![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Velen zullen zich nog wel herinneren dat bij een selectieproef voor ongeschoolde arbeider bij de stad Antwerpen slechts 3% van de allochtonen slaagden, een dikke streep door het diversiteitsprogramma van de stad.
De stad die zeer verveeld zat met de zaak zocht en vond een oplossing. Gewoon de ''moeilijkheidsgraad'' van de selectieproeven verlagen en klaar was kees. Eerst moest men natuurlijk bepalen wie allochtoon is, kwestie van op voorhand te weten wie men bij de selectieproeven moest bevoordelen. Hoe dat bevoordelen in de praktijk werkt kom ik later nog wel op terug. Eerst de definitie van allochtoon volgens de stad Antwerpen. Zijn allochtoon - alle mensen met een vreemde nationaliteit behalve West-Europeanen, en ook Belgen met een vreemde voor én achternaam. Medio 2007 werd dan een alternatieve selectieprocedure voor 153 straatvegers opgestart die fundamenteel totaal anders was dan de standardproeven. De vacature werd bekendgemaakt bij allerlei ''toelatingsorganisaties'' voor allochtonen. Autochtonen en allochtonen van West-Eurpese afkomst moesten het zelf maar uitzoeken dus. En dan zijn we nu op het punt gekomen hoe die proeven gemakkelijker te maken. Bij het débacle van die vorige selectieproef waar slechts 3% allochtonen slaagden had men ondervonden dat het grootste probleem de kennis van het Nederlands was. Dus zelfs allochtonen van de derde of vierde generatie beheersen nog altijd niet voldoende de taal om in een proef voor ongeschoolde arbeider te slagen. ![]() Maar ook hier had de stad Antwerpen, vindingrijk als ze is, een oplossing voor gevonden. Hét ei van colombus!!!! We schaffen toch gewoon het schriftelijk examen af - geen taalkennis meer nodig - en voor het minimale schriftelijk deel waar we wettelijk niet onderuit kunnen, werken we met prentjes. Dat met prentjes werken kan je vergelijken met wat wij zeggen tegen iemand die het na langdurig uitleggen nog niet begrepen heeft: eddet verston of moetek der een tekeningske bij maken? Maar na al die maatregelen was men natuurlijk nog niet zeker van de slaagkansen van genoeg allochtonen. Dus nu het aspect bevoordelen waar ik het in 't begin van mijn post over had. Om zeker te zijn dat de jury geen ''verkeerde'' beslissingen nam kregen alle juryleden een cursus diversiteit. Maw - de jury moest niet kijken of de antwoorden juist waren,maar wel of het antwoord afkomstig was van de juiste doelgroep - allochtonen. Het is eigenlijk onnodig te vermelden dat het streefcijfer van geslaagde allochtonen gehaald werd. En dan durft de stad na al dat gesjoemel nog zeggen dat ze daar trots op zijn. ![]() De allochtonentewerkstelling aan de haven is voor de stad Antwerpen ook nog een pijnpunt dat ze willen oplossen. Daar zijn de belangrijkste obstakels een diploma en ervaring. Op korte termijn worden die voorwaarden herbekeken en versoepeld Dat door gemis aan ervaring/diploma in een gevaarlijk beroep als havenarbeider er mogelijk meer accidenten kunnen gebeuren zal de stad Antwerpen blijkbaar een zorg wezen, als er maar genoeg allochtonen aan het werk zijn daar. En dan komt nu de uitsmijter van hypocrisie. '' De stad selecteert de beste man of vrouw voor de job. De belastingbetaler heeft daar recht op. De lat mag niet naar beneden'' Laatst gewijzigd door daiwa : 8 april 2008 om 00:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daiwa; waar heb je deze informatie vandaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grappig om te lezen.
![]() (Straatvegers hoeven voor mij nu wel niet aan allerlei eisen te voldoen --- beetje kafkaïaans om daar allerlei tests voor op te stellen.) Laatst gewijzigd door lombas : 8 april 2008 om 09:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straffe kost!
