Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2008, 23:54   #1
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard Ze willen zoveel mogelijk dotaties 'met solidariteit van Vlaanderen' behouden....

In De Standaard
staat dat
de Franstaligen op communautair vlak niet bereid zijn tot veel toegevingen. Over de overheveling van de personenbelasting naar de gewesten zouden ze wel meepraten, maar ze willen die wel zoveel mogelijk beperken om zoveel mogelijk dotaties 'met solidariteit van Vlaanderen' te behouden.

Bovendien houden ze de autonomie over de belastingtarieven absoluut minimaal. en eisen ze een gebiedsuitbreiding in ruil voor de splitsing van BHV.

Het zal dan waarschijnlijk ook niemand verwonderen dat er geen akkoord mogelijk is (of de Vlaamse onderhandelaars zouden plat op hun buik moeten gaan liggen)...

Wedden dat onze 'Vlaamse' media zullen laten uitschijnen dat de fout aan Leterme en het kartel zal liggen? En dat naar de verantwoordelijkheid van de Franstaligen amper zal verwezen worden?

Het spreekt vanzelf dat ook onze media een zware verantwoordelijkheid dragen, want door de Vlaamse resoluties als racistisch en egoïstisch af te schilderen spelen/speelden de Franstaligen in... Vlaanderen een thuismatch...

Laatst gewijzigd door Chipie : 13 juli 2008 om 23:56.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 00:24   #2
Insano
Burger

Insano's schermafbeelding

Standaard

Iedereen weet goed genoeg wat er van deze onderhandelingsronde gaat komen: nog meer uitstel.

Twee zo uiteenlopende standpunten zijn simpelweg niet te verzoenen.

Laatst gewijzigd door Insano : 14 juli 2008 om 00:25.
Insano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 00:42   #3
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
In De Standaard
staat dat
de Franstaligen op communautair vlak niet bereid zijn tot veel toegevingen. Over de overheveling van de personenbelasting naar de gewesten zouden ze wel meepraten, maar ze willen die wel zoveel mogelijk beperken om zoveel mogelijk dotaties 'met solidariteit van Vlaanderen' te behouden.

Bovendien houden ze de autonomie over de belastingtarieven absoluut minimaal. en eisen ze een gebiedsuitbreiding in ruil voor de splitsing van BHV.

Het zal dan waarschijnlijk ook niemand verwonderen dat er geen akkoord mogelijk is (of de Vlaamse onderhandelaars zouden plat op hun buik moeten gaan liggen)...

Wedden dat onze 'Vlaamse' media zullen laten uitschijnen dat de fout aan Leterme en het kartel zal liggen? En dat naar de verantwoordelijkheid van de Franstaligen amper zal verwezen worden?

Het spreekt vanzelf dat ook onze media een zware verantwoordelijkheid dragen, want door de Vlaamse resoluties als racistisch en egoïstisch af te schilderen spelen/speelden de Franstaligen in... Vlaanderen een thuismatch...
Ik krijg meer en meer weerzin van onze Vlaamse pers....
Vraag eens aan een doorsnee Belg of hij of zij iets gemist heeft uit of door
de politiek het voorbij jaar?
Wat de mensen interesseert is geld en gezondheid

De politiek interesseert de mensen géén knijt en 80%(?) beseft niet, weet niet
of begrijpt niet wat er boven hun hoofden zich afspeelt Chipie.

Verder hoop ik dat wij hier ooit politici krijgen zoals je er een deel in Wallonië vindt en die meestal in de media komen: die DOEN iets voor hun volk.
Je leest het goed: voor hun volk, niet zozeer voor België.

Onze politici, de Vlaamse, hebben ons altijd verkocht en ons bedrogen.
Vroeger wisten wij totaal niks, nu een beetje.
Ik ken verder ook geen enkele media die een mening heeft....
Ze bestoken ons wel iedere dag met sex, eten en drinken en
"Rode Loper-" verhalen.

Laatst gewijzigd door Tejokus : 14 juli 2008 om 00:43.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 05:33   #4
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Verder hoop ik dat wij hier ooit politici krijgen zoals je er een deel in Wallonië vindt en die meestal in de media komen: die DOEN iets voor hun volk.
Die bestaan hier ook al. Alleen worden ze in de Vlaamse media doorgaans afgeschilderd als Walenhaters, racisten of populisten die geen oplossingen bieden.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 06:58   #5
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Die bestaan hier ook al. Alleen worden ze in de Vlaamse media doorgaans afgeschilderd als Walenhaters, racisten of populisten die geen oplossingen bieden.
Ik snap het.

Toch en met alle respect voor ieders mening, vrees ik voor een totaal sociaal
drama als VB, LDD en neem daar nog de Liberalen bij, het voor het zeggen kregen.
En dan heb ik het over onze sociale instellingen en de zwakken in onze
maatschappij die het nu moeilijk hebben.
En ik heb het nu niet over de "bruine medemens" en excuseer me voor deze
uitdrukking.

Vanaf de gemeente tot in de hoogste regionen van de politiek bijv.
wordt het tijd dat die eens gaan inleveren.
Het zijn juist die, die willen werken tot hun tachtigste als het van hun afhing.
Het gaat tenslotte over geld en niks anders.
En dan zwijg ik nog over iedereen die in Europa zit en hier en daar
een fabrikant van handdoeken of ander textiel.
Kan hier over blijven schrijven
Oud 14 juli 2008, 07:31   #6
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch en met alle respect voor ieders mening, vrees ik voor een totaal sociaal drama als VB, LDD en neem daar nog de Liberalen bij, het voor het zeggen kregen. En dan heb ik het over onze sociale instellingen en de zwakken in onze maatschappij die het nu moeilijk hebben. En ik heb het nu niet over de "bruine medemens" en excuseer me voor deze uitdrukking.
Als ik het goed begrijp dan beschouwt ge de politiek in functie van de hoeveelheid geld die naar sociale instellingen en 'zwakken' gaan. Investeringen in industrie of economie in het algemeen met als doel meer werkgelegenheid gaan u helemaal voorbij?... Als er maar voldoende Sinterklaaspolitiek is. Op basis van welke gegevens besluit ge dat de 'liberalen' ook een sociaal bloedbad zouden veroorzaken. Ze zijn de afgelopen 8 jaar aan de macht geweest en zitten nu terug in de regering. Nooit van Verhofstadt gehoord?
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 07:36   #7
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die doen helemaal niks voor hun volk. Als ze het goed voor hadden met Wallonië dan leerden ze er de mensen om voor zichzelf op te komen. Wat ze er nu doen is simpelweg crimineel, ook tov Wallonië zelf. Vroeg of laat zullen de vlamingen ofwel de banden doorknippen ofwel simpelweg niet meer in staat zijn om hun neo-communistische economie overeind te houden. En het zal voor Wall dan een heel bruut ontwaken worden...
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 08:38   #8
Gargamel
Banneling

Standaard

De gewone waal ligt zeker niet wakker van al deze heisa,wel van de vermeende opstelling van de vlamingen "tegen" hen ,omdat ze niet beter weten.Denk je werkelijk dat de waalse politiekers de echte waarheid vertellen aan hun kiespubliek.Zeker niet,wel regelmatig haatvertoon tegen de vlamingen.Voor hen zijn we allemaal racisten,die de walen uitbuiten tot op het bot.De walen krijgen eenvoudigweg de waarheid niet onder ogen.

Stel vast dat "arme" streken in werkgelegenheid zoals de ardennen,nooit van hun neus maken.Die pakten hun problemen zelf aan,met succes trouwens.De grootste ambrasmaker is Henegouwen.
Neem de regio Borinage,sja,zeg nooit dat het ,het Rode syndicaat is,dat zorgde voor de ontmanteling van hun industrie,om de sluitingspremie op te strijken,nochtans is het zo.Ook geldig voor de regio Le Centre,Charleroi enz...

Ik sta in contact met meerdere leraars en andere mensen aldaar die instaan voor onderwijs en opvoeding.Moet je soms die mensen hun posten lezen.Ongelooflijk hoe ze haat spuien tegen de vlamingen,omdat ze niet beter weten.Ze weten zelfs niet dat er een miljardenstroom sinds tientallen jaren is,vanuit Vlaanderen naar hen toe.Zeg het hen,en je bent een leugenaar.

