![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Er gaat geen dag voorbij zonder dat een kritisch iemand zoals ik zich ergert aan de al dan niet misleidende, dubbelzinnige, domme, of gewoonweg foute krantenkoppen. Zo bloklettert de krant 'De Morgen' vorige zaterdag dat "Negen op tien scholieren hun rijbewijs gratis op school kunnen halen" . Voor wie zich de moeite getroost om ook het bijbehorend artikel te lezen (en dat doet lang niet iedereen), wordt de euforie heel wat minder als men merkt dat het hier niet om het rijbewijs zelf gaat, maar om het goedkoopste deel van de voorbereiding om een rijbewijs te behalen: nl. de theoretische lessen en het theoretisch examen. Voor het veel duurdere en moeilijkere deel, de praktische rijopleiding en -examen zelf, blijft men vooralsnog aangewezen op de 'vrije begeleiding' of de rijscholen, en de examencentra.
Even verder in het artikel wordt weliswaar gewag gemaakt van het voornemen om in de toekomst ook een deel van de praktische rijopleiding 'gratis' te maken, maar dat moet de minister eerst samen met de Vlaamse Stichting Verkeerskunde via 'een ronde tafel' nog eens bekijken. Vraag is of in tijden van smeltende gletsjers, afbrokkelende poolkappen, door smog en ozon verstikkende grootsteden, de gemeenschap het gemakkelijker en goedkoper moet maken om meer autobestuurder, dus gebruikers, dus files, dus wegen, dus co² en fein stof-uitstoot te produceren. Ook al gaat het maar om een 'luttele' 3 miljoen, misschien zou men dat geld beter aanwenden om het openbaar vervoer verder te optimaliseren, toegankelijker, en betaalbaarder te maken. Of... om in de scholen aan mobiliteitsmentaliteitswijziging te doen...
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Het is gewoonweg schandalig dat de prijzen aan de pomp terug zakken. Daar moet zeker nog een euro of twee bij. Anders moeten ze maar beginnen rekeningrijden. Iedereen bolt maar voort alsof het niets is. Niemand neemt de milieu en energieproblemen ernstig of als ze dat toch een beetje doen verwachten ze alle heil van de overheid. Een overheid die soms zelf niet veel baat heeft bij een degelijk milieubeleid.
Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 23 augustus 2008 om 08:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Misleidende krantenkoppen zijn nodig, de bevolking vraagt daarnaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() lang leve het promoten van paard en kar !!!!!!
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Het is gewoonweg schandalig dat de prijzen aan de pomp terug zakken. Daar moet zeker nog een euro of twee bij.
----------------------------- Een beetje geduld, aub. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zie helemaal niet wat er verkeerd is met het aanleren van de leerstof voor the theoretisch rijexamen op de school. Lijkt mij nuttig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Bovendien is het hypocriet om enerzijds allerlei mazatregelen te treffen om het autogebruik te verminderen en anderzijds de opleiding tot bestuurder ervan te subsidieren
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot op zekere hoogte. Hangt er ook allemaal vanaf welke taak men voor de school weggelegd ziet. Als men in de richting "een praktische opleiding voor het verdere leven" denkt, zal dit er wel in passen. Als men in de richting "een hersenspoeling voor het verdere leven" denkt, past dit er weeral niet in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ikzelf heb dat het voorbije 1.5 jaar gedaan, de hoge olieprijzen verplichtte mij om voor mijn eigen en mijn kleine onderneming mijn verbruik eens duidelijk in kaart te brengen. Dit resulteerde in een aantal maatregelen waarvan ik U er hier graag enkele opsom. Ten eerste werden alle verplaatsingen en werven eens duidelijk in kaart gebracht. Alle verafgelegen opdrachten (ik zelf woonachtig in de provincie Limburg) werden het voorbije jaar afgebouwd (alles wat Brussel en antwerrpen betreft werd afgebouwd), en een actieve zoektocht naar opdrachten in de regio leidde tot een vermindering van de verplaatsingen met meer dan 50% en een omzetstijging van ong 10% een daling van de brandstof factuur van (en dit ondanks de sterke prijsstijgingen) van ongeveer 20%. Bovendien werden een aantal voertuigen uit het wagenpark gegooid, zoals de land rover, deze werd vervangen door een mini gevolg mee rijplezier en minder verbruik. Een aantal bestelwagens met bv 2 zitplaatsen werden vervangen door voertuigen met 3 zitplaatsen waardoor rendement verhoogd werd. Bovendien zijn mijn werknemers sinds dit jaar veel vroeger thuis en kan er 's morgens later gestart worden, kortom iedereen tevreden. Ik denk dat iedereen, zowel particulier, bedrijven als overheden dit voor hun eigen eens in kaart moeten brengen, want blijven voortdoen zoals we nu bezig zijn is waanzin en dan verbaast het mij ook niet dat iedereen zit te zeuren over de koopkracht. Iedereen kan na grondige en kritische zelfanalyse gerust iets doen, maar ik heb sterk de indruk dat wij als verwende Belgen onze creativiteit kwijt raken en wij enkel nog kunnen klagen en zeuren da's spijtig. Elke crisis is zinvol indien ze ons aanzet tot creatieve oplossingen zonder dat we daarbij veel van onze welvaart moeten afstaan maar het zal we moeten leiden tot een gedragswijziging die je zelf kan realiseren, dus verwacht hier niet teveel van onze overheden, doe het zelf. Laatst gewijzigd door jbl : 23 augustus 2008 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Hopelijk zorg jij voor een groot nageslacht en kan je hen dezelfde instelling meegeven!
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeer goed gezien van jbl.
Soms is er op dit forum eens iemand die zegt dat hij 60.000 km of meer per jaar doet voor zijn werk. Moet je eens berekenen, met realistische gemiddelde snelheden, hoeveel uur per dag er overschieten om "te werken". Zo zijn er waarschijnlijk ook bouwfirmaatjes uit Limburg die naar West-Vlaamse bouwwerven gaan, maar ook omgekeerd. Ze kunnen eens wuiven naar mekaar, 's ochtens èn 's avonds in de file aan de overkant .... Maar over het item zelf er is niks, maar dan ook niks mis mee dat ze al van in de kleuterklas de kindjes voorbereiden op het echte leven buiten de schoolmuren. Hoe steek ik een straat over, wat is een zebrapad ... In het lagere schoolke: de kinderen wat bijbrengen over hoe veilig fietsen ... In het hoger middelbaar: veilig seksueel verkeer, oh pardon, 't ging over gewoon verkeer Feit is: het is een grote kost om je kinderen aan het broodnodige rijbewijs te helpen. Broodnodig want te belangrijk op de arbeidsmarkt. Zonder rijbewijs, behalve als je midden in een grootstad woont èn werkt, en er met een kerktorenmentaliteit blijft (misschien rekenen op een verhuis van je werk, zodat je levenslange dopper kan worden ...), ben je werkelijk een sosiaal gehandikapte. Het is een 'kleine' maatschappelijke keuze om de scholen toe te laten het teoretisch onderricht van de wegkode te geven. In ieder geval: ze hebben lokalen, ze hebben lesgevers met pedagogische kapasiteiten enz. Het is al een "grotere" keuze om ook de praktische opleiding te verzekeren. Want konkurrentie met de gewone autorijscholen. Wellicht via jaarlijkse kontrakten tussen scholen en autorijscholen ...??? En voor dat kieken dat de prijs van een liter benzine of diesel nog wil verdubbelen: da's leuk: alleen de rijken nog in een auto ...!!!! Den arbeider terug naar de jaren 1950.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meestal komt er na een opwarming weer een ijstijdperk. Het is natuurlijk wel heel interessant voor partijtjes zoals Groen om een dergelijk gebeuren met beide handen aan te grijpen om de naïeve kiezer te trachten te beïnvloeden, alsof eender welke partij, al dan niet Groen, ook maar iets aan deze toestand zou kunnen veranderen. Naar werkgelegenheid toe is het natuurlijk een goede zaak dat de school instaat voor een opleiding die verantwoord is aan de huidige norm en vereisten, en aangezien er veelal een eis gesteld wordt van in het bezit te zijn van een rijbewijs, is het niet meer dan normaal dat dit een onderdeel wordt van het lessenpakket. Men kan moeilijk iemand een diploma uitrijken van vrachtwagenvoerder terwijl hij nog nooit een vrachtwagen van binnen gezien heeft. Laatst gewijzigd door Garry : 23 augustus 2008 om 23:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die personen die 50 �* 60000 km wegmalen per jaar zijn dan ook geen werkmannen maar vertegenwoordigers. Daar behoord het rijden dan ook als werk beschouwd te worden. Dikwijls zijn het dan nog zelfstandige vertegenwoordigers. Die vertrekken dikwijls om 5 �* 6 u ’s morgens om soms pas om 22, 23, en vantijd later terug thuis te komen. Ik spreek uit ondervinding want ik heb het zelf ook nog gedaan. In het ene geval behoren ze tot het kaderpersoneel en in het andere zijn ze autonoom. In beide gevallen betreft het geenszins een 9 tot 5 job. Reken NU maar uit hoeveel tijd er over blijft om te werken.
Laatst gewijzigd door Garry : 23 augustus 2008 om 23:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Geen probleem om het theoretisch gedeelte autorijden,dat in feite vooral over het verkeersreglement gaat,als normale leerstof voor een jonge mens te gaan beschouwen... Mobiliteits-mentaliteitswijziging doe je ZELF...,DAT leer je niet op school...Nadat ondergetekende eens de rekening gemaakt had van een jaartje zijn kilometers heen- en terug naar het werk voor 70% met de fiets af te malen(dat betekende een halvering van mijn autogebruik),na het beschouwen van tien tankbeurten minder (dat is wel 400 Euro minder),na het naar beneden brengen van mijn verzekeringspremie met 10% en na het uitsparen van één garage-bezoek "klein onderhoud",wordt een mens vanzelf wel "bewuster".Je hebt niet eens de "opwarming van de Aarde" nodig daarvoor... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 24 augustus 2008 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ook zeer onekonomisch. Ik vermoed dan ook dat het om zeer domme mensen gaat.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En hij enkel in Antwerpen of Brussel nog werk kan vinden? Laatst gewijzigd door Chipie : 24 augustus 2008 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |