![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle inwoners van Italië moeten hun vingerafdrukken afstaan voor hun nationale identiteitskaart. Dat plan heeft een Italiaanse parlementscommissie woensdag goedgekeurd. Het plan is een reactie op de felle internationale kritiek op het afnemen van de vingerafdrukken van Roma-zigeuners.
Unicef en Amnesty Identiteitskaarten zijn verplicht voor Italianen en buitenlanders die in Italië wonen. Momenteel staat op de kaart de foto van de kaarthouder. Vanaf 2010 moeten volgens het plan van iedereen die een kaart aanvraagt of vernieuwt de vingerafdrukken worden genomen. De campagne van de conservatieve regering van premier Silvio Berlusconi om de vingerafdrukken van tienduizenden Roma af te nemen werd fel bekritiseerd door de Europese Unie als zijnde racistisch. Ook Unicef en Amnesty International maakten zich kwaad. De regering verdedigde de aanpak door te zeggen dat op die wijze illegalen kunnen worden opgespoord en schoolverzuim voorkomen. Dag.nl ------------------------------------------- In feite vind ik dat een zeer goed idee. Ten eerste: wat heeft een foto tegenwoordig nog te zeggen? de helft mogen er ingepakt opstaan, de andere helft haalt het even door photoshop en de derde helft gaat eens naar de kapper en lijkt evenmin nog op zijn "evenbeeld". Vingerafdrukken zijn een even grote inbreurk op je privacy als een verplichte foto: of men nu een afdruk van je gezicht maakt of een afdruk van je vinger? Alleen lijkt het me minder evident dat bij vingerafdrukken sommigen x-aantal keer doorheen de mazen van het net kruipen, criminelen kunnen verdwijnen of mensen vijf keer in verschillende OCMW's kunnen aankloppen. Kan er me iemand eens uitleggen wat daar nu RACISTISCH aan kan zijn?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ge moet toch ook foto's laten nemen voor je nieuwe paspoort? dus of je nu foto's (eerst kapper, schoonheidssalon, fotograaf) moet leveren of vingerafdrukken: inktkussentje, papier, klaar... lijkt me toch eenvoudiger.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() goed idee mist voldoende garanties dat uitsluitend justitie hiervan gebruik kan maken.
mss kan de overheid eveneens een verplichtte DNA databank aanleggen, lijkt me niet onhaalbaar en behoorlijk efficient |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() totalitaire trekjes zijn typisch voor corrupte bewinden.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waarom is het ene totalitair en het andere niet? Beiden dienen ter identificatie. in geen van beide gevallen wordt er een deel van je persoonlijke lichaam weggenomen (zoals bij DNA nodig is, alhoewel ik daar evenmin een probleem mee heb - iedereen strooit zijn DNA constant rond en als men erachter vraagt zou het een "inbreuk op privacy" zijn?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() En corruptie is typisch voor totalitair samengestelde bewinden ... tri-partites zijn daar een mooi voorbeeld!
![]() |
#9 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Die database bestaat al sinds 2000 voor iedereen die asiel aanvraagt in België en de Schengenlanden.Weliswaar op basis van het nemen van elektronische vingerafdrukken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat vind ik nu toch ook!
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
fuck, wij krijgen geen fles cola ?! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zou je ook een fles whisky kado krijgen als je elke week drie flessen koopt?
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat vind ik ook.
Het gaat om een identiteitskaart. Een document om zich te identificeren. Een foto is hiervoor ondertussen totaal achterhaald. De foto op alternatieve geneesheer Karadzic' huidige ID zou ik wel eens willen zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
het gaat hem om de deur die wordt opengedaan. Waarom moet er controle zijn? Waarom moet iedereen in een databank? Omdat diegene met macht de massa zo hebben bestookt met allerlei onzin dat de massa zich angstig op zichzelf terugtrekt en strohalmen zoekt om zich maar veilig te voelen.
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Ik zou daar geen problemen mee hebben. Dat gezever over "privacy" is niet bepaald van toepassing op vingerafdrukken he, wat kan mij dat nu schelen dat de staat die heeft. Hetzelfde voor DNA.
Waar ik wel problemen mee zou hebben is dat we dat weer zelf zouden moeten betalen. Zoveel voor die onkosten, zoveel voor dat... Gene zwans he mannekes.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |