![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Iedereen heeft er wel al eens van gehoord. Samen met enkele personen in een kring zitten en geesten aanroepen. Een klassiek voorbeeld is waarbij er een glas op de tafel gezet wordt dat vervolgens begint te bewegen en op die manier vragen beantwoord.
Wat zijn de meningen op het forum hierover? Magic tricks of bovennatuurlijke verschijnselen? Iemand al ervaringen mee? Laatst gewijzigd door Dycore : 29 maart 2008 om 15:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Hm, als (bij-)gelovig persoon geloof ik dat er geesten en/of andere "niet-waarneembare" schepsels bestaan. Maar ik voel er over het algemeen niet veel voor om ze op te roepen.
Ik heb daarover anders wel "straffe" verhalen gehoord: dat het écht werkt (altijd), over een meisje dat tijdens zo'n sessie wegliep omdat ze "het ware gezicht" van de geest zag, over geesten die later terugkomen om op hun beurt gunsten te vragen aan de oproeper(s), e.d. Nou ja, ik weet niet hoeveel geloofwaardigheid ze bevatten maar het lijkt me toch iets waar ik nu niet meteen veel mee te maken wil hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() bullshit...
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Allé, is er hier dan niemand die daar meer over te zeggen heeft?
Mag de conclusie dan zijn dat niemand precies weet of het hier om authentieke 'geesten' gaat, andere bovennatuurlijke verschijnselen, of bedrog? Niemand die iets durft uitsluiten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nou, prima materiaal voor een Hollywoodfilm? Voor zover het thema al niet eindeloos herhaald is geweest...
![]() |
#7 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() 'k Heb er wel mee geëxperimenteerd vroeger, ja.
Als resultaat zou ik zeggen: Als ik de zaak zou willen verdedigen, dan zou ik zeker mooie voorbeelden kunnen geven die richting pro wijzen. Als ik de zaak zou willen afdoen als fake, daar zou ik zeker ook goeie argumenten voor kunnen geven. M.a.w. ik weet het ook niet, geen uitsluitsel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() haha
prachtig fenomeen hé grote flauwekul natuurlijk, zo'n glas beweegt omdat er één of meerderen in de groep er een goeie grap inzien, of mss zelfs omdat er vanuit verschillend hoeken kleine krachten (duwen vd vingers) op rusten maar het effect is grandioos ! ik ben compleet voorstander van t spektakel in mijn jeugd op een vakantiekamp in Zuid Frankrijk (Cape D'agde of zoiets denk ik) ook eens gedaan met een hele groep adolescenten, ik geloof er (nog steeds) geen knijt van, maar we maken op de duur (na wegsturen van de te grote giechelaars)toch 'contact' met een geest ... die volgens wat er nadien op ons afkwam van 'antwoorden' een jonge gast was ... nog niet dood was, maar in een ziekenhuis verderop voor zijn leven aan het vechten was na een verkeersongeval ... brrrrr ... iedereen 'den daver' op het lijf, sessie afgebroken en iedereen bibberend zijn slaapzak in ... geweldig qua entertainmentswaarde, dat kan ik u wel zeggen nog iemand leuke ervaringen mee ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
jij bent de man om ons enkele anekdotes te openbaren ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Daar heb ik niet direct veel zin in (maar dat bleek al) omdat het me niet meer interesseert, maar er bestaan heel wat andere manieren dan met een glaske.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Ja maar, ik heb het over glazen die bewegen zonder dat iemand ze aanraakt. Tenminste, men raakt het glas in het begin aan, en vanaf de eerste bewegingen laat men het los, waarna het op zichzelf begint te bewegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Waar is de tijd...
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |