Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 augustus 2008, 07:49   #1
renaat6
Partijlid
 
renaat6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2008
Berichten: 240
Stuur een bericht via MSN naar renaat6
Standaard Drie miljoen voor autogebruik te promoten?

Er gaat geen dag voorbij zonder dat een kritisch iemand zoals ik zich ergert aan de al dan niet misleidende, dubbelzinnige, domme, of gewoonweg foute krantenkoppen. Zo bloklettert de krant 'De Morgen' vorige zaterdag dat "Negen op tien scholieren hun rijbewijs gratis op school kunnen halen" . Voor wie zich de moeite getroost om ook het bijbehorend artikel te lezen (en dat doet lang niet iedereen), wordt de euforie heel wat minder als men merkt dat het hier niet om het rijbewijs zelf gaat, maar om het goedkoopste deel van de voorbereiding om een rijbewijs te behalen: nl. de theoretische lessen en het theoretisch examen. Voor het veel duurdere en moeilijkere deel, de praktische rijopleiding en -examen zelf, blijft men vooralsnog aangewezen op de 'vrije begeleiding' of de rijscholen, en de examencentra.

Even verder in het artikel wordt weliswaar gewag gemaakt van het voornemen om in de toekomst ook een deel van de praktische rijopleiding 'gratis' te maken, maar dat moet de minister eerst samen met de Vlaamse Stichting Verkeerskunde via 'een ronde tafel' nog eens bekijken.

Vraag is of in tijden van smeltende gletsjers, afbrokkelende poolkappen, door smog en ozon verstikkende grootsteden, de gemeenschap het gemakkelijker en goedkoper moet maken om meer autobestuurder, dus gebruikers, dus files, dus wegen, dus co² en fein stof-uitstoot te produceren. Ook al gaat het maar om een 'luttele' 3 miljoen, misschien zou men dat geld beter aanwenden om het openbaar vervoer verder te optimaliseren, toegankelijker, en betaalbaarder te maken. Of... om in de scholen aan mobiliteitsmentaliteitswijziging te doen...
__________________
Renaat Van Poelvoorde
Voor wie meer inzicht wilt krijgen over wie ik ben en wat mij drijft: http://www.rvp.be
renaat6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 08:00   #2
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Het is gewoonweg schandalig dat de prijzen aan de pomp terug zakken. Daar moet zeker nog een euro of twee bij. Anders moeten ze maar beginnen rekeningrijden. Iedereen bolt maar voort alsof het niets is. Niemand neemt de milieu en energieproblemen ernstig of als ze dat toch een beetje doen verwachten ze alle heil van de overheid. Een overheid die soms zelf niet veel baat heeft bij een degelijk milieubeleid.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 23 augustus 2008 om 08:00.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 08:20   #3
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.954
Standaard

Misleidende krantenkoppen zijn nodig, de bevolking vraagt daarnaar.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 09:08   #4
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

lang leve het promoten van paard en kar !!!!!!
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 09:10   #5
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Het is gewoonweg schandalig dat de prijzen aan de pomp terug zakken. Daar moet zeker nog een euro of twee bij.
-----------------------------

Een beetje geduld, aub.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 09:24   #6
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Ik zie helemaal niet wat er verkeerd is met het aanleren van de leerstof voor the theoretisch rijexamen op de school. Lijkt mij nuttig.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 09:28   #7
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Misleidende krantenkoppen zijn nodig, de bevolking vraagt daarnaar.
Misleidende krantenkoppen zijn nu eenmaal opium voor het volk. Helaas zijn de bijhorende artikelen ook opium voor het volk.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 10:12   #8
renaat6
Partijlid
 
renaat6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2008
Berichten: 240
Stuur een bericht via MSN naar renaat6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik zie helemaal niet wat er verkeerd is met het aanleren van de leerstof voor the theoretisch rijexamen op de school. Lijkt mij nuttig.
Misschien wel, maar er zijn heel wat meer 'competenties' die eerder in aanmerking zouden (moeten) komen, om 'aan te leren' in de school. Ik denk maar aan burger- en gemeenschapszin, zin, en...zoals ik al aanhaalde : mobiliteits-mentaliteitswijziging.

Bovendien is het hypocriet om enerzijds allerlei mazatregelen te treffen om het autogebruik te verminderen en anderzijds de opleiding tot bestuurder ervan te subsidieren
__________________
Renaat Van Poelvoorde
Voor wie meer inzicht wilt krijgen over wie ik ben en wat mij drijft: http://www.rvp.be
renaat6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 10:27   #9
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik zie helemaal niet wat er verkeerd is met het aanleren van de leerstof voor the theoretisch rijexamen op de school. Lijkt mij nuttig.
Tot op zekere hoogte. Hangt er ook allemaal vanaf welke taak men voor de school weggelegd ziet. Als men in de richting "een praktische opleiding voor het verdere leven" denkt, zal dit er wel in passen. Als men in de richting "een hersenspoeling voor het verdere leven" denkt, past dit er weeral niet in.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 11:44   #10
jbl
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 28 januari 2008
Berichten: 305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renaat6 Bekijk bericht
Er gaat geen dag voorbij zonder dat een kritisch iemand zoals ik zich ergert aan de al dan niet misleidende, dubbelzinnige, domme, of gewoonweg foute krantenkoppen. Zo bloklettert de krant 'De Morgen' vorige zaterdag dat "Negen op tien scholieren hun rijbewijs gratis op school kunnen halen" . Voor wie zich de moeite getroost om ook het bijbehorend artikel te lezen (en dat doet lang niet iedereen), wordt de euforie heel wat minder als men merkt dat het hier niet om het rijbewijs zelf gaat, maar om het goedkoopste deel van de voorbereiding om een rijbewijs te behalen: nl. de theoretische lessen en het theoretisch examen. Voor het veel duurdere en moeilijkere deel, de praktische rijopleiding en -examen zelf, blijft men vooralsnog aangewezen op de 'vrije begeleiding' of de rijscholen, en de examencentra.

Even verder in het artikel wordt weliswaar gewag gemaakt van het voornemen om in de toekomst ook een deel van de praktische rijopleiding 'gratis' te maken, maar dat moet de minister eerst samen met de Vlaamse Stichting Verkeerskunde via 'een ronde tafel' nog eens bekijken.

Vraag is of in tijden van smeltende gletsjers, afbrokkelende poolkappen, door smog en ozon verstikkende grootsteden, de gemeenschap het gemakkelijker en goedkoper moet maken om meer autobestuurder, dus gebruikers, dus files, dus wegen, dus co² en fein stof-uitstoot te produceren. Ook al gaat het maar om een 'luttele' 3 miljoen, misschien zou men dat geld beter aanwenden om het openbaar vervoer verder te optimaliseren, toegankelijker, en betaalbaarder te maken. Of... om in de scholen aan mobiliteitsmentaliteitswijziging te doen...
U heeft inderdaad gelijk. Echter moeten wij dan allemaal ook eens in eigen boezem durven kijken.
Ikzelf heb dat het voorbije 1.5 jaar gedaan, de hoge olieprijzen verplichtte mij om voor mijn eigen en mijn kleine onderneming mijn verbruik eens duidelijk in kaart te brengen.
Dit resulteerde in een aantal maatregelen waarvan ik U er hier graag enkele opsom.
Ten eerste werden alle verplaatsingen en werven eens duidelijk in kaart gebracht. Alle verafgelegen opdrachten (ik zelf woonachtig in de provincie Limburg) werden het voorbije jaar afgebouwd (alles wat Brussel en antwerrpen betreft werd afgebouwd), en een actieve zoektocht naar opdrachten in de regio leidde tot een vermindering van de verplaatsingen met meer dan 50% en een omzetstijging van ong 10% een daling van de brandstof factuur van (en dit ondanks de sterke prijsstijgingen) van ongeveer 20%.
Bovendien werden een aantal voertuigen uit het wagenpark gegooid, zoals de land rover, deze werd vervangen door een mini gevolg mee rijplezier en minder verbruik. Een aantal bestelwagens met bv 2 zitplaatsen werden vervangen door voertuigen met 3 zitplaatsen waardoor rendement verhoogd werd.
Bovendien zijn mijn werknemers sinds dit jaar veel vroeger thuis en kan er 's morgens later gestart worden, kortom iedereen tevreden.
Ik denk dat iedereen, zowel particulier, bedrijven als overheden dit voor hun eigen eens in kaart moeten brengen, want blijven voortdoen zoals we nu bezig zijn is waanzin en dan verbaast het mij ook niet dat iedereen zit te zeuren over de koopkracht. Iedereen kan na grondige en kritische zelfanalyse gerust iets doen, maar ik heb sterk de indruk dat wij als verwende Belgen onze creativiteit kwijt raken en wij enkel nog kunnen klagen en zeuren da's spijtig.
Elke crisis is zinvol indien ze ons aanzet tot creatieve oplossingen zonder dat we daarbij veel van onze welvaart moeten afstaan maar het zal we moeten leiden tot een gedragswijziging die je zelf kan realiseren, dus verwacht hier niet teveel van onze overheden, doe het zelf.

Laatst gewijzigd door jbl : 23 augustus 2008 om 11:46.
jbl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 12:05   #11
renaat6
Partijlid
 
renaat6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2008
Berichten: 240
Stuur een bericht via MSN naar renaat6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbl Bekijk bericht
Elke crisis is zinvol indien ze ons aanzet tot creatieve oplossingen zonder dat we daarbij veel van onze welvaart moeten afstaan maar het zal we moeten leiden tot een gedragswijziging die je zelf kan realiseren, dus verwacht hier niet teveel van onze overheden, doe het zelf.
Indien er wat meer mensen zouden zijn die er zo over dachten zou de toekomst van deze samenleving er heel wat rooskleuriger uitzien.
Hopelijk zorg jij voor een groot nageslacht en kan je hen dezelfde instelling meegeven!
__________________
Renaat Van Poelvoorde
Voor wie meer inzicht wilt krijgen over wie ik ben en wat mij drijft: http://www.rvp.be
renaat6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 13:18   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Zeer goed gezien van jbl.
Soms is er op dit forum eens iemand die zegt dat hij 60.000 km of meer per jaar doet voor zijn werk.
Moet je eens berekenen, met realistische gemiddelde snelheden, hoeveel uur per dag er overschieten om "te werken".

Zo zijn er waarschijnlijk ook bouwfirmaatjes uit Limburg die naar West-Vlaamse bouwwerven gaan, maar ook omgekeerd. Ze kunnen eens wuiven naar mekaar, 's ochtens èn 's avonds in de file aan de overkant ....


Maar over het item zelf
er is niks, maar dan ook niks mis mee dat ze al van in de kleuterklas de kindjes voorbereiden op het echte leven buiten de schoolmuren. Hoe steek ik een straat over, wat is een zebrapad ...
In het lagere schoolke: de kinderen wat bijbrengen over hoe veilig fietsen ...
In het hoger middelbaar: veilig seksueel verkeer, oh pardon, 't ging over gewoon verkeer

Feit is: het is een grote kost om je kinderen aan het broodnodige rijbewijs te helpen. Broodnodig want te belangrijk op de arbeidsmarkt.
Zonder rijbewijs, behalve als je midden in een grootstad woont èn werkt, en er met een kerktorenmentaliteit blijft (misschien rekenen op een verhuis van je werk, zodat je levenslange dopper kan worden ...), ben je werkelijk een sosiaal gehandikapte.

Het is een 'kleine' maatschappelijke keuze om de scholen toe te laten het teoretisch onderricht van de wegkode te geven. In ieder geval: ze hebben lokalen, ze hebben lesgevers met pedagogische kapasiteiten enz.

