![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Vandaag werd op het sp.a forum een nieuw thema aangebracht :
Het politieke probleem van de week ... is de jacht op de canadese zeehond. De sp.a is duidelijk helemaal de emotoer op. Duidelijk op zoek naar de ideale mix van een warm en groen thema. Straks zien we tranentrekkende sp.a babes bij een monument voor verongelukte straatkatjes ? De interesse voor dierenleed blijft natuurlijk beperkt tot de populaire panda en de gezellige zeehond. Het vieze varken en de stomme kip mogen niet meespelen in de sp.a kiescampagne. Voor die beesten heet de solidariteit voedselkwaliteit. Het is eigenlijk tekenend voor de sp.a die ook wat mensen betreft, enkel de belangen van bepaalde 'gezellige' groepen bedient. En de onaangename en verzuurde mensen buiten beeld houdt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() hebt ge dat dan ni gezien vorige week op tv ?
was echt wal-ge-lijk zelfs dedecker was er niet goed van de sp.a lijkt me er toch geen centraal thema van te maken, ik begrjpi niet waar je dat vandaan haalt..gewoon omdat het op hun forum staat ? ik denk trouwens niet dat iemand magda de meyer kent buit de vld dan de miserie van de ouders van vermoorde kinderen uit door jean lambrecks voor de vld in de gemeenteraad te laten zitten ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De verkeersveiligheid wordt één van de twee centrale thema's denk ik. Al die doden en gewonden ![]() En als ondersteunende act : iets groen en warm. Tweede centrale thema : bakstenen voor iedereen. 'gratis' huizen voor 'de mensen'. Maar ik ben erg benieuwd naar de perceptie van andere forumbezoekers ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dezelfde tranen bij het zien van een slachthuis of een stapel varkens die zijn uitgeroeid omdat er mogelijk een paar besmet zijn met één of ander. Maar is dat nu een zaak voor de belgische politiek ?? Het is aan de burger om geen pels te kopen. Of minder hamburgers te eten. En aan canadese politici om canadese zeehonden te beschermen. Als de belgische politici dan toch een buitenlands thema willen aansnijden dat echt walgelijk is, dan is er toch keuze genoeg : Tsjetsjenië ? De muur rond Israël ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik kan dit niet bewijzen, maar ik heb een intuïtie dat er wel een keer een veel groter vermenging zou kunnen bestaan dan we denken, tss de politieke wereld en de 'verkeersveiligheid'industrie, een industrie die op z'n beurt verweven is met de automobielindustrie. ( Idem voor 'alternatieve energie' industrie, die verweven is met petroleumindustrie en electriciteitsgiganten ) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
maar iedereen is tegen het mishandelen van zeehondjes dat is politiek neutraal een muur rond palestina ligt al veel gevoeliger dus ja, ge hebt wel een punt dat het geen punt van de belgische politiek is, maar ze hebben het ook niet echt gepolitiseerd denk ik: en een verbod op de invoer van dergelijke producten, daar lijkt me niemand tegen. ik geloof niet echt dat sp.a of vld hier politieke winst mee gaan doen, als je dat bedoelt/vreest. maar ja, op de schoot gaan zitten bij hamas (quickie en anderen) vind ik nu ook niet echt positief. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
maar de meer dan duizend mensenlevens zijn ook belangrijk of was de zaak dutroux dan niet relevant ? dat ging om slechts 6 meisjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En kom niet telkens in de maanden voor een verkiezing, met die dingen aandraven ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
de strategen en marketing goeroe's van politieke partijen denken eigenlijk niet in termen van 'belangrijk' - die denken wel degelijk in termen van 'verkiezingen winnen' en tasten daarom op allerlei manieren de markt af, om te zien wat goed ligt bij 'de mensen' bij de sp.a hebben ze door dat de duizend verkeersdoden iets is dat de mensen aanspreekt en raakt, en ze spelen daar schaamteloos op in Wel wil ik toegeven dat een aantal politici echt met verkeersveiligheid bezig zijn. Niet altijd efficiënt, maar da's een ander verhaal. Verkeersveiligheid IS dus een belangrijk thema, maar in verkiezingstijden is het vooral een middel om 'de partij' te verkopen. En door dit thema naar voor te schuiven, hou je een aantal andere thema's uit het zicht van 'de mensen'. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om de slechte werking van politiediensten bvb. De trage werking van het gerecht. En over het feit dat Dutroux die alhoewel hij op papier van uitkeringen leefde, daarnaast toch ongestoord allerlei handeltjes kon runnen enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nu, sinds de jaarlijks weerkerende arme-zeehondjes hype de kop opstak, heb ik een enorme aversie ontwikkeld voor die beestjes. Ik wacht nu trouwens met spanning op de arme-walvissen en de vieze olietanker/besmeurde vogels-hypes van dit jaar. PS Ik zie niet in waarom die zeehondjes niet en kippen/koeien/varkens/... wel voor ons plezier mogen gedood worden. Of wordt het recht op leven vanaf nu bepaald door het uiterlijk van het beestje? PPS De zaak Dutroux is, nuchter bekeken, inderdaad niet relevant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
langs de ene kant verwijt je de sp.a hier dat ze op de mensen inspeelt langs de andere kant verwijt men hen niet naar de mensen geluisterd te hebben over het migrantenstemrecht dat lijkt me niet consequent. echt populistisch lijken de superboetes en de flitspalen mij trouwens niet. ik zou toch echt verkeersveiligheid niet willen banaliseren. "respect" als verkiezingsthema is ook geen voltreffer vind ik over de zeehondjes en de schapen strikt genomen is er niets mis mee om dieren te doden voor economische doeleinden (ja, ik ben geen vegetariër ![]() maar dit dient wel op een humane manier te gebeuren. als de moslims schapen willen slachten, moet dit op gereglementeerde, humane manier te gebeuren, zo eenvoudig is dat |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Hoeveel bedraagt het zakgeld? 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nu is het dus weer tijd geworden voor wat "groene" (al dan niet door rood te recupereren) themaatjes.
* plofkippen, waarvan we eigenlijk al heel lang weten dat ze ook bij ons op de markt zijn (een klein half jaar geleden reeds in het lang en het breed op de nederlandse televisie); een non-discussie wanneer je dit toespitst op voedselveiligheid; eigenlijk had hier iemand van "economische zaken" rond de tafel moeten zitten... * zeehondjes, aaibaarheidsfactor 100%... Daar wordt al meer dan 25 jaar over geluld, meestal niet in het journaal, soms een item van pakweg 30 seconden... maar nu kan het natuurlijk niet op; er moet dringend "groen" in de media komen. Zoek maar rustig verder Vera... ![]() ![]() ![]()
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() En de emotoer ... werkt.
Als ik de reacties op het sp.a forum lees. Ik denk dat 'de mensen' meer wakker liggen van de canadese zeehondjes dan van pensioen, jobs en veiligheid samen ![]() Geef ieder belg voldoende knuffels en de sp.a haalt 60 % ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Vreemdeling
|
![]() Alleen vergeet de SP.a alles over milieu en natuur n�* de verkiezingen en/of achter de coulissen.
Vraag maar eens wat de SP.a uitsteekt met het zuidereiland (een uniek natuurgebied waarvan het gebruik als industriezone zelfs tegenaangewezen is) te Wintham, Bornem. Daar babbelt ze groen naar buiten en handelt ze compleet blauw. Het goedgekeurde Kyoto-plan is hetzelfde als wat de vorige regering heeft aanvaard, Freya Vandenbossche heeft er geen letter aan veranderd maar doet alsof ze alles alleen heeft uitgevonden. Tegelijk is het 2de duurzaamheidsplan een fikse afzwakking to. dat van Olivier Deleuze. |
![]() |
![]() |