![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgische minister wil af van weblogs
Vandaag uitleg van het gezegde: macht corrumpeert. Graag staven we dit met een voorbeeld uit de praktijk. Speelt al een paar dagen, maar het is weekend dus tijd voor verdieping. Zo is een Nederlandse studente haar bijbaantje in een New Yorks café kwijtgeraakt omdat zij op haar weblog melding had gemaakt van het bezoek van de Belgische minister van Defensie Pieter de Crem. De bewindsman kwam onlangs met complete delegatie stomdronken het etablissement binnen strompelen. De Cler was in New York voor een 7-daags bezoek aan de Verenigde Naties. Stomdronken vertelde hij echter dat hij voor vertrek al wist dat zijn gesprekspartners zich op dat moment echter niet in New York, maar in Geneve bevonden. Allez madame, in Brussel kun je op dit moment toch een kanon afschieten en ik was zelf nog nooit in New York geweest. En nu bier! Stuur de rekening maar naar de Belgische belastingbetaler! Enfin, om een lang verhaal kort te maken: enkele dagen nadat Nathalie Lubbe Bakker op haar weblog gewag maakte van het exorbitante snoepreisje werd zij ontslagen door haar werkgever. De Crem had even laten bellen met haar werkgever en deze toonde zich solidair met de Belgische regering en liet Nathalie weten dat zij kon vertrekken. Voor de vorm moest De Crem zich nog wel even komen verantwoorden in het Belgische parlement. Het werd een beschamende vertoning (filmpje). Inplaats van meneer onmiddellijk met pek en veren de straat op te gooien, kreeg De Crem een staande ovatie na zijn waarschuwing voor het gevaar van weblogs. "We leven in een tijdgeest waarin het iedereen vrij staat naar goeddunken en zonder enige verantwoordelijkheid op blogs te gaan posten. Dit overstijgt zelfs het moddergooien." Welnu, minister De Crem, wees maar fier dat België geen GeenStijl kent. Wij hadden u net zo lang hinderlijk achtervolgd totdat u om genade had gesmeekt. Vraag maar aan Wijnand, Ella en Kay. Sterker nog, wij gaan ons de komende periode eens wat meer in België verdiepen en uw persoontje in het bijzonder. Ga alvast maar advies inwinnen bij de juridische dienst om te weten op welke wijze je maatregelen kunt nemen je 'integriteit' te beschermen. LUL! bron: U raadt het al GeenStijl http://www.dumpert.nl/mediabase/3184...fen_blogs.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() die jongedame zal gedacht hebben : o t'is toch maar een belg , kan lekker geen kwaad,
hohohow dan kennen ze Crembo nog niet !! dat komen omdat ze ginder (usa) Freedom of speech hebben : maar hier hebben we tjeven waarover u kan bijleren uit bovenstaand filmpje ( ik moet Flahout en collegas die ook snoepreisjes maakten feliciteren dat hun nutteloze verplaatsingen nooit zijn uitgelekt ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belg, Vlaming of Waal hij schijnt behoorlijk dronken te zijn geweest. Kern van de zaak is natuurlijk of De Crem het recht heeft om een blogger te laten ontslaan. Als dat meisje had gejokt had hij de rechter erbij moeten halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() ik vraag me af of ze hetzelfde zou gedaan hebben met
een nederlandse minister ? een amerikaanse minister ? een zwarte minister |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() van de dumpert.nl site :
Na 2.20 minuten wordt het leuk. Lul met vingers, die reist op kosten van belastingbetaler, geeft Nederlandse studente en weblogs schuld van zijn eigen falen. En dus gaan WIJ NEDERLANDERS, wij herhalen NEDERLANDERS, meneer kapot maken ik hoop dat ze slagen |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Is die Nathalie misschien familie van Andy Lubbe Bakker? Dan zitten er allicht nog andere duistere motieven achter het ontslag. Andy heeft immers een stevige aanvaring met de Belgische Staat gehad i.v.m. een kabellegger (een boot, voor alle duidelijkheid) die bij Boel werd gebouwd en waarbij Lubbe Bakker onder andere gesjoemel met overheidsgeld werd verweten. De grote aanklager was toen Karel de Gucht.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() belachelijk? Dat weet ik zo nog niet. Als de belastingbetaler dat biertje betaald; als het ministerie zat wordt op mijn kosten moet dan degene die dit meldt haar inkomen zien verdwijnen?
Volgens mij niet! Die minister moet maar eens uitleggen wat hij van mijn centjes daar deed en waarom hij stomdronken wordt tijdens 'diensturen', dat mogen anderen toch ook niet? Hij heeft een voorbeeldfunctie en wordt daar goed voor betaald! Of wordt ik nu ook ontslagen omdat ik dit vind?? Dat meisje heeft niet gelogen, dus deed ze niets verkeerd, een dronken minister is geen staatsgeheim en zeker geen belgische dronken minister... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Zouden we niet eens afwachten wat er allemaal waar blijkt te zijn van wat dat meisje vertelde, vooraleer we iemand gaan veroordelen?
Hoedanook, zelfs als het allemaal waar blijkt te zijn, is haar ontslag nog steeds terecht. In de horeca moet je horen, zien en zwijgen. De capriolen van je klanten op het internet gooien, is op z'n zachtst gezegd nadelig voor de zaak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Crem pleit voor afschaffen blogs? Waar dan? Ik ben geen fan van Crembo maar wel een beetje ernstig blijven hé. ![]() Die dreigementen vind ik ook maar kleintjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom? Zijn onze tsjevenministers boven alle kritiek verheven misschien? En als de Belgische media niet in staat blijken om onze regenten degelijk te controleren en hun machtsmisbruik op de korrel te nemen, waarom zouden we als democraten dan niet verheugd zijn dat vrije buitenlandse media dat wel doen?
Als de Vlaamse pers dit verhaal niet opgepikt had, had ik het gesignaleerd aan La Dernière Heure en Le Soir. Die hebben tenminste een reden (over hun motivatie wil ik dan niet te kieskeurig zijn) om De Crem aan te pakken.
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daar gaat het nu niet om. Kern van de zaak is of weblogs al dan niet hun deuren moeten sluiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Mij verbaast het trouwens iedere dag meer hoe gretig mensen zijn om hun allerintiemste ervaringen en hun privacy via weblogs, facebook e.d. te grabbel te gooien. Ik vraag me af wat de diepere oorzaak van die trend is: gebrek aan aandacht? Exhibitionisme?
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met andere woorden: wat zou er - in de lijn van het pleidooi van De Crem - moeten veranderen opdat bloggers even verantwoordelijk zouden zijn als de reguliere pers?
![]() |
![]() |
#16 |
Burger
|
![]() Nog een geluk dat belgië geen geen stijl heeft. Vuilbakreportages eerste klas (ik gebruik zelfs het woord journalistiek niet). Een beetje Beavis and Butthead in de politiek zeg maar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() wij hebben 'zattevrienden'.
da's toch in dezelfde stijl als geenstijl niet? enfin, als ge daar uw 'nieuws' vandaan moet halen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() Niks. De huidige wetgeving volstaat om ook bloggers, die de perken te buiten gaan, te vervolgen. Mischien moet er dus alleen wat meer controle zijn.
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af hoe dat telefoontje met de cafébaas verlopen is. De stijl zint me niet. Zeker niet voor een policitus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Is dat zo? Is het niet zo dat men hier alleen een blog(ger) kan vervolgen voor zover zijn blog/site gehost wordt in België?
![]() |
![]() |