![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Steve Stevaert (sp.a) - 29 maart tot 4 april "De gewone Vlaamse jongen, die van zero tot hero uitgroeit. Hij gaat er prat op dat hij fouten maakt en uit die fouten wil hij dan ook leren. Voor de een is hij een platte populist voor de andere herstelt hij het geloof in de politiek en dan vooral i |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 21
|
![]() Beste Steve,
toen ik je dit weekend op TV hoorde zeggen: de pakkans moet omlaag, dacht ik meteen: shit, hij heeft zich toch laten opnaaien door al die praatjesmakers met hun dure auto's. ![]() Toen je er meteen daarna bij vertelde: de pakkans voor onze kinderen, de kans dat onze kinderen gegrepen worden door een auto, die moet omlaag, wist ik meteen weer waarom ik vorig jaar voor je gestemd heb, en dit in juni ongetwijfeld weer doe. Laat je niet ompraten door die praatjesmakers met dure auto's die lak hebben aan alles en iedereen. En aan die snelheidsfreaks die het echt niet kunnen laten: ga dan naar Francorchamps of Zolder, maar blijf uit mijn straat. ![]() De veiligheid van mijn kinderen gaat boven jullie pleziertjes. ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
|
![]() En werden daar ook concrete en realistische maatregelen bij vernoemd of was het weer een van die vele slogans zonder inhoud..
|
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() Een betere verkeersopvoeding van de jeugd zou meer levens redden dan superboetes.
Iedereen die op de baan is nadat de scholen gedaan zijn kan zien welke gevaarlijke manoeuvres zij uitvoeren. Geef ze desnoods bijtijds een kleine geldboete zodat ze zich veiliger in het verkeer begeven. Ooit worden het immers ook automobilisten. |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 2.430
|
![]() Om het topic misschien nog wat meer open te trekken... Vind u nu niet zelf dat het beleid inzake verkeersveiligheid eigenlijk één grote show is die in werkelijkheid moet verhullen dat de overheid geen ernstige inspanningen levert om het probleem daadwerkelijk op te lossen? Want "koken kost geld" en dat wil paars duidelijk niet vrijmaken.
Ik verduidelijk even... Om te komen tot die "grote mentaliteitswijziging" bij de weggebruikers volstaat het om op een meer systematische manier toe te zien op de naleving van de wet (pakkans vehogen) én om de inrichting van onze openbare wegen af te stemmen op een veiliger verkeer (i.p.v. enkel op een snelle doorstroming). En dat kost geld en tijd. Oplossing die paars hier aandraagt: meer verkeersbordjes, meer regeltjes en hogere boetes. Eigenlijk een beleid dat je nog het best als een "schrikbewind" kan omschrijven: het doen naleven van regels door mensen schrik aan te jagen. Het rechtvaardigheidsgevoelen van de weggebruiker dat reeds geschokt was door het feit dat "controles" eigenlijk één grote loterij waren, wordt hiermee nog een stuk verder op de proef gesteld. Sorry, ik kan onmogelijk aannemen dat u de scheve logica van dit beleid niet inziet. En ik kan ook evenmin aannemen dat u de asociale gevolgen van dit beleid niet ziet. Er zullen in de komende maanden nog zeer zware sociale accidents de parcours op u afkomen. Gaat u hiervoor ruiterlijk de verantwoordelijkheid opnemen? Dura lex, sed lex? En als kers op de taart is er nu de invoering van de Zone 30 rond scholen. Daar kan toch niemand tegen zijn? Wel, sta me toe dat ook dit weer een heel "goedkope" maatregel is die enkel gericht is op gratuit "politiek scoren" in het zicht van de nakende verkiezingen. Want nergens wordt er gesproken over de inrichting van de openbare weg in de buurt van die scholen. Een drukke gewestweg blijft een drukke gewestweg of daar nu die bordjes Zone30 staan of niet (tiens, waarom zijn die bordjes trouwens zo klein?). En daar ligt natuurlijk het echte probleem...
