Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2008, 11:10   #1
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard LDD-Limburg onder curatele

Dedecker is ruzies bij LDD Limburg spuugzat

HASSELT - Het gaat van kwaad naar erger met Lijst Dedecker in Limburg. De naijver is zo groot, dat Jean-Marie Dedecker beslist heeft om de werking van LDD Limburg op te schorten tot na de verkiezingen. Ook de drie regio's hoeven zich niet langer moe te maken.

Zaterdag 11 oktober stuurde John Vrancken een e-mail naar alle leden van Lijst Dedecker in deze provincie. Daarin schrijft de voorzitter van LDD Limburg dat hij bijna dagelijks mails krijgt waarin de auteurs hun beklag maken over andere leden, dikwijls gepaard gaande met zwartmakerij en beledigingen.

John Vrancken wil dat dit ophoudt in het belang van de partij. Hij schrijft ook dat hij de voorzitter wil zijn van alle LDD-leden en niet die van één of andere clan.

Drie problemen

Tot slot waarschuwt John Vrancken dat indien de rust niet terugkeert, er een procedure op een hoger echelon wordt ingeleid. Dat laatste gebeurde vorige zaterdag al in Gent. De oproep van John Vrancken viel dus in dovemansoren.

LDD Limburg kampt met drie problemen.

LDD is succesvol in de opiniepeilingen. Dat lokt vogels van diverse pluimage: gelukzoekers, overtuigden, misnoegden, mollen. Al die mensen doen samenwerken is moeilijk.

Bij LDD zitten nieuwkomers én mensen die uit andere partijen komen. Dat botst. Nieuwkomers weten vaak niet goed hoe politiek werkt.

Het grootste probleem is dat van de clans binnen LDD Limburg. John Vrancken geeft zelf toe dat die er zijn. In feite zijn er drie clans die mooi samenvallen met de drie regio's binnen Limburg: de clan-Vrancken met veel ex- VB'ers in het noorden, de clan- Similon in het midden en de clan- Box in het zuiden.

Onder curatele

John Vrancken ging weg bij het Vlaams Belang omdat hij er de stammentwisten beu was. Blijkbaar is hij van de regen in de drop gesukkeld en worden hijzelf en de voormalige Vlaams Belangers ervaren als een clan.

Daardoor krijgt ook hij geen orde op zaken gesteld binnen LDD Limburg. De zaken liepen zo uit de hand, dat de nationale partijleiding ingreep. Alle Limburgse smaakmakers moesten vorige zaterdag naar Gent, waar ze van Jean-Marie Dedecker te horen kregen dat de werking van het provinciaal bestuur én van de drie regionale besturen (Noord-, Midden- en Zuid-Limburg) tot na de verkiezingen van juni volgend jaar wordt opgeschort.

Vrancken blijft wel provinciaal voorzitter. Hij moet nu rechtstreeks zaken doen met de lokale afdelingen. Officieel zijn er 9 afdelingen, maar er komen er nog meer aan.

In een gesprek met de redactie zegt Jean-Marie Dedecker dat hij de ruzies binnen LDD Limburg spuugzat is. Hij kan zich in de aanloop naar de verkiezingen van volgend jaar geen ruzies in eigen partij permitteren. Daarom zet hij LDD Limburg onder curatele. Maandelijks zal LDD Limburg onder zijn voorzitterschap of dat van algemeen partijsecretaris Peter Reekmans vergaderen.

Succes

Volgens Jean-Marie Dedecker zijn hij en zijn partij het slachtoffer van het succes in de peilingen."Dat succes werkt als een magneet", aldus Dedecker. "Iedereen ziet zichzelf al in het parlement. Ze zijn de kruimels al aan het verdelen nog voor het brood gebaken is. Dat moet ophouden."

Bron: Het Belang van limburg - Eric DONCKIER - 28 oktober 2008

Het aantrekken van misnoegde uit verschillende partijen zal de ondergang worden voor LDD, denk ik.

Vrancken ... zorgde die binnen het Vlaams Belang ook niet voor problemen?
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 13:29   #2
ilfalco
Minister-President

Standaard

Tot voor kort was vrancken notg anti LDD( hij vond terecht dat het krypto belgcisten zijn) tot zijn postje in gevaar kwam.

En er werd hem niets beloofd maar hij werd wel meteen voorzitter LDD limburg ...

De 4de in korte tijd....

het moet daar wel fijn zijn als men zelfs de hele prov afdeling swerking schorst. Zwijgen moeten ze doen.

En dedecker moet niet lullen dat verkeerd volk aantrekt want hij schrijft en belt ze zelf op de leugenaar.

