Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Waarom was u zo achterlijk om op Leterme te stemmen?
Ik was zo dom op Leterme te stemmen en liet me als een onnozel joenk verblinden door dat hilarische gerampetamp over “goed bestuur” 0 0%
Ik was zo dom op Leterme te stemmen en liet me diens irrealistische Vlaamse slogans door de strot rammen 0 0%
Ik was zo dom op Leterme te stemmen omdat ik dacht dat de prutser in werkelijkheid competent was op alle vlakken 0 0%
Ik was zo dom op Leterme te stemmen omdat ik dacht dat men niet slechter kon regeren dan Paars; ik heb me dus schromelijk vergist 1 1,92%
Ik was zo dom op Leterme te stemmen omdat ik altijd op tsjeven stem, los van het feit of ze capabel zijn of niet; ik ben een oer-tsjeef 0 0%
Ik ben een van de weinigen die niet zo achterlijk was om op Leterme stemmen; ik heb namelijk een werkend stel hersenen 51 98,08%
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2008, 14:40   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard Bent u zo dom geweest om op Leterme te stemmen? En waarom was u zo dom?

Leterme krijgt vandaag bakken kritiek over zich. Maar ik vind dat nogal makkelijk. Iedereen met een beetje brein kon zien aankomen wat zich heeft voorgedaan; iedereen wist dat Leterme een incapabele knoeier was zonder de minste politieke kwaliteiten.

Maar deze totaal incompetente knutselaar heeft ooit wel 800,000 absurde voorkeurstemmen gehad.

Velen zeggen vandaag dat ze niet op hem hebben gestemd, omdat dit toegeven toont dat ge zelf nogal stupiede zijt. Maar toch hebben ze massaal zijn bolletje roodgekleurd.

Van mij valt te checken dat ik Leterme altijd correct heb ingeschat als een incapabele, boekhoudkunderige prutser zonder enig politiek vermogen.

Maar velen van u zagen dat niet zo.

De vraag is: waarom zag u dat niet? Wat heeft u verblind? Waarom was u zo dom om toch op de meest overschatte politicus uit de vaderlandse geschiedenis te stemmen?

Ontken alstublieft niet dat u niet op hem hebt gestemd. Het is tijd voor uw mea culpa. U bent stom geweest, maar u kan dat in de herfst wellicht rechtzetten.

Kortom, in deze thread kan u uw eigen dommigheid toegeven, en de redenen daarvan beschrijven.

Er komt een tijd dat u met zichzelf in het reine moet komen, en moet kunnen toegeven dat u zich schromelijk vergist hebt. Laat u dus gerust gaan.

Laatst gewijzigd door C2C : 7 juni 2008 om 14:43.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 14:46   #2
flamingant
Provinciaal Statenlid

flamingant's schermafbeelding

Standaard

ik mocht nog niet stemmen (in tegenstelling tot enkele klasgenoten, wat eens chande is overigens, zij kenden bij wijze van spreken niet eens het verschil tussen Spirit en SP.a of LDD en VB, daarom ben ik voor verlaging van de kiesleeftijd naar 16, omdat er op die leeftijd al 'serieuze kiezers' tussenzitten, en zij die niet geïntresseerd zijn moeten niet gaan kiezen als ze niet willen (stemrecht, afschaffing stemplicht, zal ff een topic openen...)))
Mijn ma heeft op alle N-va'ers gestemd, én op onzen Yves. Ik heb gevraagd waarom ze dat gedaan heeft, en ze wist het eigenlijk niet. Ze vertrouwde hem, thats all. Die gast is gewoon gemaakt door de media, omdat ze bang waren van het VB en LDD. Nudat Yvkes zijn plan misslukt is zal de CD&V zwaar afgestrafd worden.
flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 14:48   #3
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
verlaging van de kiesleeftijd naar 16, omdat er op die leeftijd al 'serieuze kiezers' tussenzitten
Kleuters hebben we niet nodig in de kieshokjes.

Ik zou de leeftijd graag optrekken naar 21, 25 of 32.
Oud 7 juni 2008, 14:50   #4
Vinzcent
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
ik mocht nog niet stemmen (in tegenstelling tot enkele klasgenoten, wat eens chande is overigens, zij kenden bij wijze van spreken niet eens het verschil tussen Spirit en SP.a of LDD en VB, daarom ben ik voor verlaging van de kiesleeftijd naar 16, omdat er op die leeftijd al 'serieuze kiezers' tussenzitten, en zij die niet geïntresseerd zijn moeten niet gaan kiezen als ze niet willen (stemrecht, afschaffing stemplicht, zal ff een topic openen...)))
Mijn ma heeft op alle N-va'ers gestemd, én op onzen Yves. Ik heb gevraagd waarom ze dat gedaan heeft, en ze wist het eigenlijk niet. Ze vertrouwde hem, thats all. Die gast is gewoon gemaakt door de media, omdat ze bang waren van het VB en LDD. Nudat Yvkes zijn plan misslukt is zal de CD&V zwaar afgestrafd worden.
Nu wordt hij evenveel gekraakt door de media.

Leterme doet het niet goed. Maarals iedereen YL tegenwerkt is het nogal moeilijk om te slagen. Hopelijk begaat hij de Verhofstadtfout niet en geeft hij niet toe aan de Franstaligen.

Lekker objectieve poll trouwens
Vinzcent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 14:50   #5
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht

En mensen boven de 75 niet meer laten meestemmen. Da's ook dringend nodig.

Een beperkt stemrecht dus:

-vanaf 16 jaar (omdat jonge mensen de toekomst zijn en zeer goed kunnen inschatten hoe de wereld er moet uitzien op lange termijn.

-tot 75 jaar (omdat oudere mensen per definitie conservatief zijn, en alle voortuigang tegenhouden, de toekomst paralyseren en zeer makkelijk bang te maken zijn; zie Frankrijk, waar Sarkozy de verkiezingen won louter en alleen door de stem van de bejaarden).
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 14:59   #6
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

die poll!
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 15:02   #7
elberto
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
En mensen boven de 75 niet meer laten meestemmen. Da's ook dringend nodig.

Een beperkt stemrecht dus:

-vanaf 16 jaar (omdat jonge mensen de toekomst zijn en zeer goed kunnen inschatten hoe de wereld er moet uitzien op lange termijn.

-tot 75 jaar (omdat oudere mensen per definitie conservatief zijn, en alle voortuigang tegenhouden, de toekomst paralyseren en zeer makkelijk bang te maken zijn; zie Frankrijk, waar Sarkozy de verkiezingen won louter en alleen door de stem van de bejaarden).

Ik volg
elberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 15:09   #8
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht

vanaf 21 lijkt mij billijk. Tot maximum 65.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 15:14   #9
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

kutpeiling van C2C maar weer. Hoe heeft die ooit een diploma behaald?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 15:18   #10
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Leterme komt - ondanks al z'n gebreken - op mij over als een fatsoenlijk en welwillend mens. Echt een verademing vergeleken met Verhofstadt, die een vies en rancuneus mannetje is.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 15:19   #11
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Leterme komt - ondanks al z'n gebreken - op mij over als een fatsoenlijk en welwillend mens. Echt een verademing vergeleken met Verhofstadt, die een vies en rancuneus mannetje is.
Mogelijk,maar hij stinkt enorm naar de bok die een waalse Milquethèhehèhèhèhèhè zoekt

Laatst gewijzigd door Gargamel : 7 juni 2008 om 15:21.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 15:22   #12
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Ik snap ook niet dat iemand daar op kan stemmen : niks van charisma , dwaze uitspraken �* volonté , enorm "grijs" in discussies .... bijna even erg als Stefaan Declerck. Bijna.
Oud 7 juni 2008, 15:37   #13
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Die 800 000 stemden niet op Leterme, maar tégen VHS.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 15:39   #14
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Ben ik het soms toch nog eens met je eens.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 7 juni 2008 om 15:39.
Oud 7 juni 2008, 15:41   #15
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De vraag is: waarom zag u dat niet? Wat heeft u verblind? Waarom was u zo dom om toch op de meest overschatte politicus uit de vaderlandse geschiedenis te stemmen?
Maakt allemaal niets uit. Niemand heeft een glazen bol. De kiezer met z'n voorkeurstem voor Leterme kan je niets verwijten. Hoeveel voorkeurstemmen Leterme toen ook heeft gehaald, het probleem zit 'm bij de vlaams-nationalisten als kartelpartner.
Reynders had premier moeten worden, als voorzitter van de grootste politieke patij binnen de grootste politieke familie.
Oud 7 juni 2008, 15:42   #16
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Ik snap ook niet dat iemand daar op kan stemmen : niks van charisma , dwaze uitspraken �* volonté , enorm "grijs" in discussies .... bijna even erg als Stefaan Declerck. Bijna.
Ja, grijs zijn is erg, he? We willen liever politici die met wijnwalmen in hun adem verklaren dat de staatsschuld er vanzelf is gekomen en vanzelf weer weg zal gaan. Dat waren de gouden jaren. Daar ga ik, mijn kinderen en kleinkinderen nog voor moeten zwoegen. Maar die waren echt wel blitz, niet?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 7 juni 2008, 15:43   #17
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Maakt allemaal niets uit. Niemand heeft een glazen bol. De kiezer met z'n voorkeurstem voor Leterme kan je niets verwijten. Hoeveel voorkeurstemmen Leterme toen ook heeft gehaald, het probleem zit 'm bij de vlaams-nationalisten als kartelpartner.
Reynders had premier moeten worden, als voorzitter van de grootste politieke patij binnen de grootste politieke familie.
En de man met het meeste stemmen dan?
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 15:49   #18
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ja, grijs zijn is erg, he? We willen liever politici die met wijnwalmen in hun adem verklaren dat de staatsschuld er vanzelf is gekomen en vanzelf weer weg zal gaan. Dat waren de gouden jaren. Daar ga ik, mijn kinderen en kleinkinderen nog voor moeten zwoegen. Maar die waren echt wel blitz, niet?
goed lezen : "grijs in discussies". Dat betekent verbaal , mijn beste jazeker. Dat iemand "grijs" is , is niet erg. Maar van een politicus in een debat verwacht je knappe argumentering , slimme vergelijkingen, enzov... Ik zie dat niet bij Yves, Vlaanderen blijkbaar wel. Maar het gaat natuurlijk om goed bestuur. Ik heb er al veel van gemerkt van zijn goed bestuur
Oud 7 juni 2008, 15:52   #19
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
En de man met het meeste stemmen dan?
Die wordt gegijzeld door z'n kartelpartner, en kan bijgevolg z'n beloftes niet waarmaken. Het programma van het kartel was inderdaad nogal communautair getint, hoe kon het ook anders. Maar ik herinner mij dat Leterme het tijdens de campagne vooral over waarden had. Of ben je zijn email-actie vergeten ? De huidige politieke crisis heeft echter niets met waarden te maken. Puur communautair gehakketak. Kortom, NVA-stuf.
Oud 7 juni 2008, 15:59   #20
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
goed lezen : "grijs in discussies". Dat betekent verbaal , mijn beste jazeker. Dat iemand "grijs" is , is niet erg. Maar van een politicus in een debat verwacht je knappe argumentering , slimme vergelijkingen, enzov... Ik zie dat niet bij Yves, Vlaanderen blijkbaar wel. Maar het gaat natuurlijk om goed bestuur. Ik heb er al veel van gemerkt van zijn goed bestuur
Heb je liever het immer histerische en bombastische gekrijs van Milquet of Di Rupo. Voor mij mag een politicus "grijs" zijn in een debat, zolang de argumenten maar juist zijn. Trouwens, Bart De Wever is in mijn ogen zowat de meest krachtige debater in het Vlaamse politieke landschap hoewel hij amper een spier vertrekt en nooit zijn stem verheft. Hoe histerisch politici van pakweg Groen! ook kunnen doen, ze kunnen hem niet de baas. Hij is "grijs" en toch overheerst hij het debat. Hij verlamt zijn tegenstrevers gewoon door het woord en misschien juist het feit dat hij een pokerface heeft. Maar dan nog is dat nonsens. Jij wil meer plezier op je tv, ik wil een goed beleid. En de VRT heeft een nota waarin ze aankondigen dat ze minder politiek debat op tv willen omdat het Vlaams Belang daar te goed in is, idem voor VTM trouwens. Sta je daar nu met de mond vol tanden, eh?

Twee, je "goed bestuur" reactie... Als je tegengewerkt wordt door al je coalitiepartners (inclusief Open-VLD), dan kan je niet goed besturen. Je praat hier de brabbel van de media na. Je gaat in bed met Decroo en Patrick De Witte en claimt dan de waarheid te hebben. No good.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be