Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2008, 15:20   #1
Politics.be
Redactie

Politics.be's schermafbeelding

Standaard Elio Di Rupo (PS): Frédéric Laloux

Le Président du PS, Elio Di Rupo, prend acte de la décision de Frédéric Laloux de remettre son mandat de Secrétaire d’Etat �* la lutte contre la pauvreté.

Le Président regrette cette issue mais comprend et respecte les raisons qui ont motivé cette décision.

Frédéric Laloux estime que la polémique créée autour de sa personnalité risque de nuire �* la mission essentielle qui lui a été confiée en matière de lutte contre la pauvreté.

Son retrait l’honore.

Le Président du PS proposera dans les plus brefs délais au Premier Ministre, le nom du candidat PS qui pourrait remplacer Monsieur Laloux au poste de Secrétaire d’Etat �* la lutte contre la pauvreté.

Elio Di Rupo souhaite que chacun puisse poursuivre son travail, dans un climat serein et constructif en faveur de nos concitoyens.

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 18:54   #2
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Politics.be Bekijk bericht
Le Président du PS, Elio Di Rupo, prend acte de la décision de Frédéric Laloux de remettre son mandat de Secrétaire d’Etat �* la lutte contre la pauvreté.

Le Président regrette cette issue mais comprend et respecte les raisons qui ont motivé cette décision.

Frédéric Laloux estime que la polémique créée autour de sa personnalité risque de nuire �* la mission essentielle qui lui a été confiée en matière de lutte contre la pauvreté.

Son retrait l’honore.

Le Président du PS proposera dans les plus brefs délais au Premier Ministre, le nom du candidat PS qui pourrait remplacer Monsieur Laloux au poste de Secrétaire d’Etat �* la lutte contre la pauvreté.

Elio Di Rupo souhaite que chacun puisse poursuivre son travail, dans un climat serein et constructif en faveur de nos concitoyens.
Bron: politics.be
Verboden te lachen.
Oud 19 april 2008, 22:29   #3
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Verboden te lachen.
Vooral niet door parasieten die nooit enige verantwoordelijkheid nemen, maar vanop de zijlijn zagen en zeuren en hun frustraties afreageren op "allochtonen", politici, en al wie de handen uit de mouwen steekt om iets van zijn of haar leven te maken.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 22:42   #4
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Vooral niet door parasieten die nooit enige verantwoordelijkheid nemen, maar vanop de zijlijn zagen en zeuren en hun frustraties afreageren op "allochtonen", politici, en al wie de handen uit de mouwen steekt om iets van zijn of haar leven te maken.
een wetsvoorstelletje indienen om gewoon verplicht coalitie te vormen met de grootste partijen tot men een meerderheid heeft ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2008, 08:35   #5
luc broes

Standaard

Citaat:
Geachte Kallikles, jij lijkt mij een parasiet te noemen.
Ik heb nooit van het ocmw geleefd, nooit gedopt, met veel plezier hard gewerkt en steeds op eigen kosten geleefd, gewerkt tot 65, en nadien nog 10% van mijn tijd tot 70.
En daarbij nog heel wat mensen (ja, ook "allochtonen"!) laten delen.

Ik ben er me van bewust dat ik aldus bevoordeeld ben. En hoop van jou hetzelfde.

Laatst gewijzigd door luc broes : 20 april 2008 om 08:36.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2008, 09:20   #6
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geachte Kallikles, jij lijkt mij een parasiet te noemen.
Ik heb nooit van het ocmw geleefd, nooit gedopt, met veel plezier hard gewerkt en steeds op eigen kosten geleefd, gewerkt tot 65, en nadien nog 10% van mijn tijd tot 70.

Ik ben er me van bewust dat ik aldus bevoordeeld ben. En hoop van jou hetzelfde.
Geachte Luc,

Jij noemt hier OCMW-trekkers, werklozen en mezelf allemaal parasieten, zonder enige argumentatie. Dat riekt naar goedkoop schelden.

Ik heb daarentegen duidelijk getoond waarom de term "parasieten" voor het VB gerechtvaardigd is:
- weigering om enige verantwoordelijkheid op te nemen
- alle problemen afschuiven op een aantal zondebokken: politici, vakbonden, "allochtonen", Walen, ...
- oproepen tot haat en geweld jegens die zondebokken
- negatieve, kankerende attitude: tijdens de regeringsonderhandelingen werd Bart Dewever steevast als "verrader" afgeschilderd in de persberichten van VB, ongeacht zijn werkelijke houding

Tegenargumenten hierop heb ik nog niet gehoord...

Groetjes,
Kallikles
Oud 20 april 2008, 21:18   #7
luc broes

Standaard

Citaat:
Geachte Luc,

1) Jij noemt hier OCMW-trekkers, werklozen en mezelf allemaal parasieten, zonder enige argumentatie. Dat riekt naar goedkoop schelden.

2) Ik heb daarentegen duidelijk getoond waarom de term "parasieten" voor het VB gerechtvaardigd is:
- weigering om enige verantwoordelijkheid op te nemen
- alle problemen afschuiven op een aantal zondebokken: politici, vakbonden, "allochtonen", Walen, ...
- oproepen tot haat en geweld jegens die zondebokken
- negatieve, kankerende attitude: tijdens de regeringsonderhandelingen werd Bart Dewever steevast als "verrader" afgeschilderd in de persberichten van VB, ongeacht zijn werkelijke houding

Tegenargumenten hierop heb ik nog niet gehoord...

Groetjes,
Kallikles
Geachte,
1) Ik beweer niet at alle ocmw-steuntrekkers en werklozen of jij allemaal parasieten zijn. Zo dom en onrechtvaardig ben ik niet. Dus je 'veronderstelling' is fout.
Maar als in Wallonië 25.000 mensen reeds meer dan 10 jaar werkloos zijn en in Vlaanderen 5.000, dan mag ik wel veronderstellen dat er parasieten zijn.

Maar wie echt werkloos is en geen job vindt verdient alle steun. Ook steun voor herscholing en begeleiding.
zoals je ziet is dat geen goedkoop schelden.

2) Het VB wordt met alle middelen onmogelijk gemaakt om deel te nemen aan het bestuur.
De huidige problemen zijn uiteraard te wijten aan zij die wel deelnemen aan het bestuur.
'Oproepen tot haat' dat is een recente kreet waarmee iedereen die het huidig beleid afkeurt beschuldigd wordt.
De schandalige transfers aanklagen is 'oproepen tot haat'
De nefaste gevolgen van de snelbelgwet aanklagen is 'oproepen tot haat'
Eisen dat wie snelbelg wil worden de taal moet kennen is 'oproepen tot haat'
Oproepen tot haat tov het VB daar schijnt het regime geen probleem te hebben.
CD&V-NVA behaalden een verkiezingsoverwinning oa door de plechtige belofte: wij stappen niet in een regering zonder BHV splitsing en zonder grondige staatshetvorming
CD&V zit in de regering en er is nog geen begin van verwezenlijking.
BDW heeft naar mijn oordeel zich behoorlijk opgesteld. Maar er is nog niets verwezenlijkt. Binnen kort weten we meer.
Voorlopig geef ik hem het voordeel van de twijfel.
Door het VB wordt hij niet steevast een verrader genoemd, maar als oppositiepartij houden we wel het vuur wakker. SPa doet trouwens nu hetzelfde.

Voldoende tegenargumenten gehoord?

Laatst gewijzigd door luc broes : 20 april 2008 om 21:19.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 21:41   #8
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geachte,
1) Ik beweer niet at alle ocmw-steuntrekkers en werklozen of jij allemaal parasieten zijn. Zo dom en onrechtvaardig ben ik niet. Dus je 'veronderstelling' is fout.
Maar als in Wallonië 25.000 mensen reeds meer dan 10 jaar werkloos zijn en in Vlaanderen 5.000, dan mag ik wel veronderstellen dat er parasieten zijn.

Maar wie echt werkloos is en geen job vindt verdient alle steun. Ook steun voor herscholing en begeleiding.
zoals je ziet is dat geen goedkoop schelden.
Toch wel want je suggereerde wel degelijk dat ocmw-steuntrekkers en werklozen parasieten zijn. Ik sprak over parasieten, en je begon meteen over ocmw-steuntrekkers en werklozen.

Wat mijzelf betreft: ik ben noch Waal, noch steuntrekker, noch werkloze. Ik vraag mij af wat je nog allemaal gaat uitvinden.

Citaat:
2) Het VB wordt met alle middelen onmogelijk gemaakt om deel te nemen aan het bestuur.
De huidige problemen zijn uiteraard te wijten aan zij die wel deelnemen aan het bestuur.
'Oproepen tot haat' dat is een recente kreet waarmee iedereen die het huidig beleid afkeurt beschuldigd wordt.
De schandalige transfers aanklagen is 'oproepen tot haat'
De nefaste gevolgen van de snelbelgwet aanklagen is 'oproepen tot haat'
Eisen dat wie snelbelg wil worden de taal moet kennen is 'oproepen tot haat'
Oproepen tot haat tov het VB daar schijnt het regime geen probleem te hebben.
CD&V-NVA behaalden een verkiezingsoverwinning oa door de plechtige belofte: wij stappen niet in een regering zonder BHV splitsing en zonder grondige staatshetvorming
CD&V zit in de regering en er is nog geen begin van verwezenlijking.
BDW heeft naar mijn oordeel zich behoorlijk opgesteld. Maar er is nog niets verwezenlijkt. Binnen kort weten we meer.
Voorlopig geef ik hem het voordeel van de twijfel.
Door het VB wordt hij niet steevast een verrader genoemd, maar als oppositiepartij houden we wel het vuur wakker. SPa doet trouwens nu hetzelfde.

Voldoende tegenargumenten gehoord?
Neen, ik heb geen enkel tegenargument gehoord, alleen wat tendentieuze, goedkope verkiezingspropaganda. Van een politieke partij verwacht ik als burger resultaten. Het enige resultaat dat het VB tot nog toe heeft bereikt, is haat verspreiden en polemiseren. Ik herinner mij nog een verkiezingssticker van het VB waarop een zwarte werd afgebeeld die een oude vrouw in mekaar sloeg... Boodschap was duidelijk!
Oud 22 april 2008, 22:56   #9
luc broes

Standaard

Citaat:
1)Toch wel want je suggereerde wel degelijk dat ocmw-steuntrekkers en werklozen parasieten zijn. Ik sprak over parasieten, en je begon meteen over ocmw-steuntrekkers en werklozen.