Het is al een "grotere" keuze om ook de praktische opleiding te verzekeren. Want konkurrentie met de gewone autorijscholen.
Wellicht via jaarlijkse kontrakten tussen scholen en autorijscholen ...???


En voor dat kieken dat de prijs van een liter benzine of diesel nog wil verdubbelen: da's leuk: alleen de rijken nog in een auto ...!!!! Den arbeider terug naar de jaren 1950.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 13:26   #13
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zeer goed gezien van jbl.
Soms is er op dit forum eens iemand die zegt dat hij 60.000 km of meer per jaar doet voor zijn werk.
Moet je eens berekenen, met realistische gemiddelde snelheden, hoeveel uur per dag er overschieten om "te werken".

Zo zijn er waarschijnlijk ook bouwfirmaatjes uit Limburg die naar West-Vlaamse bouwwerven gaan, maar ook omgekeerd. Ze kunnen eens wuiven naar mekaar, 's ochtens èn 's avonds in de file aan de overkant ....


Maar over het item zelf
er is niks, maar dan ook niks mis mee dat ze al van in de kleuterklas de kindjes voorbereiden op het echte leven buiten de schoolmuren. Hoe steek ik een straat over, wat is een zebrapad ...
In het lagere schoolke: de kinderen wat bijbrengen over hoe veilig fietsen ...
In het hoger middelbaar: veilig seksueel verkeer, oh pardon, 't ging over gewoon verkeer

Feit is: het is een grote kost om je kinderen aan het broodnodige rijbewijs te helpen. Broodnodig want te belangrijk op de arbeidsmarkt.
Zonder rijbewijs, behalve als je midden in een grootstad woont èn werkt, en er met een kerktorenmentaliteit blijft (misschien rekenen op een verhuis van je werk, zodat je levenslange dopper kan worden ...), ben je werkelijk een sosiaal gehandikapte.

Het is een 'kleine' maatschappelijke keuze om de scholen toe te laten het teoretisch onderricht van de wegkode te geven. In ieder geval: ze hebben lokalen, ze hebben lesgevers met pedagogische kapasiteiten enz.

Het is al een "grotere" keuze om ook de praktische opleiding te verzekeren. Want konkurrentie met de gewone autorijscholen.
Wellicht via jaarlijkse kontrakten tussen scholen en autorijscholen ...???


En voor dat kieken dat de prijs van een liter benzine of diesel nog wil verdubbelen: da's leuk: alleen de rijken nog in een auto ...!!!! Den arbeider terug naar de jaren 1950.
²
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 23:22   #14
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renaat6 Bekijk bericht
Er gaat geen dag voorbij zonder dat een kritisch iemand zoals ik zich ergert aan de al dan niet misleidende, dubbelzinnige, domme, of gewoonweg foute krantenkoppen. Zo bloklettert de krant 'De Morgen' vorige zaterdag dat "Negen op tien scholieren hun rijbewijs gratis op school kunnen halen" . Voor wie zich de moeite getroost om ook het bijbehorend artikel te lezen (en dat doet lang niet iedereen), wordt de euforie heel wat minder als men merkt dat het hier niet om het rijbewijs zelf gaat, maar om het goedkoopste deel van de voorbereiding om een rijbewijs te behalen: nl. de theoretische lessen en het theoretisch examen. Voor het veel duurdere en moeilijkere deel, de praktische rijopleiding en -examen zelf, blijft men vooralsnog aangewezen op de 'vrije begeleiding' of de rijscholen, en de examencentra.

Even verder in het artikel wordt weliswaar gewag gemaakt van het voornemen om in de toekomst ook een deel van de praktische rijopleiding 'gratis' te maken, maar dat moet de minister eerst samen met de Vlaamse Stichting Verkeerskunde via 'een ronde tafel' nog eens bekijken.

