![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() In mijn studententijd, nu meer dan 40 jaar geleden kwam iemand met het idee om iedereen eenzelfde pensioen te geven.
Dat pensioen moest berekend worden op basis van het aantal jaren dat hij/zij gewerkt had. Ongeacht wat hij/zij gedaan of verdiend had. Bijvoorbeeld: 45 jaar gewerkt = 45 x 25 euro/maand Of ge nu generaal of soldaat geweest waart, maakt niet uit. Na meer dan 40 jaar vind in dit nog steeds een zéér interessante denkpiste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Persoonlijk geloof ik niet in die hele sociale zekerheid en ik verkies ook niet om de rest van mijn leven geld af te geven in Belgie of voor de flaminganten toekomstig Vlaamsche Republiek. Het systeem is te verrot om nog eerlijk te functioneren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() @Olivier
Dorus heeft nochtans gelijk: wij betalen niet voor ons eigen pensioen maar voor het pensioen van mensen die nu niet meer werken. Ik zie niet in waarom de maatschappij meer moet bijdragen voor de éne gepensioneerde en minder voor de andere. Geef iedereen hetzelfde pensioen.(uiteraard gebaseerd op het aantal gewerkte jaren, inclusief de jaren voor de twintigste verjaardag) Overigens, in regel heeft diegene die het meest bijdraagt (=diegene die het meest verdient bij loontrekkenden) ook nog een bijkomend pensioen via de groepsverzekering.