![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een interessante ontwikkeling en het zou een geweldige actie zijn van de NMO als zij daadwerkelijk de film in een neutrale setting weten te brengen, maar het levert wel een paar vragen op: - Wil de NMO de film daadwerkelijk uitzenden of is dit slechts een poging om hun beschadigde imago wat op te poetsen en/of Wilders in een lastige situatie te brengen? De Nederlande publieke omroepen zijn immers niet vies van het bedrijven van politiek en de NMO is daar geen uitzondering op. -Wil de NMO de film uitzenden zodat ze hem direct van een portie repliek kunnen voorzien of pakt men het echt journalistiek en neutraal aan? Het zou immers zomaar kunnen dat de NMO nu een ultieme situatie ziet om een politieke tegenstander makkelijk te neutraliseren door de film compleet neer te sabelen voor en na de uitzending. - Waarom is een moslimomroep, de enige omroep waar men zich (terecht of onterecht) aangevallen kan voelen door de film, de enige omroep die dit aanbod doet? Zijn de andere omroepen te politiek correct en is men daar te bang om op tenen te trappen? Een uitzending van Fitna door de NMO zou iig de andere omroepen compleet voor schut zetten. -Moet Wilders hier blij mee zijn en moet hij hierop ingaan als het aanbod van de NMO verder goed en redelijk is? Zijn boodschap en de kracht van zijn film gaat natuurlijk wel enigszins verloren als de film wordt uitgezonden door een moslimomroep en dit weet Wilders natuurlijk ook.
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() als we nu gewoon die film al eens te zien zouden krijgen, de rest kan me bitter weinig schelen eigenlijk (niet dat ik uw topic oninteressant vind maar ik ga er niet op in gaan (ken die zender ook niet))
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 22 maart 2008 om 22:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik heb een klein vermoeden dat de Here Wilders dit aanbod zal afslaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burger
|
![]() Inmiddels is de stekker uit http://www.fitnathemovie.com/ getrokken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik ben bang dat filosoof gelijk krijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Ja dat denk ik ook, hij heeft al een keer een aanbod geweigerd van een persoon die een dialoog met hem wilde starte.
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 't zou schoon zijn, maar ik denk ook dat het niet zal lukken
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Waarom word die film niet gewoon op de nationale TV uitgezonden, zowel in Nederland, België, als in andere landen, vertaald, of met onderteksten ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
haha dan krijg je boycot NL en België ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Ik denk dat Wilders wel geschiedenis gaat schrijven. Het internet is er nu ook niet zo lang, het is nog niet zo lang mogelijk dat je iets maar op het net moet werpen om het te verspreiden over de hele wereld.
Zo aangekondigd provoceren lijkt me een precedent. ![]()
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Wilders heeft het aanbod zoals verwacht afgeslagen:
Citaat:
Die film kan momenteel enkel nog tegenvallen en interesseert mij niet zo, maar de soap vooraf is voor de politieke liefhebber echt een feest. Pure machtspolitiek, harde bluffs, verkeerde inschattingen en dubieuze uitspraken vliegen vanuit alle kanten naar de toeschouwer toe. Alles en iedereen die politiek iets te betekenen heeft bemoeit zich ermee, van politieke partijen tot omroepen en van vakbonden tot opiniemakers, iedereen doet mee in dit politieke foutenfestijn. Ik geniet met volle teugen.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Nu moet die film van Wilders wel provocerend zijn, anders maakt hij zich na al die heisa onmenselijk belachelijk.
![]()
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() toch raar dat de provider wèl Hezbollah en Hamas sites laat staan, maar een filmpje dat enkel openbare beelden zal laten zien, persé wil weigeren.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Het is niet laf, maar heel begrijpelijk. De NMO eist ook vooraf inzage, net als de andere omroepen. Maar na inzage is er een handvat om de film eventueel te kunnen verbieden. Waarom zou Wilders dat risico moeten lopen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Het is bijzonder ironisch hoe alle tegenwerkingen, een waarschijnlijk onbeduidend filmpje toch historisch maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maakt WILDERS zich belachelijk??? volgens mij maken zowel Balkenende als de volledige Ummah zich nu al weken belachelijk en bewijzen ze gewoon dat Wilders overschot van gelijk heeft! Zelfs als Wilders' film het verhaal van roodkapje vertoont maken de grote protesteerders en vlaggenverbranders zich hopeloos belachelijk.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Een overzicht van hoe er in diverse hoeken gereageerd wordt op het mogelijk uitbrengen van een kritische film over de islam zou ook al meer dan voldoende materiaal opleveren voor een interessante film. Wilders zou op die manier ook meer scoren dan het op elkaar stapelen van uitspattingen wat iedereen nu verwacht... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou het hilarisch vinden dat Wilders nu een propagandafilm pro Islam gemaakt heeft.
Ik zou het doen. Beeld 1 een Koran spreuk met een animatie van de perfecte wereld daarbij, en dan een collage van "realiteitsbeelden".
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() De NMO "discussieert" nu op Nederland 2 over de film en de referenties naar de jaren '30 en nazipropaganda vliegen over de tafel.
![]() |