Waar het schoentje knijpt is bij hun politiekers te zoeken.Die hebben slapeloze nachten van de nachtmerrie dat de geldkraan toe zou gaan.Je zou voor minder hé,alle instanties hebben ze proportioneel in het 3-voud van de vlamingen.De Rode maffia zwaait er de plak.

Laatst gewijzigd door Gargamel : 14 juli 2008 om 08:41.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 08:55   #9
FDM
Banneling

Standaard

"LDD en neem daar nog de Liberalen bij'
dat lijkt mij nooit mogelijk , de vld heeft Dedecker verguisd en buitengegooid
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 09:39   #10
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp dan beschouwt ge de politiek in functie van de hoeveelheid geld die naar sociale instellingen en 'zwakken' gaan. Investeringen in industrie of economie in het algemeen met als doel meer werkgelegenheid gaan u helemaal voorbij?... Als er maar voldoende Sinterklaaspolitiek is. Op basis van welke gegevens besluit ge dat de 'liberalen' ook een sociaal bloedbad zouden veroorzaken. Ze zijn de afgelopen 8 jaar aan de macht geweest en zitten nu terug in de regering. Nooit van Verhofstadt gehoord?
Verhofstadt wie? Dat "junk"?
Sorry dat ik het nu zeggen moet maar ik ken hem al van in de tijd
dat die "zich moeilijk kon beheersen".

Sinterklaas politiek? Kijk eens wat rond en vraag de facturen op van bijv. Slangen

Werkgelegenheid?
Ooit zei hij op tv maar hij was zich niet bewust dat er een camera met
microfoon in zijn buurt was: "We gaan geen 'ouw' mensen aan 't werk zetten".

Die 8 jaar betekent iets maar ook niets.
Jij zou dat zelfs 12 jaar kunnen Jean-Pierre.
Oud 14 juli 2008, 09:46   #11
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
De gewone waal ligt zeker niet wakker van al deze heisa,wel van de vermeende opstelling van de vlamingen "tegen" hen ,omdat ze niet beter weten.Denk je werkelijk dat de waalse politiekers de echte waarheid vertellen aan hun kiespubliek.Zeker niet,wel regelmatig haatvertoon tegen de vlamingen.Voor hen zijn we allemaal racisten,die de walen uitbuiten tot op het bot.De walen krijgen eenvoudigweg de waarheid niet onder ogen.

Stel vast dat "arme" streken in werkgelegenheid zoals de ardennen,nooit van hun neus maken.Die pakten hun problemen zelf aan,met succes trouwens.De grootste ambrasmaker is Henegouwen.
Neem de regio Borinage,sja,zeg nooit dat het ,het Rode syndicaat is,dat zorgde voor de ontmanteling van hun industrie,om de sluitingspremie op te strijken,nochtans is het zo.Ook geldig voor de regio Le Centre,Charleroi enz...

Ik sta in contact met meerdere leraars en andere mensen aldaar die instaan voor onderwijs en opvoeding.Moet je soms die mensen hun posten lezen.Ongelooflijk hoe ze haat spuien tegen de vlamingen,omdat ze niet beter weten.Ze weten zelfs niet dat er een miljardenstroom sinds tientallen jaren is,vanuit Vlaanderen naar hen toe.Zeg het hen,en je bent een leugenaar.

Waar het schoentje knijpt is bij hun politiekers te zoeken.Die hebben slapeloze nachten van de nachtmerrie dat de geldkraan toe zou gaan.Je zou voor minder hé,alle instanties hebben ze proportioneel in het 3-voud van de vlamingen.De Rode maffia zwaait er de plak.
In grote lijnen ben ik het hier me eens.
Elio heeft ook een beetje opgeruimd...
Dat van de Borinage ken ik.
Een burgemeester uit de buurt zei ooit op tv wel doodleuk dat er zelfs
mensen waren die in de 3de generatie werkloosheid zaten.
Erg toch he....
Ik weet wel niet met welke auto die reed.
Een Dafke?
Oud 14 juli 2008, 09:47   #12
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
"LDD en neem daar nog de Liberalen bij'
dat lijkt mij nooit mogelijk , de vld heeft Dedecker verguisd en buitengegooid
Tja FDM, een sportman zoals JM. D. kan keihard zijn...
Hij zou dat enkel doen voor de goei zaak
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be