![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meerderheid Franse gevangenen is moslim
Een grote meerderheid van de gevangenen in Franse gevangenissen is moslim. Islamitische leiders, sociologen en wetenschappers zeggen dat zestig �* zeventig procent van alle mensen die opgesloten zit in een van de Franse gevangenissen, moslim is. Dat schrijft de Amerikaanse krant The Washington Post. Volgens Moussa Khedimellah, een socioloog die jarenlang onderzoek heeft verricht naar moslims binnen het Franse strafrecht, is het hoge percentage moslims in gevangenissen een direct gevolg van het falende integratiebeleid in Frankrijk. In Engeland is elf procent van het totaal aantal gevangenen moslim en is drie procent van de totale Engelse bevolking moslim. In Nederland is 5,5 procent van de bevolking moslim; in de gevangenissen vormen moslims zo'n twintig procent van het totaal aantal volwassen gevangenen. In België is zestien procent van de gevangenispopulatie moslim en is twee procent van de Belgische bevolking moslim. Franse gevangenisautoriteiten wijten de oververtegenwoordiging van moslims binnen de gevangenissen aan de armoede waarin de groepen Noord-Afrikaanse immigranten doorgaans leven. "Veel immigranten die hier aankomen hebben financiële problemen, en dat werkt vaak delinquent gedrag in de hand", zegt Jeanne Sautière, directeur van integratie en religieuze zaken voor Franse gevangenissen. "Maar het belangrijkst is om te benadrukken dat er geen correlatie bestaat tussen islam en criminaliteit." Sociologen, islamitische leiders en mensenrechtenactivisten beweren dat het Franse sociaal beleid, meer dan welk ander Europees land dan ook, bijgedragen heeft aan de isolatie van moslims in achterstandswijken waar hoge werkloosheid heerst en slechte scholen en ondermaatse woonvoorzieningen zijn. Dit heeft voor een generatie Franse kinderen gezorgd die geringe toekomstperspectieven heeft en nog minder respect voor de Franse autoriteiten heeft. Volgens Sebastian Roche, die onderzoek verrichte in Frankrijk naar disciminatie in het juridisch systeem, vormen rechtvaardigheid en discriminatie de belangrijkste politieke vraagstukken van het moment, maar wordt er geen prioriteit aan gegeven. "Als bedrijven discrimineren kunnen we de overheid daar niet verantwoordelijk voor houden, maar we kunnen de overheid wel verantwoordelijk houden als haar rechtssysteem en politiedienst discrimineert." Hoewel Frans beleid voorschrijft dat mensen niet geregistreerd mogen worden op ras, religie of ethniciteit, wijzen cijfers die demografen, sociologen en islamitische leiders verzameld hebben erop dat tussen de zestig en zeventig procent van de Franse gevangenispopulatie uit moslims bestaat. Bron: redactie Maroc.NL --------------------- Raar genoeg spreekt men hier van 16% in Belgie. Echter een tijd geleden schreef DS dat van de +/- 9000 gevangenen er ongeveer 4000 moslim waren (zie artikel over het inhuren van gevangenisimams).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() "Duidelijk géén relatie tussen Islam en deliquent gedrag"?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Weer bewijs dat vreemdelingen worden geviseerd en racisme bij Politie bestaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik vroeg me net af wie er eerst zou zijn om dat zinnetje te spotten!
![]() ![]() had ik het niet gedacht!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() De overgrote meerderheid van de gevangenen zijn mannen.
Ben ik nu crimineel?
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() (Want het k�*n toch niet dat mannen meer geneigd zijn om crimineel te doen.) Niemand heeft trouwens beweerd dat �*lle Moslims misdadigers zijn, er zitten er gewoon meer dan 8 keer meer tussen dan tussen niet-Moslims. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 29 april 2008 om 18:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() et alors zeg ik dan meestal
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() de aarde is ook niet rond :-S
Ooit vroeg iemand me: "vertel me, wat is nu sociaal zijn?" Ik antwoordde hem: "liberaal zijn" Laatst gewijzigd door the_special_one : 29 april 2008 om 18:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ik denk niet dat een katholiek meer dan 8 keer meer kans heeft dan een niet-katholiek. ![]() Laatst gewijzigd door Jeronimo : 29 april 2008 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nope, wel de correlatie tussen criminaliteit en falend integratiebeleid gekoppeld met armoede.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat de racisten die bij de politie zitten, dat geworden zijn naar aanleiding van wat ze in hun dienst zoal meegemaakt hebben. Men word namelijk niet "racist" geboren, men word dat eventueel, na veel ellende en miserie...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() En tijdens de Ramadan mag de kok een tweede keer opdraven.
Nu, als het toch voornamelijk moslims zijn in de gevangenis is het misschien minder een uitzondering, eerder de regel dat er wat later wordt gegeten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlijmscherp; jij hebt gelijk. En natuurlijk is die correlatie er. Veel migranten die hier aankomen hebben fin problemen.Maar wat is dan het antwoord; dus moet de samenleving maar zorgen dat de migrant geen fin probleem heeft? En geldt dit dan voor iedere migrant; illegaal of niet; in het kader van gezinshereniging of vorming; tot welke generatie migranten hoort de samenleving te zorgen dat er zeker geen sprake is van fin problemen- armoede- en dus criminaliteit?
Daar zegt het artikel helaas niets over! Veel migranten zijn moslim. En die groep migranten is vaak arm; nogal wiedes want wie geld en toekomst heeft gaat niet weg uit een (moslim)land.En die groep migranten, moslims zitten dus oververtegenwoordigd in gevangenissen.Hun dochters en vrouwen in vluchthuizen en hun zonen in gesloten instellingen? Maar een link met het moslim zijn (binnen een Westers land) is er niet? Dat mogen we niet denken? Hoe lang nog mogen we niet denken over problemen die om een oplossing vragen, de vrijheid ze minstens te benoemen zou al vooruitgang zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Staatssecretaris
|
![]() Het probleem is, dat het staatsapparaat van boven tot onder racistisch is. Men komt daar tegenwoordig ook open en bloot voor uit:
“Er is nog een pak werk, ik zie nog altijd te veel witte gezichten bij de magistratuur, bij de leraars, in de universiteiten.” Marino Keulen (Minister van 'inburgering' ; VLD) De Morgen 12-04-08 Ook de media verspreiden de laatste jaren zonder schroom racistische uitlatingen, zonder dat dit gevolgen schijnt te moeten hebben: " c'est le reste de la société qu'il faut éduquer, (...) c'est le reste de la société occidentale... enfin de ce qu'on appelle, nous, les "souchiens" - parce qu'il faut bien leur donner un nom -, les "blancs", �* qui il faut inculquer l'histoire de l'esclavage, de la colonisation" Houria Bouteldja http://www.youtube.com/watch?v=586P8joh8X8 http://fr.wikipedia.org/wiki/Houria_Bouteldja http://www.indigenes-republique.org/ Dan moet men natuurlijk niet verwonderd zijn dat er zoveel misdadigers direct worden vrijgelaten, of zogezegd een vervangende gevangenisstraf krijgen met enkelband, maar dan zonder enkelband.