Vraag is of in tijden van smeltende gletsjers, afbrokkelende poolkappen, door smog en ozon verstikkende grootsteden, de gemeenschap het gemakkelijker en goedkoper moet maken om meer autobestuurder, dus gebruikers, dus files, dus wegen, dus co² en fein stof-uitstoot te produceren. Ook al gaat het maar om een 'luttele' 3 miljoen, misschien zou men dat geld beter aanwenden om het openbaar vervoer verder te optimaliseren, toegankelijker, en betaalbaarder te maken. Of... om in de scholen aan mobiliteitsmentaliteitswijziging te doen...
Beste renaat. Ik kan uw vraagstelling begrijpen maar er bestaan nogal wat tegenstrijdigheden daaromtrent. Namelijk, maar ik weet echt niet meer waar ik het gelezen heb, misschien kan een andere forum gebruiker hier een toelichting geven, maar het kwam er op neer dat dit juist het averechtse resultaat geeft. Door de smog geraken de zonnestralen minder goed aan de aarde waardoor er juist minder opwarming plaats vind. Bovendien, waar jij het over hebt, het smelten van de poolkappen, daar heeft de smog geen invloed. Daarbij komt dat de opwarming ven de aarde geen enige gebeurtenis is. In het bestaan van de aarde is deze al herhaaldelijke keren opgewarmd en afgekoeld lang lang vóór er ook nog maar spaken was van auto’s.

Meestal komt er na een opwarming weer een ijstijdperk. Het is natuurlijk wel heel interessant voor partijtjes zoals Groen om een dergelijk gebeuren met beide handen aan te grijpen om de naïeve kiezer te trachten te beïnvloeden, alsof eender welke partij, al dan niet Groen, ook maar iets aan deze toestand zou kunnen veranderen.

Naar werkgelegenheid toe is het natuurlijk een goede zaak dat de school instaat voor een opleiding die verantwoord is aan de huidige norm en vereisten, en aangezien er veelal een eis gesteld wordt van in het bezit te zijn van een rijbewijs, is het niet meer dan normaal dat dit een onderdeel wordt van het lessenpakket. Men kan moeilijk iemand een diploma uitrijken van vrachtwagenvoerder terwijl hij nog nooit een vrachtwagen van binnen gezien heeft.

Laatst gewijzigd door Garry : 23 augustus 2008 om 23:24.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 23:36   #15
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
²
Die personen die 50 �* 60000 km wegmalen per jaar zijn dan ook geen werkmannen maar vertegenwoordigers. Daar behoord het rijden dan ook als werk beschouwd te worden. Dikwijls zijn het dan nog zelfstandige vertegenwoordigers. Die vertrekken dikwijls om 5 �* 6 u ’s morgens om soms pas om 22, 23, en vantijd later terug thuis te komen. Ik spreek uit ondervinding want ik heb het zelf ook nog gedaan. In het ene geval behoren ze tot het kaderpersoneel en in het andere zijn ze autonoom. In beide gevallen betreft het geenszins een 9 tot 5 job. Reken NU maar uit hoeveel tijd er over blijft om te werken.

Laatst gewijzigd door Garry : 23 augustus 2008 om 23:44.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 10:06   #16
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renaat6 Bekijk bericht
Misschien wel, maar er zijn heel wat meer 'competenties' die eerder in aanmerking zouden (moeten) komen, om 'aan te leren' in de school. Ik denk maar aan burger- en gemeenschapszin, zin, en...zoals ik al aanhaalde : mobiliteits-mentaliteitswijziging.

Bovendien is het hypocriet om enerzijds allerlei mazatregelen te treffen om het autogebruik te verminderen en anderzijds de opleiding tot bestuurder ervan te subsidieren
"het verkeer" is een maatschappelijk gegeven (wow,ik schrijf al als een poco-sociaal-werker )

Geen probleem om het theoretisch gedeelte autorijden,dat in feite vooral over het verkeersreglement gaat,als normale leerstof voor een jonge mens te gaan beschouwen...


Mobiliteits-mentaliteitswijziging doe je ZELF...,DAT leer je niet op school...Nadat ondergetekende eens de rekening gemaakt had van een jaartje zijn kilometers heen- en terug naar het werk voor 70% met de fiets af te malen(dat betekende een halvering van mijn autogebruik),na het beschouwen van tien tankbeurten minder (dat is wel 400 Euro minder),na het naar beneden brengen van mijn verzekeringspremie met 10% en na het uitsparen van één garage-bezoek "klein onderhoud",wordt een mens vanzelf wel "bewuster".Je hebt niet eens de "opwarming van de Aarde" nodig daarvoor...

Laatst gewijzigd door kelt : 24 augustus 2008 om 10:07.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 12:27   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Die personen die 50 �* 60000 km wegmalen per jaar zijn dan ook geen werkmannen maar vertegenwoordigers. Daar behoord het rijden dan ook als werk beschouwd te worden. Dikwijls zijn het dan nog zelfstandige vertegenwoordigers. Die vertrekken dikwijls om 5 �* 6 u ’s morgens om soms pas om 22, 23, en vantijd later terug thuis te komen. Ik spreek uit ondervinding want ik heb het zelf ook nog gedaan. In het ene geval behoren ze tot het kaderpersoneel en in het andere zijn ze autonoom. In beide gevallen betreft het geenszins een 9 tot 5 job. Reken NU maar uit hoeveel tijd er over blijft om te werken.
Het is gewoonweg onmenselijk om zo lang te werken en dan nog zoveel in de auto te rijden, dag in dag uit over gans een jaar. Asosiaal voor je niet-professioneel leven en heel onveilig.
Het is ook zeer onekonomisch.

Ik vermoed dan ook dat het om zeer domme mensen gaat.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 12:30   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
"het verkeer" is een maatschappelijk gegeven (wow,ik schrijf al als een poco-sociaal-werker )

Geen probleem om het theoretisch gedeelte autorijden,dat in feite vooral over het verkeersreglement gaat,als normale leerstof voor een jonge mens te gaan beschouwen...


Mobiliteits-mentaliteitswijziging doe je ZELF...,DAT leer je niet op school...Nadat ondergetekende eens de rekening gemaakt had van een jaartje zijn kilometers heen- en terug naar het werk voor 70% met de fiets af te malen(dat betekende een halvering van mijn autogebruik),na het beschouwen van tien tankbeurten minder (dat is wel 400 Euro minder),na het naar beneden brengen van mijn verzekeringspremie met 10% en na het uitsparen van één garage-bezoek "klein onderhoud",wordt een mens vanzelf wel "bewuster".Je hebt niet eens de "opwarming van de Aarde" nodig daarvoor...
en uit mijn eigen ervaring: die kleine periode 's ochtends en 's avonds in open lucht op je fiets doet verdomme zo'n deugd (eens je het iets of wat gewend bent). Ik vermoed ook dat het zeer gezond is.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 12:35   #19
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renaat6 Bekijk bericht
Indien er wat meer mensen zouden zijn die er zo over dachten zou de toekomst van deze samenleving er heel wat rooskleuriger uitzien.
Hopelijk zorg jij voor een groot nageslacht en kan je hen dezelfde instelling meegeven!
En wat als er in de LImburg minder gaat gebouwd worden?
En hij enkel in Antwerpen of Brussel nog werk kan vinden?

Laatst gewijzigd door Chipie : 24 augustus 2008 om 12:36.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 20:06   #20
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is gewoonweg onmenselijk om zo lang te werken en dan nog zoveel in de auto te rijden, dag in dag uit over gans een jaar. Asosiaal voor je niet-professioneel leven en heel onveilig.
Het is ook zeer onekonomisch.

Ik vermoed dan ook dat het om zeer domme mensen gaat.
't Gaat in ieder geval niet om fietsende groengansers die denken dat ze daar de wereld mee gaan redden.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be