![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() kom op bezoek om stipt 12 uur (wijzers liggen opeen)
vertrek wanneer de wijzers exact tegenover elkaar staan (dus 6 uur zou nu juist zijn) maar ik ben niet langer dan één uur op bezoek geweest hoelang was ik op bezoek ?
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 33 minuten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou ook zoiets zeggen ja. Ergens tussen de dertig en de vijfendertig in alle geval.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
tegenover 33 minuten staat de 3 minuten wanneer de kleine wijzer op de 3 minuten staat = 3/5 van een uur staat de grote wijzer op 36 minuten = 3/5 van een uur dus wanneer de grote wijzer op 33 minuten staat kan de kleine wijzer nog niet op de 3 minuten staan
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() effe wachten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja hoor , alletwee mijn uurwerken zeggen 33 minuten
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat klopt, je mag dit probleem echter niet praktisch benaderen, maar moet het zuiver theoretisch beschouwen.
![]()
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 32.73 minuten
![]() uitleg: op een toer van 360° door de kleine wijzer gemaakt staat die 11 keer op 180° tov de grote wijzer. We beginnen bij 6 uur, en elke toer komt er 5,45454 minuten (60 minuten/11 keer) bij 6 uur later is dat dus 6*5.45454... = 32,72727.... proef 1 minuut van de minutenwijzer is 6° => (6*32.7227272..) =196,3636.... 1 minuut van de uurwijzer is 0.5° => (0.5*32.7272727..) = 16,36363.... het verschil = 180° |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Dat is het ongeveer.
( Het mag wat moeilijker zijn ook qua puzzel.)
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
maar er is een juiste tijdsbepaling mogelijk .
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb zo'n digitale watch met cijferskes, hoe moet ik dat dan uitrekenen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
afgerond zegt mijne superintelligente pentiumIII computer : 33 minuten. Zoals ik al eerder poste ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
je kent allicht het spel cijfers en letters nog de cijfers zijn , 3 - 6 - 6 - 8 - 10 - 50 het getal = 825 weet mij eens te zeggen wat je intelligente computer als resultaat geeft en ja sorry , het is muggeziften wat ik doe , maar er is nu eenmaal een juiste tijdsbepaling mogelijk en die zal je met de computer niet vinden
![]() |
![]() |
#15 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
36 - 3 = 33 33 x 50 = 1650 10 - 8 = 2 1660 / 2 = 825 8)
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
maar met mijn computer geraak je maar aan 824 daarom de vraag typ ook eens 1 - 1 - 2 - 2 - 3 - 3 in en als opgave 123 computer haalt hier maar 72 terwijl 81 mogelijk is is dit bij de nieuwe computers dan niet meer waar ?
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
u dient de tijdspanne tussen de 32ste en 33ste minuut te onderverdelen in een veelvoud van 12
![]() |