Wat mijzelf betreft: ik ben noch Waal, noch steuntrekker, noch werkloze. Ik vraag mij af wat je nog allemaal gaat uitvinden.

2) Neen, ik heb geen enkel tegenargument gehoord, alleen wat tendentieuze, goedkope verkiezingspropaganda. Van een politieke partij verwacht ik als burger resultaten. Het enige resultaat dat het VB tot nog toe heeft bereikt, is haat verspreiden en polemiseren. Ik herinner mij nog een verkiezingssticker van het VB waarop een zwarte werd afgebeeld die een oude vrouw in mekaar sloeg... Boodschap was duidelijk!
1) Herlees mijn tekst. Je fantaseert!
2) die 'goedkope verkiezingspropaganda' is het minimumprogramma door gans het Vl parlement goedgekeurd;
Het resultaat van het jarenlang nefast bestuur ervaren nu oa de busbestuurders en hun klanten en de belaagde politie in Anderlecht.
Oud 23 april 2008, 07:04   #10
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Nu is het wel een feit dat Luc al aktief aan ontwikkelingssamenwerking heeft gedaan, terwijl Kallikles gewoon een PVDA'erke is dat met een groot bakkes op dit forum andere mensen persoonlijk aanvalt en niets meer dan dat wapenfeit kan voorleggen.

Mijn respect gaat dus naar Luc.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 09:01   #11
luc broes

Standaard

Kallikles, ik lees hier dat je PVDA-er bent.
Dat doet me terugdenken aan een verkiezingsstrijd van vele jaren geleden.
Met een ploeg VB-ers 'deden we de markten' in Brugge. We ontmoetten enkele PVDA-ers.
Toen zei Frank Vanhecke me: voor die mannen moet ik toch respect hebben, al zoveel jaren bezig zonder veel resultaat, en toch volhouden!

Het zou goed zijn moesten militanten van alle partijen mekaar met evenveel begrip mekaar behandelen.
Oud 23 april 2008, 22:21   #12
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kallikles, ik lees hier dat je PVDA-er bent.
Luc, je moet niet alle leugens van Jazeker geloven, hé...
Oud 23 april 2008, 22:45   #13
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:

Jaja, en ik ben in mijn vrije tijd piloot van de spaceshuttle, en vervoer rijke (op kosten van de Belgische belastingbetaler) vbers naar de ruimte....
Hoe is het zover kunnen komen dat er nog mensen slaafs en blind achter die totaal nutteloze partij lopen, zouden ze dan toch speciaal water drinken of betaald worden om al de fora te gaan bevuilen met hun smerige leugens....
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 22:48   #14
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen zei Frank Vanhecke me: voor die mannen moet ik toch respect hebben, al zoveel jaren bezig zonder veel resultaat, en toch volhouden!

Het zou goed zijn moesten militanten van alle partijen mekaar met evenveel begrip mekaar behandelen.
Mooi

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 08:14   #15
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht

Jaja, en ik ben in mijn vrije tijd piloot van de spaceshuttle, en vervoer rijke (op kosten van de Belgische belastingbetaler) vbers naar de ruimte....
Hoe is het zover kunnen komen dat er nog mensen slaafs en blind achter die totaal nutteloze partij lopen, zouden ze dan toch speciaal water drinken of betaald worden om al de fora te gaan bevuilen met hun smerige leugens....
Ik kan enkel glimlachen met dergelijke lieftalligheden.
Oud 24 april 2008, 22:30   #16
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Tegenwoordig hebben ze ook hun "muzikale talenten" ontdekt:
http://www.youtube.com/watch?v=MpmqJ...eature=related

Blijkbaar beseffen ze echt niet dat ze alleen maar zichzelf belachelijk maken...
Oud 25 april 2008, 17:20   #17
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:

Tegenwoordig hebben ze ook hun "muzikale talenten" ontdekt:
http://www.youtube.com/watch?v=MpmqJ...eature=related

Blijkbaar beseffen ze echt niet dat ze alleen maar zichzelf belachelijk maken...

wat vlaamse leeuw gebrul van een beest dat nog klauwen noch tanden meer heeft.
----------------------------------------------------------------------------
arm vlaanderen, ze komen werkelijk niet van onder hun kerktoren die sukkels.....
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2008, 17:32   #18
luc broes

Standaard

Citaat:

arm vlaanderen, ze komen werkelijk niet van onder hun kerktoren die sukkels.....
Ik ben echt onder de indruk van je argumentatie!
Oud 25 april 2008, 19:20   #19
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben echt onder de indruk van je argumentatie!
En ik ben onder de indruk van je zangtalenten, Luc...
Oud 25 april 2008, 20:03   #20
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

toch leuker dan op een mesthoop wat fier staan te kakelen, niet?
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be