![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik was zo aan het denken:
de snelheid waarmee Fortis Nederland - Belgie gesplitst is , is inderdaad 5 minuten politieke moed... Dus duidelijk voor mij dat NVA aan het preken was in de woestijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Meen ik U goed verstaan te hebben: Vlaanderen is een dorre en onherbergzame vlakte waar de occasionele cactus vertwijfeld tegen de incontenentie vecht?
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 5 oktober 2008 om 06:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vind ik niet zo goed...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Eerlijk gezegd snap ik jouw punt niet. Voor mij bewijst die razendsnelle splitsing van Fortis net dat je de toekomst onmogelijk kan voorspellen en dat dingen die ondenkbaar lijken een paar weken later toch kunnen gebeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Misschien is het een klein verschil dat de splitsing van Fortis noodzakelijk was voor zijn voortbestaan en het diende het algemene belang. Een splitsing van Vlaanderen en Wallonie dient niet het algemene belang van alle inwoners.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De separatisten die Belgie hebben opgericht dienden ook niet het algemeen belang dus daar moeten we geen rekening meehouden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Ik merk alleen dat de strijd tussen Nederland en België enkel groter is en op een veel hoger niveau dan dat het van Vlaams-nationalisten aanvaard wordt tegen België. Een schandelijk feit gezien de Europese situatie.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 6 oktober 2008 om 10:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://i45.photobucket.com/albums/f7...actusBalls.jpg ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 6 oktober 2008 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Don't try this at home !
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Fortis drama: hoogmoed komt ten val.
Aan het einde (?) hebben de Hollanders gezorgd voor een heruitgave van de Zilveren Vloot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Het zou weer typisch belgisch zijn om dat te gaan hekelen. In plaats van voor de eigen vloot te zorgen...
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() voila dat is het punt inderdaad
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Een splitsing dient zeker niet het belang van frankofonia.
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vlaanderen en Wallonië hebben nogtans elk hun eigen problemen die een antwoord nodig hebben, dus ik denk dat een splitsing Wallonië ook ten goede zou komen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Burgemeester
|
![]() Ja, hij heeft toch iets gesplitst. En van transfers gesproken. Hij had ook ervaring in onderhandelen met Balkenende. Het wegenvignet, weet je nog. Hij had in elk geval toen het verrassingselement aan zijn kant. Door plots het Nederlandse standpunt over te nemen liet hij iedereen verbaast achter zich.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Men zal, denk ik, de vraag beginnen stellen of de juiste ploeg gekozen is om problemen aan te pakken die echt van belang zijn. Die misschien iets zwaarder wegen voor de mensen dan BHV en een beetje transfers naar ondermeer de gepensioneerden en zieken in het zuiden. Wat te denken als je hoort "het land is onbestuurbaar zonder..." en dan ziet dat de sprekers weigeren te besturen. Een soort staking binnen de regeringscoalitie. Maar wel wat langer als een dag. Als kinderen zo comedie zouden spelen geef je ze een... Het probleem is internationaal (en is bezig een hele denkwereld op de helling aan het zetten). Maar zou het hier zo erg geweest zijn als er de maanden ervoor echt bestuurd was? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Bel 20 noteert 7,36 procent in het rood
08/10/2008 18:30 De Bel 20 heeft opnieuw een droevige dag achter de rug. De Brusselse sterindex zag 7,36 procent verloren gaan. Dat is het op een na grootste dagverlies ooit. Rest de vraag of de bodem nu bereikt is of niet? Goud in trek In volle financiële crisis kiezen steeds meer private beleggers voor goud. Volgens de krant Berliner Zeitung worden gouden munten en goudstaven steeds moeilijker te krijgen in Duitsland. Handelaars nemen al geen bestellingen meer aan. "De vraag ligt veel hoger dan onze capaciteit", zegt het hoofd van het Berlijnse filiaal van handelaar in edelmetalen Pro Aurum. Hetzelfde fenomeen doet zich voor in de rest van Duitsland bij banken en goudhandelaars. "We kunnen momenteel niet aan de vraag voldoen", zegt een handelaar van de WGZ-bank in Düsseldorf. Ook bij de leveranciers is er een acute schaarste. "De vraag naar goud als belegging is drastisch gestegen. De jongste dagen is de vraag haast geëxplodeerd", zegt Stephan Henkel van Umicore. De levertijd bedraagt momenteel twee tot vier weken. "De vraag is momenteel tien keer hoger dan anders", luidt het nog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar, als 50% van die meerderheid vind dat het moet splitsen, heb je op belgisch niveau nog altijd maar 30% van de bevolking die dan vindt... Dus zelfs dan kun je het nog niet in iemands strot rammen.. |
|
![]() |
![]() |