En hij staat er graag mee op de foto in de mediaankondiging...

oh ja nog een quote van mediaknuffel DD gisteren in humo.

"Er leven geen VB-ideeën bij ons."

Jean-Marie Dedecker (Voorzitter Lijst Dedecker) in Humo, 28 oktober 2008

En al die overlopende opportunisten dan zijn die al compleet gebrainwasht.

of hadden die geen ideeen?

Maar ja het is ook onmogelijk om je bij LDD aan de partijlijn te houden want dan moet je elke dag de media volgen.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 29 oktober 2008 om 13:33.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 16:22   #3
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

vandaag was een peuterke van 8 �* 9 jaar oud op de markt in Genk strooibiljetten aan het uitdelen voor de lijst Dedecker...
het is ver gekomen bij die Oostendse beunhaas...
Oud 29 oktober 2008, 20:02   #4
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

De NV. 'Narren-van-verhofstadt' in actie... waar blijft Lucien?
Oud 30 oktober 2008, 10:48   #5
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Staat vandaag een iets korter bericht over in Het Laatste Nieuws.

Voor de rest ... alles gaat goed bij/binnen LDD!
Oud 30 oktober 2008, 21:01   #6
Appa
Vreemdeling

Standaard LDD in Limburg

John Vrancken is goed bezig om LDD-Limburg uit elkaar te spelen...
Op nauwelijks 2 maanden tijd is hij er in geslaagd om de sterke groei van Lijst Dedecker in Limburg ongedaan te maken, er gaan dan ook steeds méér stemmen op die beweren dat John Vrancken het paard van Troje is.
Ik vrees dat men in Oostende nog altijd niet beseft wat voor vlees men in de kuip heeft zitten! John Vrancken is onlangs nog door de mand gezakt in een uitzending van Terzake, het liegebeest van Limburg! Na juni 2009 kan deze oude man eindelijk gaan stempelen, volgens mij persoonlijk zijn verdiende loon. Wat denken jullie? Ben ik misschien te streng van oordeel?
Appa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 12:06   #7
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appa Bekijk bericht
Op nauwelijks 2 maanden tijd is hij er in geslaagd om de sterke groei van Lijst Dedecker in Limburg ongedaan te maken, er gaan dan ook steeds méér stemmen op die beweren dat John Vrancken het paard van Troje is.
Ik vrees dat men in Oostende nog altijd niet beseft wat voor vlees men in de kuip heeft zitten! John Vrancken is onlangs nog door de mand gezakt in een uitzending van Terzake, het liegebeest van Limburg! Na juni 2009 kan deze oude man eindelijk gaan stempelen, volgens mij persoonlijk zijn verdiende loon. Wat denken jullie? Ben ik misschien te streng van oordeel?
Wat ik denk ... ik denk dat ze bij het Vlaams Belang blij zijn dat ze van deze persoon af zijn!
Oud 2 november 2008, 15:50   #8
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appa Bekijk bericht
Welke uitzending van Terzake was dat?
Je kunt uitzendingen opvragen en bekijken.
Kunnen we dan direct zien of je 'door de mand gezakt' klopt of niet!

Astublieft Please?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2008, 16:04   #9
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
vandaag was een peuterke van 8 �* 9 jaar oud op de markt in Genk strooibiljetten aan het uitdelen voor de lijst Dedecker...
het is ver gekomen bij die Oostendse beunhaas...
Tjah, ik heb al een hele scoutsgroep van die leeftijd onder organisatie van de broer van een VLD'er zien staan met anti-VB plakkaten bij een VB voordrachtavond.
Wat betreft de LDD weet ik één ding goed en dat is dat de programma's inzake economie haast doorslagjes zijn van elkaar en dat een zelfverklaarde LDD'er dat maar niet wilde erkennen zelfs nadat ik de moeite deed om het punt voor punt rechtstreeks gekopieerd vanaf de websites naast elkaar te leggen. Hij bleef het hebben over 'totaal verschillend'.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 2 november 2008 om 16:07.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 14:41   #10
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Welke uitzending van Terzake was dat?
Je kunt uitzendingen opvragen en bekijken.
Kunnen we dan direct zien of je 'door de mand gezakt' klopt of niet!

Astublieft Please?
Ik denk dat je het hier kan herbekijken.
Oud 3 november 2008, 16:56   #11
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Objectief Bekijk bericht
Wat ik denk ... ik denk dat ze bij het Vlaams Belang blij zijn dat ze van deze persoon af zijn!
Dat ge dat maar weet! En er volgen er nog!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be