Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2008, 18:55   #1
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard NJSV kaapt een bus

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/default.asp?art={65F11E1F-4DE7-4243-9071-2E6C3DE4A75E}

Citaat:
Leden van het Nationalistisch Jong StudentenVerbond (NJSV) hebben woensdagnamiddag een bus van De Lijn 'gekaapt' om te protesteren tegen de toenemende onveiligheid op het openbaar vervoer.

De scholieren voerden actie op bus 26, die rijdt van Aartselaar naar Antwerpen. Volgens het NJSV, dat bestaat uit scholieren tussen 16 en 18 jaar, is het incident op buslijn 410 enkele weken geleden de druppel die de emmer deed overlopen. Toen werd een 62-jarige man in het ziekenhuis ingeslagen.

De jonge nationalisten eisen onmiddellijke maatregelen. De installatie van camera's volstaat volgens hen niet. Ze stellen voor dat op alle bussen een noodknop voor zowel passagiers als chauffeurs wordt geïnstalleerd, die dan op zijn beurt rechtstreeks verbonden is met de politie.

Het NJSV wil ook speciale politiepatrouilles aan gevaarlijke haltes en metrostations.
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...apen-bus.dhtml

Citaat:
Woensdag hebben leden van het Nationalistisch Jong StudentenVerbond (NJSV) een bus van De Lijn "gekaapt" om te protesteren tegen de onveiligheid op het openbaar vervoer. Ze voerden hun actie op buslijn 26 van Aartselaar naar Antwerpen.

Volgens het NJSV, dat bestaat uit scholieren tussen 16 en 18 jaar, is het busincident op lijn 410 de druppel die de emmer deed overlopen. De jonge nationalisten eisen onmiddellijke maatregelen. De installatie van camera's volstaat volgens hen niet. Ze vragen onder andere op alle bussen een noodknop voor zowel passagiers als chauffeurs, die rechtstreeks verbonden is met de politie. Verder wil het NJSV speciale politiepatrouilles voor gevaarlijke haltes en metrostations.

De reacties op de gekaapte bus waren volgens de organisatie positief. Ook de chauffeur had begrip. (belga/jv)
Een zeer geslaagde actie van het NJSV! Het komt voor sommigen, die niet veel gewoon zijn, misschien wat radikaal over, maar de huidige omstandigheden in gedachte houdende, is dit een perfecte manier om het ongenoegen te uiten.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 18:58   #2
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Ik merk dat "gekaapt" tussen haakjes staat. Wat wordt daarmee bedoeld? Ik "vermoed" dat het iets stoerder klinkt dan het in werkelijkheid was.

En, Metternich, zolang er haakjes staan rond dergelijke woorden vind ik zo'n actie (qua vorm, ik spreek me hier niet uit over het doel of de personen die het uitvoeren) alvast niet te radicaal.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 16 april 2008 om 19:01.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 19:05   #3
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Ik merk dat "gekaapt" tussen haakjes staat. Wat wordt daarmee bedoeld? Ik "vermoed" dat het iets stoerder klinkt dan het in werkelijkheid was.

En, Metternich, zolang er haakjes staan rond dergelijke woorden vind ik zo'n actie (qua vorm, ik spreek me hier niet uit over het doel of de personen die het uitvoeren) alvast niet te radicaal.

Neen, u ziet liever vechtende, rellende, brandschattende en vandaliserende jeugd als bewijs van radicalisme?
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 19:11   #4
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/default.asp?art={65F11E1F-4DE7-4243-9071-2E6C3DE4A75E}

Een zeer geslaagde actie van het NJSV! Het komt voor sommigen, die niet veel gewoon zijn, misschien wat radikaal over, maar de huidige omstandigheden in gedachte houdende, is dit een perfecte manier om het ongenoegen te uiten.

Er zijn dus toch nog mensen die het hart op de goede plaats hebben. Alles is nog niet verloren.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 19:13   #5
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Mooi gedaan door het NJSV.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 21:33   #6
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht

Respect voor het NJSV. Jammer dat ze zo politiek correct waren om te eisen dat meer belastingsgeld gaat naar extra manschappen op bussen in plaat van te eisen dat racaille gewoon wordt uitgezet. Maar soit... goede actie. Toch nog een groep die opkomt voor de reiziger en de chauffeur. Ik durf wedden dat de chauffeur die het NSJV toeliet op zijn bus vroeg of laat door Humo en De Morgen wordt verdacht van lidmaatschap van Voorpost of zo.

Nee, die chauffeur zal nu gekend staan als een geweldenaar die iedere vreemdeling bij de keel grijpt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 16 april 2008 om 21:34.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 22:05   #7
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Neen, u ziet liever vechtende, rellende, brandschattende en vandaliserende jeugd als bewijs van radicalisme?
Kijk, als ik over een kaping hoor, noem ik het pas radicaal als het daadwerkelijk om een kaping gaat, en niet om een "kaping". Je moet de mensen niet misleiden. Andere actievormen zijn ook niet slecht hoor, maar noem het geen radicalisme. Heb het desnoods over een ludieke actie.

Wat m'n politiek en moreel oordeel over dergelijke zaken (vechtende... jeugd) betreft: dat hangt ervan af welke ideologische motivatie daar achter zit en of die daden passen bij de maatschappelijke context.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be