![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() En wat kan hij ogenblikkelijk doen zonder schade op te lopen?
Iedereen heeft alles kunnen volgen van op de zijlijn. Met zijn allen hebben wij het bewijs gekregen dat zij allemaal zijn gaan dwarsliggen, alleen of in fractie&groep. Voor de formatie, tijdens de formatie en na de formatie. Iedereen, de winners en de verliezers hebben hem allemaal op beurt zitten kloten… Ik had de indruk dat net zoals zijn antwoord over een zeker volkslied dat hij spontaan was. Nu is hij die snel leert, voorzichtiger geworden in zijn omgaan…het is hem gewenst. Inderdaad met wie kan hij zijn strategie delen is ook een goede vraag? Hoe eenzaam is de man? Niettemin, zijn ondertussen bepaalde standbeelden van de pers hun mening over hem al aan het herzien of is het goed maken? Luc Van der Kelen, twee dagen aan een stuk schrijft hij het volgende: HLN van 8 mei 2008 schrijft hij: onder de titel -er gebeurt nooit iets- <<Maar wie denkt dat Yves Leterme van geen hout pijlen weet te maken, vergist zich schrommelijk. Leterme weet zeer goed waar hij naartoe wil. LVDK concludeert die dag met “niets van wat hij doet, is toevallig”. Op 9 mei 2008 brengt hij in HLN deze vaststelling “ Premier Leterme is als een pitbull. Als hij zich in iets vastbijt, laat hij het niet meer los. Ik persoonlijk geloof in de man en denk dat de pers maar beter hun gedacht langzaam aanpast. In ander woorden, iedereen onderschat de man! Sommigen zeggen dat hij nu al moet bewegen, niets is minder waar, hij gaat gewoon wachten tot dat iedereen gekalmeerd is. Zijn kartelpartner samen met een gedeelte van de CDenV is nu naar huis met BHV, dat is voor hen en voor hem een eerste stap! Je woord houden, dat heeft Yves altijd gezegd en hij doet het ook met deze eerste stap. De Franstalige hebben hem verder een ticket gegeven voor een paar maanden, dat is toch verstandig , economisch kunnen wij verder. Dat is wat de bevolking vraagde, de programmawet is gestemd, dat is een tweede goede stap. En toch gaan diegene die de verkiezingen verloren hebben en deze die geen eerste minister zij geworden verder klagen. Dat zal waarschijnlijk zijn om in de aandacht te blijven, want het zijn toch een bende macho’s of niet? Ik denk dat Yves Leterme een van de grootste “premier” kan worden als men hem een weinig krediet geeft. Maar dat zal niet zijn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zoals Yves desmet terecht schrijft, wil hij naar de volgende verkiezingen als martelaar. http://www.demorgen.be/dm/nl/2462/St...ndvastig.dhtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Partijlid
|
![]() Lol Reynders is daar weer met de uitbreiding van Brussel, toevallig net nadat de stemming van BHV vermeden is. Leterme weer goe in't zak gezet.
Gewoon alle vertragingsmechanismen laten aflopen en daarna stemmen die boel. Volgende keer zullen de Franstaligen wel niet meer besluiten geen belangenconflict in te roepen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Hij gaat ze allemaal in zijn eentje inpakken...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Raspoutineke, dat kan misschien wel zijn wat je daar schrijft, maar alleen al zijn lichaamstaal is niet die van de grote leider die weet waar hij naartoe wil, noch die van de pitbull die zijn tanden ergens heeft ingezet.
Ik heb toch wat mijn twijfels over hem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Leterme is een Belg gevangen tussen kartel en ACW.
Of dacht u echt dat Leterme Minister-President van Vlaanderen was omdat hij zo'n Vlaming is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zelf in familie verband is het soms niet eenvoudig op te lossen. Stel je voor dat je vader "a" zegt, je moeder "b" zegt, je broers en zussen nog wat anders...hoe moet het dan? Met Yves Leterme en zijn omgeving is het niet anders. NV-A, CDenV oude garde, jongeren en noemt maar op tot in Ieper! Diegene die vandaag zeggen dat het zo eenvoudig is maar die het gisteren niet konden zijn dikke nekken of beter gezegd arogante politici die alleen maar hun nederlaag of het niet in slagen van BHV te splitsen gefrusteerd rondlopen. En gefrustreerde mensen dat is alles behalve... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Leterme kan alles goedmaken door zo snel mogelijk een tekst over de staatshervorming en BHV op tafel te leggen, die te nemen of te laten is. Gaan de Franstaligen niet akkoord, betekent dit de val van de regering. Bovendien moet Kris Peeters de Vlaamse regering doen vallen en de CD&V-fractie moet ontslag nemen uit de Brusselse raad. Alle politieke niveaus moeten lamgelegd worden en er moet een totale crisis uit de brand worden gesleept.
Tot de Franstaligen toegeven... Zoals Bart Dewever terecht opmerkte: zij hebben België meer nodig dan ons... Indien het te lang duurt kunnen er in het Vlaams Parlement aanvullende stappen worden gezet samen met Vlaams Belang... Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 11 mei 2008 om 20:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat neemt echter niet weg dat ons Yves (en vele anderen) nogal straffe dingen heeft gezegd en daar mogen wij hem nu gerust wel aan herinneren. En los van zijn eigen Vlaams-zijn: als MP kwam hij toch zelfzekerder en frisser over dan nu al 1eM. Al, geef ik toe, is dat helemaal mijn eigen indruk. De niet-ingeloste verwachtingen waarvoor oppositie, pers en forumbezoekers hem nu neersabelen, heeft hij zelf gecreëerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Zelfs Leterme zijn geit weet niet meer van toeten of blazen,en dat is wel de slimste bij hem thuis
![]() Hij kan zich altijd recycleren in Toscanië.Den enen maakt de olie en den anderen de kaas Laatst gewijzigd door Gargamel : 11 mei 2008 om 20:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Ongetwijfeld!
Ik geef toe, als Vlaming ben ik momenteel wat gefrustreerd. Maar mijn eetlust lijdt daar jammer genoeg niet onder, mijn omgeving gelukkig ook niet. En ik slaap nog goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Leterme kan dan naar de kiezer als martelaar en Reynders als onverzettelijke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() ja, maar Ward De Bever niet! Die heeft daar niks mee te winnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk, eigenlijk meer hopen, dat de regering valt deze zomer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() voor BDW kan 15 juli ook 30 augustus zijn; dan weet je genoeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Leterme heeft natuurlijk niet de flair van VHS, maar zijn we daar ver mee geraakt??
In de CD &V zitten er nogal wat droogstoppels, maar daarom zijn ze niet minder bekwaam!!! ik zei het al: ik ben in geen geval een tsjeef , maar ik zou Leterme MET het kartel toch nog een kans geven. Op een Franstalig forum verdenken ze hem zelfs dat hij een regie heeft uitgestippeld met het kartel en dat hij dat volgt, terwijl iedereen zegt dat hij zijn partij niet in handen heeft; Wel dat was eigenlijk ook al lang mijn mening: hij moet eerste minister zijn van alle Belgen, maar zijn partij is een Vlaamse partij en ik weet eigenlijk niet echt wat ik ervan moet denken: zit er een strategie achter of kan hij het niet!! Ik geloof nog altijd in het eerste; en in zijn goede bedoelingen voor HEEL Belgiê . Jammer van die bende Hoogmoedige Brusselaars, want met de staatshervorming en de bevoegdheden voor de regio's, denk ik nog altijd dat er goed bestuur kan komen en dat ook Wallonië er weer bovenop kan geraken, maar ja , als er een klein groepje bourgeois met de hulp van de Waalse politici hun voordeel en hun eisen laten primeren op het welzijn van tien miljoen anderen, dan komt hij er niet toe, en dat is heel de kwestie. Toegeven zou idd een oplossing zijn, maar dat mag hij zeker niet, dus eigenlijk kan hij niets bewijzen!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Stategie uitgedokterd met Reynders: met een status-quo naar de verkiezingen van juni 2009
Zo'n electoraal goudklompje -voor beide partijen- als BHV geef je toch niet uit handen door het op te lossen. Laatst gewijzigd door azert : 11 mei 2008 om 20:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Waarbij hij dus zichzelf vergoelijkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Leterme is in de eerste plaats een politicus. Politici streven macht na. Om aan de macht te komen/blijven moeten ze compromissen sluiten. Onderhandelen is daartoe een noodzaak. Water bij de wijn ook. De meeste politici die premier willen worden/blijven verkiezen zelfs gewoon water. Zo ook Leterme. |
|
![]() |
![]() |