Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2008, 15:09   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Wie gaat mee doppen in China?

Oppositiepartij Groen! dient een voorstel van decreet in om de taalvoorwaarde te schrappen uit de Wooncode. Die bepaalt dat kandidaten voor een sociale woning in Vlaanderen bereid moeten zijn om Nederlands te leren. Groen! hoopt op die manier een rem te zetten op de taaleisen die steeds meer gemeenten hanteren voor het toekennen van bepaalde voorzieningen.

"Geraakt aan grondrecht"
Voor Groen! is het onaanvaardbaar dat taal of afkomst beslissend worden om uit te maken of mensen al dan niet recht hebben op een sociale woning, zoals in Vilvoorde of op een leefloon zoals in Geraardsbergen. "Hiermee wordt geraakt aan de sociale grondrechten", zegt de partij.

"Imago verder besmeurd"
"Het imago van Vlaanderen in het buitenland wordt door dit soort van benepen regeltjes nog verder besmeurd. De inspanningen die we doen om ons imago wereldwijd op te krikken, zijn op die manier boter aan de galg. Steeds meer Vlamingen beginnen zich terecht vragen te stellen bij het Vlaamse beleid dat met zijn wooncode de deur heeft opengezet voor gemeentes en privé-eigenaars om via extra voorwaarden potentiële huurders te discrimineren", zegt voorzitter Mieke Vogels.

Debat ten gronde
Groen! vraagt een debat ten gronde volgende week woensdag in het Vlaams parlement. De partij dient ook een voorstel van decreet in om de taalvoorwaarden uit de Wooncode te schrappen. "Op deze wijze kan het Vlaams parlement duidelijk te kennen geven dat het de huidige waterval aan discriminerende bepalingen niet gewenst heeft en nu eindelijk wil doen stoppen", luidt het. (belga/svm)

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...chrappen.dhtml
------------------------------------------

Als ik naar China emigreer, geen zin heb om één van de plaatselijke talen te leren, me niet kan uitdrukken in een of andere wereldtaal en geen zin heb om daar iets aan te doen, dan ga ik gewoon voor een sociale woning ginder en de normale standaard uitkering voor dop of OCMW.

En als ze weigeren dan stuur ik Mieke op hen af, want dat is dan een overtreding van de mensenrechten. Volgens Mieke hebben alle mensen gelijkwaar recht op uitkeringen en een sociale woning, zonder dat ze enige vorm van eigen verantwoordelijkheid of inspanning moeten leveren.

Raar genoeg vindt Mieke ook nog dat ik nu toch wel zelf mijn belastingsbrief moet gaan invullen. Waarom in feite? ik hoef toch niet te kunnen lezen en schrijven, laat staan begrijpen wat Mie Sjal vertelt!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2008, 15:15   #2
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Ze wil gewoon wat aandacht, aan dit tempo zal het me verbazen als groen de kiesdrempel haalt dus ze hoopt op deze manier wat franstalige stemmers te verkrijgen.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2008, 15:32   #3
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Vanochtend was het op Radio1 ook weer van dat. Een journalist van La Libre kwam z'n verontwaardiging uiten, en dan volgde er een van Le Soir die wees op het negatieve imago van Vlaanderen in het buitenland.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2008, 15:53   #4
Zoom
Partijlid

Zoom's schermafbeelding

Standaard

Uiteindelijk is het tog vrij logisch dat een gemeente een autochtoon met een toekomst prefereert over een alochtoon (of waal in het geval van vilvoorde) die niet eens de landstaal wilt leren?

Zeg mij eens eerlijk wat het beste zou zijn voor een gemeente en zijn orignele inwoners, en wat zij zouden prefereren?

Laatst gewijzigd door Zoom : 26 juni 2008 om 15:55.
Zoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2008, 16:27   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ze wil gewoon wat aandacht, aan dit tempo zal het me verbazen als groen de kiesdrempel haalt dus ze hoopt op deze manier wat franstalige stemmers te verkrijgen.
Ge zijt me voor, ik dacht net hetzelfde.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2008, 20:50   #6
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

En het toppunt is dat je de mensen hoort (terecht) klagen dat alles duurder wordt maar het zijn verdomme zij die alles willen uitdelen aan nieuwkomers en nieuwe Belgen. Het is oftewel het één of het andere. Sinterklaas bestaat niet.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2008, 21:05   #7
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge zijt me voor, ik dacht net hetzelfde.
Inderdaad, maar het blijft een feit dat dit partijTJE dat met moeite de kiesdrempel haalt, toch véél meer aandacht krijgt, dan het op basis van zijn aanhang verdient!
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be