![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Iemand geeft Piet een briefje met het produkt van twee natuurlijke getallen onder de honderd.
conclussie : piet heeft het produkt het produkt is maximum 99x99=9801 Aan Siem geeft hij een briefje met de som van beide getallen, conclussie : siem heeft de som de som is maximum 99+99=198 en vraagt dan: "Jullie mogen elkaar niet vertellen wat er op je briefje staat. Wat zijn de getallen waarvan Piet het produkt heeft, en Siem de som?". conclussie : ![]() De een zegt "Ik weet het niet". conclussie : ![]() Dan zegt de ander "Dat wist ik al". conclussie : ![]() Waarop de eerste zegt "Nou, dan weet ik het!", conclussie : ![]() en vervolgens de ander: "Ja, dan weet ik het ook!". conclussie : ![]() Nu is de puzzel: Wat waren de getallen, en welke uitspraken werden er door Piet resp. Siem gedaan met de uitspraken "ik weet het niet" en "dat wist ik al" als gevolg ? +++++++++++++++++++++ je moet het raadsel zin per zin oplossen doormiddel van logische conclussies te nemen ![]() en weten naar wat ge op zoek bent ![]() met de reeds eerder gegeven tips heb ik jullie aardig op weg gezet ! veel puzzelplezier
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Ik heb al eens met een programmaatje een simulatie gedaan en kreeg toen door uitsluiting een aantal mogelijkheden.
De meest plausiebele getallen 4 en 13 Mijn bewijs daarvoor faalt in het laatste stuk. Zoek hiervoor nog een rechtzetting. Maar als de oplossing van die puzzel niet 4 en 13 is, dan moet ik van vooraf aan herbeginnen. Moet ik herbeginnen ja of neen ?
![]() |
#3 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik gok op 1 en 3
1*3 = 3 (piet) 1+3 = 4 (siem) conclussie : ................... De een zegt "Ik weet het niet". (= siem: kan zijn 1+3 of 2+2) conclussie : ................. Dan zegt de ander "Dat wist ik al". (= piet : enkel 1*3) conclussie : .......................... Waarop de eerste zegt "Nou, dan weet ik het!", (= siem) conclussie : .......................... en vervolgens de ander: "Ja, dan weet ik het ook!". zoiets?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Als Piet 3 op zijn briefje krijgt dan wéét hij meteen dat het alleen de getallen 1 en 3 kan zijn, dus is dat niet het goede antwoord.
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Om de zelfde reden zijn alle eenvoudige combinaties met 1 & een priemgetal uitgesloten.
De producten die bestaan uit 2 priemfactoren zijn ook uitgesloten, enz. Alle combinaties met 0 geven dubieuze dingen Piet zou 0 zien en weten dat om het even welk getal voldoet. Siem komt nooit te weten dat het om een product 0 gaat en zodus kunnen beide nooit tot een oplossing komen, behalve voor het geval 2 als som (bij 1 of 0 zou Siem het direct weten)
![]() |
#7 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
als dit niet lukt , waar moet je dan gaan zoeken ? leg alle tips nog eens samen ! dit was mijn laatste tip
![]() |
![]() |
#8 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |