![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Brief van een autobestuurder, geflitst tegen 250 km/u op een baan waar de max. toegelaten snelheid 70 km/u was. Vertaling van een brief van een automobilist uit Frankrijk. Echt gebeurd!
Geachte Heer Procureur, Als gevolg van het intrekken van mijn rijbewijs en de daarbij horende (zware) boete, stuur ik U deze brief. Ik betwist immers de inbreuk wegens overdreven snelheid. Het cirkelvormige paneel met het nummer "70" in het zwart, met een rode rand, op witte achtergrond heb ik inderdaad gezien. Verder was er geen enkele vermelding van eenheid. U zult weten dat, sinds de wet van 4 juli 1837, het gebruik van het metrisch stelsel in ons land verplicht is en dat het decreet nr 65-501 van 3 mei 1961, gewijzigd in 1985 (aanpassing aan de Europese richtlijnen) bepaalt dat, als enige wettelijke basis-eenheden, enkel de eenheden uit het Internationaal Stelsel (I.S.) van toepassing zijn. U kunt dit allemaal natrekken op het web-site van de regering. Nu is het zo, dat in het systeem I.S., de meet-eenheid de "meter" is en de tijdseenheid de "seconde". Het is bijgevolg onbetwistbaar dat de wettelijke snelheidseenheid de meter per seconde (m/s) is. Ik kan mij geen ogenblik inbeelden dat de Minister van Binnenlandse Zaken de wetten van de Republiek niet in acht zou nemen. Dus, bij gebrek aan een aanduiding van eenheid op het verkeersbord, moet die "70" beschouwd worden als het aantal wettelijke basis-eenheden, hetzij in dit geval, 70 m/s. Deze 70 m/s komen overeen met 252 km/u. Het parket beweert dat ik geflitst werd aan een snelheid van 250 km/u, en dat betwist ik helemaal niet. In feite was ik 2 km/u onder de toegelaten limiet. Ik dank U bij voorbaat om uw aandacht te hebben geschonken aan deze brief. Gelieve mij dan ook mijn rijbewijs terug te bezorgen en de boete op te heffen. Met vriendelijke groeten, De overtreder ------------- Hehe. ![]()
Laatst gewijzigd door C2C : 23 juli 2008 om 18:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() ![]() Heeft hij eigenlijk gelijk?
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nee, want hij weet best dat de cijferaanduiding slaat op de snelheid in km/u anders had hij z'n rijbewijs niet. Jammer maar helaas, deze vlieger gaat niet op.
Wel grappig trouwens.
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Verdienstelijke poging. Wel grof om zo'n toon aan te slaan als je meer dan 100 km/u over de limiet zat, zeker als er net een kind op straat zou gelopen hebben.
![]() Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 juli 2008 om 19:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() nice try, maar voor u rijexamen moet ge leren dat die borden wel degelijk verwijzen naar een aantal km/u en niet m/s.
daarbij is het gewoon ronduit walgelijk om 250 te rijden waar ge maar 70 moogt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Hij had zich beter de moeite gespaard. Zo grappig is het immers niet.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |