Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2008, 15:45   #1
Offshore
Vreemdeling

Standaard VLD niet langer blij met Somers? Interne correspondentie ivm jobkorting!

Beste,

Hieronder vindt u de reactie van Herman Mennekens (Voorzitter Open VLD-Brussels Hoofdstedelijk Gewest) reactie t.a.v. Nationaal Voorzitter Bart Somers op de advertentie over de Vlaamse jobkorting, die vandaag verscheen. Hij deed dit in zijn hoedanigheid van voorzitter van Open VLD-Brussels Hoofdstedelijk Gewest, gesterkt door de vele spontane reacties die hij vandaag van tal van liberale vrienden, collega's, medestanders en kiezers mocht ontvangen.

Van: Herman Mennekens
Verzonden: donderdag 2 oktober 2008 15:50
Aan: '[email protected]'; '[email protected]'; 'noë[email protected]'; sven.gatz@ vlaamsparlement.be; Guy Vanhengel; '[email protected]'
CC: rene.coppens@ vldbrussel.be; '[email protected]'; johan.basiliades@ vldbrussel.be; Els Ampe
Onderwerp: JOBKORTING

Mijnheer de Voorzitter,

Beste Bart,

Uw enthousiasme heeft op mij steeds aanstekelijk gewerkt.

Tot mijn spijt herken ik mijn liberale visie op mens en samenleving niet in uw meest recent initiatief, m.n. de communicatiecampagne omtrent de jobkorting.

Ik maak even abstractie van het feit dat honderdduizenden Brusselaars - jawel, ook Brusselse Vlamingen, zo u wil - niet zullen kunnen genieten van deze fikse korting door de perverse wijze waarop de financieringsmechanismen van de regio's in dit land de hoofdstad (en dus ook haar inwoners) droogleggen. Want kom, we gaan niet zagen. En dat de Waal geen korting krijgt is, luidens uw boodschap, blijkbaar nog mooi meegenomen. Waarvan akte.

Wat me écht stoort, is de crypto-nationalistische inslag van uw boodschap. En het ranzig materialistisch laagje errond. Humor, zo blijkt.

Dit is alleszins niet mijn beleving van liberalisme. Het liberalisme dat ik huldig is gestoeld op humanistische waarden. Op principes als vrijheid, gelijkheid en - ja, zelfs zoiets als - universele broederschap. Mijn liberalisme is er één van persoonlijke verantwoordelijkheid, maar ook van solidariteit, van sociale betrokkenheid. Van inzet voor de medemens. In het belang van iedereen.

Voor de platte portemonee-variant die u ons voorlegt, voor het gecultiveerde afgunstliberalisme, dat u met zulke boodschappen uitdraagt, daarvoor pas ik. Ik ben liberaal omdat ik geloof dat we van onze liberale recepten allemaal samen beter kunnen worden. Niet alleen de Vlaming, de Limburger of de Mechelaar. U hebt er me steeds zélf van overtuigd: er zijn echt wel veel meer en betere redenen om liberaal te zijn dan de zorg voor je eigenste navel ...

(Voor één keer niet echt) hoogachtend,

Herman Mennekens

Voorzitter Open VLD-Brussels Hoofdstedelijk Gewest

Laatst gewijzigd door Offshore : 2 oktober 2008 om 15:49.
Offshore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 15:59   #2
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Offshore Bekijk bericht
Beste,

Hieronder vindt u de reactie van Herman Mennekens (Voorzitter Open VLD-Brussels Hoofdstedelijk Gewest) reactie t.a.v. Nationaal Voorzitter Bart Somers op de advertentie over de Vlaamse jobkorting, die vandaag verscheen. Hij deed dit in zijn hoedanigheid van voorzitter van Open VLD-Brussels Hoofdstedelijk Gewest, gesterkt door de vele spontane reacties die hij vandaag van tal van liberale vrienden, collega's, medestanders en kiezers mocht ontvangen.

Van: Herman Mennekens
Verzonden: donderdag 2 oktober 2008 15:50
Aan: '[email protected]'; '[email protected]'; 'noë[email protected]'; sven.gatz@ vlaamsparlement.be; Guy Vanhengel; '[email protected]'
CC: rene.coppens@ vldbrussel.be; '[email protected]'; johan.basiliades@ vldbrussel.be; Els Ampe
Onderwerp: JOBKORTING

Mijnheer de Voorzitter,

Beste Bart,

Uw enthousiasme heeft op mij steeds aanstekelijk gewerkt.

Tot mijn spijt herken ik mijn liberale visie op mens en samenleving niet in uw meest recent initiatief, m.n. de communicatiecampagne omtrent de jobkorting.

Ik maak even abstractie van het feit dat honderdduizenden Brusselaars - jawel, ook Brusselse Vlamingen, zo u wil - niet zullen kunnen genieten van deze fikse korting door de perverse wijze waarop de financieringsmechanismen van de regio's in dit land de hoofdstad (en dus ook haar inwoners) droogleggen. Want kom, we gaan niet zagen. En dat de Waal geen korting krijgt is, luidens uw boodschap, blijkbaar nog mooi meegenomen. Waarvan akte.

Wat me écht stoort, is de crypto-nationalistische inslag van uw boodschap. En het ranzig materialistisch laagje errond. Humor, zo blijkt.

Dit is alleszins niet mijn beleving van liberalisme. Het liberalisme dat ik huldig is gestoeld op humanistische waarden. Op principes als vrijheid, gelijkheid en - ja, zelfs zoiets als - universele broederschap. Mijn liberalisme is er één van persoonlijke verantwoordelijkheid, maar ook van solidariteit, van sociale betrokkenheid. Van inzet voor de medemens. In het belang van iedereen.

Voor de platte portemonee-variant die u ons voorlegt, voor het gecultiveerde afgunstliberalisme, dat u met zulke boodschappen uitdraagt, daarvoor pas ik. Ik ben liberaal omdat ik geloof dat we van onze liberale recepten allemaal samen beter kunnen worden. Niet alleen de Vlaming, de Limburger of de Mechelaar. U hebt er me steeds zélf van overtuigd: er zijn echt wel veel meer en betere redenen om liberaal te zijn dan de zorg voor je eigenste navel ...

(Voor één keer niet echt) hoogachtend,

Herman Mennekens

Voorzitter Open VLD-Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Mennekens weet duidelijk dat het kortelings verkiezingen zijn... Ook voor de Bursselse mennekens...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 16:01   #3
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Is de campagne dan niet intern besproken of was dat alleen met Slangen en zijn kransje ex-woordvoerders van Verhofstadt ?
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 18:36   #4
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Mennekens weet duidelijk dat het kortelings verkiezingen zijn... Ook voor de Bursselse mennekens...
De man heeft gewoon gelijk. Deze slogan had uit de koker van de N-VA of het Vlaams Belang kunnen komen. Het is niet omdat de VLD zo'n slogan gebruikt dat hij plotseling ludiek wordt.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be