Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Steve Stevaert (sp.a) - 29 maart tot 4 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Steve Stevaert (sp.a) - 29 maart tot 4 april "De gewone Vlaamse jongen, die van zero tot hero uitgroeit. Hij gaat er prat op dat hij fouten maakt en uit die fouten wil hij dan ook leren. Voor de een is hij een platte populist voor de andere herstelt hij het geloof in de politiek en dan vooral i

Discussietools
Oud 29 maart 2004, 23:30   #1
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Al bijna twee eeuwen vecht het Vlaamse volk voor zelfbeschikkingsrecht. Nu Vlaanderen na 170 jaar van Belgische overheersing eindelijk op politiek, cultureel en sociaal-economisch vlak zijn eigen weg gaat wordt het geconfronteerd met een nieuwe bedreiging van de eigen culturele identiteit: de multicultuur.

De multiculturele gedachte is mooi, maar erg naïef, het is een utopie om te denken dat verschillende culturen samen kunnen leven zonder spanningen en zonder in conflict te komen. Van culturele verrijking is er al helemaal geen sprake wel kennen we een stijgende criminaliteit, maatschappelijke segregatie, islamitisering, het lijstje is lang. De doelstellingen van de multiculturalisten zijn een negatie van 170 jaar Vlaamse beweging. Het hele multiculturele gedoe is in strijd met de verworvenheden en doelstellingen van die Vlaamse beweging. Het is een aanval op de Vlaamse beweging zelf en op één van haar oudste doelstellingen: zelfbestuur voor Vlaanderen. Dat is mijn mening over de multiculturele samenleving waar u zo'n grote voorstander van bent.

Mijn vraag: is de multicultuur voor u een culturele verrijking of is het een laatste redmiddel voor het unitaire België?
Oud 30 maart 2004, 20:13   #2
Boer
Vreemdeling

Boer's schermafbeelding

Standaard

Het is een bedreiging,

zelf ga ik in mechelen naar school, dus ik weet wat de multiculturele samenleving inhoudt. Ik zie gewoon wat er allemaal gebeurt, maar dat komt helaas niet in de media.

Afgelopen weekend weer een onschuldige jongen uit het SRC uit mechelen door 20 marokanen in elkaar geslagen. omdat hij zogezegd "provoceerde".

Als ik zie hoe in verschillende wijken de islamisering toeslaat en wat de negatieve gevolgen daarvan allemaal zijn (criminaliteit, eisen voor supermoskees, enz.) kan ik enkel vaststellen dat het multicultureel experiment van alle extreem-linkse partijen mislukt is.
En dit bekijk ik NIET vanuit racistisch standpunt, ik geef gewoon een objectieve kijk op de feiten.

Anders nog een vraagje, hoe komt het dat het VB in alle steden waar voor islam-jongeren wonen, zo'n hoge scores haalt. Mensen racistischer........kom nou, neen de mensen zien dat het slecht gaat en geven hun mening daarvoor in het kieshokje.

Vlaams-nationale, anti-racistische groet
Boer is offline  
Oud 30 maart 2004, 20:57   #3
pipatovenaar
Vreemdeling

Standaard

Een recente enquete van De Standaard heeft aangetoond dat amper 1 procent van de Vlamingen wakker ligt van een onafhankelijk Vlaanderen.

Much to do about nothing, zeggen ze dan

Maar ja: volgens Geert Bourgeois van het conservatieve kartel NV-A-CD&V zit er op dat onderzoek een foutenmarge van 60 procent.

Tja, sinds die krant AVV-VVK niet meer in hun vaandel draagt 8)
pipatovenaar is offline  
Oud 30 maart 2004, 23:34   #4
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pipatovenaar
Een recente enquete van De Standaard heeft aangetoond dat amper 1 procent van de Vlamingen wakker ligt van een onafhankelijk Vlaanderen.

Much to do about nothing, zeggen ze dan

Maar ja: volgens Geert Bourgeois van het conservatieve kartel NV-A-CD&V zit er op dat onderzoek een foutenmarge van 60 procent.

Tja, sinds die krant AVV-VVK niet meer in hun vaandel draagt 8)
Waar hebben ze die enquete dan gehouden, op de redactie?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be