Dat ze er voor straatvegers "een tekeningske bijmaken" tot daar aan toe, maar dat het veiligheidsaspect in de haven wordt genegeerd is gewoonweg CRIMINEEL.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik herinner mij nog één van de vragen: Wat is er mis met de volgende zin? Een aantal treinen kwamen tijdens het spitsuur steeds te laat het station binnengereden. Moet je mij eens vertellen waarom een ongeschoolde arbeider d�*t moet weten. Apropos, zie jij de fout? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan durft het stadsbestuur nog zeggen dat de lat niet naar beneden mag. En door met tekeningskes te werken gaat het stadsbestuur er al voorhand vanuit dat allochtonen te dom zijn om de standard selectieproeven te doorstaan. Laatst gewijzigd door daiwa : 8 april 2008 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Afspiegeling = afspiegeling volgens mij! en dan wacht ik nog met ongeduld op de volgende mantra: "wij zijn allemaal gelijk en de immigranten zijn een verrijking"! en als je d�*t niet wil begrijpen dan maken ze er een OOK tekeningske bij! Ziejewel dat iedereen gelijk is?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 8 april 2008 om 12:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die cursus heb ik ook moeten volgen!
Regelrechte brainwash; er werd je geleerd dat kritische bedenkingen absoluut niet mogen en had het niveau van nul! Ook werd er een gesprek met 'doelgroepen 'georganiseerd; eerste vraag vanuit de doelgroep; waarom zijn jullie allemaal rascisten? Van vooroordelen gesproken! Ook kreeg je dat verplichte filmpje; Nederlanders in Australie onder de koekoeksklok; zie je wel die doen het ook! Niet dus; hun kinderen onderscheiden zich amper van Australiers en lopen niet te schreeuwen dat klompen verplichte dracht zijn maar die nuance kon je maar beter niet furmuleren! De hele cursus was echt africhten van hoe je verplicht moet kijken; iedere kritische vraag of bedenking kon rekenen op ongemakkelijk geschuivel en onbegrip! De stad laat zich hierbij vaak leiden door de integratiedienst; daar zitten ambtenaren met verstand en gedrevenheid; maar ook allochtonen die behalve een doelgroepenbeleid ( lees eigen agenda) niets bijdragen en juist die mensen hebben invloed op dit soort beslissingen bij de stad. Zij zeggen gewoon; de proeven zijn te moeilijk en dat leidt tot discriminatie; je moet rekening houden met de lage scholing en taalachterstand.Zeker; maar er is een ondergrens waar die lat mag liggen en daar hebben die ' vertegenwoordigers' geen oren naar hoor. Wie met hen aan tafel zit slikt hun zienswijze als zoete koek; enige reflectie of terugkoppeling naar de realiteit ontbreekt. Positieve discriminatie is leuk voor wie tot de doelgroep behoort; voor alle anderen is het gewoon..discriminatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Idd en ik ben benieuwd wanneer er door incapable mensen economisch verlies of gebeurlijke ongevallen zich voordoen of Patje zich dan ook zo loyaal zal opstellen. Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat je niet hoeft te weten wie de burgemeester is om de straat te vegen;akkoord!
Maar; dan hoeft niemand dit te weten, dus zijn aanpassingen aan doelgroepen niet nodig. Je werkt drempels voor iedereen of voor niemand weg, als je dit selectief doet discrimineer je, ongeacht welke groep het voordeel heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zou nochtans moeten veronderstellen dat nèt allochtonen weten wie hun burgemeester is. Het gros van de Antwerpse NIET-allochtonen heeft op filip de Winter gestemd.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Nog in dit verband: de veiligheidsvoorschriften van machine moeten beschikbaar zijn in de taal van de bedienaar. Veel machines hebben veiligheidsvoorschriften waarbij je beter even kan gaan zitten en rustig de tijd nemen om ze te lezen. Hierbij dient aangestipt dat industriële machines veelal niet monkey proof zijn, een ondeskundige bedienaar kan gevaar veroorzaken. Ondeskundig en ongeletterd zijn misschien geen synoniemen, maar ’t scheelt niet veel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik wil mijn naam laten veranderen in iets vreemd, dan heb ik gemakkelijkere opgaven en meer kans op werk.
Kan men dat? Zijn naam en voornaam laten veranderen? Ik zou dan bv Fatima willen heten en de eerste de beste Arabische achternaam die er bij past. Misschien dat ik mijn principes nog eens overtreed en voor 1 keer, namelijk tijdens het sollicitatiegesprek, een hoofddoek zou opzetten, om meer zekerheid te hebben, dat ik de straat mag doen ... heu keren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is FATIMA Janssens nu wel of niet allochtoon, of komt enkel PETER El Bazzaouie in aanmerking? discriminatie op basis van de naam van onze pa?
|
![]() |
![]() |