21 januari bracht Gazet Van Antwerpen als eerste in Vlaanderen een krant op klein formaat uit, de zogenaamde tabloid. Dit was voor de VRT-redactie reden om...Peter Vandermeersch te interviewen. Die mocht minutenlang een blits promopraatje houden over de geplande overschakeling van zijn krant naar een kleiner formaat. Over het echte nieuws van Gazet Van Antwerpen geen woord meer. Gisteren was die langverwachte kleine De Standaard een feit. Bavo Claes somde in Het Journaal de voordelen van de nieuwe De Standaard op, en in Voor De Dag op Radio1 mocht de uitgever het nieuwe product uitgebreid in de kijker plaatsen. Over Gazet Van Antwerpen andermaal geen woord. Dit is geen paringsdans meer, dit is de diepste draai, om pater Versteylen bij hoge uitzondering te citeren.
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Eens benieuwd wat de CD&V gaat DOEn wanneer ze terug 'voluit' mogen mee-regeren met die zware VRT-partijdigheid!
of mogen we niet teveel verxwchten met het voorbeeldige non-beleid en permanente capitulatie van de enige huidige Cd&V-ministers Chabert. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Prachtig!!! ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#5 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Laat ze toch doen ... ik lees toch geen kranten, dus heb er gene last van. En als ik dan toch eens bij hoogste uitzondering een krant lees (of moet lezen voor één of ander artikel voor school) is het De Morgen: het blad van de VTM want daar wordt Yves Desmedt ook te pas en te onpas bovengehaald.
Wat maakt mij dat nu uit! In hun "vrije tijd" doen die krantenbonzen toch wat ze willen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Maus schreef:
Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Als de VRT je niet aanstaat, waarom kijk je er dan naar? Voor mijn part mogen ze die mens 60 keer per week uitnodigen ... als zij dat nuttig vinden, is dat hun zaak. Ik zeg niet dat ik dan alle 60 keer ga kijken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burger
|
![]() Luc Vanderkeelen van Het Laatste Nieuws zien we toch ook regelmatig opduiken in de 7° dag?
Het dit niet meer te maken met het feit dat De Gazet van Antwerpen eerder een regionale krant is, zoals Het Brugs Handelsblad? De hoofdredacteur van de Zoetenaaise Weekbode heb ik ook nog nooit op TV gezien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Maus ,
als VTM of VT4 dit doen , dan hebben zij het recht want zij commerciële zenders. De VRT is een openbare omroep en heeft als hoofddoel objectieve informatie verschaffen via het medium televisie. Maar van objectiviteit komt niet veel in huis met personen als Siegfried en consoorten. De kijker die spreekwoordelijk tussen de regels leest merkt snel aan welke zijde deze mensen staan. Zij horen in het centrum te staan en open te staan voor alle richtingen , ware het nu links rechts onder of boven. De VRT wordt betaald met mijn belasting geld , dan heb ik het recht op objectieve TVprogramma's zonder gedwongen te worden om "iets anders te kijken als het me niet aanstaat". My 2 cents. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() dat is in de korte samenvatting van wat ik zei
![]() kan er niets aan doen , eenmaal ik begin te typen stop ik niet meer ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt dat goed gedaan, Xnorf. Als het goed geschreven is mag het voor mij best wat uitgebreider behandeld worden.
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() As ik een Gazet koop dan koop ik de Van Antwerpen op klein formaat.
Mijn vrouw zegt al jaren dat kranten op kleiner formaat zouden moeten verschijnen. en zie zelfs de kranten luisteren naar mijn vrouw. En neutraliteit en de VRT .... bestaat nie echt of per ongeluk soms eens ne keer. De meeste kans maakt ge 's avonds en 's nachts. Dan is de censuur nog nie gepasseerd in sommige gevallen. Het is mij al meermaals opgevallen dat als ge 's nachts op de radio het nieuws hoort er soms heel oncorrecte dingen gezegd worden. Maar tegen 7 uur is dat er allemaal uitgefilterd ofwel aangepast (lees gerust gecensureerd).
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Wat is het probleem eigenlijk? Er zijn toch maar 3 kwaliteitskranten in Vlaanderen: De Tijd, De Morgen en De Standaard. Als je één van de drie hoofdredacteurs moet uitnodigen, dan kiest iedereen toch 'Petervandestandaard'. Hij is mediageniek, bekend (kent er iemand eigenlijk de hoofdredacteur van de Tijd?) en heeft minder het uitgesproken linkse profiel dat Yves Desmedt toch wel heeft. Jongens, ik mag er niet aan denken dat Yves Desmedt daar een programma zou hebben zoals op VTM. De VRT zou nog meer het verwijt gekregen hebben dat ze voor 'Vlaamse Rode Televisie' staat. Maar hij zit dus op de VTM, en er is geen vuiltje aan de lucht.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Waarom komt die van de Tijd dan bijna nooit aan bod ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Misschien wel omdat de VRT zijne kop nooit laat zien ? Misschien wel omdat de VRT geen reclame maakt voor de Tijd in tegenstelling tot de Standaard ?
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() S. mag ik vragen wat bedoelde eigenlijk met 'mediageniek' ? Ne goeie kop om op TV te komen ?
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Bart.L |
||
![]() |
![]() |