![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Is het niet triestig dat onze overheid een privébedrijf sponsert (oa Accor) dat eigenlijk geenenkele dient levert?
Is het niet triestig dat je daardoor langer aan de kassa moet wachten? Zou het niet logischer zijn om een schijf van het inkomen belastingsvrij te maken, ipv hetzelfde te bereiken met cheques? Maw: is er ook maar één reden dat we nog met maaltijdcheques moeten werken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ben jij zo ene die nooit tijd heeft aan de kassa?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Desondanks vind ik het een dwaas systeem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Enig argument pro zou kunnen zijn dat de mensen er enkel voedsel mee zouden kunnen kopen. En het dus niet verspelen op café of op de lotto, ...
Maar of de staat de mensen zo aan hun handje moet houden? Daarnaast werkt het in praktijk toch niet. Als iemand dat echt wil verkoopt hij zijn maaltijdcheques wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens mij is het zelfs niet langer verplicht om met die maaltijdcheques alleen voeding aan te kopen, je kan er gewoon al je aankopen in de supermarkt mee betalen.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k kocht er sigaretten mee. was wel leuk. die bedragen lopen anders nogal op ![]() Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer natuurlijk |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Belastingvrije schijf? Ik heb toch liever maaltijdsex.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volledig mee akkoord
![]() Al heb ik de sex liever niet TIJDENS de maaltijd. Maar een belastingvrije loonschijf is veel logischer, de overheid moet geen commerciële bedrijven sponsoren!
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En sinds de broodjeszaak op het werk besloot om geen cheques meer te ontvangen, heb ik niets meer besteld. A propos, zou het niet mogelijk zijn om een soort betaalkaart in te voeren waar dan maandelijks een bepaald bedrag op gestort worden ? Een beetje zoals proton. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Burgemeester
|
![]() Volgens mij zijn ze bedoelt om meer loon te mogen betalen boven een l loonstop indertijd en bedoelt dat daar geen belastingen moesten op betaalt worden voor werknemer of patroon.Mij niet gelaten maar als ge-pensioneerden zouden die dat ook belastingvrij moeten krijgen,want weer zijn alle belgen niet gelijk voor de wet of zie ik dat verkeerd?
![]() |
![]() |
![]() |