__________________
[font=Trebuchet MS]Et in Arcadia ego[/font] |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() Citaat:
Uw voorbeeld met de 30km regel aan schoolpoorten is goed gekozen. De meeste kinderen worden juist niet aan de school aangereden maar op weg naar huis. Bovendien is die snelheidsbeperking helemaal niet geloofwaardig tijdens de schoolvakanties of buiten de uren dat de school gedaan is, zeker als de school aan een drukke verkeersweg gelegen is. |
|
![]() |
![]() |
#6 | ||
Burger
Geregistreerd: 16 maart 2004
Berichten: 108
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.430
|
![]() Citaat:
Inderdaad, jong, graag een antwoord op volgend vraagje, wat vind jij het veiligst, ? Met de fiets op een smal fietspad naast een provinciaale baan, zonder verlichting, (boete is in de afslag dacht ik...) of met een goed verlichte wagen, die perfect in orde is, tegen 110 over een provinciale baan met brede rijstroken of zelfs 2 rijstroken waar je eigenlijk maar 90 mag maar waar je wel stevig voor beboet wordt. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Burger
Geregistreerd: 14 februari 2004
Locatie: ghent
Berichten: 143
|
![]() Het hebben van lampjes op batterijen voor fietsers moet gepromoot worden, zo kan men in geval van defect hierop terugvallen.
En dat gebeurt wel vaker, dynamo's kunnen niet tegen water, waardoor je bij regen zonder licht zou moeten rijden. Wat die zone dertig betreft, tijdens de schooluren is dit zeker en vast een goed idee. Denk dat er bij die onveiligheid rond scholen ook veel schuld ligt bij de ouders zelf. Kwestie van dubbelparkeren om toch maar zo dicht mogelijk bij de schoolpoort te staan. Dit zorgt voor gevaarlijke situatie's. We moeten niet alleen aan onze eigen veiligheid denken, maar ook aan de veiligheid van anderen. Bij de verkeersopvoeding van jongeren moeten ouders een grote rol spelen, wat veel te weinig gebeurt. Zij moeten de kinderen erop wijzen dat hoge snelheden gevaarlijk zijn en zelf het goede voorbeeld geven. Probleem is dat men verkeerde keuzes heeft gemaakt bij het maken van snelheidsbeperkingen. ik bedoel; bij ons op de Antwerpse steenweg mag je overal maar 70 rijden, terwijl je op de kleine wegen parallel met die baan 90 mag rijden, tewijl het juist op die kleine wegen is dat veel fietsers rijden. Omgekeerd zou veel logischer en begrijpbaarder zijn. |
![]() |
![]() |
#9 | |
Vreemdeling
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 95
|
![]() Citaat:
Indien men wat aanneembaardere snelheidsbeperkingen oplegt zal men deze ook volgen! En als men dan op een gevaarlijk punt komt weet men dat ook, gezien de beperkingen er dan niet zomaar staan ![]() Ook zal er minder verkeersagressie zijn, mensen krijgen het wel eens op hun heupen als er iemand voor hun de 'idiote'* regels volgt. * met 'idiote' bedoel ik regels die op dat moment overdreven zijn. Doodelijke ongevallen gebeuren niet omdat men 90 doet ipv 70 maar die gebeuren omdat men vollegas ligt te racen ![]() |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.430
|
![]() Kijk gewoon naar Duitsland, ...
Ik heb daar al ettelijke km over de autobhan gevlogen, en da gaat daar veilig, gedeciplineerd, zonder problemen, ... Wat mensen moeten leren, : Richtingaanwijzer gebruiken Rechts houden Defensief rijden Links rijden als anderen de autostrade op willen Met den baan bezig zijn, nie met uwe radio of de rest van de familie Wat de staat moet leren : Duidelijkheid in de regels Snelheidsbeperkingen waar nodig, maar waar het kan, laat ons rijden hé. Het voorbeeld van Jean Marie Dedecker, een lege E40 's morgens of 's avonds perfect goe weer, wel tegen 120 valde in slaap ! da is een baan om op het gemaksken 140 te rijden, volkomen veilig. Zet op dergelijke plaatsen electronische borden, die dmv van camera's zelf bepalen is er mist, veel verkeer, weinig verkeer, regenval, harde windsnelheden enz... en zet dan een verbodssnelheid of in het geval van goeie omstandigheden een indicatieve snelheid, bv, : Goed weer weinig verkeer een blauw bord 120 als richtsnelheid, alles daarboven is ook toegelaten. Bij slecht weer, of druk verkeer, desnoods 110 (als het nodig is ) en laat ze dan maar flitsen, ! Ik deed vroeger 60 000 km per jaar, en ik geef toe ik soms gevlogen, en in Duitsland zijn snelheden van 150 a 160 eerder regel dan uitzondering voor mij, maar ik weet ten alle tijde waar ik mee bezig ben, en ik zal onmiddelijk inhouden op plaatsen waar die snelheid onveilig is. Ik heb het al meegemaakt dat ik op de antwerpse ring in de gutsende regen voorbijgestoken wordt door truckers die op het 3' vak de clown aan het uithangen zijn, dat is levensgevaarlijk ! Mensen die aan 110 op't middenvak blijven kleven, dat is levensgevaarlijk ! Zonder lichten rijden, met slecht onderhouden voertuigen rijden, enz... en dat wordt niet gecontroleerd, maar durf eens 1 km per uur te snel rijden, ! |
![]() |
![]() |
#11 | |
Vreemdeling
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 99
|
![]() Lieve Herr Flick,
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.430
|
![]() Citaat:
Ga uw wegcode eens opnieuw gaan bestuderen , want bij een examen zoude er nie veel van bakken denk ik, ... Men is verplicht zoveel mogelijk rechts te rijden, ! En men mag enkel voorbijsteken langs links ! daarom moet men ten alle tijden rechts rijden, om het de mensen mogelijk te maken links in te halen. Verder mag men enkel rechts inhalen als men in een fille rijd ! (kijk het maar na... ) Strikt genomen zou hieruit dus het volgende kunnen voortvloeien, : Situatieschets : Ik rij braaf 120 op het uiterst rechtse rijvak van de autostrade, Steve rijdt op het middenvak vandiezelfde autostrade met zijn dienstwagen tegen 110 per uur, hij houd het verkeer op doordat hij links rijd en niet uiterst rechts, wat dus wil zeggen dat u een fille veroorzaakt en de wet zegt, dat in een fille het is toegestaan van langs rechts in te halen, ... als ik u dus langs rechts zou inhalen, is het nog niet eens zeker of ik wel in fout ben, ... Nu de meeste rechters zullen mij dan wel veroordelen omdat ze gaan zeggen dat dat niet echt een fille is, maar striktgenomen volgens de letter van de wet, ... kijk maar na, ! |
||
![]() |
![]() |
#13 | |
Vreemdeling
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 99
|
![]() Lieve Herr Flick,
Citaat:
Wil je het eens testen, empirisch ? ;-) |
|
![]() |
![]() |
#14 | ||
Vreemdeling
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 95
|
![]() Citaat:
Daarom klaagt Herr Flick het juist aan ![]() |
||
![]() |
![]() |
#15 | |
Vreemdeling
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 99
|
![]() Lieve BruFFy,
Citaat:
een believer |
|
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.430
|
![]() Citaat:
Nu komen we inderdaad op hetgeen ik wou komen, ! Omdat een belg een totaal ongediciplineerde chaufeur is A en B omdat ik nog geen enkele flik zijn werk zien doen heb om eens consequent al die middenvaktoeristen van de baan te halen ! |
||
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.430
|
![]() Citaat:
Ze verplichten u van harder te rijden en grotere risico's te nemen, moesten ze op hun plaats rijden, moest je immers niet uitwijken en ook niet versnellen. Ze veroorzaken bovendien ook fille vorming |
||
![]() |
![]() |
#19 | ||
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 29 mei 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.224
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() Citaat:
Ik kan er best mee leven dat en auto voor mij rijdt. |
||
![]() |