![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben hier heel toevallig in dit land geboren. Ik had evengoed in Zambia geboren kunnen zijn. Net zoals u trouwens.
Ik ben bovendien in een land geboren waarvan de grenzen volledig arbitrair zijn. Net zoals die van Zambia. Dit toevallige land, waar ik toevallig geboren ben is een abstractie. Deze abstractie met zijn abstracte politieke instellingen, laat normale, rationele mensen koud. Toch zijn er vreemde mensen die deze loutere toevalligheden en abstracties aangrijpen om nationalistisch en zelfs patriottisch te zijn. Ze "houden van" hún land. Ze zijn zelfs "trots" op een abstractie. Zeer bizar is dat en voer voor psychiaters, die dit zeer bijzondere gedrag meermaals hebben geanalyseerd. De vraag: wat moet er fout gaan in iemands' geest om "trost" te kunnen zijn op een abstractie en om "fier" te zijn op een loutere speling van het lot?
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat u wenst dat iets werkelijk is, dat het dat ook is. Het gezonde boerenverstand dat u blijkbaar hanteert om de werkelijkheid te bekijken, is gevaarlijk, mijn vriend. Toont u dus maar eens aan dat patriottisme universeel is.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Patriot...ism_by_country Enkel Duitsland is 'gebuisd' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
En daardoor moet ik dus van mijn land houden als van mijn ouders. Hoe totaal psychotisch!
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Alleen als ge bereid zijt u inderdaad te verlagen tot de status van een kwijlend, ruivend, stinkend beest. Ja, dan wel.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mijn moeder was door de Nazi's als duitse in een concentratiekamp gesmeten wegens "insubordinatie" - gezien het een geringe zaak was (dus geen hoogverraad of zo) kreeg ze penitentiar verlof en leerde mijn Vader kennen die op een scheepswerf verplicht te werk gesteld was. Dank zij het feit dat ze zwanger was moest mijn moeder als arische vrouw niet terug naar het concentratiekamp - 3 maanden na mijn geboorte was de oorlog ten einde en keerden mijn vader en moeder terug naar België. Mijn moeder verblijft thans in een RVt en heeft nog altijd een haat tegen Deutschland (alhoewel ze steevast ARD of ZDF op haar TV toestel aan heeft), bovendien is ze ondanks het feit dat mijn vader ons gezin in de steek liet in 1960, trots op haar belgische nationaliteit.
Bovendien was haar schoonzuster gehuwd met een joodse man, waarvan de familie helemaal door de nazi's uitgemoord is. Dat ik niet hoog oploop met pattriotisme en vaderlandsliefde mag hieruit blijken :maar ook dat ik veel begrip heb voor die mensen die om allerlei redenen de liefde voor hun famile uitbreiden tot een grotere groep of volk.. in de zin dat we per slot van rekening allemaal in hetzelfde bootje varen. Groepen zijn veelal kunstmatig en willekeurig : verdeel een willekeurige groep in twee en laat er een kompetitie zijn tussen die groepen - automatisch ontstaat er een "groepsgevoel". Het experiment met een klas waarbij de "bruinogige" leerlingen als minderwaardig werden benoemd is ongetwijfeld bekend & beangstigend. Op dit eigenste forum worden herhaaldelijk op een zeer veralgemenende wijze eigenschappen opgesomt van vlamingen, walen, marokkanen, brusselaars, hollanders enz.. iki geloof niet dat men ook maar één exemplaar van die "soorten" kan vinden die al die stereotiepe eigenschappen belichaamd - integendeel : de mediterrane mensen die ik ken zijn zonder uitzondering hardwerkende individuën die stipt hun belastingen betalen en absoluut er alles aan doen om niet "te profiteren". De "hollanders" die ik ken zijn alles behalve gierige kaaseters & de walen spreken een aardig mondje Nederlands en zijn toevallig nog zelfstandigen ook (geen vakbondsdol eeuwig stakend of werkloos gespuis). wil dit zeggen dat er geen marokkaanse criminelen in onze gevangenissen zitten of dat het niet zo is dat er meer Walen dan Vlamingen werkloos zijn ? zeker niet : maar individuele mensen zijn meer dan statistieken. O ja op vikipedio : http://eo.wikipedia.org/wiki/Patriotismo
Tempo toleras sed vero aperas Laatst gewijzigd door roger verhiest : 1 mei 2008 om 20:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is geruststellend te horen dat je blijkbaar belang hecht aan je mama en pap, ook al ben je per toeval in hun midden geworpen! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Spijtig, maar extremisten geloven niet in het individu, ze hebben af en toe een individu (führer, mollah, ...) nodig die hen toont hoe ze moeten denken en handelen en steeds moet herhalen wie de slechterikken zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Oh, maar er zijn wel degelijk momenten waarop men moet hoor. Kijk maar naar de Verenigde Staten, zo'n achterlijk patriottisch land. Wie daar niet voor de Irak-oorlog was, was een landverrader.
Tot de anti-patriotten natuurlijk weer eens gelijk hadden. Het loopt dus wel degelijk fout wanneer men, geheel psychotisch als u doet, de metafoor van het vaderland waaraan men loyaal moet zijn, blijft promoten.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() In België mag men maar 2 dingen : werken en belastingen betalen. Moet men daar patriotisch voor zijn ?
Voor Europa geldt trouwens hetzelfde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volledig mee eens. Weg met het Belgische patriotisme, leve het Vlaams-nationalisme! (geef toe, die moest enkel nog binnengekopt worden, hé)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is België niet juist het ideale land omdat het minder patriottisch is dan andere landen? Patriotten van het anti-patriottisme, dat zijn wij.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Goede vraag en tevens ook een moeilijke.
Een argument dat ook wel eens hoor tussen pot en pint "hoe kan je nu fier zijn op het feit dat je toevallig hier geboren bent zoals ene loterij" Wel kijk rondom u en je hebt het antwoord al gezegd. Bovendien word onze Europese Westerse cultuur superieur genoemd tov de Islam die de Verlichting niet gekend heeft. Omdat we verder staan ben ik toch blij Europeaan te zijn. Een europa zonder oorlog. Wetende dat iedereen ooit ziek wordt en moet sterven zal dat hier beter gaan dan in Zambia wat betreft verzorging. Vlaanderen is één van de beste regio's om in te leven in Europa dus waarom daar niet trots op zijn ? De ouders van jouw ouders en die hun ouders daarvan zagen af om te bekomen wat we nu hebben. Het is dus de spermacel van mijn vader die mij maakte want er zijn er miljoenen maar ik was de eeste ![]() En nu ik zie dat door multiculturele conflicten het hier niet zo aangenaam meer is vind ik dat erg jammer omdat het ooit anders was. Landen als China en Japan bewijzen dat multicultuur helemaal niet hoeft. Zij halen jaarlijks geen honderduizenden vreemdelingen binnen voor werk of wat dan ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Ik ben geboren boven vlaamse grond , opgegroeid op vlaamse bodem en ja ik vind vlaamse cultuur tof en wil dat ze behouden blijft
Wie eender wie op zn bodem toelaat van vreemde invloeden binnen te brengen is een europese of zelfs mondiale HOER |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Weet U,
Ik hou van mijn vaderland door de afwezigheid ervan. Dit maakt van mij de ultieme Belgische en Vlaamse patriot. De contradictorische voetnoot bij die vaststelling is dat ik mij tot op heden nooit betrapt hebt op enige empathie voor Christen democraten. Ik hou in eerste plaats van tangoën (en pogoën).
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
![]() |
![]() |