![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Vrijdagavond vond de Miss Black Belgium 2008-verkiezing plaats in Hof Ter Lo in Borgerhout (Antwerpen). De Afrikaanse gemeenschap van België is een gemeenschap met mensen die in hun nieuwe land zijn geïntegreerd. Maar de Afrikanen in België zijn ook trots op hun cultuur en hun roots en willen die erfenis op een waardige manier uitdragen. Dat verklaarde Soraya Mwendanga van Namna Concept, een Afrikaanse organisatie uit Antwerpen.
Vijftien kandidaten uit verschillende hoeken van ons land waren ingeschreven voor de grote finale strijd. Er waren deelneemsters uit Antwerpen, Oostende, Luik, Charleroi en Brussel. Boksvedette Sugar Jackson kwam de meisjes 'backstage' steunen. Om 3 uur 's nachts viel de beslissing. Twee meisjes bleven in de running, en de circa 300 mensen in het publiek mochten zelf de winnares kiezen. De Antwerpse Ornela Mbala Makaya (nr. 12), met Congolese roots, kreeg het meeste applaus. Zij overtroefde het Luikse meisje M'Balou (nr. 9), met Guinese roots. Linda (nr.2), afkomstig uit Waasmunster (Oost-Vlaanderen), eindigde als derde. Meer foto's op http://www.namnaconcept.be of http://www.indymedia.be ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af...is het criterium om mee te mogen doen, naast vrouw zijn, huidskleur of eerder afkomst? Wat doe je met een blanke Afrikaanse bv. met een 'zwart' hart? En wat doe je met iemand die een beetje 'bruin' is? Als je grootvader 'zwarte' roots had, ben je dan nog 'black' genoeg om mee te doen? Wordt er een kleurenkaart gebruikt om te bepalen of iemand 'black' genoeg is? Maw waar trek je de lijn?
Het publiek was jury. Waren er criteria voor te bepalen wie daar mocht aanwezig zijn en mocht meestemmen? Waren er 'niet zwarten' in het publiek en mochten die ook stemmen? en verder... Is dit een gesubsidieerde activiteit? Tja...ik ben nieuwsgierig. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 april 2008 om 14:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik wil die van 2009, 2010 en 2011 zien, graag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Die rechtse valt goed mee. Maar die middelste, was da seg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Fout, zelfs al zou het Miss Africa heten zouden Marokkaanse vrouwen nog steeds niet mogen meedoen. Ze mogen ocharm hun haar niet laten zien op straat.
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vooroordelen. Veel Marokkaanse vrouwen bedekken hun hoofdhaar inderdaad, maar je ziet ook daar duidelijk dat het vaak bloedmooie vrouwen zijn. Niet alle Marokkaanse vrouwen dragen een hoofddoek bovendien, dus er zouden wellicht minstens een paar meedoen.
Laatst gewijzigd door Weyland : 20 juli 2011 om 00:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik naar de Marokaanse meisjes en vrouwen in mijn buurt kijk, zou ik eerlijk durven zeggen, alles boven de 24 , doe maar een Boerka aan.
En wat betrefd die "middelste" . Da's een Typische negeroïde, jonge, slanke vrouw. Niet mijn kopje tee, maar ik kan me voorstellen dat vele mannen zonder vooroordeel ze best knap vinden.
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat betreft Negerinnen. Ik heb het liefst dat ze een erg donkere huidskleur hebben. Dus liefst Negerinnen die de Zon niet schuwen.
![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 20 juli 2011 om 00:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Kom eens wat meer buiten, jongen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
#HooptDatDeGrapNietTeMoeilijkIsVoorDitPubliek
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Lachband.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat dan geen racistische bedoening?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je wil zeggen, negerinnen die buiten op het veld werken.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |